Рішення
від 10.04.2018 по справі 815/890/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/890/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 квітня 2018 року м. Одеса

У залі судових засідань № 25

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Свиди Л.І.

при секретарі судового засідання - Донець В.Р.

за участю сторін:

представника позивача - Бикова Д.Ю. (по довіреності)

представника відповідача - Тарановського Р.В. (по довіреності)

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю ІНЖСПЕЦБУД до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю ІНЖСПЕЦБУД з позовною заявою до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення комісії Державної фіскальної служби України про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.12.2017 року №487244/34320769, зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну №5 від 29.11.2017 року Товариства з обмеженою відповідальністю ІНЖСПЕЦБУД .

За цією позовною заявою відкрито спрощене позовне провадження з викликом сторін у відповідності до ст. 12 КАС України та наданий відповідачу строк для подання до суду відзиву на цю заяву.

Представник позивача в судове засідання з'явився, позовні вимоги підтримав в повному обсязі. Позов обґрунтований позивачем тим, що він не згоден з підставами зупинення реєстрації податкової накладної, в оскаржуваному рішенні не зазначено чіткої підстави для відмови в реєстрації накладної, не зазначено документів, яких не вистачає, або які складені з порушенням законодавства, при цьому, позивачем надані до податкового органу всі первинні документи, які підтверджують здійснення господарської операції, на підставі якої податкова накладна підлягає реєстрації.

Представник відповідача в судове засідання з'явився, з відзиву на позовну заяву (аркуші справи 44-48) вбачається, що відповідач позов не визнає, оскільки оскаржуване рішення про відмову у реєстрації податкової накладної №5 від 29.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних є повністю обґрунтованим, зупинення реєстрації податкової накладної відповідає вимогам законодавства та позивачем не надані до податкового органу первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні по договору поставки №20-Т між ТОВ ЛідерОйл та ТОВ Інжспецбуд , тобто, подані документи не є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Між ТОВ ІНЖСПЕЦБУД (підрядник) та ТОВ БК БАСТІОН (замовник) 28 листопада 2017 року укладений договір підряду № 11/28-17, за умовами якого замовник доручає, а підрядник приймає на себе зобов'язання виконати власними силами та засобами, з матеріалів замовника підрядні роботи по пристрою каналів безтраншейних методом з подальшим затягуванням футлярів для реконструкції електричних мереж по вул. Транспортна в м. Одесі (аркуші справи 24-25).

Матеріали для виконання зазначених робіт були придбані позивачем у контрагента ТОВ МЕТАЛЛ-ЛАЙН на підставі договору, що підтверджується видатковою накладною №3366 від 29.11.2017 року (аркуш справи 33), рахунком на оплату №3366 від 29.11.2017 року (аркуш справи 34) та за цією операцією ТОВ МЕТАЛЛ-ЛАЙН зареєстрована податкова накладна №520 від 30.11.2017 року (аркуш справи 18).

Для якісного та безперервного робочого процесу між ТОВ ІНЖСПЕЦБУД та ТОВ ЛІДЕР ОЙЛ укладено договір поставки №20-Т від 30.11.2017 року на поставку нафтопродуктів (аркуш справи 22-23).

На підтвердження отриманого від ТОВ ЛІДЕР ОЙЛ пального позивач надав видаткову накладну на паливо №1122 від 30.11.2017 року, виписану ТОВ ЛІДЕР ОЙЛ та платіжне доручення №81 від 30.11.2017 року (аркуш справи 29, 32).

ТОВ ІНЖСПЕЦБУД 15 грудня 2017 року направило на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №5 від 29.11.2017 року та отримало квитанцію про прийняття документу та зупинення реєстрації із зазначенням: відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах з УКТ ЗНД: 42.22. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до п. в п. п. 201.16.1 п. 20.1 ст. 201 ПК України та додати вичерпний перелік документів, який встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена п. 4 цього наказу (аркуш справи 20).

На виконання вимог п. п. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України позивачем 19 грудня 2018 року направлено до ДФС України в електронному вигляді повідомлення від 19.12.2017 року №1 (аркуш справи 11) щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК та копій підтверджуючих документів, зокрема, платіжне доручення №85 від 29.11.2017 року, договір поставки №20-Т між ТОВ Лідер Ойл та ТОВ Інжспецбуд , платіжне доручення №81 від 30.11.2017 року, видаткову накладну №1122 від 30.11.2017 року, податкову накладну №102, рахунок на оплату №3366 від 29.11.2017 року, платіжне доручення №80 від 29.11.2017 року, видаткову накладну №3126 від 01.12.2017 року, договір підряду №11/28 між ТОВ Бастіон та ТОВ Інжспецбуд , таблицю даних платника податку, тощо. В повідомленні позивач зазначив, що оскільки він є будівельною організацією та закуповує матеріали, коди на виході ніколи не будуть відповідати кодам на вході.

Проте, рішенням комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 27.12.2017 року №487244/34320769 позивачу відмовлено у реєстрації податкової накладної №5 від 29.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних (аркуш справи 10), оскільки надані документи складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС України рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Позивач не погодився з зазначеним рішенням та звернувся до Державної фіскальної служби України зі скаргою (аркуші справи 13-15), проте не отримав рішення за результатами розгляду скарги, а тому звернувся до суду з цим позовом.

Відповідно до п. 74.2 ст. 74 Податкового кодексу України (на час виникнення спірних правовідносин) в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до положень п. 5, 12, 13 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) реєстрації підлягають податкові накладні незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній.

Після надходження податкової накладної до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводиться перевірка, зокрема, відповідності податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення її реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Згідно з п. п. 201.16.1, п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до п. 74.2 ст. 74 цього Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зі змісту Квитанції від 15.12.2017 року по податковій накладній ТОВ ІНЖСПЕЦБУД вбачається, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 року №567.

При цьому, у зазначеній Квитанції критерієм оцінки ступеня ризиків зазначено: невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД:42.22, що стало підставою для зупинення реєстрації податкової накладної.

Відповідно до п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №567, одним з критеріїв моніторингу податкової накладної є: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).

Відповідно до п. 1 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №567, позивач мав надати до податкового органу наступні документи: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до положень п. п. 201.16.2, п. п. 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України (в редакції на час виникнення спірних правовідносин) письмові пояснення та/або копії документів платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку, який не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання передає їх до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, яка розглядає ці документи та приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №190 від 29.03.2017 року (яка діяла на момент виникнення спірних правовідносин) підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд звертає увагу на те, що позивач не згоден з відповідністю податкової накладної №5 від 29.11.2017 року критеріям моніторингу, а відповідач не довів відповідність цієї накладної критеріям моніторингу, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №567, оскільки в рішенні про зупинення реєстрації накладної зазначено про невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТЗЕД:42.44, однак такого критерію не має в п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , розрахунок, який би підтвердив відповідність податкової накладної №5 від 29.11.2017 року будь-якому з підпунктів пункту 6 зазначеного нормативного акту відповідачем до суду не наданий та представник відповідача обґрунтувати відповідність цієї накладної критеріям оцінки ступеня ризиків не зміг, тобто, відповідачем не доведена правомірність зупинення реєстрації податкової накладної.

Крім того, оскаржуване рішення відповідача про відмову у реєстрації податкової накладної містить декілька причин, зокрема, надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування, тобто, є не чітким та з цього рішення не можливо встановити які підстави для відмови в реєстрації податкової накладної №5 від 29.11.2017 року, які документи складені з порушенням норм законодавства, або які документи не надані позивачем.

З матеріалів справи вбачається надання платником податків до податкового органу всіх необхідних документів, які надавали можливість відповідачу здійснити реєстрацію податкової накладної №5 від 29.11.2017 року, з цих документів можливо встановити зміст господарської операції, належне оформлення всіх документів, тощо.

Твердження відповідача про необхідність надання позивачем первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, інвентаризаційних описів, у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних по договору поставки №20-Т між ТОВ ЛідерОйл та ТОВ Інжспецбуд є не обґрунтованими, оскільки по господарській операції між ТОВ ІНЖСПЕЦБУД та ТОВ БК БАСТІОН за якою подана для реєстрації податкова накладна всі документи були надані, що податковим органом не заперечується та зазначено представником відповідача в судовому засіданні, однак відповідач зазначає про не надання всіх документів по операціям з іншими контрагентами, які стосуються придбання у контрагентів товарів, а не виконання робі позивачем.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю ІНЖСПЕЦБУД обґрунтовані, відповідають вимогам законодавства та підлягають задоволенню повністю.

Керуючись ст. ст. 6, 14, 90, 139, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю ІНЖСПЕЦБУД (вул. Лабораторна, 1, ж/м Червоний хутор, с. Лиманка, Овідіопольський район, Одеська область, 65037, код ЄДРПОУ 34320769) до Державної фіскальної служби України (вул. Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197) про визнання протиправним та скасування рішення комісії Державної фіскальної служби України про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.12.2017 року №487244/34320769, зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну №5 від 29.11.2017 року Товариства з обмеженою відповідальністю ІНЖСПЕЦБУД - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України про відмову Товариству з обмеженою відповідальністю ІНЖСПЕЦБУД в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.12.2017 року №487244/34320769.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №5 від 29.11.2017 року Товариства з обмеженою відповідальністю ІНЖСПЕЦБУД .

Стягнути з Державної фіскальної служби України (вул. Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ІНЖСПЕЦБУД (код ЄДРПОУ 34320769) сплачений судовий збір у розмірі 3524 грн.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 10.04.2018 року.

Суддя Л.І. Свида

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.04.2018
Оприлюднено16.04.2018
Номер документу73281294
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/890/18

Ухвала від 12.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 15.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Рішення від 10.04.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

Рішення від 02.04.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

Ухвала від 05.03.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні