Рішення
від 22.02.2018 по справі 826/6394/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

22 лютого 2018 року № 826/6394/17

Колегія суддів Окружного адміністративного суду міста Києва у складі головуючого судді Огурцова О.П., суддів Арсірія Р.О. Кузьменка В.А., при секретарі судового засідання Кириллові М.С. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "МАКСМЕД ІНТЕРНЕШНЛ" до треті особиАнтимонопольного комітету України Публічне акціонерне товариство "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" в особі філії "Центр забезпечення виробництва" публічного акціонерного товариства "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ", ТОВ "Владар Україна", ТОВ "Компанія - Ірбіс" провизнання протиправними та скасування рішення від 14.04.2017 №2151-р/пк-пз, зобов'язання вчинити певні дії, за участі:

представника позивача - Молічевої Ю.К. (довіреність від 26.07.2017 б/д),

представник відповідача - Зубенко М.О. (довіреність від 11.12.2017 № 20-122/03-5071-пз),

представника третьої особи 1: Станової Ю.В. (довіреність від 25.01.2018 за реєстр. № 56),

представника третьої особи 2: не прибув,

представника третьої особи 3: не прибув,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "МАКСМЕД ІНТЕРНЕШНЛ" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Антимонопольного комітету України, третя особа - Публічне акціонерне товариство "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" в особі філії "Центр забезпечення виробництва" публічного акціонерного товариства "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" про визнання протиправними та скасування рішення від 14.04.2017 №2151-р/пк-пз, зобов'язання вчинити певні дії.

Ухвалами Окружного адміністративного суду міста Києва від 19.05.2017 відкрито провадження у справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

У судовому засіданні 23.11.2017 до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору залучено ТОВ "Владар Україна" та ТОВ "Компанія - Ірбіс".

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що станом на 12.04.2017, день подання позивачем скарги, строк встановлений частиною другої статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі" для подання скарги не вийшов, оскільки скарга подана позивачем не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої замовником для подання тендерних пропозицій, якою було визначено 20.04.2017. Також позивач посилався на те, що зміни внесені замовником 03.04.2017 ло Додатку №9 тендерної документації суперечать звичаям ділового обороту, вимогам розумності та справедливості.

Представник позивача у судовому засіданні підтримала позовні вимоги та просила суд задовольнити позов у повному обсязі.

Відповідач проти позовних вимог заперечив, надав суду відзив на адміністративний позов в якому просив відмовити у задоволенні позов у повному обсязі. Свою позицію відповідач обґрунтовує тим, що позивачем було подано 12.02.2017 скаргу № UA-2017-03-01-000716-c.а3 щодо оскарження умов тендерної документації в редакції зі змінами внесеними 03.04.2017, якою було встановлено кінцевий строк подання тендерних пропозицій - 13.04.2017, а отже позивачем порушено вимоги частиною другої статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі", оскільки умови тендерної документації щодо яких позивачем було подано скаргу могли бути оскаржені не пізніше ніж за чотири дні до вказаної дати.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечив проти позовних вимог та просив суд відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

Представник третьої особи підтримав позицію відповідача, надав суду письмові заперечення на адміністративний позов та просив суд відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.

Під час судового розгляду справи, судом встановлено наступне.

Публічне акціонерне товариство "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" в особі філії "Центр забезпечення виробництва" публічного акціонерного товариства "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" оголосило про проведення закупівлі "34630000-2 - Частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу, обладнання для контролю залізничного руху (запасні частини до пасажирських вагонів)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2017-03-01-000716-c.

Публічне акціонерне товариство "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" в особі філії "Центр забезпечення виробництва" публічного акціонерного товариства "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" внесено рід змін до тендерної документації вказаної процедури закупівлі:

- 03.04.2017 викладено в новій редакції пункт 4.1 розділу 4, та Додатки № 2 та № 9 Тендерної документації та визначено кінцевим строком подання тендерних пропозицій - 13.04.2017;

- 06.04.2017 викладено в новій редакції пункт 4.1 розділу 4 Тендерної документації визначивши кінцевим строком подання тендерних пропозицій - 14.04.2017;

- 10.04.2017 викладено в новій редакції пункт 4.1 розділу 4 Тендерної документації визначивши кінцевим строком подання тендерних пропозицій - 20.04.2017;

13.04.2017 викладено в новій редакції пункт 3.3 розділу 3, пункт 4.1 розділу 4, пункт 7.5 розділу 7 та Додатки № 2 та № 9 Тендерної документації та визначено кінцевим строком подання тендерних пропозицій - 24.04.2017;

12.04.2017 Товариством з обмеженою відповідальністю "МАКСМЕД ІНТЕРНЕШНЛ" подано до Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель скаргу про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в якій викладено прохання внести зміни до тендерної документації, оскільки вимоги документації з урахуванням змін внесених 03.04.2017 порушують права та законні інтереси скаржника, оскільки фактично позбавляють можливості взяти участь у закупівлі у відповідності із вимогами Закону України "Про публічні закупівлі".

18.04.2017 Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель за результатами розгляду скарги від 12.04.2017 № UA-2017-03-01-000716-c.а3 прийнято рішення № 2151-р/пк-зк, яким скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "МАКСМЕД ІНТЕРНЕШНЛ" від 12.04.2017 № UA-2017-03-01-000716-c.а3 залишено без розгляду.

Позивач, не погоджуючись з рішенням від 18.04.2017 № 2151-р/пк-зк звернувся з відповідним позовом до суду.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд дійшов висновку про те, що права та інтереси за захистом яких позивач звернувся до суду не були порушені з огляду на наступне.

Частиною першою статті 22 Закону України "Про публічні закупівлі" встановлено, що тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником на веб-порталі Уповноваженого органу для загального доступу.

Частиною другою статті 23 вказаного Закону встановлено, що замовник має право з власної ініціативи чи за результатами звернень або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше ніж сім днів. Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Положення тендерної документації, до яких вносяться зміни, відображаються у вигляді закреслених даних та повинні бути доступними для перегляду після внесення змін до тендерної документації. У разі несвоєчасного надання або ненадання замовником роз'яснень щодо змісту тендерної документації строк подання тендерних пропозицій автоматично продовжується електронною системою не менш як на сім днів. Зазначена у цій частині інформація оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону.

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" Антимонопольний комітет України є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері державних закупівель.

Згідно з частиною третьою статті 7 Закону України "Про публічні закупівлі" Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України.

Частиною третьою статті 8 вказаного Закону встановлено, що Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав та законних інтересів осіб, пов'язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює постійно діючу адміністративну колегію (колегії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Рішення постійно діючої адміністративної колегії (колегій) приймаються від імені Антимонопольного комітету України.

Згідно з частиною першою статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі" скарга до органу оскарження подається суб'єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель. Після розміщення скарги суб'єктом оскарження в електронній системі закупівель скарга автоматично вноситься до реєстру скарг і формується її реєстраційна картка. Скарга разом з реєстраційною карткою в день розміщення суб'єктом оскарження автоматично оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу.

Відповідно до частини другої статті 18 зазначеного Закону скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Якщо до тендерної документації замовником вносилися зміни після закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій в оголошенні про їх проведення, не підлягають оскарженню положення тендерної документації, до яких зміни не вносилися. Якщо до органу оскарження було подано скаргу (скарги) щодо оскарження положень тендерної документації, за результатами якої (яких) органом оскарження було прийнято одне чи кілька рішень по суті, після закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій в оголошенні про їх проведення, не підлягають оскарженню ті положення тендерної документації, щодо яких скаргу (скарги) до закінчення цього строку суб'єктами не було подано. Після закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій в оголошенні про їх проведення, скарги можуть подаватися лише щодо змін до тендерної документації, внесених замовником. У разі порушення строків, визначених в абзацах першому - третьому цієї частини, скарги автоматично не приймаються системою електронних закупівель.

Частиною третьою статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі" встановлено, що орган оскарження у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дня внесення скарги до реєстру скарг, повинен розмістити в системі електронних закупівель рішення про прийняття скарги до розгляду із зазначенням дати, часу і місця розгляду скарги або обґрунтоване рішення про залишення скарги без розгляду, або рішення про припинення розгляду скарги. Система електронних закупівель автоматично оприлюднює прийняті органом оскарження рішення на веб-порталі Уповноваженого органу та розсилає повідомлення суб'єкту оскарження та замовнику.

Згідно з частиною четвертою статті 18 вказаного Закону орган оскарження залишає скаргу без розгляду в разі, якщо: суб'єкт оскарження подає скаргу щодо того самого порушення, у тій самій процедурі закупівлі та з тих самих підстав, що вже були предметом розгляду органу оскарження і щодо яких органом оскарження було прийнято відповідне рішення; скарга не відповідає вимогам частини першої або другої цієї статті; суб'єктом оскарження не внесено плату, передбачену частиною першою цієї статті; замовником відповідно до цього Закону усунено порушення, зазначені в скарзі.

Отже, скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть бути подані до органу оскарження не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій, при цьому у випадку подання скарги щодо змін внесених до тендерної документації відповідний строк подання тендерних пропозицій, має визначатись виходячи з відповідного строку визначеного в редакції тендерної документації яка оскаржується. У випадку подання скаржником скарги з порушення вказаного строку скарга підлягає залишення буз розгляду.

Позивачем подано скаргу від 12.04.2017 № UA-2017-03-01-000716-c.а3 щодо порушення порядку проведення процедури закупівлі "34630000-2 - Частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу, обладнання для контролю залізничного руху (запасні частини до пасажирських вагонів)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2017-03-01-000716-c. Строк подачі тендерної документації було встановлено до 05.04.2017.

З аналізу зазначеної скарги, копія якої наявна в матеріалах справи, судом встановлено, що її подано стосовно тендерної документації процедури закупівлі "34630000-2 - Частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу, обладнання для контролю залізничного руху (запасні частини до пасажирських вагонів)" в редакції від 03.04.2017 та скарга стосуються нової редакції Додатку № 9 до Тендерної документації.

Зазначені факти позивачем не заперечуються.

З наявних в матеріалах справи документів, витягів з веб-порталу Уповноваженого органу та копій тендерної документації, судом встановлено, що 03.04.2017 було викладено в новій редакції пункт 4.1 розділу 4, та Додатки № 2 та № 9 Тендерної документації та визначено кінцевим строком подання тендерних пропозицій - 13.04.2017.

06.04.2017 та 10.04.2017 і новій редакції було викладено лише пункт 4.1 розділу 4 Тендерної документації та продовжено строк подання тендерних пропозицій спочатку до 14.04.2017 та потім до 20.04.2017.

Таким чином, строк на подання скарги стосовно тендерної документації процедури закупівлі "34630000-2 - Частини залізничних або трамвайних локомотивів чи рейкового рухомого складу, обладнання для контролю залізничного руху (запасні частини до пасажирських вагонів)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2017-03-01-000716-c в редакції від 03.04.2017 має визначатись виходячи з визначення кінцевого строком подання тендерних пропозицій - 13.04.2017, а не як на те посилається позивач 20.04.2017, оскільки зміни які вносились після 03.04.2017 ним оскаржені 12.04.2017 не були.

З огляду на зазначене, враховуючи те, що скаргу № UA-2017-03-01-000716-c.а3 позивачем було подано 12.04.2017, у той час, як кінцевий строк подання тендерних пропозицій в оскаржуваній позивачем редакції Тендерної документації було визначено 13.04.2017, суд дійшов висновку про те. що вказану скаргу позивачем було подано з порушення вимог частини другої статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі", а отже у відповідача були наявні правові підстав для залишення її без розгляду .

Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Керуючись статтями 241, 243 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "МАКСМЕД ІНТЕРНЕШНЛ" (01032, м. Київ, вул. Жилянська, буд. 75, код ЄДРПОУ 36259618) до Антимонопольного комітету України (03680, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45, код ЄДРОПУ 00032767), треті особи - Публічне акціонерне товариство "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" в особі філії "Центр забезпечення виробництва" публічного акціонерного товариства "УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" (03049, м. Київ, Повітрофлотський проспект, 11/15, код ЄДРПОУ 40081347), ТОВ "Владар Україна" (69032, Запорізька обл., місто Запоріжжя, ВУЛИЦЯ РЕКОРДНА, будинок 9, код ЄДРПОУ 39290839), ТОВ "Компанія - Ірбіс" (04208, м. Київ, проспект Гонгадзе, буд. 5-А, офіс 7, код ЄДРПОУ 40730232) про визнання протиправними та скасування рішення від 14.04.2017 №2151-р/пк-пз, зобов'язання вчинити певні дії - відмовити повністю .

Відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Головуючий суддя О.П. Огурцов

Судді Р.О. Арсірій

В.А. Кузьменко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення22.02.2018
Оприлюднено16.04.2018
Номер документу73285963
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/6394/17

Рішення від 22.02.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 19.05.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 19.05.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні