Справа № 822/1001/18
РІШЕННЯ
іменем України
03 квітня 2018 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Ковальчук О.К.
розглянувши адміністративну справу за позовом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України до приватного підприємства "Оптимал" про подовження дії спеціальної санкції,
ВСТАНОВИВ:
Міністерство економічного розвитку і торгівлі Україні звернулось до суду з позовом до ПП "Оптимал", в якому просить подовжити дію спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, застосованої наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 21.07.2017 № 1047, на термін до усунення відповідачем порушення статті 1 закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" або до застосування практичних заходів, що гарантують усунення порушень статті 1 закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" за експортною операцією по зовнішньоекономічних контрактах від 20.03.2014 № 1/03-14 та від 01.07.2014 № 1/07-14.
Обґрунтовуючи вимоги, позивач зазначає, що ПП "Оптимал" не усунуло порушення вимог статті 1 закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті", що є підставою подовження дії санкції у вигляді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності.
Позивач в судове засідання не з'явився, просив розгляд справи здійснити без його участі, позовні вимоги підтримав в повному обсязі. Подав до суду клопотання про залучення до участі у справі Державної фіскальної служби України в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача.
В обґрунтування клопотання, посилається на частину 18 статті 37 закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність". Зазначає, що спеціальна санкція застосована Міністерством економічного розвитку і торгівлі України на підставі подання Державної фіскальної служби України від 21.06.2017 № 10568/5/99-99-14-06-02-16, тому рішення може вплинути на права та обов'язки Державної фіскальної служби України.
Вирішуючи клопотання суд враховує, що за змістом частини 18 статті 37 закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" представництво інтересів держави при розгляді судових спорів забезпечується центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики та державними органами, які внесли подання про застосування санкцій.
Оскільки предметом позовних вимог є подовження дії спеціальної санкції, а не оскарження рішень щодо її застосування, то підстави для залучення Державної фіскальної служби України до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача відсутні.
Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином. Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ПП "Оптимал" зареєстроване за адресою 29000, Хмельницька область, м. Хмельницький, вул. Заводська, 155. На адресу суду повернувся поштовий конверт з відміткою Укрпошти "за вказаною адресою адресат не розшуканий". Згідно з частиною 11 статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. У строк, визначений судом в ухвалі від 07.03.2018, відзив до суду не подав.
З урахуванням положень частини 9 статті 205 та частини 4 статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглянув справу в письмовому провадженні без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов необхідно задовольнити з урахуванням зазначеного нижче.
Державна фіскальна служба України 21.06.2017 листом № 10568/5/99-99-14-06-02-16 звернулась до Міністерства економічного розвитку України з поданням щодо застосування до ПП "Оптимал" спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності. У вказаному подані Державна фіскальна служба України повідомила, що ПП "Оптимал" порушило законодавчо встановлені строки здійснення експортних операцій по контрактам від 20.03.2014 № 1/03-14, від 01.07.2014 № 1/07-14, з 01.12.2014 по 31.03.2015 та з 01.05.2015 по 31.05.2015, що підтверджується повідомленнями ПАТ "Державний експортно-імпортний банк України" від 08.01.2015 № 070-06/15-БТ, від 03.02.2015 № 070-06/162-БТ, від 06.03.2015 № 070-06/, від 03.04.2015 № 070/06/551-БТ, від 04.06.2015 № 070-06/852-БТ.
Наказом від 21.07.2017 № 1047 Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, відповідно до статті 37 закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність", на підставі подання Державної фіскальної служби України від 21.06.2017 № 10568/5/99-99-14-06-02-16, за порушення вимог статті 1 закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" застосувало до ПП "Оптимал" спеціальну санкцію - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності до
01.11.2017 листом № 4102-11/39188-03 Міністерство економічного розвитку і торгівлі України звернулось до Державної фіскальної служби України з запитом щодо доцільності подовження дії спеціальної санкції, застосованої до ПП "Оптимал".
Листом від 30.11.2017 № 20385/5/99-99-14-06-02-16 Державна фіскальну служба України повідомила, що відповідно до акту Головного управління ДФС у Хмельницькій області від 15.03.2017 № 36/22-01-14-03 за податковою адресою ПП "Оптимал" відсутнє. Інформація щодо завершення розрахунків за зовнішньоекономічними операціями по вищевказаних контрактах в органах ДФС також відсутня. У зв'язку з неможливістю підтвердити завершення розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності, запропонувала подовжити дію спеціальної санкції.
Позивач, керуючись положеннями статті 37 закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність", звернувся до суду з позовом про подовження дії спеціальної санкції.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує зазначене нижче.
Правове регулювання всіх видів зовнішньоекономічної діяльності в Україні, включаючи зовнішню торгівлю, економічне, науково-технічне співробітництво, спеціалізацію та кооперацію в галузі виробництва, науки і техніки, економічні зв'язки в галузі будівництва, транспорту, експедиторських, страхових, розрахункових, кредитних та інших банківських операцій, надання різноманітних послуг визначає закону України України "Про зовнішньоекономічну діяльність" від 16.04.1991 № 959-XII (далі - Закон № 959-ХІІ).
Відповідно до частин 1, 2 статті 37 Закону № 959-ХІІ за порушення цього або пов'язаних з ним законів України до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб'єктів господарської діяльності можуть бути застосовані такі спеціальні санкції, зокрема, тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності у випадках порушення цього Закону або пов'язаних з ним законів України, проведення дій, які можуть зашкодити інтересам національної економічної безпеки.
Санкції, зазначені у цій статті, застосовуються центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики за поданням органів доходів і зборів та контрольно-ревізійної служб, правоохоронних органів, органів Антимонопольного комітету України, національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, та Національного банку України або за рішенням суду.
Санкції, зазначені у цій статті, можуть бути застосовані до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб'єктів господарської діяльності протягом трьох років з дня виявлення порушення законодавства.
Згідно з пунктом 1 Положення про Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 459, Міністерство економічного розвитку і торгівлі України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
За змістом частин 6-8 статті 37 Закону № 959-ХІІ тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності діє до моменту усунення порушень законодавства України або застосування практичних заходів, що гарантують виконання цього Закону та/або пов'язаних з ним законів України, але не більше трьох місяців з дати винесення відповідного рішення центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики. Після тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності або іноземні суб'єкти господарської діяльності переводяться центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики на індивідуальний режим ліцензування.
Подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності здійснюється виключно за рішенням суду.
Для подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності центральний орган виконавчої влади з питань економічної політики на підставі інформації ініціатора застосування даної санкції звертається з позовною заявою до суду.
Листом від 30.11.2017 № 20385/5/99-99-14-06-02-16 Державна фіскальну служба України повідомила, що відповідач порушення законодавчо встановлених строків розрахунків не усунув, за податковою адресою відсутній.
При цьому, станом на час розгляду справи доказів усунення порушень вимог статті 1 закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" відповідач до суду не надав.
Відповідно до частини 9 статті 37 Закону № 959-ХІІ при прийнятті рішення щодо подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності суд зазначає термін, на який подовжено дію цієї санкції.
Відповідно до положень статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Враховуючи вищенаведене, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
адміністративний позов Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (01008, м. Київ, Печерський район, вул. Михайла Грушевського, буд. 12/2, код ЄДРПОУ 37508596) до приватного підприємства "Оптимал" (29000, м. Хмельницький, вул. Заводська, 155, код ЄДРПОУ 34555560) про подовження дії спеціальної санкції задовольнити.
Подовжити дію спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, яка застосована наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 21.07.2017 № 1047 до приватного підприємства "Оптимал" на термін до усунення порушення статті 1 закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" або до застосування практичних заходів, що гарантують усунення порушень статті 1 закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" за експортними операціями по зовнішньоекономічних контрактах від 20.03.2014 № 1/03-14 та від 01.07.2014 № 1/07-14.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з його підписання.
Головуючий суддя ОСОБА_1
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2018 |
Оприлюднено | 16.04.2018 |
Номер документу | 73282675 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Ковальчук О.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні