Ухвала
від 29.03.2018 по справі 335/2809/18
ОРДЖОНІКІДЗЕВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ

1Справа № 335/2809/18 1-кс/335/1965/2018

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 березня 2018 р. слідчий суддя Орджонікідзевського районного суду міста Запоріжжя ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні клопотання старшого слідчого в ОВС СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів, подане у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань №42015080010000015 від 06.04.2015 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. ч. 1, 2 ст. 364, ч. 1 ст. 366 КК України,

ВСТАНОВИВ:

До суду звернувся старший слідчий в ОВС СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_3 з клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, мотивуючи свої вимоги тим, що посадові особи TOB « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), зловживаючи своїм службовим становищем, з метою одержання неправомірної вигоди та заволодіння бюджетними коштами, внесли завідомо неправдиві дані до офіційних документів, а саме до декларації щодо готовності до вводу в експлуатацію об`єкту будівництва сонячних електростанцій, в той час як вказані об`єкти не були готові до експлуатації. У подальшому вказані підроблені документи, були використані для заволодіння бюджетними коштами, чим спричинили тяжкі наслідки інтересам держави в особі ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ).

Також встановлено, що ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », яке на території Запорізької області здійснює виробництво електричної енергії з використанням альтернативних джерел енергії, порушується законодавство при встановленні «зеленого» тарифу.

Крім того, посадові особи ІНФОРМАЦІЯ_3 , зловживаючи службовим становищем, незаконно надали земельну ділянку комунальної власності у користування ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), на території м. Токмака для розміщення об`єктів енергетики, чим заподіяли шкоду інтересам територіальної громади м. Токмак.

Зокрема, вказаними підприємствами після отримання ліцензій на виробництво та постачання електричної енергії до Національної комісії, що здійснює регулювання у сфері енергетики, подано заяви з відповідними документами, на підставі яких нацкомісією прийнято рішення № 1418 від 01.11.2012 стосовно ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », № 26 від 16.01.2014 стосовно ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », № 493 від 17.04.2014 стосовно ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », та затверджено «зелений» тариф на електроенергію, вироблену на об`єктах електроенергетики, що використовують альтернативні джерела енергії, до 01.01.2030.

Відповідно до Закону України «Про електроенергетику», для підприємств, які здійснюють виробництво електричної енергії із використанням альтернативних джерел енергії застосовується «зелений тариф» - спеціальний тариф, розмір якого встановлюється ІНФОРМАЦІЯ_6 . Відповідно до норм цього ж закону, держава зобов`язується через ДП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » купувати всю електричну енергію, вироблену на об`єктах електроенергетики з використанням альтернативних джерел енергії (крім доменного та коксівного газів), за «зеленим тарифом», який значно вищий за середню ринкову вартість виробленої електроенергії, незалежно від величини встановленої потужності чи обсягів її відпуску.

Умови і підстави застосування «зеленого» тарифу до виробленої енергії визначено у нормах ст. 17-1 Закону України «Про електроенергетику». Згідно зазначених положень, для об`єктів електроенергетики, які виробляють електроенергію з альтернативних джерел енергії та будівництво яких розпочате після 01.01.2012, «зелений тариф» застосовується за умови дотримання вимог щодо розміру місцевої складової. У разі недотримання вимог щодо розміру місцевої складової тариф на електроенергію для таких об`єктів електроенергетики, у тому числі введених в експлуатацію черг будівництва електричних станцій, встановлюється на рівні оптової ринкової ціни електричної енергії без врахування дотаційних сертифікатів, що фактично склався за попередній розрахунковий період.

Розмір місцевої складової для об`єктів електроенергетики, які виробляють електроенергію з енергії вітру, сонячного випромінювання, будівництво яких розпочато після 01.01.2012 та які введені в експлуатацію після 01.07.2013, встановлюється на рівні не менш як 30 відсотків, а для об`єктів електроенергетики, які виробляють електроенергію з енергії вітру, сонячного випромінювання, будівництво яких розпочато після 01.01.2012 та які введені в експлуатацію після 01.07.2013, встановлюється на рівні не менше 50 відсотків.

Крім того, відповідно до постанови ІНФОРМАЦІЯ_7 № 32 від 22.01.2009, додатковою умовою застосування «зеленого тарифу» з використанням енергії сонячного випромінювання є використання, починаючи з 01.01.2013, на об`єктах енергетики сонячних модулів, у вартості виробництва яких питома вага матеріалів та сировини українського походження становить не менше ніж 30 відсотків, починаючи з 2014 року 50 відсотків.

Органом досудового розслідування встановлено, що рішенням ІНФОРМАЦІЯ_3 від 21.02.2013 № 21 надано дозвіл на розроблення проекту із землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) орієнтовною площею 64 Га, розташованої по АДРЕСА_1 .

Також, рішенням ІНФОРМАЦІЯ_3 від 24.05.2013 № 27 затверджено проект із землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) площею 64,4463 Га. Тим же рішенням ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » надано в оренду вказану земельну ділянку, розташовану по АДРЕСА_1 для розміщення об`єктів альтернативної енергетики (землі промисловості), кадастровий номер 2311000000:01:017:0043, терміном до 24.05.2062.

Допитана в якості свідка головний спеціаліст ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_4 , повідомила, що вказаний проект землеустрою має порушення земельного законодавства та Закону України «Про мустобудівну діяльність».

Органом досудового розслідування було отримано лист ІНФОРМАЦІЯ_9 з наведенням висновків щодо незаконного відведення земельної ділянки в оренду ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ).

Крім того встановлено, що рішенням ІНФОРМАЦІЯ_3 від 19.07.2012 №18 надано дозвіл на розробку проекту із землеустрою щодо відведення земельних ділянок (землі сільськогосподарського призначення) 16 особам:

- ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_10 (іпн НОМЕР_3 );

- ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_11 (іпн НОМЕР_4 );

- ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_12 (іпн НОМЕР_5 );

- ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_13 (іпн. НОМЕР_6 );

- ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_14 (іпн. НОМЕР_7 ;

- ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_15 (іпн. НОМЕР_8 );

- ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_16 (іпн. НОМЕР_9 );

- ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_17 (іпн. НОМЕР_10 );

- ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_18 (іпн. НОМЕР_11 );

- ОСОБА_14 , ІНФОРМАЦІЯ_19 (іпн. НОМЕР_12 );

- ОСОБА_15 ІНФОРМАЦІЯ_20 (іпн. НОМЕР_13 );

- ОСОБА_16 , ІНФОРМАЦІЯ_21 (іпн. НОМЕР_14 );

- ОСОБА_17 , ІНФОРМАЦІЯ_22 (іпн. НОМЕР_15 );

- ОСОБА_18 , ІНФОРМАЦІЯ_23 (іпн. НОМЕР_16 );

- ОСОБА_19 , ІНФОРМАЦІЯ_24 (іпн. НОМЕР_17 );

- ОСОБА_20 , ІНФОРМАЦІЯ_25 (іпн. НОМЕР_18 ), орієнтовною площею по 2 га.

В подальшому рішенням ІНФОРМАЦІЯ_3 від 03.10.2012 № 4 надано дозвіл на передачу у власність земельних ділянок вказаним громадянам.

Після цього, рішенням ІНФОРМАЦІЯ_3 від 15.11.2012 №23 надано дозвіл на розробку проекту із землеустрою щодо відведення вказаних 16 земельних ділянок та зміни їх цільового призначення, загальною площею 31,9998 Га, а саме ділянок з кадастровими номерами:

2311000000:01:017:0025 ( ОСОБА_5 ); 2311000000:01:017:0026 ( ОСОБА_6 ); 2311000000:01:017:0027 ( ОСОБА_7 ); 2311000000:01:017:0028 ( ОСОБА_8 ); 2311000000:01:017:0029 ( ОСОБА_9 ); 2311000000:01:017:0030 ( ОСОБА_10 );

2311000000:01:017:0031( ОСОБА_11 ); 2311000000:01:017:0032( ОСОБА_13 ); 2311000000:01:017:0033 ( ОСОБА_12 ); 2311000000:01:017:0034( ОСОБА_14 ); 2311000000:01:017:0035 ( ОСОБА_15 ); 2311000000:01:017:0036 ( ОСОБА_16 );

2311000000:01:017:0037 ( ОСОБА_17 ); 2311000000:01:017:0038 ( ОСОБА_18 ); 2311000000:01:017:0039 ( ОСОБА_19 ); 2311000000:01:017:0040 ( ОСОБА_20 ); розташованих у місті Токмак в районі споруди водогону Василівка-Токмак, під будівництво та обслуговування сонячної електростанції ОСОБА_21 .

Вказані земельні ділянки в подальшому були придбані ОСОБА_21 на підставі договорів купівлі-продажу, що були посвідчені державним нотаріусом ІНФОРМАЦІЯ_26 ОСОБА_22 та приватним нотаріусом Токмацького міського нотаріального округу Запорізької області ОСОБА_23 , та об`єднані в ділянку з кадастровим номером 2311000000:01:017:0041 за адресою АДРЕСА_1 , яка належить ОСОБА_21 , та передана на підставі договору суперфіцію ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ).

Так, з метою встановлення кола посадових осіб, засновників TOB « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), осіб, які пов`язані з вказаним підприємством, а також з метою отримання можливості проведення ряду слідчих дій, в тому числі й експертиз, висновки яких нададуть змогу встановити факт причетності та правильної правової кваліфікації дій посадових осіб, слідчий просив надати дозвіл на тимчасовий доступ до оригіналів та копій документів нотаріальних справ, договорів та інших документів, що надавались та складались під час засвідчення державним нотаріусом ІНФОРМАЦІЯ_26 ОСОБА_22 правочинів купівлі-продажу земельних ділянок з наступними кадастровими номерами та договорами, а саме :

- договору купівлі-продажу за реєстровим № 3141 від 02.11.2012, за яким право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 2311000000:01:017:0026 ( ОСОБА_6 ) перейшло до ОСОБА_21

- договору купівлі-продажу за реєстровим № 3194 від 07.11.2012, за яким право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 2311000000:01:017:0027 ( ОСОБА_7 ) перейшло до ОСОБА_21

- договору купівлі-продажу за реєстровим № 3136 від 02.11.2012, за яким право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 2311000000:01:017:0029 ( ОСОБА_9 ) перейшло до ОСОБА_21

- договору купівлі-продажу за реєстровим № 3135 від 02.11.2012, за яким право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 2311000000:01:017:0034 ( ОСОБА_14 ) перейшло до ОСОБА_21

- договору купівлі-продажу за реєстровим № 3138 від 02.11.2012, за яким право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 2311000000:01:017:0035 ( ОСОБА_15 ) перейшло до ОСОБА_21

- договору купівлі-продажу за реєстровим № 3140 від 02.11.2012, за яким право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 2311000000:01:017:0036 ( ОСОБА_16 ) перейшло до ОСОБА_21 .

Слідчий у судове засідання не з`явився, надав заяву про розгляд клопотання за його відсутності. У заяві зазначив, що клопотання підтримує.

Представник особи, у володінні якої знаходяться речі та документи, у судове засідання не з`явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлявся належним чином. З урахуванням положень частини 1 та 4 статті 163, частини 4 статті 107 Кримінального процесуального кодексу України (далі КПК України) слідчий суддя вважав за можливе розглянути клопотання за відсутності представника особи, у володінні якої знаходяться речі і документи, слідчого, без здійснення фіксування технічними засобами.

Відповідно до частини 1 статті 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити виїмку).

Згідно з пунктом 3 частини першої статті 162 КПК України до охоронюваної законом таємниці, яка міститься в речах і документах, належить інформація, яка може становити таємницю вчинення нотаріальних дій.

Як передбачено частиною п`ятою статті 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

За нормою частини шостої цієї ж статті слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Зазначені слідчим обставини вказують, що тимчасовий доступ до речей та документів надасть змогу органу досудового розслідування встановити фактичні обставини вчинення ймовірного злочину, які можуть мати доказове значення під час судового розгляду, та неможливість іншими способами довести такі обставини.

Проаналізувавши доводи клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя дійшов висновку, що вказані у клопотанні документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, а тому наявні підстави для надання слідчому тимчасового доступу до цих речей і документів.

Підсумовуючи викладене, клопотання підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 159 163, 369, 372 КПК України, слідчий суддя

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчого задовольнити.

Надати дозвіл старшому слідчому в ОВС СУ ГУНП в Запорізькій області ОСОБА_3 або співробітникам оперативного підрозділу - оперуповноваженому Управління захисту економіки в Запорізькій області Департаменту захисту економіки Національної поліції України старшому лейтенанту поліції ОСОБА_24 , старшому оперуповноваженому в ОВС Управління захисту економіки в Запорізькій області Департаменту захисту економіки Національної поліції України майору поліції ОСОБА_25 , оперуповноваженому Управління захисту економіки в Запорізькій області Департаменту захисту економіки Національної поліції України старшому лейтенанту поліції ОСОБА_26 , старшому оперуповноваженому в ОВС Управління захисту економіки в Запорізькій області Департаменту захисту економіки Національної поліції України майору поліції ОСОБА_27 , на тимчасовий доступ до документів із можливістю їх вилучення оригіналів та копій документів нотаріальних справ, договорів та інших документів, що надавались та складались під час засвідчення державним нотаріусом ІНФОРМАЦІЯ_26 ОСОБА_22 правочинів купівлі-продажу земельних ділянок з наступними кадастровими номерами та договорами, а саме:

- договору купівлі-продажу за реєстровим № 3141 від 02.11.2012, за яким право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 2311000000:01:017:0026 ( ОСОБА_6 ) перейшло до ОСОБА_21 ;

- договору купівлі-продажу за реєстровим № 3194 від 07.11.2012, за яким право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 2311000000:01:017:0027 ( ОСОБА_7 ) перейшло до ОСОБА_21 ;

- договору купівлі-продажу за реєстровим № 3136 від 02.11.2012, за яким право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 2311000000:01:017:0029 ( ОСОБА_9 ) перейшло до ОСОБА_21 ;

- договору купівлі-продажу за реєстровим № 3135 від 02.11.2012, за яким право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 2311000000:01:017:0034 ( ОСОБА_14 ) перейшло до ОСОБА_21 ;

- договору купівлі-продажу за реєстровим № 3138 від 02.11.2012, за яким право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 2311000000:01:017:0035 ( ОСОБА_15 ) перейшло до ОСОБА_21 ;

- договору купівлі-продажу за реєстровим № 3140 від 02.11.2012, за яким право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 2311000000:01:017:0036 ( ОСОБА_16 ) перейшло до ОСОБА_21 ;

-журналів реєстрації правочинів та видачі документів, інщіх журналів, в яких ставили підписи участники вказаних правочинів;

- інших оригіналів документів з відповідними додатками, що стосуються вказаних земельних ділянок, що знаходяться у володінні державного нотаріуса ІНФОРМАЦІЯ_26 ОСОБА_28 , в приміщенні ІНФОРМАЦІЯ_26 за адресою: АДРЕСА_2 .

Визначити строк дії ухвали протягом тридцяти днів з дня постановлення ухвали слідчим суддею.

Умисне невиконання ухвали суду тягне за собою кримінальну відповідальність, передбачену ст. 382 КК України.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення вказаних документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення29.03.2018
Оприлюднено27.02.2023
Номер документу73211722
СудочинствоКримінальне
Сутьтимчасовий доступ до речей і документів, подане у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань №42015080010000015 від 06.04.2015 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. ч. 1, 2 ст. 364, ч. 1 ст. 366 КК України

Судовий реєстр по справі —335/2809/18

Ухвала від 29.03.2018

Кримінальне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Шалагінова А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні