Постанова
від 23.05.2007 по справі 2/318-22/114а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

2/318-22/114а

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

ПОСТАНОВА

          

23.05.07                                                                                           Справа№ 2/318-22/114а

  

за позовною заявою Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області, м.Львів

до відповідача Радехівської районної санітарно-епідеміологічної станції, м.Радехів

про стягнення 1005,21 грн.

Суддя  М.Желік

при секретарі О.Дімітровій

Представники

Від позивача: Грицак О.О. (довіреність № 10-449 від 19.03.2007р.),

                         Миколайська Г.І. (довіреність № 10-500 від 19.03.2007р.)

Від відповідача: Дуденко Б.С. (довіреність № 694/05 від 11.04.2007р.)

Суть спору: Розглядається адміністративний позов Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області, м.Львів до Радехівської районної санітарно-епідеміологічної станції, м.Радехів про стягнення економічних санкцій в сумі 1005,21 грн.

Ухвалою господарського суду Львівської області суду від 14.03.2007р. відкрито провадження у справі, розгляд справи призначено на 12.04.2007р. Розгляд справи відкладено до 10.05.2007р. В судовому засіданні 10.05.2007р. оголошено перерву до 17.05.2007р., в судовому засіданні 17.05.2007р. оголошено перерву до 23.05.2007р.

У відповідності до ч. 4 ст. 11 КАС України, судом вживались заходи для встановлення всіх обставин справи. Згідно ст.71 КАС України справа слухається за наявними у ній матеріалами. Представникам сторін роз'яснено їх права згідно зі ст. ст. 49, 51 КАС України.

В судових засіданнях представники позивача позов підтримали з мотивів, зазначених у позовній заяві та додаткових поясненнях по суті позовних вимог. Свою позизицію позивач обґрунтовує тим, що внаслідок проведеної  перевірки правильності застосування тарифів на роботи і послуги, що надаються і виконуються за плату відповідно до вимог постанови Кабінету міністрів України від 11.05.2006р. №662 виявлено порушення державної дисципліни цін, у зв”язку з чим прийнято рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін №160 від 24.11.2006р. в сумі 1005,21 грн.

Представник відповідача позов заперечив, посилаючись, зокрема на те, Вважає висновок відповідача про завищення тарифів на роботи і послуги у сфері забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, що надавались Радехівською СЕС за період з 17.10.2005 року по 17.10.2006 року   необґрунтованим та незаконним.   Зокрема зазначив, що  п.3 Указу Президента України „Про порядок офіційного  оприлюднення  нормативно-правових актів та набрання ними чинності„ від 10.06.1997р. передбачено, що Громадяни, державні органи, підприємства, установи, організації під час здійснення своїх прав і обов'язків повинні застосовувати закони України, інші акти Верховної Ради України, акти Президента України і Кабінету Міністрів України, опубліковані в офіційних друкованих виданнях або одержані у встановленому порядку від органу, який їх видав, отже до дати публікації  Радехівська районна СЕС не могла застосувати  нові тарифи.

          Розглянувши подані докази в їх сукупності, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив наступне.

Державною   інспекцією  з контролю за цінами у  Львівській області  було проведено перевірку  правильності  застосування тарифів на роботи і послуги, що надаються і виконуються за плату, відповідно до вимог  постанови  Кабінету Міністрів України від 11.05.2006р. №662, в результаті чого  виявлено порушення  державної  дисципліни  цін, у  зв”язку з чим  Державною інспекцією з контролю за цінами у Львівській області прийнято рішення № 160 від 24.11.2006 року про застосування  економічних санкцій за порушення  державної  дисципліни цін, яким керуючись ст.14 Закону України “Про ціни і ціноутворення” вирішено вилучити у Радехівської СЕС в дохід держбюджету 1005,21 грн.

Результати перевірки відображено в акті перевірки від 30.10.2006р. № 000997 (копія знаходиться в матеріалах справи).

Відповідно до ст.14 Закону України “Про ціни і ціноутворення”від 03.12.1990 року № 507-XII (із змінами), вся необгрунтовано одержана підприємством, організацією  сума виручки  в  результаті  порушення  державної  дисципліни цін підлягає вилученню в доход бюджету, крім того стягується штраф у двократному розмірі необгрунтовано одержаної суми виручки.

Відповідно до п.3 ст.116 Конституції України, до повноважень Кабінету Міністрів України належить проведення цінової політики, яке в свою чергу реалізовано в Законі України „Про ціни та ціноутворення", згідно із яким Кабінет Міністрів України забезпечує здійснення державної політики цін, визначає перелік продукції, товарів і послуг, державні фіксовані та регульовані ціни (тарифи), на які затверджуються відповідними органами державного управління.

           Відповідно до ст. 35 Закону України „Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" від 24 лютого 1994 року № 4004-XII, з метою забезпечення фінансування установ, закладів, частин і підрозділів санітарно-епідеміологічної служби за рахунок спеціального фонду державного бюджету, кошти до якого відраховуються за виконання робіт і надання послуг у сфері забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя, що не відноситься до медичної допомоги населенню, Кабінету Міністрів України надано право визначати перелік та тарифи на платні послуги, які надаються закладами санітарно-епідеміологічної служби.

           Стаття 35 цього Закону знаходиться у розділі IV Закону „Державна санітарно-епідеміологічна служба України" і стосується виключно діяльності закладів санітарно-епідеміологічної служби, тоді як права та обов'язки громадян окремо визначені в ст.ст. 4, 5 Розділу II цього Закону.

           Відповідно до ст. 35 згаданого Закону та на реалізацію права закладів санітарно-епідеміологічної служби надавати платні послуги з метою одержання коштів до спеціального фонду державного бюджету, Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 27.08.03 року № 1351 "Про затвердження тарифів на роботи та послуги, що виконуються та надаються за плату установами і закладами державної санітарно-епідеміологічної служби", а також Постанову від 11.05.2006 року № 662, у відповідності до яких заклали санітарно-епідеміологічної служби зобов'язано надавати послуги по конкретно визначених розмірах тарифів.

          Відповідно до п.5 Указу Президента України „Про порядок офіційного оприлюднення нормативно-правих актів та набрання ними чинності" від 10 червня 1997 року № 503/97(із змінами), нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України набирають чинності з моменту їх прийняття, якщо більш пізній строк набрання ними чинності не передбачено в цих актах. Акти  Кабінету Міністрів України, які визначають права та обов'язки громадян, набирають чинності не раніше дня їх опублікування в офіційних друкованих органах.

          Враховуючи те, що  Постанова Кабінету Міністрів України від  11.05.2006р. № 662 “Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 15 жовтня 2002 року № 1544 і від 27 серпня 2003 року № 1351”не визначає прав та обов'язків громадян, і в ній не зазначено більш пізнього строку набрання нею чинності, дана Постанова  набрала чинності з моменту її прийняття, 11 травня 2006 року.

До аналогічного висновку дійшло і Міністерство юстиції України, яке у своєму листі від 06.07.2006 року № 34-26.2336 повідомило Міністерство охорони здоров'я, що Постанова  Кабінету Міністрів України від  11 травня 2006р. № 662 “Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 15 жовтня 2002 року № 1544 і від 27 серпня 2003 року № 1351”набрала чинності з моменту її прийняття, 11 травня 2006 року.

          Безпідставним є посилання відповідача на п.3 Указу Президента України „Про порядок офіційного оприлюднення нормативно-правих актів та набрання ними чинності", оскільки пункт 3 містить загальну норму про те, що акти Кабінету міністрів України мають бути опубліковані або доведені до відома, а пункт 5 цього Указу, власне, встановлює момент набрання ними чинності.

           Як зазначалось вище, згідно п.5 Указу передбачено, що нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України набирають чинності з моменту їх прийняття, якшо більш пізній строк набрання ними чинності не передбачено в цих актах.

           Таким чином, не підлягають застосуванню нормативно-правові акти, які взагалі не були оприлюднені (відповідає викладеному в п.7 Постанови Пленуму Верховного суду України від 01.11.1996 року № 9 „Про застосування Конституції України при здійсненні правосуддя").

           Постанова Кабінету Міністрів України від 11.05.2006р. № 662 була опублікована 31.05.2006р. в газеті „Урядовий кур'єр" за №100 та в Офіційному віснику України за № 20.

          Пункт 1.8 “Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами”, затвердженої спільним наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України та Міністерства фінансів України від 03.12.2001р. №298/519 (зареєстрована у Міністерстві юстиції України 18.12.2001р. за № 1047/6238) передбачає, що факти завищення цін і тарифів суб'єктами господарювання, які встановлені самостійно, у разі повернення суб'єктами господарювання суми необгрунтовано отриманої виручки споживачам або перерахування її в дохід відповідного бюджету до початку перевірки, як порушення державної дисципліни цін, не розглядаються (початком перевірки вважається дата, яка зазначена в акті).

         Перевірка  Радехівської СЕС  району проводилась у  жовтні 2006р. та рішення про застосування  економічних  санкцій  приймалась у листопаді  2006р.

         Відтак, у відповідача  було достатньо можливостей для приведення своїх дій за період з 16.05.2006р. по 30.05.2006р. у відповідність до діючого законодавства в частині застосування тарифів, встановлених постановою КМУ від 11.05.2006р. № 662 (розмір яких по окремих позиціях встановлений нижчий, ніж попередньо діючі згідно із постанови КМУ від 27.08.2003р. №1351), шляхом повернення замовникам платних послуг зайво стягнутих коштів або самостійного перерахунку цих коштів до відповідного бюджету до початку перевірки Державною інспекцією з контролю за цінами у Львівській області.

Враховуючи вищенаведенне, суд, вважає позовні вимоги позивача обгрунтованими та такими, що підлягають до задоволення.

Керуючись ст.ст. 2, 11, 69-71, 86, 161-163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1.          Позов задовольнити повністю.

2.          Стягнути з Радехівської районної санітарно-епідеміологічної станції (м.Радехів, вул.Тарнавського,5, код ЄДРПОУ 05498007) в доход державного бюджету Радехівського району (р/р 31111106700432 в ГУДКУ у Львівській області, МФО 825014, код 21081100) 1005,21 грн. економічних санкцій.

3.          Стягнути з Радехівської районної санітарно-епідеміологічної станції (м.Радехів, вул.Тарнавського,5, код ЄДРПОУ 05498007) в доход державного бюджету 10,05 грн. судового збору.

Постанова набирає законної сили у відповідності із ст.254 КАС України.

Постанова може бути оскаржена у порядку і строки, передбачені ст. 186 КАС України.

Суддя                                                                                                                            

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення23.05.2007
Оприлюднено27.08.2007
Номер документу733626
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —2/318-22/114а

Постанова від 23.05.2007

Господарське

Господарський суд Львівської області

Желік М.Б.

Ухвала від 14.03.2007

Господарське

Господарський суд Львівської області

Желік М.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні