Справа № 520/4095/18
Провадження № 1-кс/520/1201/18
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05.04.2018 року слідчий суддя Київського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , слідчого ОСОБА_4 , розглянувши у судовому засіданні в місті Одесі клопотання слідчого СВ Київського ВП в м. Одесі ГУНП в Одеській області ОСОБА_4 , погодженого прокурором Одеської місцевої прокуратури №1 ОСОБА_3 про арешт майна у кримінальному провадженні №32018160000000017 від 27.02.2018 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
05.04.2018 року в провадження слідчого судді надійшло клопотання слідчого про арешт майна.
Як вбачається з клопотання, досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи ТОВ «Іллічівський морський рибний порт» (код ЄДР 24544710) протягом 2016-2017 років, умисно, за рахунок заниження фактичної вартості основних засобів, сформованих у тому числі за рахунок іноземних кредитних коштів, під час їх реалізації на адресу ТОВ «Дар Торг» (код ЄДР 39739195), а також у результаті здійснення ризикових фінансово-господарських операцій з ТОВ «Варна Груп» (код ЄДР 39714804) ухились від сплати податків на загальну суму 4218 тис.грн.
Так, 08.06.17, 19.06.17 та 12.07.17 ТОВ «Іллічівський морський рибний порт» в адресу ТОВ «Дар Торг» (код ЄДРПОУ 39739195) було виписано податкові накладні на загальну суму 435668,32 тис. грн., в тому числі ПДВ. Згідно зареєстрованих податкових накладних, ТОВ «Іллічівський морський рибний порт» було передано в адресу ТОВ «Дар Торг» основні засоби виробництва та сплачено податок на додану вартість в сумі 72611,4 тис. грн.
Однак, згідно даних АІС «Податковий блок», сума внеску у статутний фонд ТОВ «Дар Торг» від ТОВ «Іллічівський морський рибний порт» становить 444348,7 тис. грн.
В подальшому, засновника ТОВ «Дар Торг» було змінено з ТОВ «Іллічівський морський рибний порт» на підприємства нерезиденти, зареєстровані в республіці Кіпр. Згідно даних АІС «Податковий блок» та даних Єдиного державного реєстру організацій, вартість основних засобів, що була передана ТОВ «Іллічівський морський рибний порт» в адресу ТОВ «Дар Торг», а згодом в адресу підприємств нерезидентів WestellerHoldingsLTD та PlucketeerLimited становить 444348,7 тис. грн.
Тобто, посадовими особами ТОВ «Іллічівський морський рибний порт» в зареєстрованих податкових накладних в адресу ТОВ «Дар Торг» зазначено вартість основних засобів 435668,32 тис. грн, а фактично передано вартістю 444347,7 тис. грн. (статутний фонд ТОВ «Дар Торг» до передачі складав 1 тис. грн.). В результаті таких дій посадовими особами ТОВ «Іллічівський морський рибний порт» до Державного бюджету України не було сплачено податків на суму 2748,46 тис. грн. (податок на додану вартість 1446,56 тис. грн., податок на прибуток 1301,9 тис. грн.).
Крім того, в ході досудового розслідування встановлено, що в період березень червень 2016 року ТОВ «Іллічівський морський рибний порт» було здійснено «закупівлю» палива дизельного у ТОВ «Варна Груп» на суму 4642,2 тис. грн., в тому числі ПДВ 773,7 тис. грн.
В свою чергу, ТОВ «Варна Груп» за весь період діяльності закупівлю палива дизельного, «реалізованого» в адресу ТОВ «Іллічівський морський рибний порт» не здійснювало, а здійснювало закупівлю цигарок, шоколадок, побутової техніки, різноманітних послуг, витратних автомобільних матеріалів тощо.
ТОВ «Варна Груп» здійснювало діяльність в 2015 2016 році, в жовтні 2016 року підприємство було покинуто, податкова звітність не подавалась, керівника змінено на підставну особу, яка є посадовою особою на 6 СГД.
Тобто, посадовими ТОВ «Іллічівський морський рибний порт» з метою безпідставного формування податкового кредиту з ПДВ та валових витрат підприємства було проведено безтоварні господарські операції з «закупівлі» палива дизельного у контрагента, що має ознаки фіктивності на загальну суму 4642,2 тис. грн. В результаті подібних дій Державному бюджету було нанесено економічних збитків у вигляді несплати податків на суму 1470,03 тис. грн. (податок на додану вартість 773,7 тис. грн., податок на прибуток 696,33 тис. грн.).
Також встановлено, що ТОВ «Іллічівський морський рибний порт» було отримано кредитні кошти у нерезидента «CrilLonInvestmentLimited» на поповнення обігових коштів відповідно договору позики №CRI/ISFP/01/2009 від 10.12.2009 та Додаткової угоди №2 від 05.12.2012 на загальну суму договору 100000000 дол. США строком погашення до 31.12.2017р. Відсотки за користування позикою складають 11% річних і виплачуються до повного повернення позики.
Станом на 01.01.2018 року кредитні кошти не повернуті та наявна заборгованість ТОВ «Іллічівський морський рибний порт» за основною сумою боргу становить 70316,4 тис. дол. США та по відсоткам 45873,8 тис. дол. США.
Враховуючи вищевикладене, в результаті дій посадових осіб ТОВ «Іллічівський морський рибний порт» до бюджету не надійшло всього податків на суму 4218,49 тис. грн, що є коштами в особливо великих розмірах.
Слідчий звертається з клопотанням про накладення арешту на майно, обґрунтовуючи клопотання необхідністю забезпечення в подальшому конфіскації майна, а також відшкодування збитків, завданих державі, якщо таке майно буде відчужено. Вказане клопотання слідчий просить розглядати без виклику представників ТОВ «Іллічівський морський рибний порт» (код ЄДР 24544710).
В судовому засіданні прокурор та слідчий клопотання про накладення арешту майна підтримали у повному обсязі та просили слідчого суддю клопотання задовольнити та застосувати захід забезпечення кримінального провадження у вигляді арешту майна. Крім того, прокурор в судовому засіданні повідомив, що в подальшому в рамках кримінального провадження буде пред`явлено цивільні позови.
Вивчивши клопотання та матеріали, які обґрунтовують доводи клопотання, вислухавши думку прокурора та слідчого, слідчий суддя приходить до наступного.
Відповідно до ч. 5ст. 9 КПК України, кримінальне процесуальне законодавство України застосовується з урахуванням практики Європейського суду з прав людини.
У своїх висновках ЄСПЛ неодноразово нагадував, що перша та найважливіша вимога статті 1 Протоколу 1 полягає в тому, що будь-яке втручання влади в право на мирне володіння майном має бути законним: друге речення п. 1 дозволяє позбавлення власності лише «на умовах, передбачених законом», а п. 2 визначає, що держави мають право здійснювати контроль за користуванням майном шляхом введення в дію «законів». Більше того, верховенство права, один з фундаментальних принципів демократичного суспільства, є наскрізним принципом усіх статей конвенції (рішення у справах «Амюр проти Франції», «Колишній король Греції та інші проти Греції» та «Малама проти Греції»).
Відповідно до п. 1, 2 ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження. Заходом забезпечення кримінального провадження є, зокрема, арешт майна.
Згідно з ч. 1 ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи. Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.
При цьому, у відповідності до ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Відповідно до ч. 2 ст. 172 КПК України, клопотання слідчого, прокурора, цивільного позивача про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.
Долученими до клопотання матеріалами підтверджується наявність обґрунтованої підозри щодо можливого вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, що з урахуванням можливого завдання збитків державі, може бути підставою для застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді арешту майна.
Крім того, як вбачається з санкції ч. 5 ст. 191 КК України, остання передбачає як додаткове покарання конфіскацію майна, що також свідчить про наявність підстав для застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді арешту майна, з метою подальшого забезпечення конфіскації майна, як виду покарання.
В цілому, беручи до уваги, що внаслідок можливого вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України могло бути заподіяно збитків державі, в судовому засіданні прокурор повідомив про пред`явлення в подальшому в рамках кримінального провадження цивільних позовів, слідчий суддя приходить до переконання про наявність також необхідності в забезпеченні збереження майна, в цілях подальшого відшкодування шкоди, завданої державі, внаслідок можливого вчинення вказаного кримінального провадження.
Таким чином викладене в сукупності свідчить про можливість виконання завдання, для виконання якого слідчий звертається з клопотанням про застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді арешту майна.
На підставі вищевикладеного, слідчий суддя приходить до переконання, що в цілях запобігання можливості знищення, перетворення, відчуження зазначеного у клопотанні майна, враховуючи, що таке майно є необхідним для забезпечення в подальшому конфіскації як виду покарання, беручи до уваги також, що в рамках даного кримінального провадження в подальшому може виникнути необхідність у відшкодування шкоди, завданої внаслідок можливого вчинення кримінального правопорушення державі, враховуючи також наявність правових підстав для застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді арешту майна, в цілях забезпечення повноти, всебічності та неупередженості досудового розслідування, клопотання слідчого підлягає задоволенню. Вказане клопотання, в цілях забезпечення арешту майна, слід розглянути без виклику представників ТОВ «Іллічівський морський рибний порт» (код ЄДР 24544710).
Керуючись ст. ст. 170, 171, 172, 173, 309, 395 КПК України, слідчий суддя, -
УХВАЛИВ:
Клопотання слідчого СВ Київського ВП в м. Одесі ГУНП в Одеській області ОСОБА_4 , погодженого прокурором Одеської місцевої прокуратури №1 ОСОБА_3 про арешт майна у кримінальному провадженні №32018160000000017 від 27.02.2018 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України задовольнити.
Накласти арешт на майно ТОВ «Іллічівський морський рибний порт» (код ЄДР 24544710), яке згідно інформаційної довідки № 118045589 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на рухоме майно, знаходиться у власності та в оренді вказаного підприємства, а саме:
-будівлі механічних майстерень з вбудованою захисною спорудою цивільного захисту літ."2Я", реєстраційний номер майна: 37757161. Адреса нерухомого майна: Одеська область, м. Чорноморськ, с. Бурлача Балка, вулиця Центральна, №1- К. Загальна площа (кв.м): 1957.8. Номер запису: 1056 в книзі: ГН-11 стр.50;
-будівлі та споруди, реєстраційний номер майна 38014271. Адреса нерухомого майна: Одеська область, м. Чорноморськ, с. Бурлача Балка, вулиця Центральна, №1. Номер запису: 850 в книзі: ГН-9 стр.156.
Накласти арешт на майно, що розташоване на наступних земельних ділянках:
-земельна ділянка, реєстраційний номер 977867551108. Кадастровий номер: 5110800000:03:001:0147. Опис об`єкта: площа (га): 0.4168, дата державної реєстрації земельної ділянки: 04.08.2011, орган, що здійснив державну реєстрацію земельної ділянки: відділ Держгеокадастру у м. Іллічівську Одеської області. Цільове призначення: для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої
промисловості. Адреса: Одеська область, м. Чорноморськ, с. Бурлача Балка, вулиця Єсеніна, земельна ділянка 34;
-земельна ділянка, реєстраційний номер 923933551237. Кадастровий номер: 5123755800:01:003:3926. Опис об`єкта: площа (га): 0.369, дата державної реєстрації земельної ділянки: 07.12.2015, орган, що здійснив державну реєстрацію земельної ділянки: відділ Держгеокадастру в Овідіопольському районі Одеської області. Цільове призначення: для експлуатації та обслуговування під`їзних залізничних шляхів. Адреса: Одеська область, Овідіопольський район, смт. Таїрове, вулиця Рибпортівська;
-земельна ділянка, реєстраційний номер 668739251108. Кадастровий номер: 5110800000:06:002:0007. Опис об`єкта: площа (га): 0.71, дата державної реєстрації земельної ділянки: 08.06.2015, орган, що здійснив державну реєстрацію земельної ділянки: відділ Держземагентства у м. Іллічівську. Цільове призначення: для будівництва автомобільної дороги. Адреса: Одеська обл., м. Чорноморськ, с. Бурлача Балка, а також на інше майно, що належить на праві власності ТОВ «Іллічівський морський рибний порт» (код ЄДР 24544710).
Виконання ухвали покласти на слідчого СВ Київського ВП в м. Одесі ГУНП в Одеській області ОСОБА_4 .
Ухвала може бути оскаржена протягом п`яти діб з дня її проголошення до апеляційного суду Одеської області.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Київський районний суд м. Одеси |
Дата ухвалення рішення | 05.04.2018 |
Оприлюднено | 28.02.2023 |
Номер документу | 73235446 |
Судочинство | Кримінальне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні