Постанова
від 06.01.2010 по справі 2а-4811/09/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 грудня 2009 року Справа № 2а-4811/09/2370

10 год. 45 хв. м. Ч еркаси

Черкаський окружний адмін істративний суд у складі:

головуючого судді - Гаран я С.М.,

при секретарі - Слуцькій Н .Ю,

за участю:

відповідача Пінчук І.П. ,

відповідача Корпоц О.М. ,

представника відповідача Гришко С.І. - за довіреніс тю,

представника відповідача Сизька Б.Б. - за довіреніс тю,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом сільськогоспод арського виробничого коопер ативу «Струмок» до заступник а голови державної податково ї адміністрації у Черкаській області Велько Тетяни Мико лаївни, інспектора податко вої служби 3 рангу державної п одаткової адміністрації в Че ркаській області Пінчук Ін ни Петрівни, радника податк ової служби 3 рангу державної податкової адміністрації в Черкаській області Корпоц Олександра Миколайовича, г олови державної податкової а дміністрації в Черкаській об ласті Ткаченка Юрія Олегов ича, про визнання дій проти правними

ВСТАНОВИВ:

До суду з адміністративн им позовом звернувся сільськ огосподарський виробничий к ооператив «Струмок» до засту пника голови державної подат кової адміністрації в Черкас ькій області Велько Тетяни Миколаївни, інспектора под аткової служби III рангу держав ної податкової адміністраці ї у Черкаській області Пінч ук Інни Петрівни та радника податкової служби III рангу в Ч еркаській області Корпоца Олександра Миколайовича, п ро визнання дій незаконними, та направлення на проведенн я перевірки протиправними.

Позивач обґрунтовує свої позовні вимоги тим, що 07.10.2009 р. дв оє невстановлених осіб, як ви яснилось при вивченні направ лень на перевірку, підписани ми заступником голови держав ної податкової адміністраці ї в Черкаській області, ними б ули службові особи зазначено го податкового органу Пінч ук І.П. та Корпоц О.М., нама галися провести планову пере вірку позивача щодо додержан ня вимог законодавства при п роведенні розрахунків за тов ари (послуги), наявності торго вих патентів та ліцензій. Оск ільки сільськогосподарськи й виробничий кооператив «Стр умок» таким видом діяльності не займається, то перевіряюч і не були допущені до проведе ння такої перевірки, про що по зивачем був складений відпов ідний акт. Вважають дії вказа них посадових осіб незаконни ми, а видані направлення на пр оведення планової перевірки протиправними.

Позивач в ході розгляду спр ави по суті заявленого позов у просив залучити в якості ві дповідача по справі голову д ержавної податкової адмініс трації в Черкаській області та визнати його дії при затве рдженні плану проведення пер евірки позивача щодо додержа ння вимог законодавства при проведенні розрахунків за то вари (послуги), наявності торг ових патентів та ліцензій, пр отиправними та незаконними. В поданому письмовому клопот анні позивач позовні вимоги підтримав повністю та просив суд розглянути справу за від сутності його представника.

Ухвалою суду від 21.12.2009 р. клопо тання позивача про залучення в якості відповідача по спра ві голову державної податков ої адміністрації в Черкаські й області було задоволене.

Представники відповіда ча проти позову заперечували та просили суд залишити його без задоволення, вважаючи ді ї посадових осіб державної п одаткової адміністрації в Че ркаській області законними, як такими, що відповідають Ко нституції України та чинному законодавству.

Заслухавши пояснення та д оводи представників відпові дачів, вивчивши та оцінивши н аявні у справі докази суд при ходить до висновку, що позов н е підлягає до задоволення з н аступних підстав.

Судом встановлено, що сі льськогосподарський виробн ичий кооператив «Струмок» як суб'єкт підприємницької ді яльності зареєстрований Зол отоніською районною державн ою адміністрацією Черкасько ї області 18.03.2003 р., ідентифікаці й код 32185019 (свідоцтво про держав ну реєстрацію юридичної особ и серії А01 № 232038).

Відповідно до довідки про включення позивача до Єдино го державного реєстру підпри ємств та організацій України № 23-787 видом діяльності крім ін ших, зазначена роздрібна тор гівля в неспеціалізованих ма газинах переважно з продовол ьчим асортиментом.

07.10.2009 р. державні податкові ревізори-інспектори відділу контролю за розрахунковими операціями державної податк ової адміністрації в Черкась кій області при здійсненні н амірів провести перевірку сі льськогосподарського вироб ничого кооперативу «Струмок », за адресою: Черкаська облас ть, Золотоніський район, село Кропивна, не були допущені по зивачем до її проведення.

Проведення перевірки поз ивача було передбачено плано м проведення перевірок засто сування реєстраторів розрах ункових операцій, торгових п атентів та правил реалізації і зберігання алкогольних на поїв та тютюнових виробів на жовтень 2009 року, затвердженог о головою державної податков ої адміністрації в Черкаські й області 30.09.2009 р., та повинна бут и здійснена на підставі напр авлень № 0077556 та № 0077566 від 07.10.2009 р. за п ідписом заступника голови де ржавної податкової адмініст рації в Черкаській області Велько Т.М.

В зв'язку з недопущення м до проведення перевірки по зивачем були складені акти п ро відмову в реєстрації пере вірки та відмову в пред'явл енні службового посвідчення без зазначення дати їх склад ення, та акт недопуску до пере вірки від 07.10.2009 р. з зазначенням причини не допуску «…у зв'я зку із закінченням робочого часу (18 год. 30 хв.) на СВК «Струмок », що протирічить позиції поз ивача, викладеній в позовних заявах, а саме безпідставнос ті її проведення по причині в ідсутності господарської ді яльності, яка передбачає вик ористання реєстраторів розр ахункових операцій, торгових патентів та ліцензій.

Стаття 19 Конституції Украї ни визначає, що органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 11 За кону України «Про державну п одаткову службу в Україні» в ід 4 грудня 1990 року № 509-XII, органи д ержавної податкової служби у випадках, в межах компетенці ї та у порядку, встановлених з аконами України, мають право : 1) здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підст аві поданих податкових декла рацій, звітів та інших докуме нтів, пов'язаних з нарахуванн ям і сплатою податків та збор ів (обов'язкових платежів) нез алежно від способу їх подачі ), а також планові та позаплано ві виїзні перевірки своєчасн ості, достовірності, повноти нарахування і сплати податк ів та зборів (обов'язкових пла тежів), додержання валютного законодавства юридичними ос обами, їх філіями, відділення ми, іншими відокремленими пі дрозділами, що не мають стату су юридичної особи, а також фі зичними особами, які мають ст атус суб'єктів підприємницьк ої діяльності чи не мають так ого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або с плачувати податки і збори (об ов'язкові платежі), крім Націо нального банку України та йо го установ (далі - платники под атків); 2) здійснювати контроль за: додержанням порядку пров едення готівкових розрахунк ів за товари (послуги) у встано вленому законом порядку; ная вністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підпри ємницької діяльності, ліценз ій на провадження видів госп одарської діяльності, що під лягають ліцензуванню відпов ідно до закону, з наступною пе редачею матеріалів про виявл ені порушення органам, які ви дали ці документи, торгових п атентів.

Відповідно до абзацу 1, 2 ста тті 11-1 Закону № 509 плановою виїз ною перевіркою вважається пе ревірка платника податків що до своєчасності, достовірнос ті, повноти нарахування та сп лати ним податків та зборів (о бов'язкових платежів), яка пер едбачена у плані роботи орга ну державної податкової служ би і проводиться за місцезна ходженням такого платника по датків чи за місцем розташув ання об'єкта права власності , стосовно якого проводиться така планова виїзна перевір ка. Планова виїзна перевірка проводиться за сукупними по казниками фінансово-господа рської діяльності платника п одатків за письмовим рішення м керівника відповідного орг ану державної податкової слу жби не частіше одного разу на календарний рік.

Згідно абзацу 2 пункту 9 с татті 11-1 Закону № 509 позапланов ими перевірками вважаються т акож перевірки в межах повно важень податкових органів, в изначених законами України « Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», «Про д ержавне регулювання виробни цтва і обігу спирту етиловог о, коньячного і плодового, алк огольних напоїв та тютюнових виробів», а в інших випадках - за рішенням суду.

Статтею 3 Закону України «П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 6 ли пня 1995 року № 265/95-ВР передбачено , що суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють р озрахункові операції в готів ковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням плат іжних карток, платіжних чекі в, жетонів тощо) при продажу то варів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харч ування та послуг зобов'язані проводити розрахункові опер ації на повну суму покупки (на дання послуги) через зареєст ровані, опломбовані у встано вленому порядку та переведен і у фіскальний режим роботи р еєстратори розрахункових оп ерацій з роздрукуванням відп овідних розрахункових докум ентів, що підтверджують вико нання розрахункових операці й, або у випадках, передбачени х цим Законом, із застосуванн ям зареєстрованих у встановл еному порядку розрахункових книжок.

Позивач в видах діяльно сті (КВЕД) зазначив роздрібну торгівлю в неспеціалізовани х магазинах переважно продов ольчим асортиментом (52.11.0), а том у у відповідача були всі підс тави для проведення перевірк и щодо застосування реєстрат орів розрахункових операцій , торгових патентів та правил реалізації і зберігання алк огольних напоїв та тютюнових виробів.

З огляду на викладене суд п риходить до висновку про те, щ о суб'єкт владних повноваже нь при проведенні перевірки діяв в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конст итуцією та законами України, а тому позов сільськогоспод арського виробничого коопер ативу «Струмок» до заступник а голови державної податково ї адміністрації у Черкаській області Велько Тетяни Мико лаївни, інспектора податко вої служби 3 рангу державної п одаткової адміністрації в Че ркаській області Пінчук Ін ни Петрівни, радника податк ової служби 3 рангу державної податкової адміністрації в Черкаській області Корпоц Олександра Миколайовича, г олови державної податкової а дміністрації в Черкаській об ласті Ткаченка Юрія Олегов ича, про визнання дій проти правними, не підлягає до задо волення.

На підставі викладеного , керуючись статтями 159-163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні позовних в имог відмовити повністю.

Постанова набирає закон ної сили після закінчення ст року подання заяви про апеля ційне оскарження, яка підляг ає поданню до Київського апе ляційного адміністративног о суду через Черкаський окру жний адміністративний суд пр отягом десяти днів з дня скла дення постанови в повному об сязі. Апеляційна скарга на по станову подається протягом д вадцяти днів після подання з аяви про апеляційне оскаржен ня.

Суддя С.М. Гарань.

Повний текст постанови виг отовлений 4 січня 2010 року.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.01.2010
Оприлюднено08.10.2010
Номер документу7330191
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4811/09/2370

Постанова від 06.01.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Гарань Сергій Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні