КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 квітня 2018 року справа №810/4280/17
Суддя Київського окружного адміністративного суду Терлецька О.О., розглянувши в м. Києві у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Товариства з додатковою відповідальністю "Страхова компанія "Базис гарант" про стягнення штрафу,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулась Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг з позовом до Товариства з додатковою відповідальністю "Страхова компанія "Базис гарант" (далі - Товариство), в якому просить стягнути штраф в розмірі 34 000,00 грн.
Позовні вимоги мотивує тим, що Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на адресу відповідача було направлено постанову про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 07.06.2017 №672/970/13-3/13/П. Відповідач у добровільному порядку суму штрафу не сплатив, тому позивач звернувся до суду.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 01.02.2018 відкрито провадження в адміністративній справі та призначено підготовче засідання.
Протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 29.03.2018 на підставі статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України вирішено подальший розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі з огляду на таке.
ТОВАРИСТВО З ДОДАТКОВОЮ ВІДИОДАЛЬНІСТЮ СТРАХОВА КОМПАНІЯ БАЗИС ГАРАНТ набуло статусу фінансової установи шляхом внесення до Державного реєстру фінансових установ, який ведеться Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, та є суб'єктом нагляду, відповідно до інформації, що міститься у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-піднриємців та громадських формувань (код ЄДРПОУ 34965455) Товариство зареєстроване за адресою: 07800, Київська обл., Бородянський р-н, смт Бородянка, вул. Шевченка, буд.4-А.
Відповідно до пункту 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 № 1070, органом, що уповноважений здійснювати державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, є Нацкомфінпослуг.
Загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг встановлює Закон України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг (далі Закон № 2664), метою якого є створення правових основ для захисту інтересів споживачів фінансових послуг, правове забезпечення діяльності і розвитку конкурентоспроможного ринку фінансових послуг в Україні, правове забезпечення єдиної державної політики у фінансовому секторі України.
Згідно зі статтею 39 Закону № 2664 у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.
Статтею 40 Закону № 2664 визначений перелік видів заходів впливу, що Нацкомфінпослуг може застосувати.
Згідно пункту 1.7. розділу І Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 № 2319, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.12.12 за № 2112/22424 (далі Положення 2319), рішення у справі про правопорушення повинно бути законним та обґрунтованим.
Рішення повинно ґрунтуватися лише на тих доказах, які були досліджені під час розгляду справи про правопорушення.
Доказами в справі про правопорушення є будь-які фактичні дані, отримані в установленому законом порядку, що свідчать про наявність чи відсутність порушення законодавства про фінансові послуги, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Листом від 17.05.2017 (вих. № 3685/13-8) Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на адресу відповідача був направлений Акт про правопорушення від 17.05.2017 за №970/13-3/13 та запрошено прийняти участь уповноваженого представника Товариства на розгляді справи на Комісії 07.06.2017 на 11год. 00 хв., що підтверджується відправленням рекомендованого листа від 18.05.2017 зі штрих-кодом Укрпошти №0100149856964 та роздрукованого витягу з веб-сайту Укрпошти про його спрямування.
На підставі етапі 39, пункту 3 частини першої статті 40, пункту 2 частини 1 статті Л. частини 1 етапі 42 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , абзацу першого пункту 1.5 розділу І, підпунктом 3 пункту 2.1, пункту 2.4 розділу II, пункту 3.2 розділу III, абзацу 2 пункту 4.21, розділу IV Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, до Товариства застосовано штрафну санкцію у розмірі 3 4000,00 грн,, у вигляді постанови № 672/970/13-3/13/П від 07.06.2017 про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових та послуг (далі - Постанова), якою також постановлено Товариству письмово повідомити Нацкомфінпослуг про виконання або про відмову від добровільного виконання Постанови Нацкомфінпослуг у термін включно до 07.07.2017 з одночасним наданням у разі сплати штрафу документів, що підтверджують його сплату (оригінал квитанції або іншого платіжного документа).
Постанову направлено листом Нацкомфінпослуг від 09.06.2017 №4443/13-8, відправлення якого підтверджується рекомендованим листом від 17.06.2017 зі штрих-кодом Укрпошти №0100150540539.
Суть допущених Товариством полягає в наступному.
Згідно з пунктом 2.5 Порядку складання звітних даних страховиків, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 03.02.2004 № 39, зареєстрованим в |Міністерстві юстиції України 23.04.2004 № 517/9116 (далі - Порядок) документи проміжної та річної звітності страховика подаються у строки, визначені пунктом 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2000 № 419, для квартальної та річної звітності.
Відповідно до пункту 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2000 №419, квартальна фінансова звітность (крім зведеної та консолідованої) подається не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним кварталом, а річна не пізніше 28 лютого наступного за звітним року.
Станом на дату складання Акта Товаристовм не надано до Нацкомфінпослуг звітні дані страховика за І квартал 2017 року у паперовій та електронній формах, що свідчить про порушення терміну подання звітних даних страховика до Нацкомфіфнпослуг.
Таким чином, вищезазначена інформація свідчить про порушення Товариством вимог законодавства про фінансові послуги, а саме:
-пункту 36 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання фінансових послуг (крім професійної діяльності на рийку цінних паперів), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 07.12.2016 № 913, відповідно до якої фінансова установа зобов'язана виконувати нормативно-правові акти, якими встановлені умови провадження діяльності з надання фінансових послуг, вимоги та рішення Нацкомфінпослуг, що відповідають її повноваженням, визначеним законом, зокрема надавати на такі вимоги та рішення інформацію і звітність у встановлений у них строк;
- статті 14 Закону у частині обов'язковості надання фінансовою установою звітності відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг;
- пункту 2.5 Порядку в частині подання до Нацкомфінпослуг проміжної та річної звітності у строки, визначені пунктом 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2000 № 419, для квартальної та річної фінансової звітності.
На момент розгляду справи по суті документів, які б підтверджували виконання зазначеної постанови, до Нацкомфінпослуг не надходило, отже, сума штрафу у розмірі 34000,00 грн. не була перерахована до Державного бюджету України.
До суду не надходило документів щодо оскарження зазначеної вище постанови про застосування до відповідача заходу впливу.
Відповідно до частини третьої статті 41 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг передбачено, що штрафи, накладені Уповноваженим органом, стягуються у судовому порядку.
Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
На час розгляду справи по суті заявлених позовних вимог, доказів про сплату зазначеної суми відповідачем суду надано не було.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в:
Адміністративний позов - задовольнити.
Стягнути з ТОВАРИСТВА З ДОДАТВОВОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ СТРАХОВА КОМПАНІЯ БАЗИС ГАРАНТ (07800, Київська обл., Бородянський р-н. смт. Бородянка, вул. Шевченка, буд. 4-А, код ЄДРПОУ 34965455) до Державного бюджету України, (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штраф у сумі 34 000 (тридцять чотири тисячі) грн. 00 коп.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Терлецька О.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.04.2018 |
Оприлюднено | 17.04.2018 |
Номер документу | 73306893 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Терлецька О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні