ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 квітня 2018 року Справа № 804/2633/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді членів колегії суддів при секретарі судового засідання за участю: представника позивача: ОСОБА_1 ОСОБА_2, ОСОБА_3 ОСОБА_4 ОСОБА_5 розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_6 до Перещепинської міської виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області про скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
10 квітня 2018 р. ОСОБА_6 звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Перещепинської міської виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області з вимогами про:
- визнання протиправною та скасування постанови Перещепинської міської виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області № 30 від 05.04.2018 р. Про відмову у реєстрації кандидата на посаду міського голови об'єднаної територіальної громади ;
- зобов'язання Перещепинської міської виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області зареєструвати ОСОБА_6, ІНФОРМАЦІЯ_1, кандидатом на посаду Перещепинського міського голови Новомосковського району Дніпропетровської області.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив задовольнити позов в повному обсязі. В обґрунтування позовних вимог зазначив наступне. Позивач подала документи до Перещепинської міської виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області для реєстрації кандидатом на посаду міського голови, в порядку самовисування. До заяви були подані всі передбачені чинним законодавством документи. Проте, відповідачем відмовлено в реєстрації з підстав, на думку комісії, не проведення виборів по вказаній в заяві посаді та пуста декларація. Оскаржуване рішення не містить передбачених ст. 46 Закону України Про місцеві вибори підстав. Враховуючи наведене, постанова Перещепинської міської виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області № 30 від 05.04.2018 р. Про відмову у реєстрації кандидата на посаду міського голови об'єднаної територіальної громади є протиправною та підлягає скасуванню.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату час та місце розгляду справи відповідач повідомлений належним чином, що підтверджується матеріалами справи, відзиву на позов не надав.
Ухвалою суду від 10.04.2018 р. справу призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 11.04.2018 р.
Колегією суддів постановлено ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті у відповідності до вимог ст. 183 Кодексу адміністративного судочинства України у зв'язку зі скороченими строками розгляду справи, встановленими ст. 273 Кодексу адміністративного судочинства України.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд приходить до наступного висновку.
Постановою Центральної виборчої комісії від 16 лютого 2018р. №22 на 29 квітня 2018р. призначені перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів.
04.04.2018р. ОСОБА_6 до Перещепинської міської виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області було подано документи для реєстрації її кандидатом на посаду міського голови, а саме: паспорт, код (ксерокопія); автобіографія; декларація про майно і доходи; фотографії 4х6 (4 шт.); заява на згоду про оприлюднення біографічних відомостей; документ про внесення грошової застави.
05.04.2018р. Перещепинською міською виборчою комісією Новомосковського району Дніпропетровської області була прийнята постанова № 30 Про відмову у реєстрації кандидата на посаду міського голови об'єднаної територіальної громади зі змісту якої вбачається, що позивачеві відмовлено у реєстрації її як кандидата на посаду міського голови згідно ст. 46 ч. 2 Закону України Про місцеві вибори , а саме: на вказаній в заяві посаді Перещепінська міська виборча комісія вибори не проводить, пуста декларація.
Відповідно до ч.1 ст.9 Закону України Про місцеві вибори №595-УІІІ від 14.07.2015 р. депутатом, сільським, селищним, міським головою, старостою може бути обраний громадянин України, який має право голосу відповідно до статті 70 Конституції України.
За приписами ст.40 Закону №595-УІІІ відповідна територіальна виборча комісія реєструє кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, висунутого місцевою організацією партії, за умови подання до комісії таких документів:
1) заяви про реєстрацію кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, підписаної керівником місцевої організації партії та засвідченої печаткою місцевої організації партії або організації відповідної партії вищого рівня;
3) копії рішення вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних місцевих виборах, засвідченої підписом керівника та печаткою партії;
4) рішення зборів (конференції) місцевої організації партії про висування кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости від цієї місцевої організації партії, яке повинне бути підписане керівником місцевої організації партії та засвідчене печаткою місцевої організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, а у разі висування місцевою організацією партії кандидата на посаду міського голови - також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується підписом керівника та печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається);
5) заяви особи про згоду балотуватися кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, старости від цієї місцевої організації партії та про згоду на оприлюднення біографічних відомостей у зв'язку з участю у місцевих виборах;
6) автобіографії кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, що обов'язково повинна містити: прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць, рік і місце народження, відомості про громадянство, освіту, трудову діяльність, посаду, місце роботи (заняття), громадську роботу (в тому числі на виборних посадах), партійність, склад сім'ї, місце проживання, контактний телефон, наявність чи відсутність представницького мандата та судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину;
7) декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости відповідно до статті 45 цього Закону;
8) чотирьох фотографій кандидата розміром 4 x 6 сантиметрів;
9) документа про внесення грошової застави (у випадках, передбачених статтею 44 цього Закону).
До зазначених у цій частині документів додається ксерокопія першої та другої сторінок паспорта громадянина України та сторінок, де зазначаються відомості про місце проживання відповідно до Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" (ксерокопія тимчасового посвідчення громадянина України для осіб, недавно прийнятих до громадянства України), кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, висунутого відповідною місцевою організацією партії.
Згідно ч.1 ст.43 Закону №595-УІІІ кандидат на посаду сільського, селищного, міського голови, старости реєструється відповідною територіальною виборчою комісією в разі дотримання умов, передбачених статтею 40 цього Закону.
Територіальна виборча комісія не пізніш як на третій день з дня прийняття заяви про реєстрацію кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости та доданих до неї необхідних документів, але не пізніш як за 23 дні до дня голосування приймає рішення про реєстрацію кандидата або про відмову в його реєстрації.
Відповідно до ч.6 ст.43 Закону №595-УІІІ помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію кандидатів документах, підлягають виправленню і не є підставою для відмови в реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости.
Згідно ч.1 ст.46 Закону №595-УІІІ визначено, що територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости в разі:
1) порушення встановленого цим Законом порядку висування кандидата, в тому числі перевищення встановленої частинами третьою - сьомою статті 36 цього Закону кількості кандидатів у депутати, які можуть бути висунуті у відповідному виборчому окрузі або закріплені за ним;
2) відсутності передбачених цим Законом документів для реєстрації особи кандидатом;
3) припинення громадянства України особи;
4) визнання судом особи недієздатною, набрання щодо неї законної сили обвинувальним вироком суду за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину;
5) виявлення територіальною виборчою комісією обставин, за яких особу не може бути обрано депутатом або сільським, селищним, міським головою, старостою відповідно до статті 9 цього Закону;
6) висування кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости від місцевої організації партії, щодо якої центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державної реєстрації юридичних осіб, реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, громадських спілок, інших громадських формувань, прийнято у визначеному Кабінетом Міністрів України порядку рішення про невідповідність її або партії в цілому діяльності, найменування та/або символіки вимогам Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки".
Рішення про відмову в реєстрації кандидата повинно містити вичерпні підстави відмови - ч.2 ст.46 Закону №595-УІІІ.
Дослідивши усі докази у справі у їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.
Положеннями ст. 46 Закону України Про місцеві вибори визначено вичерпний перелік підстав для відмови у реєстрації кандидата на посаду міського голови, які не підлягають розширеному тлумаченню.
При цьому, рішення про відмову в реєстрації кандидата повинно містити вичерпні підстави для відмови, в той же час, помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, підлягають виправленню і не є підставою для відмови в реєстрації кандидата на посаду міського голови.
05.04.2018р. Перещепинською міською виборчою комісією Новомосковського району Дніпропетровської області була прийнята постанова № 30 Про відмову у реєстрації кандидата на посаду міського голови об'єднаної територіальної громади .
Зі змісту вказаної постанови вбачається, що позивачеві відмовлено у реєстрації її як кандидата на посаду міського голови згідно ст. 46 ч. 2, а саме: на вказаній в заяві посаді Перещепінська міська виборча комісія вибори не проводить, пуста декларація.
Вказані підстави для відмови не передбачені ст. 46 Закону України Про місцеві вибори .
Невірне зазначення посади в заяві є недоліком, який підлягає виправленню на підставі ст. 43 Закону України Про місцеві вибори .
Представником відповідача у ході судового розгляду справи не було надано суду жодних доказів та не наведено жодних підстав, які б свідчили про правомірність прийняття оспорюваної постанови з урахуванням встановлених судом обставин та аналізу вищенаведених норм чинного виборчого законодавства України.
В той же час, представником позивача належними та допустимими доказами доведено протиправність оспорюваної постанови з урахуванням вимог ст.ст.72-77 Кодексу адміністративного судочинства України.
З урахуванням вимог ч.2 ст. 2 вказаного Кодексу, перевіривши обґрунтованість та законність прийняття відповідачем оспорюваної постанови, колегія суддів приходить до висновку, що відповідач при прийнятті оспорюваної постанови діяв не у спосіб, що передбачений Конституцією та Законом України Про місцеві вибори , необґрунтовано, без врахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), у зв'язку з чим позовні вимоги про визнання протиправною та скасування постанови відповідача № 30 від 05.04.2018р. Про відмову у реєстрації кандидата на посаду міського голови об'єднаної територіальної громади підлягають задоволенню.
Що стосується позовних вимог про зобов'язання відповідача зареєструвати позивача кандидатом на посаду Перещепинського міського голови Новомосковського району Дніпропетровської області, суд приходить до висновку, що в цій частині позову позовні вимоги підлягають частковому задоволенню, виходячи з того, що прийняття рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації кандидатом на посаду міського голови є дискреційними повноваженнями відповідача, які не може перебирати на себе суд.
Так, у відповідності до вимог частин 8 та 9 ст.99 Закону №595-УІІІ у разі визнання судом рішення відповідної виборчої комісії протиправним, у тому числі з питання визнання голосування на виборчій дільниці недійсним, установлення підсумків і результатів голосування, встановлення результатів виборів, рішення з цього питання приймається виборчою комісією, рішення якої було визнане протиправним, або виборчою комісією вищого рівня на підставі рішення суду. При цьому виборча комісія не може прийняти рішення, яке по суті повторює рішення, визнане судом протиправним, крім випадку, коли рішення було скасовано з формальних підстав.
Виборча комісія вищого рівня на підставі скарги, рішення суду або з власної ініціативи може скасувати рішення виборчої комісії нижчого рівня та прийняти рішення по суті питання або зобов'язати виборчу комісію нижчого рівня повторно розглянути порушене питання.
Також і згідно до абзацу 2 ч.4 ст.245 Кодексу адміністративного судочинства України у випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб'єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов'язує суб'єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.
Враховуючи наведене, колегія суддів приходить до висновку, що для належного та ефективного способу захисту порушеного права позивача, слід зобов'язати відповідача повторно розглянути документи щодо реєстрації ОСОБА_6 кандидатом на посаду міського голови об'єднаної територіальної громади на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, призначених на 29 квітня 2018 року з урахуванням правової оцінки, наданої судом у даному судовому рішенні у порядку та у відповідності до вимог Закону України Про місцеві вибори .
Таким чином, у частині позовних вимог позивача про зобов'язання відповідача вчинити певні дії (зареєструвати позивача кандидатом на посаду міського голови) адміністративний позов підлягає частковому задоволенню.
Також, вирішуючи питання про сплату судового збору за подання даного адміністративного позову з урахуванням ч. 9 ст.273 Кодексу адміністративного судочинства України, ставок судового збору, визначених Законом України Про судовий збір та з урахуванням того, що позивачем при подачі позову судовий збір не було сплачено, слід стягнути з позивача в дохід Державного бюджету України судовий збір за подання фізичною особою до адміністративного суду цього позову у розмірі 704 грн. 80 коп.
Керуючись ст.ст. 2-10, 11,12, 47, 72-77,94,122,132,139,193,241-246,250,251 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_6 до Перещепинської міської виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області про скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Визнати протиправною та скасувати постанову Перещепинської міської виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області № 30 від 05.04.2018 р. Про відмову у реєстрації кандидата на посаду міського голови об'єднаної територіальної громади .
Зобов'язати Перещепинську міську виборчу комісію Новомосковського району Дніпропетровської області (51220, Дніпропетровська область, Новомосковський район,місто Перещепине, вул.Шевченка, буд. 49, ЄДРПОУ 33919601) повторно розглянути документи ОСОБА_6 щодо реєстрації кандидатом на посаду міського голови об'єднаної територіальної громади на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, призначених на 29 квітня 2018 року з урахуванням правової оцінки, наданої судом у даному судовому рішенні у порядку та у відповідності до вимог Закону України Про місцеві вибори .
В решті позовних вимог - відмовити.
Стягнути з ОСОБА_6 в дохід Державного бюджету України - судовий збір за подання даного адміністративного позову до адміністративного суду у розмірі 704 грн. 80 коп.(сімсот чотири грн. 80 коп.).
Рішення суду може бути оскаржено до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги до суду першої інстанції у дводенний строк з дня проголошення рішення відповідно до вимог ч.2 ст. 278 Кодексу адміністративного судочинства України та у порядку, встановленому п.п.15.1 п.15 Розділу УІІ Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду набирає законної сили у строки, визначені статтею 272 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Суддя Суддя ОСОБА_1 ОСОБА_3 ОСОБА_2
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2018 |
Оприлюднено | 17.04.2018 |
Номер документу | 73338354 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні