10.2.4
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
05 квітня 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 812/352/18
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Борзаниці С.В.,
при секретарі судового засідання: Лященку А.Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засідання адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Станично-Луганському районі Луганської області про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (далі - позивач), в інтересах якої звернувся представник позивача - адвокат ОСОБА_2, до управління Пенсійного фонду України в Станично-Луганському районі Луганської області (далі - Відповідач, УПФУ в Станично-Луганському районі), в якій просить:
- визнати протиправними дії Станично - Луганського управління Пенсійного фонду України в Луганській області щодо неврахування до стажу роботи позивачу, який дає право на пенсію за віком, періоду роботи з 03.07.1978 по 17.06.2000 на СТОВ Чорнухінська птахофабрика AVIS 2000 .
- зобов'язати управління Пенсійного фонду України в Станично-Луганському районі зарахувати позивачу до стажу роботи, що дає право на призначення пенсії за віком, період роботи з 03.07.1978 по 17.06.2000 на СТОВ Чорнухінська птахофабрика AVIS 2000 , починаючи з дати нарахування пенсії - 20.10.2017 року.
В обґрунтування заявлених вимог зазначено, що 20.10.2017 позивачу була нарахована пенсія за віком, але Відповідачем було відмовлено у зарахуванні трудового стажу для нарахування пенсії з 03.07.1978 по 17.06.2000. 05 грудня 2017 року позивач звернувся до відповідача за роз'ясненням, на яке 20.12.2017 отримав рішення № 133/Р-5, в якому вказано, що стаж не зараховано у зв'язку з тим, що позивач 03.07.1978 року був зарахований до Чорнухінської птахофабрики, а запис про звільнення від 17.06.2000 завірено печаткою Чорнухінська птахофабрика - AVIS 2000 . Надану Позивачем довідку про підтвердження періоду роботи на Чорнухінській птахофабриці тресту Ворошиловградптахопром від 20.11.2017 № 53 врахувати в розрахунок пенсії немає можливості, тому що підприємство, яке надало довідку, знаходиться на території, тимчасово не підконтрольній українській владі.
Представник відповідача просив відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись на таке.
Пенсійне забезпечення громадян її Україні провадиться за нормами Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування .
Порядком подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове .державне пенсійне страхування , затвердженого постановою Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1 передбачений вичерпний перелік документів, необхідних для призначення пенсійного забезпечення.
До заяви про призначення пенсії додаються документи про стаж, що визначені Порядком підтвердження наявного грудо ного стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 року №637. За п.1 означеного Порядку основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Трудова книжка - це правовстановлюючий документ.
Спільним наказом Міністерства праці України, Міністерства соціального захисту населення України, Міністерства юстиції України за № 58 від 29.07.1993, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17.08.1993 №110, затверджена Інструкція про порядок ведення трудових книжок працівників (далі - Інструкція). Відповідно до вимог цього нормативного акту (п.2.4) усі записи в трудовій книжці про прийняття на роботу, переведення на іншу постійну роботу або звільнення, а також про нагороди та заохочення вносяться власником або уповноваженим ним органом після видання наказу (розпорядження), але не пізніше тижневого строку, а в разі звільнення - у день звільнення і повинні точно відповідати тексту наказу (розпорядження). За п. 2.5 якщо за час роботи працівника назва підприємства змінюється, то про це окремим порядком у графі 3 трудової книжки робиться запис: "Підприємство таке-то з такого-то числа перейменоване на таке-то", а у графі 4 проставляється підстава перейменування - наказ (розпорядження), його дата і номер.
За записом № 5 трудової книжки ОСОБА_1 прийнята бухгалтером контори за наказом № 25-к від 05.07.1978 Чорнухинська птахофабрика тресту Ворошиловградптахогіром. За записом № 8 ОСОБА_1 звільнена у зв'язку з переводом в СТОВ Чорнухинська птахофабрика AVIS-2000 . Цей запис проведено вже новим підприємством- СТОВ Чорнухинська птахофабрика AVIS-2000 . В порушення вимог вищеозначеної Інструкції в трудовій книжці позивачки жодним чином не зазначені відомості про перейменування (перетворення) Чорнухинської птахофабрики тресту Ворошиловградптахогіром в СТОВ Чорнухинська птахофабрика AVIS-2000 та неправомірно зроблено запис про звільнення. Управління у своїй діяльності керується Конституцією України та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами .
Тому, керуючись вимогами, встановленими нормативними актами законодавства України від 12 серпня 1993 року № 637 та 17.08.1993 №110, зарахувати стаж роботи позивача з 03.07.1978 по 17.06.2000 управління не має законних підстав. Управління як державний орган не має права трактувати законодавчі акти на користь позивачки.
Згідно розпорядження Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 №1085-р затверджений перелік населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження. В переліку цих пунктів зазначене м. Луганськ. Згідно Закону України Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованої території України № 1207-VІІ від 15.04.2014 документи, надані з тимчасово непідконтрольній території державними органами, не можуть бути прийняті до уваги.
Згідно норм пункту 1.7 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , затвердженого постановою Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1, звернення за призначенням пенсії може здійснюватися в будь який час після виникнення права на пенсію, але не раніше ніж за місяць до досягнення пенсійного віку, або не пізніше 3-х місяців з дня досягнення особою пенсійного віку. У разі, якщо до заяви про призначення пенсії додані не всі документи, орган, що призначає пенсію, повідомляє про те, які документи необхідно подати додатково. Якщо вони будуть подані не пізніше 3-х місяців, то днем звернення за призначенням пенсії вважається день прийняття заяви про призначення. Якщо документи, які необхідно подати додатково, протягом 3-х місяців не подані, пенсія призначається за наявними документами, що підтверджено також вимогами статті 45 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування .
Відповідно до вимог ст. 26 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування умовою призначення пенсії за віком є стаж роботи. Але на момент звернення до управління жодного підтверджуючого документа її стажу роботи в період з 03.07.1978 по 17.06.2000 позивач не надав, враховуючи підтвердження набуття стажу в порядку цивільного судочинства.
Позивачу відповідно до вимог Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування призначена пенсія за віком за документами, які відповідають нормам чинного законодавства України. Таким чином, жодних протиправних дій управління не виконувало. Просив розглянути справу за відсутності представника УПФУ Станично-Луганського району (арк. спр. 55).
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 15 лютого 2018 року справа призначена до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін (арк. спр. 1-2).
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 13 березня 2018 року виправлено описку, допущену в ухвалі Луганського окружного адміністративного суду від 15 лютого 2018 року про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі № 812/352/18 (арк. спр. 32-33).
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 05 квітня 2018 року клопотання представника позивача про уточнення позовних вимог у адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Станично-Луганському районі Луганської області про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити певні дії повернуто позивачу без розгляду (арк. спр. 69).
Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77, 90 КАС України, суд встановив таке.
ОСОБА_1 є внутрішньо переміщеною особою, фактичне місце проживання: ІНФОРМАЦІЯ_1, с/т ОСОБА_3, вул. Абрикосова, б.119, про що свідчить довідка від 19.10.2017 № НОМЕР_1 (арк. спр. 9).
На підставі заяви позивача від 20.10.2017 УПФУ в Станично-Луганському районі Луганської області позивачу призначено пенсію за віком з 20.10.2017 (арк. спр. 66).
Вирішуючи справу по суті заявлених позовних вимог, суд зазначає таке.
Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом визначається Законом України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування від 09.07.2003 № 1058-ІV (далі - Закон № 1058).
В силу пункту 1 частини першої статті 8 Закону №1058 право на отримання пенсій та соціальних послуг із солідарної системи мають: громадяни України, які застраховані згідно із цим Законом та досягли встановленого цим Законом пенсійного віку чи визнані особами з інвалідністю в установленому законодавством порядку і мають необхідний для призначення відповідного виду пенсії страховий стаж, а в разі смерті цих осіб - члени їхніх сімей, зазначені у статті 36 цього Закону, та інші особи, передбачені цим Законом.
Відповідно до цього Закону в солідарній системі призначаються, у тому числі, пенсія за віком ( пункт 1 частини першої статті 9 Закону №1058).
Статтею 26 Закону №1058 визначені умови призначення пенсії за віком.
Згідно із частиною першою статті 44 Закону №1058 заява про призначення (перерахунок) пенсії та необхідні документи подаються до територіального органу Пенсійного фонду або до уповноваженого ним органу чи уповноваженій особі в порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, особисто або через представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально.
Тобто, Законом №1058 передбачено, що як для призначення, так і для перерахунку пенсії особа повинна звернутися із відповідною заявою та необхідними документами особисто або через представника до територіального органу Пенсійного фонду.
Постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 №22-1, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 27.12.2005 № 1566/11846, затверджений Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (далі Порядок).
Відповідно до пункту 1.1 розділу І Порядку заява про призначення пенсії непрацюючим особам, а також членам сім'ї у зв'язку з втратою годувальника подається заявником особисто або через представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально, безпосередньо до управління Пенсійного фонду України у районі, місті, районі у місті, об'єднаного управління (далі - орган, що призначає пенсію) за місцем проживання (реєстрації).
В силу пункту 1.7 розділу І Порядку днем звернення за призначенням пенсії вважається день прийняття органом, що призначає пенсію, відповідної заяви.
Якщо поданих документів достатньо для визначення права особи на призначення пенсії, пенсія призначається на підставі таких документів. При надходженні додаткових документів у визначений строк розмір пенсії переглядається з дати призначення. У разі надходження додаткових документів пізніше трьох місяців із дня повідомлення про необхідність їх подання пенсія перераховується зі строків, передбачених частиною четвертою статті 45 Закону (абзац четвертий пункту 1.7 розділу І Порядку).
Днем звернення за перерахунком пенсії, переведенням з одного виду пенсії на інший, поновленням виплати пенсії, виплатою недоотриманої пенсії у зв'язку зі смертю вважається день прийняття органом, що призначає пенсію, заяви з усіма необхідними документами (абзац п'ятий пункту 1.7 розділу І Порядку).
Тобто, Порядком також передбачено, що для призначення та перерахунку пенсії особа повинна звернутися із заявою до органу Пенсійного фонду.
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що на підставі заяви позивача від 20.10.2017 УПФУ в Станично-Луганському районі Луганської області було призначено їй пенсію за віком з 20.10.2017.
При цьому, з матеріалів пенсійної справи, наданих відповідачем, вбачається, що ОСОБА_1 особисто написала заяву від 20.10.2017, відповідно до якої просила не зараховувати період стажу з 1978 року по 2000 рік, доопрацює пізніше, просить період роботи з 18.062.2000 по 23.07.2001 зарахувати по даним персоніфікованого обліку, зарплату до 2000 року надавати не буде (арк. спр. 63, 64, 67, 68).
Отже, з урахуванням заяви позивача УПФУ в Станично-Луганському районі Луганської області при призначенні пенсії позивачу не був врахований стаж її роботи з 03.07.1978 по 17.06.2000 на СТОВ Чорнухинська птахофабрика-AVIS-2000 .
04 грудня 2017 року позивач звернувся до відповідача з заявою про роз'яснення, чому для обчислення пенсії не врахований стаж роботи 03.07.1978 по 17.06.2000 роботи на Чорнухинській птахофабриці тресту Ворошиловградптахогіром (арк. спр. 60).
Дана заява була подана позивачем в порядку Закону України Про звернення громадян .
Згідно відповіді УПФУ в Станично - Луганському районі від 20.12.2017 № 133/Р-5 повідомлено, що згідно трудової книжки від 01.07.1976 року 03.07.1978 року позивач зарахований в Чорнухінську птахофабрику, а запис про звільнення від 17.06.2000 року завірено печаткою Чорнухинська птахофабрика - AVIS-2000 . Надану довідку про підтвердження періоду роботи Чорнухінській птахофабриці тресту Ворошиловградптахпром від 20.11.2017 № 53 врахувати в розрахунок пенсії неможливо, тому що підприємство, яке видало довідку, знаходиться на території, тимчасово не підконтрольній українській владі, та достовірність видачі цієї довідки перевірити не є за можливим (арк. спр. 10).
Відповідно до пункту 4.1 розділу ІV Порядку орган, що призначає пенсію, розглядає питання про призначення пенсії, перерахунок та поновлення виплати раніше призначеної пенсії, а також про переведення з одного виду пенсії на інший при зверненні особи з відповідною заявою (додаток 2).
Судом встановлено, що позивачу була призначена пенсія за віком на підставі поданих нею документів, а стаж роботи з 03.07.1978 по 17.06.2000 на Чорнухинській птахофабриці тресту Ворошиловградптахопром не зараховано на підставі власноруч написаної нею заяви.
При цьому, відповідну заяву позивача про перерахунок призначеної пенсії на підставі довідок про підтвердження періоду роботи, виданих СТОВ Чорнухинська птахофабрика-AVIS-2000 , матеріали справи не містять.
Заява позивача від 04.12.2017 за вх. № 133/Р-5 не може бути розцінена судом як заява про перерахунок пенсії, оскільки чинним законодавством передбачена відповідна форма такої заяви. Вказана заява містила в собі лише прохання щодо надання їй роз'яснення, що й було зроблено відповідачем листом від 20.10.2017 №133/Р-5.
За наведених обставин суд приходить до висновку про правомірність дій УПФУ в Станично-Луганському районі Луганської області.
Відповідно до абзацу першого пункту 4.3 розділу ІV Порядку не пізніше 10 днів після надходження заяви та за наявності документів, необхідних для призначення, перерахунку, переведення з одного виду пенсії на інший та поновлення виплати пенсії (у тому числі документів, одержаних відповідно до абзацу другого підпункту 3 пункту 4.2 цього розділу), орган, що призначає пенсію, розглядає подані документи та приймає рішення щодо призначення, перерахунку, переведення з одного виду пенсії на інший, поновлення раніше призначеної пенсії без урахування періоду, за який відсутня інформація про сплату страхових внесків до Пенсійного фонду України.
Відповідно до частини п'ятої статті 45 Закону №1058 документи про призначення (перерахунок) пенсії розглядає територіальний орган Пенсійного фонду та не пізніше 10 днів з дня їх надходження приймає рішення про призначення (перерахунок) або про відмову в призначенні (перерахунку) пенсії.
Матеріалами справи підтверджено, що УПФУ в Станично-Луганському районі Луганської області рішення про перерахунок пенсії позивача або відмову у такому перерахунку прийнято не було, а тому вимоги позивача щодо зобов'язання УПФУ в Станично-Луганському районі зарахувати їй стаж роботи, є передчасними та такими, що не підлягають задоволенню.
На підставі вищевикладеного, суд вважає позовні вимоги ОСОБА_1 такими, що не підлягають задоволенню у повному обсязі.
У зв'язку із відмовою у задоволенні позову судові витрати зі сплати судового збору позивачу не повертаються.
Керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 19, 20, 32, 77, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Станично-Луганському районі Луганської області про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення складено та підписано у повному обсязі 10 квітня 2018 року.
Суддя ОСОБА_4
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.04.2018 |
Оприлюднено | 16.04.2018 |
Номер документу | 73280965 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.В. Борзаниця
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні