Ухвала
від 10.04.2018 по справі 8/57-1136
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

10 квітня 2018 рокум. Тернопіль Справа № 8/57-1136 Господарський суд Тернопільської області

у складі судді Гирили І.М.

при секретарі судового засідання Колясці І.І.

розглянув заяву за вих. № ДН-2-ДНЮ-2/8 від 23.02.2018 Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" про заміну сторони виконавчого провадження у справі, порушеній

за позовом Тернопільського транспортного прокурора, вул. С. Бандери, 6, м. Тернопіль в інтересах держави, в особі Міністерства транспорту і зв'язку України - Державного територіально-галузевого об'єднання "Львівська залізниця", вул. Гоголя, 1, Львів

до відповідача Державного підприємства "Ковалівський спиртовий завод", с. Ковалівка, Монастириський район, Тернопільська область

про стягнення заборгованості на загальну суму 60 508 грн 60 коп.

За участі представників:

Прокуратури Тернопільської області: ОСОБА_1 - заступника начальника відділу, посвідчення № 048716 від 22.11.2017

Позивача: не прибув

Відповідача: не прибув

Заінтересованої особи - Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця": ОСОБА_2 - уповноваженої, довіреність б/н від 26.10.2017

В порядку ст. ст. 8, 222 Господарського процесуального кодексу України (надалі - ГПК України), здійснюється повне фіксування судового засідання за допомогою технічних засобів, а саме: програмно-апаратного комплексу «Акорд» .

Встановив:

В провадженні Господарського суду Тернопільської області перебувала справа № 8/57-1136 за позовом Тернопільського транспортного прокурора в інтересах держави, в особі Міністерства транспорту і зв'язку України - Державного територіально-галузевого об'єднання "Львівська залізниця", до відповідача - Державного підприємства "Ковалівський спиртовий завод", про стягнення заборгованості на загальну суму 60 508 грн 60 коп.

Рішенням Господарського суду Тернопільської області від 08.09.2010 у справі №8/57-1136 позов задоволено частково; стягнуто з Державного підприємства "Ковалівський спиртовий завод", с. Ковалівка, Монастириський район, Тернопільська область (ідентифікаційний код 00375059), на користь Державного територіально-галузевого об'єднання "Львівська залізниця", вул. Гоголя, 1, м. Львів (ідентифікаційний код 01059900) - 59 496 (п'ятдесят дев'ять тисяч чотириста дев'яносто шість) грн 02 коп. заборгованості по орендній платі; стягнуто з Державного підприємства "Ковалівський спиртовий завод", с. Ковалівка, Монастириський район, Тернопільська область (ідентифікаційний код 00375059) в доход Державного бюджету України: 594 (п'ятсот дев'яносто чотири) грн 96 коп. державного мита та 232 (двісті тридцять дві) грн 05 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу; в задоволенні позовних вимог щодо стягнення 1 012 грн 58 коп. пені відмовлено.

На виконання даного рішення 24.09.2010 Господарським судом Тернопільської області видано відповідні накази.

29.03.2018 Публічне акціонерне товариство "Українська залізниця" звернулось до Господарського суду Тернопільської області із заявою за вих. № ДН-2-ДНЮ-2/8 від 23.02.2018 про заміну сторони виконавчого провадження (стягувача) - Державне територіально-галузевого об'єднання "Львівська-залізниця" у виконавчому провадженні № 22109653 щодо виконання рішення Господарського суду Тернопільської області від 08.09.2010 по справі №8/57-1136 на його правонаступника - Публічне акціонерне товариство "Українська залізниця".

В обґрунтування заяви посилається на Закон України "Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування", згідно якого на базі Державної адміністрації залізничного транспорту України, а також підприємств, установ та організацій залізничного транспорту загального користування шляхом злиття утворюється Товариство як акціонерне товариство, 100 відсотків акцій якого закріплюється в державній власності. Утворення Товариства здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України відповідно до законодавства з урахуванням особливостей, визначених цим Законом, Товариство є правонаступником усіх прав і обов'язків Державної адміністрації залізничного транспорту України та підприємств залізничного транспорту.

Ухвалою Господарського суду Тернопільської області від 30.03.2018 судове засідання у справі № 8/57-1136 для розгляду заяви за вих. № ДН-2-ДНЮ-2/8 від 23.02.2018 Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" про заміну сторони виконавчого провадження було призначено на 16:20 год. 10.04.2018.

Повноважний представник заявника в судове засідання 10.04.2018 прибув, заяву за вих. № ДН-2-ДНЮ-2/8 від 23.02.2018 про заміну сторони виконавчого провадження підтримав в повному обсязі з підстав, викладених у ній та з урахуванням долучених до матеріалів справи документів.

Повноважні представники позивача (стягувача) та відповідача (боржника) в судове засідання 10.04.2018 не прибули, хоча про дату, час та місце слухання справи належним чином повідомлялися.

Прокурор Прокуратури Тернопільської області у судове засідання 10.04.2018 прибув та звернувся до суду з усним клопотанням про зупинення провадження у даній справі в частині розгляду заяви про заміну сторони виконавчого провадження на підставі п. 7 ч. 1 ст. 228 ГПК України - до вирішення ОСОБА_3 Палатою Верховного Суду справи № 910/5809/15-г, правовідносин у якій подібні правовідносини у даній справі (заміна сторони виконавчого провадження - ПАТ "Українська залізниця").

Повноважний представник Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" щодо задоволення судом клопотання Прокурора про зупинення провадження у справі в частині розгляду заяви про заміну сторони виконавчого провадження на підставі п. 7 ч. 1 ст. 228 ГПК України поклався на думку суду.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши в судовому засіданні доводи та пояснення учасників процесу, дослідивши норми чинного законодавства, суд вважає за доцільне провадження у даній справі в частині розгляду заяви про заміну сторони виконавчого провадження зупинити, з огляду на наступне:

Предметом розгляду у судовому засіданні є вимога Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" про заміну сторони виконавчого провадження (стягувача) - Державне територіально-галузевого об'єднання "Львівська-залізниця" у виконавчому провадженні № 22109653 щодо виконання рішення Господарського суду Тернопільської області від 08.09.2010 по справі №8/57-1136 на його правонаступника - Публічне акціонерне товариство "Українська залізниця".

15.12.2017 розпочав роботу новий Верховний суд та набрав чинності Закон України від 03 жовтня 2017 "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів", якими ГПК України викладено в новій редакції.

Верховний Суд є судом касаційної інстанції у господарських справах (ст. 286 ГПК України).

Ст. 36 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" визначено, що Верховний Суд є найвищим судом у системі судоустрою України, який забезпечує сталість та єдність судової практики у порядку та спосіб, визначені процесуальним законом.

До складу Верховного Суду входять судді у кількості не більше двохсот. У складі Верховного Суду діють: 1) ОСОБА_3 Верховного Суду; 2) Касаційний адміністративний суд; 3) Касаційний господарський суд; 4) Касаційний кримінальний суд; 5) Касаційний цивільний суд (ст. 37 Закону України "Про судоустрій і статус суддів").

ОСОБА_3 Верховного суду є постійно діючим колегіальним органом Верховного Суду, до складу якого входить двадцять один суддя Верховного Суду.

ОСОБА_3 Верховного Суду: 1) у визначених законом випадках здійснює перегляд судових рішень у касаційному порядку з метою забезпечення однакового застосування судами норм права; 2) діє як суд апеляційної інстанції у справах, розглянутих Верховним Судом як судом першої інстанції; 3) аналізує судову статистику та вивчає судову практику, здійснює узагальнення судової практики; 4) здійснює інші повноваження, визначені законом (ст. 45 ЗУ "Про судоустрій і статус суддів").

Судом встановлено, що на перегляді в касаційному порядку Верховного Суду перебуває судове рішення (у іншій справі), правовідносини у якому подібні правовідносинам у даній справі, а саме: постанова Київського апеляційного господарського суду від 13.12.2017 у справі № 910/5809/15-г про заміну сторони виконавчого провадження її правонаступником, а саме: (боржника) - Державне територіально-галузевого об'єднання "Львівська-залізниця" на його правонаступника - Публічне акціонерне товариство "Українська залізниця".

Поряд з цим, переглядаючи за касаційною скаргою Державної адміністрації залізничного транспорту України постанову Київського апеляційного господарського суду від 13.12.2017 в касаційному порядку, згідно ухвали від 23.03.2018, Верховний Суд дійшов висновку про необхідність передачі зазначеної вище справи на розгляд ОСОБА_3 Верховного Суду, зазначивши, зокрема, наступне:

"Закон України "Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування" визначає правові, економічні та організаційні особливості утворення акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування, 100 відсотків акцій якого належать державі (далі - Товариство), управління і розпорядження його майном та спрямований на забезпечення економічної безпеки і захисту інтересів держави.

Відповідно до частини 6 статті 2 Закону України "Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування" товариство є правонаступником усіх прав і обов'язків Державної адміністрації залізничного транспорту України та підприємств залізничного транспорту.

Згідно з частиною 9 статті 2 Закону України "Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування" одночасно з прийняттям рішення про утворення Товариства Кабінет Міністрів України формує комісію з утворення Товариства, до складу якої входять представники Кабінету Міністрів України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту, Державної адміністрації залізничного транспорту України, Фонду державного майна України, центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики, профспілок, що діють у галузі.

Комісія у чотиримісячний строк з дня затвердження її складу подає центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту, для затвердження у місячний строк зведений передавальний акт, зведений акт оцінки майна залізничного транспорту загального користування, а також проект статуту Товариства для подання Кабінетові Міністрів України. Зведені передавальний акт та акт оцінки складаються на основі узагальнених даних передавальних актів та актів оцінки, складених стосовно цілісного майнового комплексу кожного підприємства залізничного транспорту.

Розмір статутного капіталу Товариства визначається під час його утворення згідно із зведеним актом оцінки майна залізничного транспорту загального користування.

Постановою Кабінету Міністрів України від 25.06.2014 №200 "Про утворення публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" було постановлено Утворити публічне акціонерне товариство "Українська залізниця" (далі - товариство), 100 відсотків акцій якого закріплюються в державній власності, на базі Державної адміністрації залізничного транспорту (код згідно з ЄДРПОУ 00034045) (далі - Укрзалізниця), підприємств та установ залізничного транспорту загального користування (далі - підприємства), які реорганізовуються шляхом злиття, згідно з додатком 1.

Пунктами 3, 4 постанови Кабінету Міністрів України від 25.06.2014 №200 постановлено

- утворити Комісію з утворення публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" (далі - Комісія) у складі згідно з додатком 4;

- Голові Комісії затвердити її персональний склад та організувати роботу Комісії;

- Комісії у чотиримісячний строк з дати затвердження її персонального складу подати Міністерству інфраструктури:

зведений акт оцінки майна, що вноситься до статутного капіталу товариства (далі - зведений акт оцінки), за формою згідно з додатком 5;

зведені передавальні акти майна, земельних ділянок;

проект статуту товариства.

Згідно з пунктом 5 постанови Кабінету Міністрів України від 25.06.2014 №200 Міністерству інфраструктури:

1) у двомісячний строк:

вжити заходів для реорганізації Укрзалізниці та підприємств, зазначених у додатку 1;

разом з Укрзалізницею забезпечити проведення інвентаризації майна Укрзалізниці, підприємств, зазначених у додатку 1, та господарських товариств, зазначених у додатку 2;

затвердити переліки та зведені акти інвентаризації майна:

- Укрзалізниці та підприємств, зазначених у додатку 1, що вноситься до статутного капіталу товариства;

- яке закріплюється за товариством на праві господарського відання;

затвердити зведені акти інвентаризації майна господарських товариств, зазначених у додатку 2.

3) до 31 серпня 2015 р.:

затвердити зведений акт оцінки, зведені перелік і передавальний акт майна, що вноситься до статутного капіталу товариства, та майна, яке закріплюється за товариством на праві господарського відання з відображенням вартості, визначеної за результатами незалежної оцінки;

затвердити зведені перелік та передавальний акт земельних ділянок, право постійного користування якими вноситься до статутного капіталу товариства з відображенням вартості, визначеної за результатами незалежної оцінки;

подати в установленому порядку Кабінетові Міністрів України на затвердження:

- проект статуту товариства;

- пропозиції щодо персонального складу правління, наглядової ради, ревізійної комісії;

4) вжити до 31 грудня 2015 р. заходів для припинення Укрзалізниці та підприємств, зазначених у додатку 1.

Державну реєстрацію ПАТ "Українська залізниця" здійснено 21 жовтня 2015 року, про що свідчить відповідний запис у Реєстрі.

Зведений передавальний акт від 06.08.2015 затверджений Міністром інфраструктури України ОСОБА_4 Голова та члени комісії з утворення Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця", створеної згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 25.06.2014 № 200 "Про утворення публічного акціонерного товариства "Українська залізниця", керуючись статтею 107 Цивільного кодексу України, склали цей акт, який підтверджує вартість і склад активів та зобов'язань. Згідно з текстом вказаного акта, у перелік юридичних осіб, правонаступництво щодо всього майна, усіх прав та обов'язків яких після реорганізації шляхом злиття переходить до Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця", внесено Державну адміністрацію залізничного транспорту.

Разом з тим відповідно до норм статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Державна адміністрація залізничного транспорту України (УКРЗАЛІЗНИЦЯ) стверджує про те, що на час розгляду даної справи судами попередніх інстанцій не було встановлено факту внесення до реєстру запису про припинення юридичної особи, а отже до ПАТ "Українська залізниця" не перейшли обов'язки відповідача.

З огляду на викладене, Державна адміністрація залізничного транспорту України (УКРЗАЛІЗНИЦЯ) вважає, що відсутні правові підстави, передбачені частиною 5 статті 15 Закону України "Про виконавче провадження", для заміни сторони її правонаступником.

Колегія суддів враховує правову позицію Верховного Суду України, викладену у постановах від 8 лютого 2017 р. у справах N 3-1417гс16, 3-1586гс16; від 22 лютого 2017 р. у справах N 3-26гс17, 3-40гс17, 3-41гс17, 3-50гс17; від 15 березня 2017 р. у справах N 3-32гс17, 3-53гс17, 3-85гс17, 3-1500гс16, 3-1587гс16, 3-1589гс16, 3-1590гс16; від 19 квітня 2017 р. у справі N 3-306гс17; від 31 травня 2017 р. у справі N 3-308гс17; від 21 червня 2017 р. у справі N 3-512гс17), згідно з якою питання правонаступництва ПАТ "Українська залізниця" стосовно державного підприємства (ДП) "Донецька залізниця" визначається спеціальним законом і прийнятими на його виконання постановами КМУ N 200 та N 604, які пов'язують перехід прав і обов'язків ДП "Донецька залізниця" до ПАТ "Українська залізниця" з інвентаризацією, складанням передавального акта та внесенням майна до статутного капіталу правонаступника. Також у Реєстрі міститься інформація про те, що ДП "Донецька залізниця" перебуває у стані припинення, проте запис про припинення у реєстрі відсутній. Крім того, в Реєстрі містяться дані про юридичних осіб, правонаступником яких є ПАТ "Українська залізниця", серед яких зазначено ДП "Донецька залізниця". Водночас, у цьому Реєстрі наведено інформацію про здійснення зв'язку з юридичною особою, зокрема відомості про те, що правонаступництво ПАТ "Українська залізниця" щодо ДП "Донецька залізниця" настає згідно з постановою N 604 після внесення майна до статутного капіталу правонаступника.

При цьому колегія суддів бере до уваги, що спірні правовідносин у згаданих постановах мають свою специфіку, пов'язану з тим, що стороною у таких правовідносинах є ДП "Донецька залізниця", та вони додатково регулюються постановою Кабінету Міністрів України від 12.11.2014 № 604 "Деякі питання інвентаризації майна підприємств та установ залізничного транспорту загального користування, яке розміщене на тимчасово окупованій території та території проведення антитерористичної операції".

Правова проблема, описана у даній постанові щодо наявності чи відсутності підстав для заміни сторін (як боржника, так і кредитора) у виконавчому провадженні чи на іншій стадії судового процесу, а саме Державної адміністрації залізничного транспорту України чи підприємств залізничного транспорту їх правонаступником - ПАТ "Укрзалізниця", які пов'язуються або з моментом державної реєстрації ПАТ "Українська залізниця" та підписанням зведеного передавального акта від 06.08.2015 (частини 6, 9 статті 2 Закону України "Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування", пункти 3, 4 постанови Кабінету Міністрів України від 25.06.2014 № 200), або з невнесенням до Реєстру запису про припинення Державної адміністрації залізничного транспорту України/підприємств залізничного транспорту (частина 2 статті 104 Цивільного кодексу України), виникає при розгляді значної кількості господарських справ (про що, зокрема свідчить численна практика Верховного Суду України щодо ДП "Донецька залізниця").

Колегія суддів також враховує, що норми спеціального Закону України "Про особливості утворення публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування", питання щодо застосування яких зумовили виникнення описаної правової проблеми, спрямовані на забезпечення економічної безпеки і захисту інтересів держави, і те, що відповідно до пункту 5 Статуту ПАТ "Укрзалізниця" метою діяльності товариства є задоволення потреб держави, юридичних і фізичних осіб у безпечних та якісних залізничних перевезеннях у внутрішньому та міжнародному сполученні, роботах та послугах, що виконує (надає) товариство, забезпечення ефективного функціонування та розвитку залізничного транспорту, створення умов для підвищення конкурентоспроможності галузі, а також отримання прибутку від провадження підприємницької діяльності.

Таким чином, колегія суддів вважає, що наведені у даній ухвалі суду обставини свідчать про наявність виключної правової проблеми, яка зумовлює необхідність передачі даної справи на розгляд ОСОБА_3 Верховного Суду для забезпечення розвитку права та формування єдиної правозастосовчої практики".

При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду (ч. 4 ст. 236 ГПК України).

Висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, враховуються іншими судами при застосуванні таких норм права (ч. 6 т. 13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів").

Відповідно п. 7 ч.1 ст. 228 ГПК України суд може за заявою учасника справи, а також з власної ініціативи зупинити провадження у справі у випадку перегляду судового рішення у подібних правовідносинах (в іншій справі) у касаційному порядку палатою, об'єднаною палатою, ОСОБА_3 Палатою Верховного Суду.

Згідно п. 11 ч. 1 ст. 229 ГПК України провадження у справі зупиняється у випадках, встановлених пунктом 7 частини першої статті 228 цього Кодексу - до закінчення перегляду в касаційному порядку.

Враховуючи зазначене вище, беручи до уваги позицію Верховного Суду щодо наявності у правовідносинах, які подібні правовідносинам у даній справі (заміна сторони виконавчого провадження - ПАТ "Українська залізниця"), виключної правової проблеми, що, в свою чергу, слугувало підставою для передання на розгляд ОСОБА_3 Верховного Суду справи № 910/5809/15-г, з метою забезпечення однакового застосування норм права, Господарський суд Тернопільської області вважає за необхідне провадження у справі №8/57-1136 в частині розгляду заяви за вих. № ДН-2-ДНЮ-2/8 від 23.02.2018 Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" про заміну сторони виконавчого провадження зупинити до закінчення перегляду в касаційному порядку ОСОБА_3 Палатою Верховного Суду постанови Київського апеляційного господарського суду від 13.12.2017 у справі № 910/5809/15-г.

Відповідно до частини 2 ст. 232 ГПК України процедурні питання, пов'язані з рухом справи в суді першої інстанції, клопотання та заяви осіб, які беруть участь у справі, питання про відкладення розгляду справи та оголошення перерви, зупинення або закриття провадження у справі, залишення заяви без розгляду, а також в інших випадках, передбачених цим Кодексом, вирішуються судом шляхом постановлення ухвали.

На підставі наведеного, керуючись статтями 228-229, 232-235 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -

УХВАЛИВ:

1. Зупинити провадження у справі № 8/57-1136 в частині розгляду заяви за вих. № ДН-2-ДНЮ-2/8 від 23.02.2018 Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" про заміну сторони виконавчого провадження до закінчення перегляду в касаційному порядку ОСОБА_3 Палатою Верховного Суду постанови Київського апеляційного господарського суду від 13.12.2017 у справі № 910/5809/15-г.

2. Ухвала суду набирає законної сили з моменту її проголошення та підлягає оскарженню протягом десяти днів з дня її проголошення, через Господарський суд Тернопільської області.

3. Копію ухвали направити сторонам у справі, заявнику та Прокуратурі Тернопільської області рекомендованою кореспонденцією з повідомленням про вручення поштового відправлення.

Повний текст ухвали буде складено протягом п'яти днів з дня проголошення вступної та резолютивної частин ухвали.

Повний текст ухвали складено 12.04.2018

Суддя І.М. Гирила

СудГосподарський суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення10.04.2018
Оприлюднено17.04.2018
Номер документу73309335
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —8/57-1136

Ухвала від 16.07.2018

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гирила І.М.

Ухвала від 16.07.2018

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гирила І.М.

Ухвала від 04.07.2018

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гирила І.М.

Ухвала від 10.04.2018

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гирила І.М.

Ухвала від 10.04.2018

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гирила І.М.

Ухвала від 30.03.2018

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гирила І.М.

Ухвала від 20.03.2018

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гирила І.М.

Ухвала від 01.03.2018

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гирила І.М.

Судовий наказ від 24.09.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гирила І.М.

Ухвала від 19.07.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Гирила І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні