Постанова
від 21.12.2009 по справі 2-а-7333/09/1170
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КОПІЯ Справ а № 2-а-7333/09/1170

Категорія 6.11

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУ ЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 грудня 2009 року Кіров оградський окружний адмініс тративний суд

у складі: головуючого - су дді Ясенової Т.І.

при секретарі - Поліщук Т.С.

за участю представників ст орін:

від позивача: Поліщук О. М.;

від відповідача: участі не п риймав

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у в м.Кіровограді справу за ад міністративним позовом Кіро воградського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальніст ю „Легіон плюс” про стягненн я адміністративно - господа рських санкцій та пені, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суд у з адміністративним позовом , в якому просить стягнути з Т ОВ „Легіон плюс” адміністра тивно - господарські санкці ї у розмірі 8035 грн. 71 коп. та пеню за порушення термінів сплат и адміністративно - господа рських санкцій в сумі 359 грн. 09 к оп.

В обґрунтування позовних в имог позивач посилається на те, що ТОВ „ Легіон плюс” несвоєчасно под ано звіт про зайнятість і пра цевлаштування інвалідів за 2 008 рік, та самостійно не сплаче но адміністративно-господар ські санкції у термін, передб ачений законодавством, тому за ним рахується заборговані сть по сплаті адміністративн о-господарських санкцій у ро змірі 8035 грн. 71 коп. та пені в сум і 359 грн. 09 коп.

В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги в повному обсяз і із зазначених підстав.

Представник відповідача в судові засідання, призначен і на 19.11.2009р. та 21.12.2009р. не з' явився , про дату, час і місце судовог о розгляду повідомлений нале жним чином, що підтверджуєть ся відмітками в розписці про вручення судової повістки т а рекомендованому повідомле нні про вручення поштового в ідправлення (а.с. 20, 25). Причини не явки суду не повідомив, право м подання письмових заперече нь, пояснень по суті позовних вимог не скористався.

Зважаючи на викладене, а так ож на те, що у справі є достатн і матеріали, які свідчать про права та взаємовідносини ст орін, суд визнав можливим роз гляд справи у відсутності пр едставника відповідача.

Суд, вислухавши доводи пред ставника позивача, дослідивш и письмові докази, вважає, що п озовні вимоги підлягають зад оволенню, виходячи з наступн их підстав.

Відповідно до Положення пр о Кіровоградське обласне від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів, затверджено го Наказом директора від 01.03.2007р . №16, Кіровоградське обласне в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів є територ іальним органом урядового де ржавного управління - Фонду с оціального захисту інваліді в і має статус юридичної особ и.

Основним завданням Фонду с оціального захисту інваліді в є, зокрема, контроль за виконанням підприємств ами, установами, організація ми, у тому числі підприємства ми, організаціями громадськи х організацій інвалідів, фіз ичними особами, які використ овують найману працю, нормат иву робочих місць для працев лаштування інвалідів, устано вленого статтею 19 Закону Укра їни „Про основи соціальної з ахищеності інвалідів” (далі - Закону). У відповідності до п окладених на Фонд завдань ос танній здійснює контроль за сплатою роботодавцями адмін істративно-господарських са нкцій і пені.

Відповідно до ч.1 ст.19 Закону України „Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні” від 21.03.1991, №875-XII (далі за текстом - Закон №875-XII) для підп риємств (об' єднань), установ і організацій незалежно від форм власності і господарюв ання встановлюється нормати в робочих місць для забезпеч ення працевлаштування інвал ідів у розмірі чотирьох відс отків від середньооблікової чисельності штатних працівн иків облікового складу за рі к, а якщо працює від 8 до 25 чолов ік - у кількості одного робочо го місця.

Згідно з п.1.9 Інструкції зі ст атистики кількості працівни ків, затвердженої Наказом Де ржавного комітету статистик и України від 28.09.2005р. №286, показни ки кількості працівників у ф ормах державних статистични х спостережень відображають ся у цілих одиницях. Тому робо тодавцям слід визначати сере дньооблікову чисельність пр ацівників та чисельність пра цівників за встановленим Зак оном нормативом у цілих числ ах, округлюючи дробові числа відповідно до встановлених правил математики.

Відповідно до ч.ч.2, 3 ст.19 Закон у №875-XII роботодавці самостійн о здійснюють працевлаштуван ня інвалідів у рахунок норма тивів робочих місць, виходяч и з вимог ст.18 цього Закону.

Забезпечення прав інвалід ів на працевлаштування та оп лачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання робот и вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього зверненн я до підприємств, установ, орг анізацій чи до державної слу жби зайнятості (ч.1 ст.18 Закону №875-XII ).

Згідно з ч.3 ст.18 Закону №875-XII пі дприємства, установи, органі зації, фізичні особи, які вико ристовують найману працю, зо бов' язані виділяти та створ ювати робочі місця для праце влаштування інвалідів.

Статтею 20 Закону №875-XII передб ачено обов' язок підприємст в (об' єднань), установ і орган ізацій, крім тих, що повністю у тримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюд жетів, незалежно від форм вла сності і господарювання, де с ередньооблікова кількість п рацюючих інвалідів менша, ні ж установлено нормативом, пе редбаченим ч.1 ст.19 цього Закон у, щороку сплачувати відпові дним відділенням Фонду соціа льного захисту інвалідів адм іністративно-господарські с анкції, сума яких визначаєть ся у розмірі середньої річно ї заробітної плати на відпов ідному підприємстві (в об' є днанні), в установі, організац ії за кожне робоче місце не за йняте інвалідом. Для під приємств, установ, організац ій, у тому числі підприємств, о рганізацій громадських орга нізацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 о сіб, розмір адміністративно- господарських санкцій за роб оче місце, призначене для пра цевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначаєт ься в розмірі половини серед ньої річної заробітної плати на відповідному підприємств і, в установі, організації, у т ому числі підприємстві, орга нізації громадських організ ацій інвалідів, у фізичної ос оби, яка використовує найман у працю.

Відповідно до звіту відпов ідача (форма № 10-ПІ) про зайняті сть і працевлаштування інвал ідів за 2008 рік за вх.№6127 17.08.2009р. сере дньорічна заробітна плата шт атного працівника на підприє мстві в 2008 році складала 8035 грн. 71 коп. (225000/28 = 8035 грн. 71 коп. ) (а.с . 7).

Згідно даних, наданих відпо відачем у звіті вбачається, щ о при середньообліковій чисе льності працюючих на підприє мстві відповідача в 2008 році - 28 о сіб та виходячи з нормативу, п ередбаченого ч.1 ст.19 Закону №87 5-XII , у відповідача мало бути ст ворено одне робоче місця для працевлаштування інвалідів , яке відповідно до розділу 2 з азначеного звіту, не зайняте інвалідом.

Доказів подання відповіда чем до компетентного органу - центру зайнятості звітнос ті щодо наявності вакансій д ля працевлаштування інвалід ів у відповідності до ст.20 Зак ону України „Про зайнятість населення”, ст.3 Інструкції що до заповнення форми звітност і № 3-ПН „Звіт про наявність вакансій”, затвердженої Нак азом міністерства праці та с оціальної політики України № 420 від 19.12.2005р., протягом 2008 року суд у не надано.

Будь-які фактичні дані, які б свідчили про створення від повідачем робочого місця для працевлаштування інваліда, відповідно до вимог ч.3 ст.18 Зак ону України „Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні”, відсутні.

Тому, Кіровоградським обла сним відділенням Фонду соціа льного захисту інвалі дів, в зв' язку з порушенням в ідповідачем ст.19 Закону №875-XII , н араховано адміністр ативно-господарські санкції в розмірі середньої річної з аробітної плати на відповідн ому підприємстві за одне роб оче місце не зайняте інвалід ом, що становить 8035 грн. 7 1 коп.

Відповідно до ч.2 ст.20 Закону №875-XII порушення термінів спла ти адміністративно-господар ських санкцій тягне за собою нарахування пені. Механізм н арахування пені встановлено Порядком нарахування пені т а її сплати.

Згідно Порядку нарахуванн я пені та її сплати, затвердже ного Міністерством праці та соціальної політики України від 15.05.2007р. №223, порушення строку сплати адміністративно-госп одарських санкцій тягне за с обою нарахування пені, розмі р якої обчислюється виходячи зі 120 відсотків річних обліко вої ставки Національного Бан ку України, що діє на момент по дання позовної заяви.

Сума пені, що виникла в зв' язку з порушенням відповідач ем термінів сплати адміністр ативно-господарських санкці й, становить 359 грн. 09 коп.

Зважаючи на викладене, сума заборгованості ТОВ „Легіон плюс” по сплаті адміністрати вно - господарських санкцій становить 8035 грн. 71 коп. та пені за порушення термінів сплати адміністративно - господар ських санкцій - 359 грн. 09 коп.

Зважаючи на норми чинного законодавства та встановлен і судом обставини справи, суд дійшов висновку, що позовні в имоги є обґрунтованими, дове деними та підлягають задовол енню.

Відповідно до п.34 ст.4 Декрету КМУ від 21.03.1991р. №7-93 „Про державне мито” Кіровоградське обласн е відділення Фонду соціально го захисту інвалідів звільня ється від сплати державного мита.

Згідно з ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є су б' єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витра ти, здійснені позивачем, з від повідача не стягуються.

Зважаючи на викладене, судо ві витрати підлягають компен сації за рахунок Державного бюджету України.

Керуючись ст.ст. 86, 94, 159-163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов з адовольнити.

Стягнути з товариства з обм еженою відповідальністю „Ле гіон плюс” (код ЄДРПОУ: 30503654) на к ористь Кіровоградського обл асного відділення Фонду соці ального захисту інвалідів ад міністративно - господарсь кі санкції у розмірі 8035 (вісім т исяч тридцять п' ять) г рн. 71 коп. та пеню за порушення т ермінів сплати адміністрати вно - господарських санкцій в сумі 359 (триста п' ятдесят д ев' ять) грн. 09 коп.

Судові витрати компенсува ти за рахунок Державного бюд жету України.

Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, якщо так у заяву не було подано. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у стро к, постанова суду набирає зак онної сили після закінчення цього строку.

Постанова суду може бути ос каржена до Дніпропетровсько го апеляційного адміністрат ивного суду через Кіровоград ський окружний адміністрати вний суд шляхом подання в 10-де нний строк з дня її проголоше ння, а в разі складення постан ови у повному обсязі відпові дно до ст. 160 КАС України - з дн я складення в повному обсязі , заяви про апеляційне оскар ження і подання після цього п ротягом 20 днів апеляційної с карги.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Повний текст постанови виг отовлено - 25.12.2009р.

Суддя - підпис.

З оригіналом згідно:

Суддя Т.І. Ясенова

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.12.2009
Оприлюднено08.04.2010
Номер документу7325663
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-7333/09/1170

Постанова від 21.12.2009

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Ясенова Тетяна Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні