Рішення
від 09.04.2018 по справі 804/2588/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 квітня 2018 року 14 год. 10 хв.Справа № 804/2588/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді судді суддіОСОБА_1 ОСОБА_2 ОСОБА_3 розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Новомосковської районної організації Всеукраїнського об'єднання Свобода , Перещепинської міської партійної організації Всеукраїнське об'єднання Свобода до Перещепинської міської виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області про визнання протиправною та скасування постанови від 05.04.2018 року № 17 Про відмову у реєстрації кандидатів у депутати Перещепинської міської ради об'єднаної територіальної громади від Перещепинської міської організації ВО Свобода та зобов'язання зареєструвати кандидатів у депутати Перещепинської міської ради об'єднаної територіальної громади від Перещепинської міської організації ВО Свобода , у зв'язку із порушенням вимог статті 46 Закону України Про місцеві вибори , -

ВСТАНОВИВ :

07.04.2018 року Новомосковська районна організація Всеукраїнського об'єднання «Свобода» та Перещепинська міська партійна організація Всеукраїнське об'єднання «Свобода» звернулись до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просять:

- визнати протиправною та скасувати постанову № 17 від 05.04.2018 року Перещепинської міської виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області Про відмову у реєстрації кандидатів у депутати Перещепинської міської ради об'єднаної територіальної громади від Перещепинської міської організації ВО Свобода ;

- зобов'язати Перещепинську міську виборчу комісію Новомосковського району Дніпропетровської області зареєструвати кандидатів у депутати Перещепинської міської ради об'єднаної територіальної громади, включених до виборчого списку кандидатів у депутати від Перещепинської міської партійної організації Всеукраїнського об'єднання Свобода Новомосковського району Дніпропетровської області.

В обґрунтування позовних вимог позивачами зазначено, що 04.04.2018 року були подані необхідні документи для реєстрації кандидатів у депутати Пещепинської міської ради об'єднаної територіальної громади.

05.04.2018 року відповідачем прийнято постанову про відмову в реєстрації кандидатів у депутати від Перещепинської міської організації ВО Свобода , однак зазначене рішення не містить жодної підстави передбаченої статтею 46 Закону України Про місцеві вибори .

Натомість перелічені в оскаржуваному рішенні обставини підпадають під дію частини 12 статті 41 Закону України Про місцеві вибори , відповідно до вимог якої помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію кандидатів документах, підлягають виправленню і не є підставою для відмови в реєстрації кандидата в депутати.

Відповідачем були подані заперечення на позов, в яких він зазначає, що у зв'язку із відсутністю на час проведення Дніпропетровською міською виборчою комісією Дніпропетровської області засідання були відсутні підписні листи, тому постанова була прийнята у відповідності до вимог законодавства.

Ухвалою від 07.04.2018 року було відкрито провадження у справі та призначено її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження у судовому засіданні.

Представник позивачів в судове засідання не з'явився, надав заяву про розгляд справи без його участі.

Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Частиною 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

За таких обставин враховуючи, що позивачем подано заяву про розгляд справи без його участі, а інші учасники справи не з'явились, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті,, суд вважає за необхідне позов задовольнити частково, з таких підстав.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що постановою Центральної виборчої комісії від 16.02.2018 року №22 на 29.04.2018 року призначені перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів.

04.04.2018 року о 09 год. 55 хв. ОСОБА_4 було подано до Перещепинської міської виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області документи для реєстрації кандидатів у депутати Перещепинської міської ради об'єднаної територіальної громади від Перещепинської міської організації ВО Свобода ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 та ОСОБА_9, а саме: заяву про реєстрацію кандидата з підписом керівника і печаткою, паспорт, код (ксерокопія) - 6 шт., виборчий список, автобіографію - 6 шт., декларацію про майно і доходи - 6 шт., фотографії 4х6 (4шт.) , заяву про згоду на оприлюднення біографічних відомостей - 6 шт., копію рішення вищого керівного органу про участь у відповідних місцевих виборах, рішення зборів Новомосковської районної організації партії про висування кандидата, засвідчене керівником відповідної організації та печаткою та узгоджене центральним керівним органом, документ про внесення грошової застави;

На підтвердження отримання Перещепинською міською виборчою комісією Новомосковського району Дніпропетровської області документів надано довідку, яка засвідчена підписом голови міської виборчої комісії ОСОБА_10

За результатами розгляду поданих Перещепинською міською організацією ВО Свобода документів Перещепинською міською виборчою комісією Новомосковського району Дніпропетровської області 05.04.2018 року о 18 год. 05 хв. прийнято постанову № 17 Про відмову у реєстрації кандидатів у депутати Перещепинської міської ради об'єднаної територіальної громади від Перещепинської міської організації ВО Свобода .

Підставою для прийняття зазначеної постанови стало те, що при перевірці поданих документів виявлені такі недоліки:

- в рішенні не розставлені кандидати по округам;

- в заяві ОСОБА_11 вказана не вірна адреса, в біографії не вказана партійність і громадянство;

- в заяві вказана не повна адреса, в автобіографії ОСОБА_8 не вказано: повної адреси, місце народження, освіта, партійність, відомості про громадянство, контактний телефон;

- в заяві ОСОБА_7 вказана не повна адреса, ІНФОРМАЦІЯ_1, склад сім'ї;

- в автобіографії ОСОБА_5 не зазначені всі дані, немає освіти, громадської роботи, не вказано громадянство;

- в заяві ОСОБА_9 вказана не повна адреса, ІНФОРМАЦІЯ_1, склад сім'ї, партійність місце проживання, контактний телефон.

Вирішуючи спір суд зазначає, що згідно частин 1 та 2 статті 35 Закону України Про місцеві вибори , висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, старости розпочинається за 34 дні до дня голосування.

Право висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, в тому числі міст Києва та Севастополя, районної у місті ради реалізується виборцями у відповідних багатомандатних виборчих округах через місцеві організації партій у порядку, передбаченому цим Законом.

Положеннями частини 1 статті 38 Закону України Про місцеві вибори передбачено, що відповідна територіальна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі по виборах депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, у тому числі міст Києва та Севастополя, районної у місті ради, включених до виборчого списку кандидатів у депутати місцевої організації партії, за умови отримання таких документів:

1) заяви про реєстрацію кандидатів у депутати, підписаної керівником місцевої організації партії та засвідченої печаткою місцевої організації партії або організації відповідної політичної партії вищого рівня;

3) копії рішення вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних місцевих виборах, засвідченої підписом керівника та печаткою партії;

4) рішення зборів (конференції) місцевої організації партії про висування кандидатів у депутати від цієї місцевої організації партії, яке повинне бути підписане керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується підписом керівника та печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);

5) виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії за формою, затвердженою Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, підписаного керівником місцевої організації партії, засвідченого печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді;

6) заяв осіб, включених до виборчого списку кандидатів у депутати від цієї місцевої організації партії, про згоду балотуватися кандидатом у депутати від цієї місцевої організації партії і бути кандидатом у депутати по відповідному територіальному виборчому округу (крім першого кандидата у такому списку, який згоди бути кандидатом у депутати по територіальному виборчому округу не надає) та згоду на оприлюднення біографічних відомостей у зв'язку з участю у місцевих виборах;

7) автобіографій осіб, включених до виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії, що обов'язково повинні містити: прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць, рік і місце народження, відомості про громадянство, освіту, трудову діяльність, посаду, місце роботи (заняття), громадську роботу (в тому числі на виборних посадах), партійність, склад сім'ї, місце проживання, контактний телефон, наявність чи відсутність представницького мандата та судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину;

8) декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру кожної особи, включеної до виборчого списку кандидатів у депутати від відповідної місцевої організації партії, відповідно до статті 45 цього Закону;

9) по чотири фотографії осіб, включених до виборчого списку кандидатів у депутати місцевої організації партії, розміром 4 x 6 сантиметрів;

10) документа про внесення грошової застави відповідно до статті 44 цього Закону.

До зазначених у цій частині документів додаються ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України та сторінок, де зазначаються відомості про місце проживання відповідно до Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" (ксерокопії тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України) кожної особи, включеної до виборчого списку кандидатів у депутати відповідної місцевої організації партії.

Згідно частини 2 статті 38 Закону України Про місцеві вибори , у рішенні зборів (конференції) місцевої організації партії, передбаченому пунктом 4 частини першої цієї статті, зазначаються: відомості про осіб, висунутих кандидатами у депутати (прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць і рік народження, громадянство, освіта, партійність, посада, місце роботи (заняття), місце проживання), номер територіального виборчого округу, за яким закріплюється кандидат (у разі такого закріплення), дата його прийняття.

Відповідно до частини 1 статті 41 Закону України Про місцеві вибори , кандидати у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, включені до виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації партії, реєструються відповідною територіальною виборчою комісією в разі дотримання умов, передбачених статтею 38 цього Закону.

Частиною 4 статті 41 Закону України Про місцеві вибори передбачено, що представник місцевої організації партії, уповноважений на підставі довіреності від місцевої організації партії, подає для реєстрації кандидатів у депутати в багатомандатному виборчому окрузі документи, передбачені частиною першою статті 38 цього Закону.

Матеріалами справи підтверджено, що представником Перещепинської міської організації ВО Свобода ОСОБА_4 було подано до Перещепинської міської виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області документи згідно переліку зазначеного у статті 38 Закону України Про місцеві вибори та у строки визначені частиною 1 статті 35 Закону України Про місцеві вибори .

Відповідно до частини 9 статті 41 Закону України Про місцеві вибори , територіальна виборча комісія не пізніш як на третій день з дня прийняття документів, зазначених у частині першій статті 38 цього Закону, але не пізніш як за 23 дні до дня голосування приймає рішення про реєстрацію кандидатів у депутати або про відмову в реєстрації кандидата (кандидатів), включених до виборчого списку кандидатів у депутати.

Копія цього рішення не пізніше наступного дня після його прийняття надсилається (видається) представнику місцевої організації партії, від якої висунуті кандидати в депутати.

Разом з цим частиною 12 статті 41 Закону України Про місцеві вибори визначено, що помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію кандидатів документах, підлягають виправленню і не є підставою для відмови в реєстрації кандидата в депутати.

Також суд зазначає, що частиною 1 та 2 статті 46 Закону України Про місцеві вибори передбачено, що територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости в разі:

1) порушення встановленого цим Законом порядку висування кандидата, в тому числі перевищення встановленої частинами третьою - сьомою статті 36 цього Закону кількості кандидатів у депутати, які можуть бути висунуті у відповідному виборчому окрузі або закріплені за ним;

2) відсутності передбачених цим Законом документів для реєстрації особи кандидатом;

3) припинення громадянства України особи;

4) визнання судом особи недієздатною, набрання щодо неї законної сили обвинувальним вироком суду за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину;

5) виявлення територіальною виборчою комісією обставин, за яких особу не може бути обрано депутатом або сільським, селищним, міським головою, старостою відповідно до статті 9цього Закону;

6) висування кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости від місцевої організації партії, щодо якої центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державної реєстрації юридичних осіб, реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, громадських спілок, інших громадських формувань, прийнято у визначеному Кабінетом Міністрів України порядку рішення про невідповідність її або партії в цілому діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки".

Рішення про відмову в реєстрації кандидата повинно містити вичерпні підстави відмови. Копія цього рішення видається особі, яка відповідно до частини четвертої статті 41, частини другої статті 42, частини другої статті 43 цього Закону подавала документи для реєстрації кандидата (кандидатів) в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, або кандидату особисто у строки, визначені частиною дев'ятою статті 41, частиною четвертою статті 42, частиною четвертою статті 43 цього Закону.

Згідно оскаржуваної постанови від 05.04.2018 року № 17 кандидатам у депутати Перещепинської міської ради об'єднаної територіальної громади від Перещепинської міської організації ВО Свобода ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 та ОСОБА_9 відмовлено в реєстрації з таких підстав:

- в рішенні не розставлені кандидати по округам;

- в заяві ОСОБА_11 вказана не вірна адреса, в біографії не вказана партійність і громадянство;

- в заяві вказана не повна адреса, в автобіографії ОСОБА_8 не вказано: повної адреси, місце народження, освіта, партійність, відомості про громадянство, контактний телефон;

- в заяві ОСОБА_7 вказана не повна адреса, ІНФОРМАЦІЯ_1, склад сім'ї;

- в автобіографії ОСОБА_5 не зазначені всі дані, немає освіти, громадської роботи, не вказано громадянство;

- в заяві ОСОБА_9 вказана не повна адреса, ІНФОРМАЦІЯ_1, склад сім'ї, партійність місце проживання, контактний телефон.

Однак у постанові від 05.04.2018 року № 17 Перещепинської міської виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області Про відмову у реєстрації кандидатів у депутати Перещепинської міської ради об'єднаної територіальної громади від Перещепинської міської організації ВО Свобода відсутні посилання на будь-який пункт частини 1 статті 46 Закону України Про місцеві вибори та підстави визначенні цією статтею.

Натомість частиною 2 статті 46 Закону України Про місцеві вибори визначено, що перелік підстав для відмови в реєстрації кандидатів є вичерпним.

Крім цього суд зазначає, що зазначені у оскаржуваній постанові недоліки поданих для реєстрації кандидатів документів можуть бути виправлені, що безпосередньо передбачено частиною 12 статті 41 Закону України Про місцеві вибори .

Таким чином суд дійшов висновку, що постанова від 05.04.2018 року № 17 Перещепинської міської виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області Про відмову у реєстрації кандидатів у депутати Перещепинської міської ради об'єднаної територіальної громади від Перещепинської міської організації ВО Свобода є протиправною та підлягає скасуванню.

Щодо вимоги про зобов'язання Перещепинську міську виборчу комісію Новомосковського району Дніпропетровської області зареєструвати кандидатів у депутати Перещепинської міської ради об'єднаної територіальної громади, включених до виборчого списку кандидатів у депутати від Перещепинської міської партійної організації Всеукраїнського об'єднання Свобода Новомосковського району Дніпропетровської області, суд зазначає, що прийняття рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації кандидатом на посаду міського голови є дискреційними повноваженнями відповідача, які не може перебирати на себе суд.

Так, у відповідності до вимог частини 8 статті 99 Закону України Про місцеві вибори , у разі визнання судом рішення відповідної виборчої комісії протиправним, у тому числі з питання визнання голосування на виборчій дільниці недійсним, установлення підсумків і результатів голосування, встановлення результатів виборів, рішення з цього питання приймається виборчою комісією, рішення якої було визнане протиправним, або виборчою комісією вищого рівня на підставі рішення суду. При цьому виборча комісія не може прийняти рішення, яке по суті повторює рішення, визнане судом протиправним, крім випадку, коли рішення було скасовано з формальних підстав.

Згідно абзацу 2 частини 4 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України, у випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб'єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов'язує суб'єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

За таких обставин суд вважає, що для належного та ефективного способу захисту порушеного права позивача, слід зобов'язати відповідача повторно розглянути документи щодо реєстрації кандидатів у депутати Перещепинської міської ради об'єднаної територіальної громади від Перещепинської міської організації ВО Свобода ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 та ОСОБА_9 на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, призначених на 29.04.2018 року з урахуванням правової оцінки, наданої судом.

Вирішуючи питання про сплату судового збору за подання адміністративного позову з урахуванням того, що при подачі позову судовий збір не було сплачено та керуючись частиною 2 статті 133 та частиною 9 статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за необхідне стягнути з відповідача в дохід Державного бюджету України судовий збір за подання адміністративного позову у розмірі у розмірі 1762 грн. 00 коп.

Керуючись статтями 242-246,268-273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Новомосковської районної організації Всеукраїнського об'єднання Свобода (вул. Берегового, б. 4, кв. 5, смт. Губиниха, Новомосковський район, Дніпропетровська область, 51250, код ЄДРПОУ 37179853) Перещепинської міської партійної організації Всеукраїнське об'єднання Свобода (вул. Шевченка, б. 16, м. Перещепине, Новомосковський район, Дніпропетровська область, 51220) до Перещепинської міської виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області (вул. Шевченка, б. 49, м. Перещепине, Новомосковський район, Дніпропетровський район, 51220, код ЄРПОУ 33919601) про визнання протиправною та скасування постанови від 05.04.2018 року № 17 Про відмову у реєстрації кандидатів у депутати Перещепинської міської ради об'єднаної територіальної громади від Перещепинської міської організації ВО Свобода та зобов'язання зареєструвати кандидатів у депутати Перещепинської міської ради об'єднаної територіальної громади від Перещепинської міської організації ВО Свобода , у зв'язку із порушенням вимог статті 46 Закону України Про місцеві вибори задовольнити частково.

Визнати протиправною та скасувати постанову Перещепинської міської виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області від 05.04.2018 року № 17 Про відмову у реєстрації кандидатів у депутати Перещепинської міської ради об'єднаної територіальної громади від Перещепинської міської організації ВО Свобода .

Зобов'язати Перещепинську міську виборчу комісію Новомосковського району Дніпропетровської області повторно розглянути документи щодо реєстрації кандидатів у депутати Перещепинської міської ради об'єднаної територіальної громади від Перещепинської міської організації ВО Свобода , а саме ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 та ОСОБА_9 на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, призначених на 29.04.2018 року з урахуванням правової оцінки, наданої судом.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути з Перещепинської міської виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області за рахунок бюджетних асигнувань в дохід Державного бюджету України судовий збір у сумі 1762,00 грн.

Невідкладно повідомити Перещепинську міську виборчу комісію Новомосковського району Дніпропетровської області та комісію вищого рівня про ухвалене судом рішення.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене у дводенний строк з дня проголошення рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя Суддя Суддя ОСОБА_1 ОСОБА_2 ОСОБА_3

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.04.2018
Оприлюднено11.04.2018
Номер документу73250609
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/2588/18

Постанова від 13.04.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 12.04.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 12.04.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Рішення від 09.04.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кононенко Олександр Володимирович

Ухвала від 07.04.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кононенко Олександр Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні