Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 березня 2018 р. Справа№805/5088/16-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Голошивця І.О., розглянув у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві до Державного реєстратора Краматорської міської ради ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування реєстраційного запису.
Державна податкова інспекція у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Державного реєстратора Краматорської міської ради ОСОБА_1, в якому просила суд:
- визнати протиправним та скасувати реєстраційний запис від 16 червня 2016 року № 10701110007058063 про державну реєстрацію припинення юридичної особи ТОВ «Компанія Турбовектор» (39525131) в результаті ліквідації, вчинений державним реєстратором Краматорської міської ради ОСОБА_1.
Позивач в обґрунтування позовних вимог зазначає, що прийнята відповідачем реєстраційна дія від 16.06.2016 № 10701110007058063 щодо державної реєстрації припинення юридичної особи ТОВ Компанія Турбовектор є протиправною та підлягає скасуванню, оскільки відповідач при здійсненні зазначених реєстраційних дій порушив Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань .
Відповідач надала до суду заперечення на адміністративний позов у яких зазначила, що дійсно відповідачем була здійснена реєстраційна дія № 10701110007058063 але всі дії вона виконала, як державний реєстратор згідно вимог чинного законодавства України та порушень закону не допустила. Просила у задоволенні позовних вимог відмовити у повному обсязі.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Відповідач у судове засідання не з'явилась, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Через відділ діловодства та архівної роботи від відповідача надано клопотання про розгляд справи без її участі.
Враховуючи вищевикладене та з урахуванням вимог частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку щодо можливості розгляду справи у письмовому провадженні за наявними в справі матеріалами.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 16.01.2017 відкрито провадження по справі та призначено до розгляду на 06.02.2017.
06.02.2017 відкладено розгляд справи до 20.02.2017 для надання додаткових доказів.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 20.02.2017 зупинено розгляд справи до отримання документів витребуваних судом.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 26.02.2018 провадження по справі поновлено.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 26.02.2018 витребувано певні докази по справі.
26.02.2018 відкладено розгляд справи до 19.03.2018 для надання додаткових доказів.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 19.03.2018 повторно витребувано докази та надано строк для надання доказів до 27.03.2018.
Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд, -
В С Т А Н О В И В:
18.02.2016 до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві надійшли відомості з ЄДР № 10701100006058063 щодо внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті ліквідації.
Позивачем засобами електронного зв'язку було надіслано до державного реєстратора повідомлення від 01.03.2016 № 1626552704479 про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення ТОВ Компанія Турбовектор у зв'язку із таких причин як зокрема наявність податкового боргу, грошових зобов'язань, щодо яких проводиться адміністративне або судове оскарження, грошових зобов'язань та податкового боргу та несплати податку з доходів фізичних осіб із сум доходів, нарахованих найманим працівникам та відсутність повідомлень від фінансових установ про закриття всіх рахунків такого платника податків, у тому числі відкритих через відокремлені підрозділи. (а.с. 46)
15.06.2016 уповноваженою особою ТОВ Компанія Турбовектор до Державного реєстратора Краматорської міської ради ОСОБА_1 було подано заяву про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації разом з довідкою архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню № 75 від 10.06.2016. (а.с.178-180, 182-184)
16.06.2016 Державним реєстратором Краматорської міської ради ОСОБА_1 була проведена реєстраційна дія № 10701110007058063 (державна реєстрація припинення юридичної особи шляхом ліквідації) відносно юридичної особи ТОВ Компанія Турбовектор (код ЄДРПОУ № 39525131) в результаті ліквідації.
Як вбачається з матеріалів справи, не погодившись з проведеною реєстраційною дією № 10701110007058063, позивачем направлена скарга від 15.07.2016 № 4063/9/26-55-10 до Міністерства Юстиції України за результатами розгляду якої останнім було винесено наказ від 23.08.2016 № 963/17 про відмову в задоволенні скарги позивача у зв'язку з тим, що скарга оформлена без дотримання вимог, визначених Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань . (а.с. 15-16)
Спірні правовідносини що виникли у даному спорі регулюються Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин, а саме від 26.11.2015 № 835-VIII).
Статтею 2 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань визначено, що відносини, що виникають у сфері державної реєстрації, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.
Так, відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 1 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань державний реєстратор юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - державний реєстратор) - особа, яка перебуває у трудових відносинах з суб'єктом державної реєстрації, нотаріус.
Згідно з п. 14 ч. 1 ст. 1 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань суб'єкт державної реєстрації зокрема це виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська та Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, нотаріуси, акредитовані суб'єкти - у разі державної реєстрації інших юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 1 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.
Згідно з ч. 1 ст. 3 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до ст. 4 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань державна реєстрація базується на таких основних принципах: обов'язковості державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі; публічності державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі та документів, що стали підставою для її проведення; врегулювання відносин, пов'язаних з державною реєстрацією, та особливостей державної реєстрації виключно цим Законом; державної реєстрації за заявницьким принципом; прийняття документів для державної реєстрації та здійснення державної реєстрації за принципом екстериторіальності в межах України; єдності методології державної реєстрації; об'єктивності, достовірності та повноти відомостей у Єдиному державному реєстрі; внесення відомостей до Єдиного державного реєстру виключно на підставі та відповідно до цього Закону; відкритості та доступності відомостей Єдиного державного реєстру.
Частиною 12 статті 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань передбачено, що для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідних державних органів, або судового рішення про припинення юридичної особи, не пов'язаного з її банкрутством, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи: заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
Так, відповідно до зазначеної норми законодавства, 15.06.2016 уповноваженою особою ТОВ Компанія Турбовектор до Державного реєстратора Краматорської міської ради ОСОБА_1 було подано заяву про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації разом з довідкою архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню № 75 від 10.06.2016. (а.с.178-180, 182-184)
Відповідно до п. 11 ч. 1 ст. 28 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань передбачено одну із підстав для відмови у державній реєстрації, зокрема подано документи для державної реєстрації припинення щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за №1562/20300, затверджено порядок обліку платників податків і зборів.
Розділом XI зазначено порядку передбачено, що платник податків зобов'язаний повідомляти контролюючі органи за місцем обліку такого платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім випадків, коли обов'язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації). Дані про прийняття рішення щодо припинення юридичних осіб, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують від державних реєстраторів у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу.
Згідно з ч. 1 ст. 13 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань інформаційна взаємодія між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів у випадках, визначених цією статтею, здійснюється інформаційно-телекомунікаційними засобами в електронній формі у порядку, визначеному Міністерством юстиції України спільно з відповідними державними органами.
Спільним наказом Міністерства юстиції та Міністерства фінансів України від 18.03.2015 №759/5/371, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.03.2016 за № 446/28576, затверджено порядок інформаційної взаємодії між Єдиним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань й інформаційними системами Державної фіскальної служби України.
Відповідно до зазначеного наказу №759/5/371 до запровадження обміну документами в електронній формі між Реєстром та інформаційними системами Державної фіскальної служби України щодо подання запитів державними реєстраторами юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань і передачі до Реєстру відомостей про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів, про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, про узгодження плану реорганізації юридичної особи такі відомості передаються Державною фіскальною службою України до Реєстру з урахуванням технічних можливостей Реєстру та інформаційних систем Державної фіскальної служби України, а саме: про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів - шляхом надсилання повідомлень про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 27-ОПП або повідомлень про наявність податкового боргу та неможливість проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 23-ОПП.
Відповідно до ч. 6 ст. 13 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику та державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, забезпечує передачу до Єдиного державного реєстру таких відомостей як зокрема про відсутність (наявність) заборгованості із сплати податків і зборів та відсутність (наявність) заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - протягом 30 календарних днів з дати отримання відомостей про проведення реєстраційної дії щодо початку проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.
Судом встановлено, що 18.02.2016 до ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві надійшли відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № 10701100006058063 від 18.02.2016 щодо внесення рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті ліквідації. (а.с. 14)
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем засобами електронного зв'язку було надіслано до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань повідомлення від 01.03.2016 № 1626552704479 форми № 27-ОПП про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення ТОВ Компанія Турбовектор у зв'язку із таких причин як зокрема наявність податкового боргу, грошових зобов'язань, щодо яких проводиться адміністративне або судове оскарження, грошових зобов'язань та податкового боргу та несплати податку з доходів фізичних осіб із сум доходів, нарахованих найманим працівникам та відсутність повідомлень від фінансових установ про закриття всіх рахунків такого платника податків, у тому числі відкритих через відокремлені підрозділи. (а.с. 46)
Аналізуючи вищезазначене, суд приходить до висновку, що позивачем заперечення проти проведення державної реєстрації припинення були надіслані 01.03.2016, тобто вчасно та у строки передбачені ст.13 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , однак, незважаючи на наявність заперечень ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві проти проведення державної реєстрації припинення, державним реєстратором ОСОБА_1 16.06.2016 було винесено реєстраційний запис від 16.06.2016 № 10701110007058063 про державну реєстрацію припинення юридичної особи ТОВ Компанія Турбовектор в результаті ліквідації.
Також, суд не сприймає твердження відповідача про те, що вона не звернула уваги на заперечення позивача форми № 27-ОПП, так як відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 18.03.2016 № 375, форму № 27-ОПП скасовано, оскільки це твердження не відповідає дійсності.
Таким чином суд приходить до висновку, що оскаржувана реєстраційна дія прийнята всупереч діючому законодавству.
Відповідно до положень ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до статі 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
На підставі викладеного, зважаючи на всі наведені обставини в їх сукупності та з урахуванням того, що позивачем доведено, що оскаржуваний реєстраційний запис від 16.06.2016 № 10701110007058063 є протиправним та підлягає скасуванню, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 139 КАС України судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Повний текст рішення складено 07.04.2018.
Керуючись ст. ст. 9, 12, 19, 72, 73, 75, 77, 90, 139, 205, 241-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві до Державного реєстратора Краматорської міської ради ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування реєстраційного запису - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати реєстраційний запис від 16 червня 2016 року № 10701110007058063 про державну реєстрацію припинення юридичної особи ТОВ «Компанія Турбовектор» (ЄДРПОУ № 39525131) в результаті ліквідації, вчинений державним реєстратором Краматорської міської ради ОСОБА_1.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Голошивець І.О.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.03.2018 |
Оприлюднено | 16.04.2018 |
Номер документу | 73279454 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Голошивець І.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні