Постанова
від 30.03.2018 по справі 760/6750/18
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 760/6750/18

3-2887/18

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 березня 2018 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Українець В.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1, працює - керівник Благодійної організації Благодійний фонд ЗОРЕПАД (код ЄДРПОУ 39540814, м. Київ, вул. Вишгородська, 45-А, оф. 37),

за ч. 1 ст. 483 МК України, -

в с т а н о в и в:

14 березня 2018 року до Солом'янського районного суду м. Києва надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за порушення митних правил.

Відповідно до протоколу № 0041/10000/18 про порушення митних правил від 18 січня 2018 року в зоні діяльності Львівської митниці ДФС через митний кордон України 28 травня 2015 року на адресу БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД ЗОРЕПАД (ЄДРПОУ 39540814) на підставі книжки МДП № YX78064955, відкритої на території Республіки Польща, СМR від 27 травня 2015 року та інвойсу від 19 березня 2015 року за митною декларацією типу ТР/81/АА від 28 травня 2015 року № 209100001/2015/000210 переміщено гуманітарну допомогу одяг та взуття, що були у використанні вагою брутто 19 360,00 кг.

Відповідно до товаросупровідних документів, поставка вищевказаних товарів здійснювалась від компанії LOTUS VICTORY FAUNDATION, INC. (США) на адресу БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД ЗОРЕПАД (ЄДРПОУ 39540814) згідно дарчого листа від 15 березня 2015 року № 1503/15.

29 травня 2015 року зазначені вище товари доставлено до митниці призначення та того ж дня керівником БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД ЗОРЕПАД (ЄДРПОУ 39540814) - ОСОБА_1 заявлені до митного контролю та оформлення в Київській міській митниці ДФС за митною декларацією типу ІМ/40/АА № 100290002/2015/325531, оформлені та випущені у вільний обіг.

09 жовтня 2015 року з метою з'ясування обставин ввезення на митну територію України вищезазначених товарів, Київською міською митницею ДФС направлено запит до уповноважених органів Сполучених Штатів Америки та Республіки Польща про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення гуманітарної допомоги БЛАГОДІЙНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД ЗОРЕПАД (ЄДРПОУ 39540814) (вих. № 4097/8/26-70-26-06 від 09 жовтня 2015 року).

29 січня 2016 року листом Департаменту боротьби з митними правопорушеннями Державної фіскальної служби України від 26 січня 2016 року № 2427/7/99-99-26-03-03-17 (вх. № 256/8 від 29 січня 2016 року) на адресу митниці надійшла відповідь митної адміністрації Республіки Польща.

За результатами опрацювання матеріалів відповіді митної адміністрації Республіки Польща встановлено, що товари, міжнародне перевезення яких здійснювалось за книжкою МДП № YX78064955, були оформлені митними органами Республіки Польща у процедурі транзиту за супровідним транзитним документом № 15PL303080163C31A8 на підставі документу № DSK/303080/00/000325/2015.

При цьому, виходячи з відомостей наданого митними органами Республіки Польща витягу документу № DSK/303080/00/000325/2015, останній оформлено на підставі транзитної декларації Федеративної Рсепубліки Німеччина № 15DE410138153945M2 та інвойсу № 22634.

20 грудня 2017 року листом Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Державної фіскальної служби України від 15 грудня 2017 року № 35044/7/99-99-20-02-01-17, у доповнення до вищезазначеної відповіді, на адресу митниці надійшла додаткова відповідь митної адміністрації Республіки Польща.

За результатами опрацювання наданих митними органами Республіки Польща інформації та копій документів встановлено, що товари, які є об'єктом перевірки, слідували з території Швейцарської Конфедерації за експортною декларацією № 15CHEE000233778883.1.

08 травня 2015 року ці товари були оформлені митною адміністрацією Федеративної Республіки Німеччина в режимі внутрішнього транзиту (Т1) за декларацією № 15DE410138153945M2, а 15 травня 2015 року були розміщені на митному складі Митного відділу в Томашові Любельському (Республіка Польща) за документом № DSK/303080/00/000325/2015.

27 травня 2015 року останні були оформлені у процедурі транзиту за супровідним транзитним документом № 15PL303080163C31A8 до книжки МДП № YX78064955.

При цьому, митні органи Республіки Польща у своїй відповіді акцентували увагу на те, що оформлені у вищезазначених митних процедурах товари завжди мали статус товарів комерційного призначення.

Таким чином, проведеною перевіркою встановлено, що гуманітарна допомога одяг та взуття, що були у використанні вагою брутто 19 360,00 кг, загальною вартістю 2 300,00 доларів США або 48 394,96 грн. (офіційний курс Національного банку України на день переміщення товарів через митний кордон України 28 травня 2015 року, 1 долар США = 21,04128500 грн.) переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом надання одним товарам вигляду інших.

Відповідно до відомостей інформаційних баз даних ДФС, на дату переміщення вищезазначених товарів через митний кордон України, на посаді керівника БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД ЗОРЕПАД (ЄДРПОУ 39540814) перебувала ОСОБА_1

Перебуваючи на посаді керівника підприємства, ОСОБА_1 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов'язаний надавати до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

Таким чином, дії ОСОБА_1 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 48 394,96 гривень через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом надання одним товарам вигляду інших.

ОСОБА_1 у судове засідання не з'явилась, про час та місце розгляду справи повідомлялась.

Представник Київської міської митниці ДФС у судовому засіданні пояснив, що ОСОБА_1 порушила митні правила, у зв'язку з чим щодо останньої складено протокол про порушення митних правил № 0041/10000/18 за ч. 1 ст. 483 МК України. Зазначив, що в діях ОСОБА_1 вбачаються ознаки порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, а саме дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом надання одним товарам вигляду інших.

Заслухавши пояснення учасників судового розгляду, розглянувши отримані матеріали, вбачається наступне.

Встановлено, що в зоні діяльності Львівської митниці ДФС через митний кордон України 28 травня 2015 року на адресу БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД ЗОРЕПАД (ЄДРПОУ 39540814) на підставі книжки МДП № YX78064955, відкритої на території Республіки Польща, СМR від 27 травня 2015 року та інвойсу від 19 березня 2015 року за митною декларацією типу ТР/81/АА від 28 травня 2015 року № 209100001/2015/000210 переміщено гуманітарну допомогу одяг та взуття, що були у використанні вагою брутто 19 360,00 кг.

Відповідно до товаросупровідних документів, поставка вищевказаних товарів здійснювалась від компанії LOTUS VICTORY FAUNDATION, INC. (США) на адресу БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД ЗОРЕПАД (ЄДРПОУ 39540814) згідно дарчого листа від 15 березня 2015 року № 1503/15.

29 травня 2015 року зазначені вище товари доставлено до митниці призначення та того ж дня керівником БЛАГОДІЙНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД ЗОРЕПАД (ЄДРПОУ 39540814) - ОСОБА_1 заявлені до митного контролю та оформлення в Київській міській митниці ДФС за митною декларацією типу ІМ/40/АА № 100290002/2015/325531, оформлені та випущені у вільний обіг.

18 січня 2018 року стосовно ОСОБА_1 складено протокол про порушення митних правил № 0041/10000/18 за ч. 1 ст. 483 МК України за дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом надання одним товарам вигляду інших.

Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Протокол про порушення митних правил № 0041/10000/18 складено відносно ОСОБА_1

Статтею 483 МК України передбачена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Суб'єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Відповідно до ч. 1 ст. 266 МК України декларант зобов'язаний здійснити декларування товарів відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом, надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу.

Відповідно до ч. 7 ст. 257 МК України, перелік відомостей, що підлягають внесенню до митних декларацій, обмежується лише тими відомостями, які є необхідними для цілей справляння митних платежів, формування митної статистики, а також для забезпечення додержання вимог цього Кодексу та інших законодавчих актів.

З аналізу тексту статті 257 МК України вбачається, що звичайний торговельний опис товарів, як відомості про товар, які підлягають обов'язковому декларуванню, повинен давати змогу ідентифікувати та класифікувати зазначений товар.

Судом встановлено, що в митній декларації у відповідності до ст. 257 МК України, була виконана процедура декларування. В митній декларації зазначався перелік відомостей, який є необхідним для цілей справляння платежів, формування митної статистики, а також для забезпечення додержання вимог Митного кодексу України.

Об'єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.

Документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо.

Суб'єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Митний кодекс України нормою ст. 257 вичерпно формулює поняття декларування , яке здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Заявлення таких відомостей здійснюється за встановленою законом формою в ході процедури декларування, повноваженнями щодо якого відповідно до положень ст. 265 МК України наділений декларант. Виходячи з аналізу цих положень, особа може брати участь у митних відносинах як декларант у двох випадках: коли вона особисто здійснює декларування товарів або як його власник або як уповноважений власником. Декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.

Таким чином, ОСОБА_1 підлягає відповідальності лише у тому випадку, коли вона здійснювала декларування товару або з метою приховування від митного контролю особисто вчинила будь-які дії, що складають об'єктивну сторону такого порушення. При цьому таке діяння за суб'єктивною стороною характеризується прямим умислом на подання митному органу документів, що містять неправдиві дані.

За відсутності зазначених умов само по собі зайняття особою керівної посади на підприємстві - власника товару, переміщеного з приховуванням від митного контролю, не утворює в її діях складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

У протоколі йдеться про подання документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товару та неправдиві відомості щодо одержувача вантажу та відправника вантажу.

Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи, при митному оформленні товару були подані всі документи, передбачені як обов'язкові, які були оформлені у встановленому чинним законодавством порядку та містили всі реквізити, необхідні для ідентифікації товару.

Відповідно до статей 49, 58 МК України митною вартістю товарів, що переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну.

Таким чином, в протоколі не зазначено, яким відомостям або договірним домовленостям щодо ціни товару митні органи вважали невідповідними заявлені відомості про митну вартість товару.

09 жовтня 2015 року з метою з'ясування обставин ввезення на митну територію України вищезазначених товарів, Київською міською митницею ДФС направлено запит до уповноважених органів Сполучених Штатів Америки та Республіки Польща про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення гуманітарної допомоги БЛАГОДІЙНОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД ЗОРЕПАД (ЄДРПОУ 39540814) (вих. № 4097/8/26-70-26-06 від 09 жовтня 2015 року).

29 січня 2016 року листом Департаменту боротьби з митними правопорушеннями Державної фіскальної служби України від 26 січня 2016 року № 2427/7/99-99-26-03-03-17 (вх. № 256/8 від 29 січня 2016 року) на адресу митниці надійшла відповідь митної адміністрації Республіки Польща.

За результатами опрацювання матеріалів відповіді митної адміністрації Республіки Польща встановлено, що товари, міжнародне перевезення яких здійснювалось за книжкою МДП № YX78064955, були оформлені митними органами Республіки Польща у процедурі транзиту за супровідним транзитним документом № 15PL303080163C31A8 на підставі документу № DSK/303080/00/000325/2015.

При цьому, виходячи з відомостей наданого митними органами Республіки Польща витягу документу № DSK/303080/00/000325/2015, останній оформлено на підставі транзитної декларації Федеративної Рсепубліки Німеччина № 15DE410138153945M2 та інвойсу № 22634.

20 грудня 2017 року листом Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії Державної фіскальної служби України від 15 грудня 2017 року № 35044/7/99-99-20-02-01-17, у доповнення до вищезазначеної відповіді, на адресу митниці надійшла додаткова відповідь митної адміністрації Республіки Польща.

За результатами опрацювання наданих митними органами Республіки Польща інформації та копій документів встановлено, що товари, які є об'єктом перевірки, слідували з території Швейцарської Конфедерації за експортною декларацією № 15CHEE000233778883.1.

08 травня 2015 року ці товари були оформлені митною адміністрацією Федеративної Республіки Німеччина в режимі внутрішнього транзиту (Т1) за декларацією № 15DE410138153945M2, а 15 травня 2015 року були розміщені на митному складі Митного відділу в Томашові Любельському (Республіка Польща) за документом № DSK/303080/00/000325/2015.

27 травня 2015 року останні були оформлені у процедурі транзиту за супровідним транзитним документом № 15PL303080163C31A8 до книжки МДП № YX78064955.

Митним органом не враховано, що вантаж надано безоплатно, як гуманітарну допомогу, тому Благодійна організація БФ ЗОРЕПАД в графі 22 митної декларації не зазначила вартість товару.

Ставка по сплаті податку за цей вантаж відповідно до чинного законодавства складає 0 % незалежно від вартості зазначеної у митній декларації.

Згідно з ч. 1 ст. 268 МК України допущення у митній декларації помилок, які не призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, не тягне за собою застосування санкцій, передбачених цим кодексом та іншими законодавчими актами України, крім випадків, передбачених частиною третьою цієї статті.

Таким чином, дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві дані, ОСОБА_1 не вчинялись.

Відповідно до п. 1 ст. 247 КпАП України провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути почато, а розпочате підлягає закриттю за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення, оскільки зазначена в поданому інвойсі сума є більшою, ніж вартість товару.

З огляду на відсутність достовірних і достатніх відомостей про вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення та враховуючи вимоги закону, що сумніви мають трактуватись на користь притягуваного до відповідальності, вбачається, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 483 МК України, а тому провадження у справі підлягає закриттю.

Керуючись статтями 458, 483, 527-529 МК України, статтями 9, 247, 283, 284, 294 КпАП України,

п о с т а н о в и в:

Закрити провадження в справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України у зв'язку з відсутністю в її діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду міста Києва через районний суд, шляхом подання скарги протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя:

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення30.03.2018
Оприлюднено11.04.2018
Номер документу73218627
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/6750/18

Постанова від 30.03.2018

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Українець В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні