Постанова
від 04.04.2018 по справі 709/582/18
ЧОРНОБАЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 709/582/18

3/709/327/18

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 квітня 2018 року смт. Чорнобай

Суддя Чорнобаївського районного суду Черкаської області Чубай В.В., розглянувши у приміщенні Чорнобаївського районного суду Черкаської області адміністративні матеріали, що надійшли від Головного управління ДФС у Черкаській області, про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, українця, громадянина України, який проживає за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_2,

кв. 36, м. Черкаси, працює директором СТОВ "Україна", ідентифікаційний номер НОМЕР_1,

за ч. 1 ст. 163-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП), -

в с т а н о в и в:

До Чорнобаївського районного суду Черкаської області надійшли адміністративні матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 163-4 КУпАП.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення № 34 від 19 березня

2018 року за результатами документальної позапланової виїзної перевірки СТОВ

"Україна" (акт від 19 березня 2018 року № 157/23-00-13-0214/03793610) ГУ ДФС у Черкаській області встановлено, що директор СТОВ "Україна" ОСОБА_1 допустив порушення, а саме при перевірці первинних документів: оборотно-сальдових відомостей, карток рахунків: 661 - "Розрахунки за заробітною платою", 68511 - "Розрахунки з іншими кредиторами", 70 - "Доходи від реалізації", касових книг, видаткових касових ордерів, видаткових накладних, відомостей на виплату заробітної плати та орендної плати орендодавцям було встановлено факти нарахування (надання) доходів у негрошовій формі - видача сільськогосподарської продукції та послуг в рахунок заробітної та орендної плати за земельний пай - у грудні 2015 року, у грудні 2016 року та у грудні 2017 року (ознаки доходу - "101"; "106"), при цьому податковим агентом при визначенні бази оподаткування під час нарахування вищевказаних доходів (ознака доходів - "101", "106") в негрошовій формі, не дотримано вимоги п. 164.5 ПК України (під час нарахування (надання) доходів у будь-якій негрошовій формі базою оподаткування є вартість такого доходу, розрахована за звичайними цінами, правила визначення яких встановлені згідно з цим Кодексом, помножена на коефіцієнт, який обчислюється за такою формулою:

К = 100 : (100-Сп), де К - коефіцієнт;Сп - ставка податку, встановлена для таких доходів на момент їх нарахування) ст. 164 ПК України, та було занижено податкове зобов'язання по податку на доходи фізичних осіб на суму 54269,89 грн., в тому числі за грудень 2015 року - 19032,17 грн. (720915,29 грн. - вартість доходу) х 1,176 (коефіцієнт) = 847796,38 грн. (база оподаткування) х 15 % - (720915,29 грн. х 15 %); за грудень 2016 року - 24595,18 грн.

(623926,55 грн.- вартість доходу) х 1,219 (коефіцієнт) = 760566,46 грн. (база оподаткування)

х 18% - (623926,55 грн. х 18 %); за грудень 2017 року - 10642,54 грн. (269977,72 грн. - вартість доходу) х 1,219 (коефіцієнт) = 329102,84 грн. (база оподаткування) х 18% -

(34420,00 грн. х 18 %). Перевіркою правильності оподаткування операцій з продажу (обміну) об'єктів нерухомого майна встановлено порушення ст. 172 ПК України. В ході проведення перевірки було виявлено факт купівлі у фізичної особи об'єкта нерухомого майна, відповідно до договорів купівлі-продажу житлового будинку та земельної ділянки від 22 березня 2017 року між ОСОБА_2 - "Продавець" та СТОВ "Україна" - "Покупець" про передачу у власність "Покупцю" житлового будинку з надвірними спорудами та земельну ділянку розміром

0,2519 га, що знаходяться за адресою: вул. Соборна, 9, с. Новоукраїнка, Чорнобаївський район, Черкаська область, кадастровий номер 7125187600:01:000:0023. Згідно звіту про оцінку майна № БР 170313 вартість житлового будинку становить 34834,00 грн., згідно звіту про експортно-грошову оцінку земельної ділянки № ТВ 170313-001 вартість земельної ділянки становить 32750,00 грн. Підпунктом 164.2.4 ПК України "... частина доходів від операцій з майном, розмір якої визначається згідно з положеннями ст. 172 ..." п. 164.2 ст. 164 ПК України включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу. При здійсненні даної операції

СТОВ "Україна" не виконало функцію податкового агента при нарахуванні та виплаті доходу фізичній особі чим було порушено норму п. 172.7 ст. 172 ПК України "... якщо стороною договору купівлі-продажу об'єкта нерухомого майна є юридична особа, така особа є податковим агентом платника податку щодо нарахування, утримання та сплати (перерахування) до бюджету податку з доходів, отриманих платником податку від такого продажу... "Відповідно до п. 171.2 ст. 171 ПК України - особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з інших доходів, є податковий агент. Виходячи з вищевикладеного СТОВ "Україна" занизило податкове зобов'язання по податку на доходи фізичних осіб на суму 3379,20 грн. (34834,00 + 32750) х 5%. Перевіркою правильності визначення об'єкта оподаткування при нарахуванні доходів платникам податків встановлено порушення п.п. 1.1 "... платниками збору є особи, визначені п. 162.1.2 ст. 162 ПК України" та п.п. 1.2 "... об'єктом оподаткування збором є доходи визначені ст. 164 ПК України " п. 16 1 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України.

СТОВ "Україна" з виплаченого доходу платнику податку від операцій з майном суму

67584,00 грн. не утримано військового збору, в результаті виявленого порушення занижено сплату військового збору на суму 1013,76 грн. (34834,00 + 32750) х 1,5%.

Такі дії директора СТОВ "Україна" ОСОБА_1, як посадової особи, кваліфіковано за

ч. 1 ст. 163-4 КУпАП.

ОСОБА_1 у судове засідання з'явився, порушення визнав, просив закрити провадження по справі у зв'язку з закінченням строків накладення адміністративного стягнення.

Проаналізувавши адміністративні матеріали, суд встановив таке.

Відповідно до ч. 1 ст. 163-4 КУпАП неутримання або неперерахування до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб при виплаті фізичній особі доходів, перерахування податку на доходи фізичних осіб за рахунок коштів підприємств, установ і організацій (крім випадків, коли таке перерахування дозволено законодавством), неповідомлення або несвоєчасне повідомлення державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян, -тягне за собою попередження або накладення штрафу на посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також на громадян - суб'єктів підприємницької діяльності у розмірі від двох до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За результатами документальної планової виїзної перевірки СТОВ "Україна" з питань достовірності та повноти включення доходів (як у грошовій, так і не грошовій формах) до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податків, правильності визначення об'єкта оподаткування при нарахуванні доходів платникам податків, про що складено акт від 19 березня 2018 року № 157/23-00-13-0214/03793610, ГУ ДФС у Черкаській області виявлено порушення приписів Податкового кодексу України.

Разом з тим, згідно з ч. 2 ст. 38 КУпАП якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення.

Як вбачається із протоколу про адміністративне правопорушення № 34 від 19 березня

2018 року, вказані правопорушення ОСОБА_1 були вчинені у грудні 2015 року, грудні

2016 року, березні, грудні 2017 року . У даному випадку виявлені порушення не є триваючими, оскільки триваючі правопорушення характеризуються не різними видами правопорушень правової норми, а є незмінними за об'єктивною стороною і характеризуються тим, що особа, яка вчинила певні дії чи бездіяльність, перебуває у стані безперервного продовження цих дій або бездіяльності. Відтак адміністративне стягнення за вказані адміністративні правопорушення могло бути накладене на ОСОБА_1 відповідно до ч. 2 ст. 38 КУпАП не пізніше як через три місяці з дня його вчинення.

Таким чином на момент розгляду адміністративних матеріалів судом строк для накладення адміністративного стягнення закінчився.

Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених

ст. 38 цього Кодексу.

З огляду на викладене суд вважає, що ОСОБА_1 підлягає звільненню від адміністративної відповідальності у зв'язку із закінченням строку накладення адміністративного стягнення, а провадження у справі про адміністративне правопорушення підлягає закриттю.

Керуючись ст.ст. 38, 163-4, 221, 245, 280, 283, 284 КУпАП, суд -

п о с т а н о в и в:

Провадження у справі про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 ч. 1 ст. 163-4 КУпАП - закрити у зв'язку із закінченням строку накладення адміністративного стягнення.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду Черкаської області через Чорнобаївський районний суд Черкаської області протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя В.В. Чубай

СудЧорнобаївський районний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення04.04.2018
Оприлюднено11.04.2018
Номер документу73205579
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —709/582/18

Постанова від 04.04.2018

Адмінправопорушення

Чорнобаївський районний суд Черкаської області

Чубай В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні