Постанова
від 28.12.2009 по справі 2а-8261/09/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа 2а-8261/09/1370

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 грудня 2009 року м. Львів

17 год. 55 хв.

Львівський окружний адмін істративний суд у складі:

головуючий-суддя Коморний О.І.

секретар судового засідан ня Шийка Н.П.

з участю

представника позивача Яцик Т.М.

представник відповідача Гроцький Н.З.

розглянув у відкритому су довому засіданні адміністра тивну справу за позовом това риства з обмеженою відповіда льністю «Львівпаливо» до Дер жавної податкової інспекції в Галицькому районі м. Львова про визнання нечинним акту т а визнання дій протиправними ,-

в с т а н о в и в :

Позивач, товариства з обме женою відповідальністю «Льв івпаливо» звернувся до суду з позовом до відповідача, Дер жавної податкової інспекції в Галицькому районі м. Львова про визнання нечинним Акту п ро анулювання реєстрації пла тника податку на додану варт ість та визнання дій відпові дача протиправними.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем неправо мірно складено Акт про анулю вання реєстрації платника по датку на додану вартість ТзО В «Львівпаливо», оскільки на ведені у акті підстави за яки х відповідач анулював реєстр ацію позивача як платника по датку на додану вартість чин ним законодавством не передб ачені.

Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги, з врахуванням уточнень, пі дтримав у повному обсязі з пі дстав викладених у позовній заяві, просить позов задовол ьнити.

Представник відповідача п роти позову заперечив з підс тав викладених у письмовому запереченні.

Суд заслухав пояснення пре дставників сторін, повно, все бічно і об' єктивно оцінив п одані докази у їх сукупності та встановив наступне.

Відповідачем, державною по датковою інспекцією у Галиць кому районі м. Львова 08.12.2009 р. скл адено Акт № 123 про анулювання р еєстрації платника податку н а додану вартість ТзОВ «Льві впаливо» (код 36417435) 79000, м. Львів, ву л. Листопадового Чину, буд. 8 (да лі - Акт).

Як вбачається із змісту акт у Акту, комісією Відповідача встановлено, що згідно даних системи автоматизованого сп івставлення податкових зобо в'язань та податкового креди ту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України за період з вересня 2009 року по жовтень 2009 ро ку станом на 07.12.2009 року встановл ено факт заниження податково го зобов'язання з ПДВ на загал ьну суму 503859,17 гривень.

Як наслідок, комісія керуюч ись вимогами п.9.8 „в" ст. 9 Закону України від 03.04.1997 №168/97-ВР „Про под аток на додану вартість" (із вн есеними змінами та доповненн ями), п.2.1 п. 2 „Порядку проведенн я інвентаризації платників п одатку на додану: вартість" (із внесеними змінами та доповн еннями), затвердженого наказ ом ДПА України від 30.08.2005 № 372, заре єстрованого в Міністерстві ю стиції України від 13.09.2005 за № 1039/113 19 та п. 25.2 п. 25 „Положення про реєс трацію платників податку на додану вартість" (із внесеним и змінами та доповненнями), за твердженого наказом ДПА Укра їни від 01.03.2000 № 79, зареєстрованог о в Міністерстві юстиції Укр аїни від 03.04.2000 за № 208/4429, та Розпоря дження Кабінету Міністрів Ук раїни від 09.09.2009р. №1120-р „Про деякі питання адміністрування под атку на додану вартість" вста новила, що є підстави для анул ювання реєстрації платника п одатку на додану вартість Тз ОВ «Львівпаливо».

Із поданих позивачем ко пій документів долучених до позовної заяви судом встанов лено, що 20.10.2009 р. ТОВ «Львівпалив о» подало Декларацію з подат ку на додану вартість за вере сень 2009 р. з виправленням помил ок за серпень 2009 р. Також подані додатки 1,2,5. Декларація прийня та, проставлено штамп «Отрим ано» та надано вхідний номер .

Позивач, 24.10.2009 р. отримав пошто ю лист від ДПІ у Галицькому ра йоні м. Львова №17055/15-2 від 21.10.2009 р. «П ро визнання податкової декла рації з податку на додану вар тість неприйнятною» У своєму листі ДПІ повідомляє, що одно часно з декларацією повинні подаватися всі необхідні дод атки до декларації. Також від повідач вказав на те, що ТОВ «Л ьвівпаливо» не вказало розра хунку коригування кількісни х і вартісних показників до п одаткової декларації. ДПІ не визнала податкову деклараці ю як податкову звітність і за пропонувала привести її у ві дповідність з вимогами чинно го законодавства.

У відповідь, 05.11.2009 р. позив ач направив ДПІ лист №98 з випр авленою податковою декларац ією, розрахунок коригування сум ПДВ до податкової деклар ації, довідку щодо залишку су ми від' ємного значення попе редніх податкових періодів, розшифровки податкових зобо в' язань та податкового кред иту.

Листом №19215/15-2 від 23.11.2009 р. від повідач повідомив ТОВ «Львів паливо», що повторно подано п одаткова декларація з додатк ами не визнана як податкова з вітність, оскільки не було сп лачено штраф.

ТОВ «Львівпаливо» 01.12.2009 р . надіслало ДПІ лист №102, в якому просило суму штрафу в сумі 170 г рн. зняти із передплати по под атку на додану вартість, яка р ахується по особовому рахунк у ТОВ «Львівпаливо». Також по дано податкову декларацію з додатками.

З листом №101 від 20.11.2009 р. ТОВ «Львівпаливо» повторно пода ло податкову декларацію за ж овтень, яку 19.11.2009 року відповіда ч відмовився прийняти. Також було подано розрахунок кори гування сум ПДВ, довідку про з алишок суми від' ємного знач ення попередніх податкових п еріодів, та розшифровки пода ткових зобов' язань та подат кового кредиту.

Листом №19464/28-208 «Про невизн ання податкової звітності», отриманого позивачем 28.11.2009 р. ДП І Галицького району зазначил а, що отримана поштою податко ва декларація отримує статус «До відома» у зв' язку з допу щеними порушеннями, ДПІ запр опонувала подати Декларацію у відповідності до вимог чин ного законодавства, а саме - од ночасно подати ще Розрахунок суми бюджетного відшкодуван ня.

У відповідь 03.12.2009 р. ТОВ «Л ьвівпаливо» надіслало ДПІ у Галицькому районі лист №103 з д одатками, в якому вказує, що ві дповідно до чинного законода вства воно не має права на отр имання бюджетного відшкодув ання і подання вказаного роз рахунку. У зв' язку з цим Това риство просить визнати подат кову декларацію з ПДВ за жовт ень прийнятою.

Вказані фактичні обста вини справи підтверджуються копіями податкових декларац ій, які направлялися відпові дачу із додатками, а також коп іями поштових відправлень.

Статтею 19 Конституції Укра їни визначено, що органи держ авної влади та органи місцев ого самоврядування зобов' я зані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та законами України.

Платники податку на додану вартість, об' єкти, база та ст авки оподаткування, перелік неоподаткованих та звільнен их від оподаткування операці й, особливості оподаткування експортних та імпортних опе рацій визначені в Законі Укр аїни "Про податок на додану ва ртість".

У п.1.3 ст.1 Закону України "Про п одаток на додану вартість" ви значено, що платник податку - ц е особа, яка згідно з цим Закон ом зобов' язана здійснювати утримання та внесення до бюд жету податку, що сплачується покупцем, або особами, яка імп ортує товари на митну терито рію України.

Відповідно до пп."а" п.2.1 ст.2 За кону України "Про податок на д одану вартість" платником по датку є будь-яка особа, яка зді йснює або планує здійснювати господарську діяльність та реєструється за своїм добров ільним рішенням як платник ц ього податку.

Об' єктом оподаткування є , зокрема, операції платників податку з поставки товарів т а послуг, місце надання яких з находиться на митній територ ії України (пп.3.1.1 п.3.1 ст.3 Закону У країни "Про податок на додану вартість").

У ст.9 вказаного Закону визн ачено порядок реєстрації осі б як платника податку на дода ну вартість. Будь-якій особі, я ка реєструється як платник п одатку на додану вартість, пр исвоюється індивідуальний п одатковий номер, який викори стовується для справлення ць ого податку.

Положеннями п.9.8 ст.9 цього За кону визначено випадки анулю вання реєстрації особи як пл атника податку на додану вар тість. У пп."в" п.9.8 ст.9 Закону Укр аїни "Про податок на додану ва ртість" вказано, що податкови м органом здійснюється анулю вання реєстрації особи як пл атника податку на додану вар тість, якщо особа, зареєстров ана як платник податку, реєст рується як платник єдиного п одатку або стає суб'єктом інш их спрощених систем оподатку вання, які визначають особли вий порядок нарахування чи с плати податку на додану варт ість, відмінний від тих, що вст ановлені цим Законом, чи звіл ьняють таку особу від сплати цього податку за рішенням су ду або з будь-яких інших причи н.

Перелік підстав для анулюв ання реєстрації платника под атку на додану вартість, пере дбачений Законом України „Пр о податок на додану вартість " є вичерпним і розширенню не п ідлягає.

Даних про те, що позивач зар еєструвався як платник єдино го податку чи став суб' єкто м спрощених систем оподаткув ання відповідачем не надано. Крім того, матеріалами справ и доведено, що позивач подає п одаткову звітність, як платн ик ПДВ. Не надано суду і рішенн я суду, яке могло бути підстав ою для прийняття оскаржувано го акту.

Порядок анулювання свідоц тва платника податку на дода ну вартість також закріплено у Положенні про реєстрацію п латників податку на додану в артість, затверджене Наказом Державної податкової адміні страції України від 01.03.2000 року № 79, зареєстроване в Міністерст ві юстиції України 03.04.2000 року за № 208/4429.

Підпунктом 25.2.1 цього Полож ення передбачено, що органи д ержавної податкової служби п риймають рішення про анулюва ння реєстрації відповідних п латників податку на додану в артість у разі існування під став, визначених у підпункта х "в" пункту 25 цього Положення. Т акі рішення можуть бути прий няті за наявності відповідни х підтвердних документів (ві домостей):

- Свідоцтва або корінця Свід оцтва про право сплати єдино го податку суб'єктом малого п ідприємництва - юридичною ос обою за ставкою єдиного пода тку 10 відсотків чи документа п ро застосування інших спроще них систем оподаткування, як і визначають особливий поряд ок нарахування чи сплати под атку на додану вартість, відм інний від тих, що встановлені Законом;

- судового рішення про анулю вання податкової реєстрації чи Свідоцтва, про звільнення від сплати податку на додану вартість;

- документа, який свідчить, щ о згідно з відповідним закон одавчим актом особа, яка заре єстрована як платник податку на додану вартість, звільняє ться від сплати цього податк у, не є платником податку або н е має права на збереження ста тусу платника податку;

- інформації органів реєстр ації актів цивільного стану, повідомлення державного реє стратора або відомостей з Єд иного державного реєстру щод о смерті фізичної особи - підп риємця;

- судового рішення про оголо шення фізичної особи - підпри ємця померлою, про визнання ф ізичної особи - підприємця бе звісно відсутньою, про визна ння фізичної особи - підприєм ця недієздатною або обмеженн я її цивільної дієздатності, або інформації щодо такого р ішення органів реєстрації ак тів цивільного стану, повідо млення державного реєстрато ра або відомостей з Єдиного д ержавного реєстру;

- Свідоцтва або корінця Свід оцтва, яким підтверджується закінчення терміну дії Свідо цтва;

- документа, який підтверджу є закінчення строку, на який б уло створено платника податк у, укладено договір про спіль ну діяльність, угоду про розп оділ продукції.

Отже у цьому підпункті поло ження зазначено вичерпний пе релік документів за наявност і яких може бути прийнято ріш ення про анулювання свідоцтв а платника податку на додану вартість.

Відповідно до пп. 25.2.2 вказано го Положення рішення про ану лювання реєстрації платника податку на додану вартість з а ініціативою податкового ор гану оформляється актом про анулювання реєстрації платн ика податку на додану вартіс ть за формою № 6-ПДВ (додаток 5). Т акий акт складається у двох п римірниках комісією, утворен ою відповідно до розпоряджен ня керівника податкового орг ану, та затверджується керів ником (заступником керівника ) податкового органу. В акті пр о анулювання реєстрації плат ника податку на додану варті сть обов' язково вказується підстава для такого анулюва ння з посиланням на відповід ні норми Закону.

В акті ДПІ у Галицькому рай оні м. Львова № 123 від 08.12.2009 р., як пі дставу для анулювання реєстр ації платника податку зазнач ено те, що згідно даних систем и автоматизованого співстав лення податкових зобов'язань та податкового кредиту в роз різі контрагентів на рівні Д ПА України за період з вересн я 2009 року по жовтень 2009 року стан ом на 07.12.2009 року встановлено фак т заниження податкового зобо в'язання з ПДВ на загальну сум у 503859,17 гривень, при цьому зробле но посилання на пп."в" п.9.8 ст.9 Зак ону України "Про податок на до дану вартість", який взагалі н е передбачає такої підстави.

Тобто у самому рішенні про а нулювання реєстрації платни ка податку на додану вартіст ь допущено протиріччя між пі дставою для прийняття такого рішення та посиланням на нор му Закону.

Відповідно до п. п. 7.2.4 п. 7.2 ст. 7 З акону України «Про податок н а додану вартість» право на н арахування податку та склада ння податкових накладних над ається виключно особам, заре єстрованим як платники подат ку у порядку, передбаченому с таттею 9 цього Закону. Відпові дно до п. 9.8 ст. 9 Закону України « Про податок на додану вартіс ть» у разі анулювання реєстр ації платник податку позбавл яється права на нарахування податкового кредиту та отрим ання бюджетного відшкодуван ня, але у строки, визначені зак оном, є зобов'язаним погасити суму податкових зобов'язань або податкового боргу з цьог о податку, що виникли до таког о анулювання, за їх наявності , незалежно від того, чи буде т ака особа залишатися зареєст рованою як платник цього под атку на дату сплати такої сум и податку, чи ні. Відповідно до п.п. 7.7.11 а) п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану варті сть» не має права на отриманн я бюджетного відшкодування о соба, яка була зареєстрована як платник цього податку мен ш ніж за 12 календарних місяців до місяця, за наслідками яког о подається заява на бюджетн е відшкодування (крім нараху вання податкового кредиту вн аслідок придбання або споруд ження (будівництва) основних фондів за рішенням Кабінету Міністрів України).

Таким чином анулювання реє страції платника податку на додану вартість тягне за соб ою певні негативні наслідки саме з моменту втрати статус у платника ПДВ.

Підпунктом 25.4 пункту 25 Полож ення (в редакції на день прийн яття рішення) передбачено, що підставою для внесення до Ре єстру запису про відміну ану лювання реєстрації, що відбу лась за ініціативою органу д ержавної податкової служби, є рішення суду, яке набрало за конної сили, або рішення орга ну державної податкової служ би про відміну анулювання ре єстрації та скасування акта про анулювання реєстрації пл атника податку на додану вар тість.

Доводи представника відпо відача про те, що вони повинні були прийняти рішення про ан улювання реєстрації платник а ПДВ на підставі Розпорядже ння КМУ від 09.09.2009р. № 1120-р, де зазна чено, що органи державної под аткової служби в разі встано влення факту виписування под аткових накладних, згідно з я кими платник податку на дода ну вартість - постачальник то варів (робіт, послуг) не задекл арував податкові зобов'язанн я, мають право вжити заходів д ля анулювання реєстрації так ого платника відповідно до З акону України "Про податок на додану вартість" не можуть бр атися судом до уваги, з огляду на наступне.

Так, по-перше, Розпорядження КМУ від 09.09.2009р. № 1120-р надає податк овому органу право, а не зобов ' язує його приймати рішення про анулювання реєстрації п латників податків на додану вартість.

По-друге, зазначене розпоря дження не містить в собі поси лання саме на п. п.«в» п.9.8 ст.9 Зак ону України «Про податок на д одану вартість», як на підста ву анулювання реєстрації пла тника податку на додану варт ість.

Відповідно до положень ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністра тивних справах про протиправ ність рішень, дій чи бездіяль ності суб' єкта владних повн оважень обов' язок щодо дока зування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльност і покладається на відповідач а, якщо він заперечує проти ад міністративного позову. Пода тковим органом не доведена п равомірність складення оска ржуваного Акту.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС Укр аїни завданням адміністрати вного судочинства є захист п рав і інтересів юридичних ос іб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органу державної влади, орга нів місцевого самоврядуванн я, їхніх посадових і службови х осіб, інших суб' єктів при з дійсненні ними владних управ лінських функцій на основі з аконодавства, в тому числі на виконання делегованих повно важень.

Відповідно до ст. 162 КАС Украї ни у разі задоволення позовн их вимог суд може прийняти по станову про визнання протипр авним рішення суб' єкта влад них повноважень чи окремих й ого положень, дій чи бездіяль ності і про скасування або ви знання нечинним рішення чи о кремих його положень, про пов орот виконання цього рішення чи окремих його положень із з азначенням способу його здій снення. Суд може прийняти інш у постанову, яка б гарантувал а дотримання і захист прав, св обод, інтересів людини і гром адянина, інших суб'єктів у сфе рі публічно-правових відноси н від порушень з боку суб'єкті в владних повноважень.

Оскільки оскаржуваним Акт ом порушено право платника п одатків з 08.12.2009 р., тобто, з дати с кладання Акту відповідачем, воно підлягає захисту та від новленню згідно з принципами верховенства права та закон ності, що можливо зробити лиш е допустивши поворот виконан ня Акту про анулювання реєст рації платника податку на до дану вартість Товариства з о бмеженою відповідальністю « Львівпаливо» з моменту поруш ення права позивача, як це пер едбачено положеннями п. 1 ч. 2 ст . 162 КАС України.

Вивчивши матеріали справи , суд дійшов висновку, що, вказ уючи пп. «в» п. 9.8 ст. 9 Закону Укра їни «Про податок на додану ва ртість» як підставу для анул ювання реєстрації позивача п латником податку на додану в артість, відповідач діяв з по рушенням способу анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, передбач еного законодавством Україн и, без урахування фактичних о бставин справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС Укр аїни, якщо судове рішення ухв алене на користь сторони, яка не є суб' єктом владних повн оважень, суд присуджує всі зд ійснені нею документально пі дтверджені судові витрати з Державного бюджету України.

Відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону України "Про державну податк ову службу в Україні" посадов і особи органів державної по даткової служби зобов'язані дотримувати Конституції і за конів України, інших нормати вних актів, прав та охоронюва них законом інтересів громад ян, підприємств, установ, орга нізацій, забезпечувати викон ання покладених на органи де ржавної податкової служби фу нкцій та повною мірою викори стовувати надані їм права.

Згідно з ч.3 ст. 2 КАС України , у справах щодо оскарження рі шень, дій чи бездіяльності су б'єктів владних повноважень адміністративні суди переві ряють, чи прийняті (вчинені) во ни:

1) на підставі, у межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України;

2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано;

3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджен о);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації;

8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Як свідчать матеріали спра ви вказані положення відпові дачем не дотримані, оскільки Державна податкова інспекці я у Галицькому районі м Львов а прийняла рішення, викладен е у формі акту № 123 від 08.12.2009 року п ро анулювання реєстрації ТзО В «Львівпаливо» як платника податку на додану вартість з підстав, які не передбачені п .9.8 ст.9 Закону України «Про пода ток на додану вартість».

Таким чином, сукупність ви щенаведених встановлених об ставин підтверджено докумен тально, що дає суду підстави в изнати позовні вимоги обґрун тованими, доведеними матеріа лами справи, і такими, що підля гають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 7-14, 50, 71, 86, 143, 158, 160-1 63, 167 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд

постановив:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправними ді ї Державної податкової інспе кції у Галицькому районі м. Ль вова в частині складення Акт у № 123 від 08.12.2009 р. про анулювання р еєстрації платника податку н а додану вартість Товариство з обмеженою відповідальніст ю «Львівпаливо» (ЄДРПОУ 364174313043, с відоцтво про реєстрацію плат ника податку на додану варті сть №100217827, видане 23.03.2009 р.

3. Визнати нечинним Акт № 123 в ід 08.12.2009 р. про анулювання реєст рації платника податку на до дану вартість Товариство з о бмеженою відповідальністю « Львівпаливо» (ЄДРПОУ 364174313043, сві доцтво про реєстрацію платни ка податку на додану вартіст ь №100217827, видане 23.03.2009 р.

4. Зобов' язати Державну по даткову інспекцію у Галицько му районі м. Львова відновити з 08.12.2009 року Товариство з обмеж еною відповідальністю «Льві впаливо» (ЄДРПОУ 364174313043) як платн ика податку на додану вартіс ть.

5. Стягнути з Державного бюд жету України на користь Това риства з обмеженою відповіда льністю «Львівпаливо» (ЄДРПО У 364174313043) витрати по сплаті судов ого збору у розмірі 3.40 грн.

Постанова набирає законно ї сили в строк та в порядку, пе редбаченому ст.254 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни.

Постанова може бути оскарж ена в строк та в порядку, визна ченому ст.186 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.

У судовому засіданні прого лошено вступну та резолютивн у частини постанови.

Повний текст постанови скл адено та підписано 30.12.2009 р. о 17:30 го д.

Суддя Коморний О .І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.12.2009
Оприлюднено31.03.2010
Номер документу7326553
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8261/09/1370

Постанова від 28.12.2009

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні