Ухвала
від 05.04.2018 по справі 826/4284/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

  ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 УХВАЛА про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі в частині позовних вимог 05 квітня 2018 року                                        м. Київ                                         № 826/4284/18 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Вовка П.В., розглянувши матеріали позовної заяви           товариства з обмеженою відповідальністю «АРКО-КАПІТАЛ» (02100, місто  Київ, вулиця Будівельників, будинок 36, офіс 50) до           Київської міської ради (01044, місто Київ, вулиця Хрещатик, 36) про          визнання протиправним та скасування рішення, визнання права користування земельною ділянкою, - В С Т А Н О В И В: До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшов позов товариства з обмеженою відповідальністю «АРКО-КАПІТАЛ» (далі також – ТОВ «АРКО-КАПІТАЛ», позивач) до Київської міської ради (далі також – КМР, відповідач) в якому позивач просить суд: - визнати протиправним та скасувати рішення відповідача «Про надання статусу скверу земельній ділянці на провулку Татарському, 2 у Шевченківському районі міста Києва» за № 720/3727 від 20 грудня 2017 року; - визнати право користування земельною ділянкою кадастровий номер 8000000000:91:089:0011, загальною площею 0, 0554 га за позивачем. Відповідно до п. 6 ч. 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України), суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом. Виконуючи вимоги наведеного положення процесуального законодавства, судом встановлено наступне. Згідно з п. 1 ч. 1 статті 170 КАС України, суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства. Так, відповідно до ч. 1 статті 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень. Суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг (п. 7 ч. 1 статті 4 КАС України). Згідно з вимогами статті 19 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження. Виходячи з положень статей 13 і 14 Конституції України, 177, 181, 324 і глави 30 Цивільного кодексу України (далі також – ЦК України), земля та земельні ділянки є об'єктами цивільних прав, а держава і територіальні громади через свої органи беруть участь у земельних відносинах із метою реалізації цивільних та інших прав у приватноправових відносинах, тобто прав власників земельних ділянок. Земельні відносини, суб'єктами яких є фізичні чи юридичні особи, органи місцевого самоврядування, органи державної влади, а об'єктами - землі у межах території України, земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні частки (паї), регулюються земельним і цивільним законодавством на принципах забезпечення юридичної рівності прав їх учасників, забезпечення гарантій прав на землю (стаття 1 ЦК України, статті 2, 5 Земельного кодексу України). Захист судом прав на землю у цих відносинах здійснюється способами, визначеними статтями 16, 21, 393 ЦК України, статтею 152 ЗК України, у тому числі шляхом визнання недійсними рішень органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування. Суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства (ч. 1 статті 15 Цивільного процесуального кодексу України). Виходячи з системного аналізу вказаних вище правових норм, суд приходить висновку, що спори, які виникають із земельних відносин, у яких хоча б однією зі сторін є фізична особа, незважаючи на участь у них суб'єкта владних повноважень, згідно зі статтею 19 Цивільного процесуального кодексу України розглядаються в порядку цивільного судочинства. Дослідивши матеріали позовної заяви, судом прийшов висновку про те, спір стосовно визнання протиправним та скасування рішення відповідача «Про надання статусу скверу земельній ділянці на провулку Татарському, 2 у Шевченківському районі міста Києва» за №720/3727 від 20 грудня 2017 року є публічно-правовим, оскільки виник на підставі реалізації відповідачем наданих йому владних управлінських функцій та пов'язаний з правомірністю її реалізації, а відтак його належить розглядати в порядку адміністративного судочинства. У той же час, спір про визнання права користування земельною ділянкою кадастровий номер 8000000000:91:089:0011, загальною площею 0, 0554 га за позивачем є приватноправовим, оскільки він пов'язаний зі здійсненням виключно цивільних прав на земельну ділянку. Водночас, суд звертає увагу на те, що та обставина, що відповідачем у справі є суб'єкт владних повноважень не змінює правову природу спірних правовідносин та не робить спір в частині визнання права користування земельною ділянкою публічно-правовим, оскільки такі вимоги позивача не стосуються захисту його прав, свобод та інтересів у сфері публічно-правових відносин. Таким чином, спірні правовідносини щодо позовних вимог про визнання права користування земельною ділянкою не підлягають розгляду в порядку адміністративного судочинства, а тому, відповідно до вимог п. 1 ч. 1 статті 170 КАС України, у відкритті провадження в цій частині позовних вимог має бути відмовлено. Керуючись статтями 170, 248, 256 КАС України, суд, - У Х В А Л И В: Відмовити у відкритті провадження в адміністративній справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «АРКО-КАПІТАЛ» в частині позовних вимог до Київської міської ради про визнати право користування земельною ділянкою кадастровий номер 8000000000:91:089:0011, загальною площею 0, 0554 га за товариством з обмеженою відповідальністю «АРКО-КАПІТАЛ». Роз'яснити позивачу що заявлені позовні вимоги підлягають розгляду в порядку цивільного судочинства. Ухвала суду, відповідно до ч. 2 статті 256 КАС України, набирає законної сили з моменту її підписання суддею. Ухвала суду може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом 15 днів за правилами, встановленими статтями 293-297 КАС України. Відповідно до п/п. 15.5 п. 15 Розділу VII «Перехідні положення» КАС України в редакції Закону №2147-VIII, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.   Суддя                                                                                                                      П.В. Вовк

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення05.04.2018
Оприлюднено11.04.2018
Номер документу73191793
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/4284/18

Ухвала від 24.04.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вовк П.В.

Ухвала від 05.04.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вовк П.В.

Ухвала від 05.04.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вовк П.В.

Ухвала від 23.03.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вовк П.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні