Рішення
від 10.04.2018 по справі 814/591/18
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 квітня 2018 р. № 814/591/18

м. Миколаїв

          Суддя Миколаївського окружного адміністративного суду Гордієнко Т. О. розглянула у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовом: Керівника Первомайської місцевої прокуратури Миколаївської області, вул. Івана Виговського, 18, м. Первомайськ, Миколаївська область, 55213

до відповідача: Кам'яно-Костуватської сільської ради, вул. Центральна, 20, с. Кам'яно-Костувате, Братський район, Миколаївська область, 55442

про: визнання протиправною бездіяльність та зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

          Позивач (керівник Первомайської місцевої прокуратури Миколаївської області) звернувся до суду з позовом до Кам'яно-Костуватської сільської ради про визнання протиправною бездіяльність з питання не затвердження планів інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населення (їх) частин, а саме: в селі Кам'яно-Костувате майданчик по вул. Шкільна, 2; зобов'язання вчинити дії по розробленню та затвердженню планів технічної інвентаризації та паспортизації дитячого майданчику, який розташований на прибудинкових територіях села Кам'яно-Костувате по вул. Шкільна, 2.

Позовні вимоги обгрунтовано тим, що відповідач всупереч законодавством покладених на нього обов'язків не розробив та не затвердив план технічної інвентаризації та паспортизації дитячого майданчику.

Відповідач позовні вимоги визнав повністю.

Сторони надали клопотання про розгляд справи за їх відсутністю.

Відповідно до ч. 3 ст. 194 КАС України, суд розглядає справу в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

Дослідив докази, суд дійшов висновку:

Відповідно до Запиту Первомайської місцевої прокуратури Прокуратури Миколаївської області в порядку ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» від 04.01.2018 року сільським головам Братського району у строк до 12.01.2018 потрібно було надати інформацію щодо наявності дитячих, гральних, спортивних та інших майданчиків на території населених пунктів сільської ради. У разі наявності зазначених майданчиків необхідно також надати інформацію та копії документів про те, хто саме є балансоутримувачем дитячих, гральних, спортивних та інших майданчиків, з якого терміну вони є на балансі, зі скількох об'єктів складаються та яка їх балансова вартість, також надати інформацію щодо проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації дитячих майданчиків.

На виконання вказаного запиту листом від 11.01.2018 Кам'яно-Костуватська сільська рада надала відповідь (вх. № Прокуратури (15-34)449вх18 від 12.01.2018), що на території Кам'яно-Костуватської сільської ради за адресою: с. Кам'яно-Костувате, вул. Шкільна, 2 знаходиться в наявності ігровий майданчик «Панда» вартістю 68700,00 грн., придбаний відповідно до рішення ХХХХІ сесії сільської ради шостого скликання № 2 від 06.05.2015 та введений в дію в 2016 році, балансоутримувачем якого є сільська рада. Комплекс налічує в собі 8 ігрових одиниць. Паспортизація та інвентаризація дитячого ігрового майданчику не проводилась.

Відповідно до ст. 14 Конституції України, територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку і контролюють їх виконання.

Виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність (п. 44 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування»).

Пунктом «а» ч. 7 ст. 30 Закону України «Про місцеве самоврядування» встановлено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить організація благоустрою населених пунктів, залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також населення; здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян.

          Благоустрій населених пунктів - комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля. (ч. 1 ст. 1 Закону України «Про благоустрій населених пунктів»).

          Ч. 1 ст. 10 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» передбачено, що до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить: затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів; затвердження правил благоустрою територій населених пунктів; створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб'єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб); визначення на конкурсних засадах підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів),відповідальних за утримання об'єктів благоустрою.

          До об'єктів благоустрою населених пунктів належать території загального користування та прибудинкові території (п. 1, 2 ч. 1 ст. 13 Закону України «Про благоустрій населених пунктів»). Елементами (частинами) об'єктів благоустрою є обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків (п. 8 ч. 1 ст. 21 Закону).

          Пунктом 5 ч. 2 ст. 18 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» встановлено, що підприємства, установи та організації у сфері благоустрою населених пунктів зобов'язані: проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об'єктів благоустрою (їх частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

Паспортизація об'єктів благоустрою - складання технічних паспортів об'єктів благоустрою за результатами їх інвентаризації. Технічна інвентаризація об'єктів благоустрою - сукупність заходів з обстеження, спрямованих на підтвердження наявності об'єктів нерухомого майна, елементів благоустрою та оцінку їх технічного стану, а також наявності інженерних мереж на об'єкті благоустрою (п. 1.3 Розділу І Інструкції з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населених пунктів, затвердженої наказом Мінрегіонбуду від 29.10.2012 № 550).

Тому відповідач повинен був вчинити дії по розробленню та затвердженню планів технічної інвентаризації та паспортизації дитячого майданчику, який розташований на прибудинкових територіях села Кам'яно-Костувате по вул. Шкільна, 2.

          Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

          У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті ( вчинені) вони на підставі вимог ст. 2 КАС України.

          Таким чином, відповідач діяв всупереч ст.19 Конституції України та ст. 2 КАС України, тому позов підлягає задоволенню.

          Судові витрати покладаються на позивача.           

          Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Керівника Первомайської місцевої прокуратури Миколаївської області (вул. Івана Виговського, 18, м. Первомайськ, Миколаївська область, 55213, ідентифікаційний код 02910048) до Кам'яно-Костуватської сільської ради (вул. Центральна, 20, с. Кам'яно-Костувате, Братський район, Миколаївська область, 55442, ідентифікаційний номер 04375961) задовольнити.

2. Визнати протиправною бездіяльність Кам'яно-Костуватської сільської ради з питання не затвердження планів інвентаризації та паспортизації об'єктів благоустрою населення (їх) частин, а саме: в селі Кам'яно-Костувате майданчик по вул. Шкільна, 2.

3. Зобов'язати Кам'яно-Костуватську сільську раду (вул. Центральна, 20, с. Кам'яно-Костувате, Братський район, Миколаївська область, 55442, ідентифікаційний номер 04375961) вчинити дії по розробленню та затвердженню планів технічної інвентаризації та паспортизації дитячого майданчику, який розташований на прибудинкових територіях села Кам'яно-Костувате по вул. Шкільна, 2.

          Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Строк на апеляційне оскарження рішення суду – 30 днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження – 30 днів з дня складання повного судового рішення.

          Апеляційна скарга подається в порядку та строки, визначені ст.ст. 295-297 КАС України і п. 15.5 Перехідних положень КАС України.

          

          Суддя                                                                                 Т. О. Гордієнко

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.04.2018
Оприлюднено16.04.2018
Номер документу73281139
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —814/591/18

Рішення від 10.04.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

Ухвала від 03.03.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні