Рішення
від 20.03.2018 по справі 905/122/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.: (057) 702-07-99, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

20.03.2018 Справа № 905/122/18

Господарський суд Донецької області у складі:

головуючого судді Фурсової С.М.,

при секретарі судового засідання (помічник судді) Мартинчук М.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні господарського суду справу за позовом Державного підприємства Шахтоуправління Південнодонбаське №1 (85670, Донецька область, м. Вугледар, вул. Магістральна, буд. 4; код ЄДРПОУ - 34032208 )

до управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України в Донецькій області (84122, Донецька область,м. Слов'янськ, вул. Свободи,5; код ЄДРПОУ - 41325231 ) в особі Вугледарського міського відділення управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України в Донецькій області (85670, Донецька область, м. Вугледар, вул. 13 Десантників, 11; код ЄДРПОУ - 41419188)

про стягнення 1 933.29 гривень, -

за участю представників сторін:

від позивача : ОСОБА_1 (довіреність №2158 від 21.12.2017)

від відповідача : ОСОБА_2 (довіреність б/н від с17.01.2018)

С У Т Ь С П О Р У

Державне підприємство Шахтоуправління Південнодонбаське №1 звернулося до господарського суду Донецької області з позовною заявою до управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України в Донецькій області, в особі Вугледарського міського відділення управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України в Донецькій області про стягнення 1 933,29 гривень.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на Акт планової перевірки фінансово-господарської діяльності підприємства №05.05-29/01 від 31.03.2017 та відмову відповідача відшкодувати витрати на оплату податку на землю, що визначено договором оренди нерухомого майна.

Ухвалою суду від 16.01.2018 відкрито провадження у справі, призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження у судовому засіданні на 31.01.2018.

Відповідно до частини шостої статті 250 ГПК України, якщо суд вирішив розглянути справу в порядку спрощеного позовного провадження, але в подальшому за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи постановив ухвалу про розгляд справи за правилами загального позовного провадження, розгляд справи починається зі стадії відкриття провадження у справі. У такому випадку повернення до розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження не допускається.

Дослідивши матеріали справи, встановивши необхідність надати сторонам можливість подати додаткові документи, господарський суд вирішив з власної ініціативи розглянути справу за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою господарського суду Донецької області від 31 січня 2018 року призначено справу №905/122/18 до розгляду за правилами загального позовного провадження. Підготовче судове засідання призначено на 28.02.2018.

Ухвалою суду від 19.02.2018 задоволено клопотання сторін про проведення судового засідання в режимі відеоконференції.

У підготовчому судовому засіданні 28.02.2018 суд за згодою сторін закрив підготовче провадження та перейшов до розгляду справи по суті. У судовому засіданні оголошено перерву до 20.03.2018.

Судові засідання 28.02.2018 та 20.03.2018 проводились в режимі відео конференції.

У судове засідання 20.03.2018 представники сторін з'явились.

Представник позивача наполягав на задоволенні вимог в повному обсязі, представник відповідача заперечував, посилаючись не безпідставність заявлених вимог.

Розглянувши подані документи, дослідивши матеріали справи, господарський суд -

В С Т А Н О В И В

03 грудня 2001 року між Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Донецькій області (далі - Орендодавець) та Вугледарським відділенням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань (далі - Орендар), за умовами якого орендодавець передає, а орендар приймає в строкове платне користування державне нерухоме майно - нежитлове приміщення площею 138,46 кв.м., розташоване за адресою: м. Вугледар, вул. 13 Десантників, 11, що знаходиться на балансі ДВАТ Шахта Південнодонбаська №1, вартість якого визначена згідно з експертною оцінкою станом на 01.10.2001 - 31 952,00 гривень. Майно передається в оренду з метою розміщення виконавчої дирекції Фонду.

Орендар вступає у строкове платне користування майном у термін, вказаний у договорі але не раніше дати підписання сторонами цього договору та актів прийому-передачі майна (п.2.1. договору).

Відповідно до п.3.1. договору орендна плата визначається на підставі ОСОБА_2 розрахунку орендної плати, затвердженої Кабінетом Міністрів України і становить без ПДВ за базовий місяць розрахунку (жовтень 2001 року) - 26.68 гривень.

Нарахування ПДВ на суму орендної плати здійснюється у порядку, визначеному чинним законодавством.

Орендна плата за кожний наступний місяць визначається шляхом коригування орендної плати за попередній місяць на індекс інфляції за наступний місяць (п.3.2. договору).

Амортизаційні відрахування на орендоване майно відповідно до п.4.1. нараховується балансоутримувачем і використовується на повне відновлення орендованих основних фондів (п.4.1. договору).

Згідно п.10.1. договір укладено строком на 5 років, що діє з 03.12.2001 до 03.12.2006.

У разі відсутності заяви однієї із сторін про припинення або зміну цього договору після закінчення строку його чинності протягом одного місяця, Договір вважається продовженим на той самий термін і на тих самих умовах, які були передбачені цим договором (п.10.6. договору).

Реорганізація орендодавця, балансоутримувача чи орендаря, або перехід права власності на орендоване майно третім особам, не визнається підставою для зміни або припинення чинності цього договору і він зберігає свою чинність для нового власника орендованого майна (його правонаступників), за винятком випадку приватизації орендованого майна орендарем (п.10.7. договору).

Актом прийому-передачі від 03.12.2001 Регіональне відділення Фонду державного майна України по Донецькій області передало, а Вугледарське відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань прийняло державне майно - нежитлове приміщення площею 138,46 кв.м., розташоване за адресою: м. Вугледар, вул. 13 Десантників, 11, що знаходиться на балансі ДВАТ Шахта Південнодонбаська №1, з метою розміщення виконавчої дирекції Фонду СНВ, відповідно до договору оренди №872/2001 від 03.12.2001.

Відповідно до ч. 1, 2 ст.509 Цивільного кодексу України зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Зобов'язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.

Згідно зі ст. 11 Цивільного кодексу України цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки; підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Частиною 1 статті 626 Цивільного кодексу України визначено, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.

Згідно зі ст. 628 Цивільного кодексу України зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

Частина 1 статті 759 Цивільного кодексу України передбачає, що за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов'язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк.

Приписами ч. 1, 3 ст. 283 Господарського кодексу України визначено, що за договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендареві) за плату на певний строк у користування майно для здійснення господарської діяльності.

Об'єктом оренди можуть бути: державні та комунальні підприємства або їх структурні підрозділи як цілісні майнові комплекси, тобто господарські об'єкти із завершеним циклом виробництва продукції (робіт, послуг), відокремленою земельною ділянкою, на якій розміщений об'єкт, та автономними інженерними комунікаціями і системою енергопостачання; нерухоме майно (будівлі, споруди, приміщення); інше окреме індивідуально визначене майно виробничо-технічного призначення, що належить суб'єктам господарювання.

На виконання п.2.3.3.1. Плану контрольно-ревізійної роботи Управління Східного офісу Державної аудиторської служби в Донецькій області на IV квартал 2016 року, на підставі направлень на проведення ревізії , виданих виконуючим обов'язки начальника управління Східного офісу Державної аудиторської служби в Донецькій області ОСОБА_3, ревізійною групою відділу контролю у галузі промисловості, енергетики, транспорту та фінансових послуг управління Східного офісу Державної аудиторської служби в Донецькій області (керівник ревізійної групи - головний державний аудитор ОСОБА_4, направлення №111 від 21.02.2017), проведена планова ревізія фінансово-господарської діяльності Державного підприємства Шахтоуправління Південнодонбаське №1 , підприємство) за період з 01.11.2012 по 30.11.2016.

За результатами проведеної ревізії Управлінням Східного офісу Державної аудиторської служби в Донецькій області складено Акт планової ревізії фінансово-господарської діяльності Державного підприємства Шахтоуправління Південнодонбаське №1 №05.05.-29/01 від 31.03.2017.

Ревізія повноти відшкодування орендарями вартості інших спожитих ними комунальних послуг та витрат на утримання виявила: за період з 01.11.2012 по 30.11.2016 внаслідок не нарахування ДП Шахтоуправління Південнодонбаське №1 і не відшкодування орендарями вартості спожитих послуг теплопостачання, інших експлуатаційних послуг проведено покриття витрат сторонніх юридичних осіб у сумі 43 071,13 гривень (в т.ч. з 01.12.2012 по 31.12.2012 - 84,82 гривень, з 01.01.2013 по 31.12.2013 - 6 851,34 гривень, 01.01.2014 по 31.12.2014 - 7 825,10 гривень, з 01.01.2015 по 31.12.2015 - 12 064,15 гривень, з 01.01.2016 по 30.11.2016 - 16 246,72 гривень, чим порушено п.3.5. ст..9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16.07.1999 №996-XIV, п.7 положення (стандарту бухгалтерського обліку 16 Витрати , затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 №318, п.2.14, п.2.15 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88. .

За змістом позовних вимог Державне підприємство Шахтоуправління Південнодонбаське №1 просить стягнути з відповідача 1 933,29 гривень заборгованості з компенсації витрат на оплату земельного податку за період з грудня 2012 року по березень 2017 року.

Як на підставу стягнення вказаної суми, позивач посилається на договір оренди №872/2001 від 03.12.2001 та Акт №05.05.-29/01 від 31.03.2017 за результатами планової ревізії фінансово-господарської діяльності Державного підприємства Шахтоуправління Південнодонбаське №1 .

Листом №586 від 27.03.2017 Державне підприємство Шахтоуправління Південнодонбаське №1 звернулось до відповідача з вимогою про сплату виявленої заборгованості та пропозицією укласти договір про відшкодування витрат на утримання орендованого майна та комунальних послуг.

Відповідач, розглянувши кредиторські вимоги позивача, листом №0508/542 від 05.07.2017 відмовив позивачу у відшкодуванні заявленої суми у зв'язку з безпідставністю нарахувань.

03 травня 2017 року між Державним підприємством Шахтоуправління Південнодонбаське №1 та відділенням виконавчої дирекції фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Вугледарі Донецької області укладено договір №108 СБО/12-17/НЮ (далі - договір)про відшкодування орендарем витрат балансоутримувача по утриманню нерухомого майна.

Відповідно до п.1.1. цього договору, балансоутримувач за договором оренди №872/2001 від 03.12.2001 (далі - основний договір) передає, а орендар приймає у строкове платне користування нерухоме державне майно - нежитлові вбудовані приміщення, які розташовані за адресою: м. Вугледар, вул. 13 Десантників, 11, і зобов'язується компенсувати балансоутримувачу витрати з відшкодування земельного податку згідно з дольовою участю орендаря.

Орендар користується приміщенням, загальною площею 134,2 кв.м.

Орендоване приміщення використовується з метою розміщення виконавчої дирекції Фонду.

Пунктом 2.1. договору визначено, що відшкодування земельного податку вноситься орендарем на розрахунковий рахунок балансоутримувача в розмірі ставки податку на земельну ділянку, що встановлюється Податковим кодексом України, і складає 0,542 грн. за кв.м. на місяць без податку на додану вартість щомісячно, не пізніше 20-го числа місяця, наступного після сплачуваного, незалежно від результатів діяльності, ПДВ нараховується згідно з чинним законодавством України.

Обчислення розміру відшкодування здійснюється з урахуванням щорічної індексації розміру грошової оцінки 1 кв.м. землі (п.2.2. договору).

Цей договір діє з 01.05.2017 і припиняє дію в разі припинення основного договору та в інших випадках, передбачених законодавством України (п.3.1. договору).

06 вересня 2017 року між Державним підприємством Шахтоуправління Південнодонбаське №1 та Управлінням виконавчої дирекції фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Донецької області укладено договір №371/48-17 (далі - договір) про відшкодування орендарем витрат балансоутримувача по утриманню нерухомого майна.

Відповідно до п.1.1. цього договору, балансоутримувач за договором оренди №872/2001 від 03.12.2001 (далі - основний договір) передає, а орендар приймає у строкове платне користування нерухоме державне майно - нежитлові вбудовані приміщення, які розташовані за адресою: м. Вугледар, вул. 13 Десантників, 11, і зобов'язується компенсувати балансоутримувачу витрати з відшкодування земельного податку згідно з дольовою участю орендаря.

Орендар користується приміщенням, загальною площею 134,2 кв.м.

Орендоване приміщення використовується з метою розміщення Вугледарського міського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування У.

Пунктом 2.1. договору визначено, що відшкодування земельного податку вноситься орендарем на розрахунковий рахунок балансоутримувача в розмірі ставки податку на земельну ділянку, що встановлюється Податковим кодексом України, і складає 0,542 грн. за кв.м. на місяць без податку на додану вартість щомісячно, не пізніше 5-ти робочих днів після отримання рахунку та акту здачі-прийняття робіт (надання послуг), незалежно від результатів діяльності. ПДВ нараховується згідно з чинним законодавством України.

Обчислення розміру відшкодування здійснюється з урахуванням щорічної індексації розміру грошової оцінки 1 кв.м. землі (п.2.2. договору).

Цей договір діє з 01.08.2017 і припиняє дію в разі припинення основного договору та в інших випадках, передбачених законодавством України (п.3.1. договору).

Договором №8 від 06.09.2017 внесено зміни до договору оренди нерухомого майна, що належить до державної власності №872/2001 від 03.12.2001, а саме змінено найменування орендаря на Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області та викладено в новій редакції розділ 11 Платіжні та поштові реквізити Сторін .

Частиною 1 статті 509 ЦК України встановлено, що зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.

Згідно ч.1 ст.193 Господарського кодексу України (далі ГК України), яка кореспондується зі ст.526 Цивільного кодексу України, суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Відповідно до ч.1 ст.530 ЦК України встановлено, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Згідно ч.1 ст.612 ЦК України, боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Щодо посилань позивача на договір оренди №872/2001 від 03.12.2001 як на підставу для стягнення компенсації з витрат на оплату земельного податку, суд зазначає наступне.

Дослідивши договір оренди №872/2001 від 03.12.2001, господарський суд встановив, що предметом зазначеного договору є оренда нерухомого державного майна - нежитлові вбудовані приміщення, які розташовані за адресою: м. Вугледар, вул. 13 Десантників, 11.

Відповідно до ч. 1. ст. 638 Цивільного кодексу України, договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.

Вказаним договором сторони погодили всі його істотні умови, зокрема ціну договору і види додаткових витрат.

Договором оренди №872/2001 від 03.12.2001 сторони узгодили, окрім орендної плати, тільки оплату амортизаційних витрат.

Об'єктом амортизації є всі основні фонди (крім землі). Амортизація - це процес перенесення вартості основних фондів на вартість новоствореної продукції з метою їх повного відновлення.

Для відшкодування вартості зношеної частини основних фондів підприємства відраховують певні суми грошей відповідно до розмірів їх зносу (фізичного та морального), які включають до собівартості новоствореної продукції. Ці відрахування називаються амортизаційними . Після реалізації створеної продукції частина грошової суми, що відповідає перенесеній вартості основних фондів, відокремлюється і накопичується до повної величини, яка в основному відповідає первісній вартості основних фондів. Накопичені амортизаційні відрахування і є джерелом відновлення основних фондів.

Тобто, витрати з компенсації земельного податку до амортизаційних витрат не належать, а обов'язок орендаря з такого відшкодування договором оренди №872/2001 від 03.12.2001 не передбачений.

Пунктом 5.8. договору сторони встановили обов'язок орендаря укласти з балансоутримувачем орендованого майна договір про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого майна та надання комунальних послуг орендарю (з дотриманням вимог типового договору, затвердженого Наказом ФДМУ 23.08.2000 №1774).

При цьому, у договорі не зазначено на кого покладено об'явок зі складання договору про відшкодування витрат. Доказів ухилення відповідача від укладення такого договору позивачем суду не надано.

Матеріали справи не містять доказів щодо направлення вказаного проекту на адресу відповідача у наступному.

До суду з позовом про зобов'язання укласти договір позивач не звертався.

Договір про відшкодування витрат, яким передбачено обов'язок орендаря відшкодовувати земельний податок балансоутримувачу, був укладений лише 03.05.2017.

Отже обов'язок з відшкодування земельного податку на підставі договору №108СБО/12-17/НЮ виник лише з травня 2017 року.

Таким чином, суд приходить до висновку, що зобов'язальні правовідносини щодо відшкодування земельного податку між сторонами у спірний період відсутні, тоді як, предметом позову є саме стягнення заборгованості з відповідача на користь позивача з посиланням на норми права, які передбачають порядок виконання зобов'язань.

Так, господарський суд дійшов висновку, що підстави для стягнення заборгованості з відшкодування земельного податку на підставі договору оренди №872/2001 від 03.12.2001 - відсутні.

Висновок, який зроблений Управлінням Східного офісу Державної аудиторської служби в Донецькій, не є правовою підставою для виникнення у сторін зобов'язальних відносин, стосується виключно перевірки діяльності позивача.

Разом з цим, пунктом 3 Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 року №550 (далі - Порядок) передбачено, що актом ревізії є документ, який складається посадовими особами контролюючого органу, що проводили ревізію, фіксує факт її проведення та результати; заперечення, зауваження до акта ревізії (за їх наявності) та висновки на них є невід'ємною частиною акта.

У цьому випадку акт ревізії, в якому відображено узагальнений опис виявлених перевіркою порушень (що в свою чергу відповідає встановленим правилам складання акта ревізії) не є правовим документом, який встановлює відповідальність суб'єкта господарювання та, відповідно, не є актом індивідуальної дії (аналогічна правова позиція викладена в Постанові Верховного Суду України від 10.09.2013 року у справі № 21-237а13).

Пунктом 50 Порядку встановлено, що за результатами проведеної ревізії у межах наданих прав контролюючі органи вживають заходів для забезпечення: притягнення до адміністративної, дисциплінарної та матеріальної відповідальності винних у допущенні порушень працівників об'єктів контролю; порушення перед відповідними державними органами питання про визнання недійсними договорів, укладених із порушенням законодавства; звернення до суду в інтересах держави щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів, а також стягнення у дохід держави коштів, одержаних за незаконними договорами, без встановлених законом підстав або з порушенням вимог законодавства.

Сам по собі акт ДФІ не може бути належним і допустимим доказом порушення зобов'язання відповідачем, а може бути лише підставою для вчинення відповідних процесуальних дій посадовими особами (зокрема - пред'явлення відповідного позову до суду), однак не позбавляє відповідну особу процесуального обов'язку доводити свої вимоги належними та допустимими доказами.

Виявлені інспекцією порушення не впливають на умови укладених між сторонами договорів та не можуть їх змінювати, а є лише підставою для притягнення до відповідальності посадових осіб у встановленому законом порядку (постанова ВГСУ у справі 9009/55/15 від 05.08.2015, від 02.10.2013 зі справи № 922/1609/13).

Відповідно до ч.4 ст.129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати підлягають віднесенню на позивача.

Керуючись статтями 12, 73, 74, 76-79, 86, 91, 96, 129, 185, 191, 236-238 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -

В И Р I Ш И В

В задоволенні позовних вимог Державного підприємства Шахтоуправління Південнодонбаське №1 до управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України в Донецькій області в особі Вугледарського міського відділення управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України в Донецькій області про стягнення 1 933,29 гривень - відмовити.

Згідно із ст.241 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга відповідно до ст.256 Господарського процесуального кодексу України на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга може бути подана учасниками справи до Донецького апеляційного господарського суду через господарський суд Донецької області (п.17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України).

У судовому засіданні 20.03.2018 проголошено та підписано вступну та резолютивну частину рішення.

Повний текст рішення складено та підписано 30.03.2018.

Головуючий суддя С.М. Фурсова

Дата ухвалення рішення20.03.2018
Оприлюднено11.04.2018
Номер документу73191684
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 1 933.29 гривень

Судовий реєстр по справі —905/122/18

Рішення від 20.03.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.М. Фурсова

Ухвала від 19.02.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.М. Фурсова

Ухвала від 31.01.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.М. Фурсова

Ухвала від 23.01.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.М. Фурсова

Ухвала від 23.01.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.М. Фурсова

Ухвала від 16.01.2018

Господарське

Господарський суд Донецької області

С.М. Фурсова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні