Рішення
від 02.04.2018 по справі 822/3743/17
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 822/3743/17

РІШЕННЯ

іменем України

03 квітня 2018 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Салюка П.І.

за участі:секретаря судового засідання Августенюк О.В., представника позивача Ленчика В.М., представників відповідача Ящука В.В. та Крушельницької В.І., представника третьої особи Данилюка Р.Т. розглянувши адміністративну справу за позовом Заступника прокурора Хмельницької області в інтересах держави , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області до Віньковецької районної ради , про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Заступник прокурора Хмельницької області в інтересах держави звернувся до суду з адміністративним позовом до Віньковецької районної ради третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області в якому просить:

визнати протиправною бездіяльність Віньковецької районної ради щодо затвердження технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок площами 44,4451 га, 54,6 га та 60,4 га, що розташовані за межами населених пунктів Карачієвецької та Яснозірської сільських рад Віньковецького району;

зобов`язати Віньковецьку районну раду на найближчій сесії у порядку, передбаченому чинним законодавством України, розглянути питання про затвердження технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок площами 44,4451 га, 54,6 га та 60,4 га, що розташовані за межами населених пунктів Карачієвецької та Яснозірської сільських рад Віньковецького району.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що прокуратурою області встановлено, що на засіданні Віньковецької районної ради 20 жовтня 2017 року розглядалось питання затвердження технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок площами 44,4451 га, 54,6 га та 60,4 га, що розташовані за межами населених пунктів Карачієвецької та Яснозірської сільських рад Віньковецького району.

Проте, за результатами голосування рішення щодо затвердження технічних документацій з нормативної грошової оцінки зазначених земельних ділянок не прийнято.

Бездіяльність Віньковецької районної ради по питанню затвердження технічних документацій з нормативної оцінки земельних ділянок площами 44,4451 га, 54,6 га та 60,4 га, що розташовані за межами населених пунктів Карачієвецької та Яснозірської сільських рад Віньковецького району позивач вважає протиправною та такою, що порушує інтереси держави, оскільки Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області до прийняття відповідного рішення відповідачем позбавлене можливості передати вказані земельні ділянки в користування на умовах оренди, як наслідок, до місцевих бюджетів не надходять значні суми коштів в якості орендної плати за землю, тому звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю з підстав викладених у позовній заяві та просив суд позов задоволити частково.

Представник третьої особи також підтримав вимоги позивача та просив частково задоволити адміністративний позов.

Представники відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнали, просили відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.

Заслухавши пояснення представника позивача, представників відповідача та третьої особи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає наступне.

Суд встановив, що відповідно до наказів Головного управління Держземагенства у Хмельницькій області від 10 листопада 2014 року №71 та Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області від 08 грудня 2016 року "Про включення земельних ділянок на земельні торги" земельні ділянки площами 44,4451 га, 54,6 га та 60,4 га, що розташовані за межами населених пунктів Карачієвецької та Яснозірської сільських рад Віньковецького району були включені до переліку земельних ділянок право оренди яких пропонується до продажу на земельних торгах.

В подальшому Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області розроблено технічну документацію з нормативної грошової оцінки зазначених земельних ділянок, та отримано позитивні висновки державної землевпорядної експертизи.

Листами від 30 липня 2015 року №17-22-7777.7-8048/23-15 та від 21 листопада 2017 року №17-22.0.10-9890/2-17 Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області зверталось до відповідача з клопотанням про затвердження технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок площами 44,4451 га, 54,6 га та 60,4 га, що розташовані за межами населених пунктів Карачієвецької та Яснозірської сільських рад Віньковецького району.

20 грудня 2017 року Віньковецька районна рада Хмельницької області на засіданні двадцятої сесії розглянула клопотання Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області та за результатами голосування прийняла рішення №13-20/2017 від 20 грудня 2017 року про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки лише земельних ділянок 54,6 га та 60,4 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, розташованих на території Яснозірської сільської ради Віньковецького району.

Проте технічна документація з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 44,4451 га, що розташована за межами населеного пункту Карачієвецької сільської ради Віньковецького району залишилась не затверджена і по даний час.

Як встановлено судом, 20 грудня 2017 року на розгляд двадцятої сесії Віньковецької районної ради Хмельницької області дійсно виносилось питання щодо затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 44,4451 га, що розташована за межами населеного пункту Карачієвецької сільської ради Віньковецького району виготовленої на замовлення Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, про що було підготовлено відповідний проект рішення, копія якого міститься в матеріалах справи.

Однак вказане питання не було затверджено а ні підтримане депутатами Віньковецької районної ради Хмельницької області, а також спірна технічна документація затверджена не була, про що свідчить витяг з протоколу №20 двадцятої сесії районної ради від 20 грудня 2017 року відповідно до якого 19 присутніх депутатів районної ради не голосували.

Крім цього, листом від 21 грудня 2017 року №211/02-15 Віньковецька районна рада повідомила Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, що рішення по питанню затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 44,4451 га, що розташована за межами населеного пункту Карачієвецької сільської ради Віньковецького району не прийнято.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наведене нижче.

Засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначає закон України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Відповідно до пункту 21 частини 1 статті 43 закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються питання регулювання земельних відносин.

За змістом статті 23 закону України "Про оцінку земель" технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.

Частинами 1 та 2 статті 59 закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом.

Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55, 56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням (частина 3 статті 59 Закону).

Таким чином, єдиною формою акту за результатом розгляду Ярморлинецькою районною радою питання щодо затвердження, або не затвердження технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок є рішення.

Суд встановив, що виконавчий комітет Віньковецької районної ради двічі вносив на розгляд Віньковецької районної ради питання щодо затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 44,4451 га, що розташована за межами населеного пункту Карачієвецької сільської ради Віньковецького району.

Проте Віньковецька районна рада всупереч статті 59 закону України "Про місцеве самоврядування" та статті 23 закону України "Про оцінку земель" не прийняла рішення про затвердження або про відмову у затвердженні технічної документації. Зазначене підтверджується витягом з протоколу №20 двадцятої сесії районної ради VІІ скликання від 20 грудня 2017 року.

Отже, суд приходить до висновку, що на засіданні двадцятої сесії Віньковецької районної ради Хмельницької області, у відповідності до Закону України "Про місцеве самоврядування", питання щодо затвердження технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок 44,4451 га, 54,6 га та 60,4 га, що розташовані за межами населених пунктів Карачієвецької та Яснозірської сільських рад Віньковецького району було прийнято рішення №13-20/2017 року від 20 грудня 2017 року про затвердження технічних документацій з нормативної грошової оцінки лише земельних ділянок 54,6 га та 60,4 га, що розташовані за межами населеного пункту Яснозірської сільської ради Віньковецького району.

Водночас на засіданні двадцятої сесії Віньковецької районної ради Хмельницької області не було прийнято рішення про затвердження, чи про відмову у затверджені технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки 44,4451 га, що розташована за межами населеного пункту Карачієвецької сільської ради Віньковецького району.

Між тим, доказів на підтвердження прийняття відповідного рішення за результатами вказаного голосування, як того вимагають норми чинного законодавства, Віньковецька районна рада не прийняла та не надала доказів здійснення депутатами свого обов`язку щодо голосування за винесені питання, що свідчить про протиправну бездіяльність останньої.

У Рішенні від 20 жовтня 2011 року по справі "Rysovskyy v. Ukraine" Європейський Суд з прав людини зазначив, що принцип "належного урядування" передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб ("Beyeler v. Italy", "Oneryildiz v. Turkey", "Megadat.com S.r.l. v. Moldova", "Moskal v. Poland"). На державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок ("Lelas v. Croatia" і "Toscuta and Others v. Romania") і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси (Oneryildiz v. Turkey", та "Beyeler v. Italy").

Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків ("Lelas v. Croatia").

Суд вважає, що розгляд відповідачем питання щодо затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки 44,4451 га, що розташована за межами населеного пункту Карачієвецької сільської ради Віньковецького району здійснений з порушенням принципу "належного урядування" без дотримання своїх власних процедур, встановлених відповідними нормативно-правовими актами.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що оскільки відповідачем прийнято рішення про затвердження технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок 54,6 га та 60,4 га, що розташовані за межами населеного пункту Яснозірської сільської ради Віньковецького району, а відповідно в супереч статті 59 закону України "Про місцеве самоврядування" та статті 23 закону України "Про оцінку земель" Віньковецька районна рада у зв`язку з бездіяльністю протиправно не прийняла рішення про затвердження або про відмову у затвердженні технічної документації щодо затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки 44,4451 га, що розташована за межами населеного пункту Карачієвецької сільської ради Віньковецького району, тому адміністративний позов Заступника прокурора Хмельницької області в інтересах держави слід задоволити частково.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Заступника прокурора Хмельницької області в інтересах держави (пров. Військоматський, 3, Хмельницький, Хмельницька область, 29000, код 02911102) до Віньковецької районної ради (вул. Соборна, 15, Віньківці, Віньковецький район, Хмельницька область, 32500, код 04060507) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії - задоволити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Віньковецької районної ради щодо не розгляду клопотання про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 44,4451 га, що розташована за межами населеного пункту Карачієвецької сільської ради Віньковецького району.

Зобов`язати Віньковецьку районну раду на найближчій сесії у порядку, передбаченому чинним законодавством України, розглянути клопотання щодо затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 44,4451 га, що розташована за межами населеного пункту Карачієвецької сільської ради Віньковецького району.

У решті позовних вимог відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з його проголошення, а у випадку, якщо в судовому засіданні були проголошені вступна та резолютивна частини рішення суду, - з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 04 квітня 2018 року

Головуючий суддя П.І. Салюк

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.04.2018
Оприлюднено21.09.2022
Номер документу73243623
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/3743/17

Рішення від 02.04.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Салюк П.І.

Рішення від 03.04.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Салюк П.І.

Ухвала від 27.12.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Салюк П.І.

Ухвала від 28.12.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Салюк П.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні