Постанова
від 24.12.2009 по справі 2а-13454/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

Вн. № 27/57

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

10:08 № 2а-13454/09/2670

за позовом ОСОБА_1

до Солом'янської районної в м .Києві державної адміністрац ії

3-і особи

про Товариство з обмеженою ві дповідальністю "Бомон"

ОСОБА_2

визнання протиправними ді й та зобов'язання вчинити пев ні дії

Суддя О.В.Головань

Секретар Р.М.Рисик

Представники:

Від позивача: ОСОБА_4 - п/ к (дов. від 03.12.09 р.)

Від відповідача: Бондаре нко Л.М. - держ.реєстратор (до в. від 13.11.09 р.)

Від 3-ї особи: ОСОБА_4 - п/к (д ов. від 11.09.09 р.)

Обставини справи:

Позовні вимоги заявл ені про зобов'язання державн ого реєстратора Солом'янсько ї районної у м.Києві державно ї адміністрації провести дер жавну реєстрацію нової редак ції статуту ТОВ "Бомон".

В судовому засіданні 24.12.09 р. оголошено резолютивну ч астину постанови про відмову в задоволенні позовних вимо г.

Ознайомившись з мате ріалами справи, застухавши п ояснення представників стор ін, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеже ною відповідальністю "Бомон" зареєстроване Солом'янською районною у м. Києві державною адміністрацією 25.06.98 р. (ідентиф ікаційний код 25661406).

Згідно статуту товар иства його учасниками є дві о соби: ОСОБА_6 - власник 50% ста тутного капіталу та ОСОБА_1 - власник 50% статутного капіт алу.

ОСОБА_1 є директор ом (керівником) товариства зг ідно інформації з витягу з Єд иного державного реєстру юри дичних осіб та фізичних осіб -підприємців станом на 07.12.09 р.

25.03.09 р. ТОВ "Бомон" зверну лося до Солом'янської районн ої у м. Києві державної адміні страції з заявою про проведе ння державної реєстрації змі н до установчих документів ю ридичної особи (внесення змі н, пов'язаних з перерозподіло м часток у статутному капіта лі товариства та реєстрація нової редакції статуту товар иства).

25.03.09 р. надані ТОВ "Бомон " документи залишені без розг ляду, оскільки подані не в пов ному обсязі (повідомлення за підписом державного реєстра тора Бондаренко О.С.).

Позивач - ОСОБ А_1 - як один з засновників то вариства вважає незаконною в казану дію державного реєстр атора та просить суд зобов'яз ати його провести реєстрацій ну дію - державну реєстрацію н ової редакції статуту ТОВ "Бо мон" - з таких підстав.

Протягом тривалого ч асу інший учасник товариства - ОСОБА_2 - власник 50% статутн ого капіталу - систематично н е з'являється на робочому міс ці, не повідомляючи про причи ни неявки керівника товарист ва, на підставі чого був звіль нений з посади комерційного директора наказом №13 від 01.09.07 р.

Рекомендованими лист ами від 15.08.07 р., 12.10.07 р. та 18.11.08 р. ОСО БА_2 повідомлений про необх ідність з'явитися на загальн их зборах учасників товарист ва, заплановані, відповідно, н а 15.09.07 р., 16.11.07 р. та 18.11.07 р. У вказаних з агальних зборах він участі н е брав, про причини неявки не п овідомляв.

Відповідно до ст. 64 Зак ону України "Про господарськ і товариства" учасника товар иства з обмеженою відповідал ьністю, який систематично не виконує або неналежним чино м виконує свої обов'язки, або п ерешкоджає своїми діями дося гненню цілей товариства, мож е бути виключено з товариств а на основі рішення, за яке про голосували учасники, що воло діють у сукупності більше, ні ж 50% загальної кількості голос ів учасників товариства.

На підставі вказаної статті ОСОБА_1 звернулася до Солом'янського районного суду м. Києва з позовом про ви ключення учасника з товарист ва, проте, ухвалою від 19.10.08р. №2-3925/2 008 у відкритті провадження у с праві відмовлено.

Після цього позивачк а звернулася з позовом до гос подарського суду м. Києва, але у відкритті провадження у сп раві було відмовлено ухвалою суду від 16.01.09 р. №05-6-32/48.

За таких обставин поз ивачка вкотре провела загаль ні збори учасників товариств а, які відбулися 18.12.08 р., на які ОСОБА_2 не з'явився. На вказа них зборах прийнято рішення про виключення його з учасни ків товариства, перерозподіл у часток у статутному капіта лі та реєстрацію нової редак ції статуту ТОВ "Бомон" (проток ол №10 загальних зборів учасни ків від 18.12.08 р.)

Вказаний протокол, а т акож інші необхідні документ и згідно вимог ст. 29 Закону Укр аїни "Про державну реєстраці ю юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" подано до С олом'янської районної у м. Киє ві адміністрації, проте держ авний реєстратор відмовив у вчиненні реєстраційної дії.

Позивач вважає, що жод них передбачених законодавс твом підстав для відмови (зал ишенні без розгляду) у реєстр ації поданого пакету докумен тів не було, у зв'язку з чим зве рнувся до суду в порядку адмі ністративного провадження.

Відповідач - Сол ом'янська районна у м. Києві де ржавна адміністрація - проти задоволення позовних вимог заперечив з таких підстав.

Порядок проведення д ержавної реєстрації змін до установчих документів юриди чної особи визначено ст. 29 Зак ону України "Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців", зок рема, згідно вказаної статті у випадку примусового виклю чення учасника зі складу тов ариства додатково подається рішення уповноваженого орга ну юридичної особи.

Згідно ст. 60 Закону Укр аїни "Про господарські товар иства" загальні збори учасни ків товариства є правомочним и, якщо на них присутні учасни ки, які володіють у сукупност і більше як 60% голосів учасник ів, а рішення щодо виключення учасника з товариства вважа ється прийнятим, якщо за ньог о проголосують учасники, які володіють у сукупності біль ш як 50% загальної кількості го лосів учасників товариства.

Рішення про виключен ня ОСОБА_2 зі складу учасн иків ТОВ "Бомон", оформлене про токолом загальних зборів уча сників №10 від 18.12.08 р., прийнято за його відсутності, тобто, на вк азаних зборах був відсутній кворум. У зв'язку з цим збори н е були повноважними, і прийня ті на них рішення не могли бул и підставою для вчинення реє страційних дій.

3-я особа - ТОВ "Бомон" - по зовні вимоги підтримала в по вному обсязі.

3-я особа - ОСОБА_2 - до судового засідання не з'явив ся; про час та місце розгляду с прави повідомлений належним чином, про що свідчить повідо млення про вручення поштовог о відправлення від 12.12.09 р. З огля ду на те, що явка 3-ї особи не виз навалася судом обов'язковою, суд приймає рішення по справ і за відсутності 3-ї особи.

Проаналізувавши м атеріали справи та пояснення представників сторін, суд ді йшов висновку про те, що позов ні вимоги є необгрунтованими та не підлягають до задоволе ння з таких підстав.

Згідно ч. 1 ст. 29 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб-підприємців" для про ведення державної реєстраці ї змін до установчих докумен тів юридична особа повинна п одати (надіслати рекомендова ним листом з описом вкладенн я) такі документи: заповнену р еєстраційну картку на провед ення державної реєстрації зм ін до установчих документів юридичної особи; примірник о ригіналу або нотаріально зас відчену копію рішення про вн есення змін до установчих до кументів; оригінали установч их документів юридичної особ и з відміткою про їх державну реєстрацію або документ, що п ідтверджує внесення плати за публікацію у спеціалізовано му друкованому засобі масово ї інформації повідомлення пр о втрату оригіналів установч их документів; два примірник и змін до установчих докумен тів юридичної особи у вигляд і окремих додатків або два пр имірники установчих докумен тів у новій редакції; докумен т, що підтверджує внесення ре єстраційного збору за провед ення державної реєстрації зм ін до установчих документів.

Згідно ч. 3 ст. 29 Закону у разі внесення змін до устано вчих документів, які пов'язан і із зміною складу засновник ів (учасників) юридичної особ и, крім документів, які передб ачені частиною першою цієї с татті, додатково подається ... рішення уповноваженого орга ну юридичної особи про приму сове виключення засновника ( учасника) зі складу засновни ків (учасників) юридичної осо би, якщо це передбачено закон ом або установчими документа ми юридичної особи.

У товаристві з обмеже ною відповідальністю таким у повноваженим органом є загал ьні збори учасників як вищий орган управління (ст. 58 Закону України "Про господарські то вариства").

Особливості прийнятт я рішення про виключення зі с кладу товариства учасника, я кий систематично не виконує або неналежним чином виконує обов'язки, або перешкоджає св оїми діями досягненню цілей товариства, передбачені ст. 64 ЗаконуУкраїни "Про господарс ькі товариства".

Зокрема, за вказане рі шення мають проголосувати уч асники, що володіють у сукупн ості більш як 50% загальної кіл ькості голосів учасників тов ариства. При цьому цей учасни к (його представник) у голосув анні участі не бере.

При цьому, загальне по ложення щодо визначення квор уму на загальних зборах учас ників визначається ст. 60 Закон у України "Про господарські т овариства" - загальні збори уч асників вважаються повноваж ними, якщо на них присутні уча сники (представники учасникі в), що володіють у сукупності б ільш як 60% голосів.

Таким чином, для того, щоб рішення уповноваженого о ргану юридичної особи про пр имусове виключення засновни ка (учасника) зі складу заснов ників (учасників) юридичної о соби відповідало вимогам за конодавства, у протоколі заг альних зборів має міститися інформація про наявність кво руму (присутність більше 60% го лосів учасників), а також про г олосування за вказане рішенн я більше 50% учасників.

В даному випадку вказ ані вимоги не були дотримані , оскільки наданий державном у реєстратору протокол загал ьних зборів учасників від 18.12.08 р. №10 містить інформацію про п рисутність одного учасника - ОСОБА_1, яка володіє 50% стат утного капіталу. Тобто, на заг альних зборах не було кворум у, і не було достатньої кілько сті голосів для прийняття рі шення про виключення ОСОБА _2 зі складу учасників товар иства.

За таких обставин ріш ення державного реєстратора про неможливість проведення реєстраційних дій на підста ві наданих документів є обгр унтованим.

Відповідно до ч. 11 Зако ну України "Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб-підприємців" держ авний реєстратор має право з алишити без розгляду докумен ти, які подані для проведення державної реєстрації змін д о установчих документів юрид ичної особи, якщо: документи подані не у повному обсязі.

Окремо суд відзначає , що державний реєстратор в ме жах своїх повноважень міг на дати оцінку рішенню загальни х зборів учасників товариств а, оскільки пряме порушення і мперативних норм законодавс тва безпосередньо випливає з і змісту прокотолу №10 від 18.12.08 р .

Також суд зазначає, що в даному випадку навіть за на явності кворуму на загальних зборах державний реєстратор не міг провести реєстраційн і дії з внесення змін до устан овчих документів юридичної о соби - перерозподіл часток у с татутному капіталі ТОВ "Бомо н".

При виключенні учасн ика з товариства його частка перерозподіляється між інши ми учасниками, а потім може бу ти відчужена на користь трет іх осіб. Тобто, підставою для п ередачі частки у статутному капіталі на користь ОСОБА_6 міг стати відповідний прав очин, укладений між ОСОБА_1 як власником 100% статутного ка піталу та ОСОБА_6 (купівля -продаж, дарування, ін.). Просто го зазначення в рішенні зага льних зборів про перерозподі л часток між учасниками недо статньо для їх переродподілу та вчинення відповідної реє страційної дії.

Окремо суд ві дзнача є, що предметом розгляду по сп раві є виключно дії державно го реєстратора як суб' єкта владних повноважень, тоді як правовідносини між засновни ками товариства предметом су дового розгляду не є, не оціню ються і не досліджуються суд ом під час прийняття рішення по справі.

Згідно ч. 3 ст. 2 КАС Укра їни у справах щодо оскарженн я рішень, дій чи бездіяльност і суб'єктів владних повноваж ень адміністративні суди пер евіряють, чи прийняті (вчинен і) вони: на підставі, у межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією та зако нами України; з метою, з якою ц е повноваження надано; обґру нтовано; безсторонньо; добро совісно; розсудливо; з дотрим анням принципу рівності пере д законом, запобігаючи неспр аведливій дискримінації; про порційно; з урахуванням прав а особи на участь у процесі пр ийняття рішення; своєчасно.

В даному випадку, згід но викладеного вище, рішення державного реєстратора прий няте без порушень вказаних п ринципів, а суб'єктом владних повноважень доведено належн им чином в порядку ч. 2 ст. 71 КАС У країни.

На підставі вищевикл аденого, ст. 160-163, 186 КАС України, с уд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. В задоволенні позовних вимог про зобов'язання держа вного реєстратора Солом'янсь кої районної у м.Києві держав ної адміністрації провести д ержавну реєстрацію нової ред акції статуту ТОВ "Бомон" - від мовити.

2. Постанова може бути оска ржена в порядку ст. 186 КАС Украї ни.

Суддя Головань О.В.

Повний текст постано ви

виготовлено і підписано 28.12.0 9 р.

Дата ухвалення рішення24.12.2009
Оприлюднено29.09.2010
Номер документу7329204
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13454/09/2670

Ухвала від 29.08.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гончар Л.Я.

Ухвала від 15.08.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Гончар Л.Я.

Ухвала від 28.09.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Романчук О.М

Постанова від 24.12.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 24.12.2009

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні