Рішення
від 12.04.2018 по справі 750/763/18
ДЕСНЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРНІГОВА

Справа № 750/763/18

Провадження № 2/750/720/18

З А О Ч Н Е Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 квітня 2018 року м. Чернігів

Деснянський районний суд м. Чернігова у складі:

головуючого судді Логвіної Т.В.,

при секретарі Примак Т.В.

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом Управління праці та соціального захисту населення Деснянської районної у м. Чернігові ради до ОСОБА_1 про стягнення надміру виплачених бюджетних коштів,

встановив:

29 січня 2018 року позивач звернувся до суду з позовом до відповідача про стягнення суми надміру виплачених бюджетних коштів тимчасової допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме в розмірі 840 грн. 50 коп. та судового збору в розмірі 1762 грн.

В судове засідання представник позивача не з'явився, надійшла заява про розгляд справи у його відсутність, позовні вимоги підтримує та просить задовольнити, проти заочного розгляду справи не заперечує.

Відповідач в судове засідання не з'явилась, про час і місце розгляду справи сповіщалась в установленому законом порядку.

Зі згоди позивача суд ухвалює рішення при заочному розгляді справи, що відповідає вимогам ст. 280 ЦПК України.

У відповідності до вимог ч. 2 ст. 247 ЦПК України, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що згідно заяви про призначення усіх видів соціальної допомоги, компенсацій, субсидій та пільг, декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги від 18.01.2016 та всіх необхідних документів, ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, у відповідності до Порядку призначення та виплати тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 189 від 22.02.2006 (в редакції, що діяла на момент звернення) (далі - Порядок), було призначено тимчасову державну допомогу дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме (далі - тимчасова допомога) на період: з 01.01.2016 по 30.06.2017.

Відповідно до ч. 8 та ч. 9 статті 181 Сімейного кодексу України (далі - СК України), якщо місце проживання чи перебування батьків невідоме, або вони ухиляються від сплати аліментів, або не мають можливості утримувати дитину, дитині призначається тимчасова державна допомога з урахуванням матеріального стану сім'ї, у якій виховується дитина. Виплата тимчасової державної допомоги здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України. Порядок призначення та виплати тимчасової державної допомоги, її розмір визначається Кабінетом Міністрів України.

Згідно п. 8 Порядку тимчасова допомога надається на дітей у розмірі, що дорівнює різниці між 50 відсотками прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців. Якщо розмір аліментів, визначений судом у твердій грошовій сумі, менший від мінімального розміру аліментів на одну дитину, що передбачений частиною другою статті 182 Сімейного кодексу України, тимчасова допомога призначається в розмірі різниці між визначеним розміром аліментів і сумою, що становить 30 відсотків прожиткового мінімуму, встановленого законом для дитини відповідного віку.

При зверненні за призначенням тимчасової допомоги ОСОБА_1 надала всі необхідні документи, визначені п. 6 Порядку, а також зазначила, що вона не працює, на підтвердження цього надала копію трудової книжки.

У зв'язку з проведенням перевірки відділом державних соціальних інспекторів та контролю за цільовим використанням бюджетних коштів управління особових справ отримувачів допомоги, стосовно правильності та повноти інформації, наданої для призначення субсидії на адресу управління надійшла відповідь Чернігівської ОДПІ ГУ ДФС у Чернігівській області вх. № 46 від 03.01.2017, яка вказує, на нарахування ОСОБА_1 доходу під кодом 101 (нарахована заробітна плата), а саме:

-в III кварталі 2015 року дохід під кодом 101 отриманий від Будинської сільської виборчої комісії Чернігівського району Чернігівської області (код ЄДРПОУ 34179892) у розмірі 814,32 грн.;

-в IV кварталі 2015 року дохід під кодом 101 отриманий від Будинської сільської виборчої комісії Чернігівського району Чернігівської області (код ЄДРПОУ 34179892) у розмірі 2924,20 грн.

17 лютого 2017 року у відповідь на запит управління до Комунальної установи Чернігівський районний трудовий архів Чернігівської районної ради Чернігівської області, надійшла архівна довідка про розмір нарахованої заробітної плати з вересня по листопад 2015 року № 40-11 від 01.02.2017, згідно якої з 04.09.2015 р. по 16.11.2015 р. ОСОБА_1 була нарахована заробітна плата у розмірі 814,32 грн. (вересень), 1378,00 грн. (жовтень), 1546,20 грн. (листопад).

Відомості про вищевказаний дохід не були задекларовані заявником при зверненні за призначенням тимчасової допомоги, що в свою чергу вплинуло її розмір. Отже, при призначенні тимчасової допомоги бралися доходи, вид і розмір яких був задекларований відповідачем при зверненні за призначення такої допомоги.

Пунктом 8-1 Порядку передбачено, що розрахунок середньомісячного сукупного доходу сім'ї для призначення тимчасової допомоги провадиться відповідно до Методики обчислення сукупного доходу сім'ї для всіх видів соціальної допомоги.

Так, згідно підпункту 9.1. пункту 9 Методики обчислення сукупного доходу сім'ї для всіх видів соціальної допомоги, затвердженої Міністерством праці та соціальної політики України, Міністерством економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерством фінансів України, Державним комітетом статистики України, Державним комітетом молодіжної політики, спорту і туризму України 15.11.2001 № 486/202/524/455/3370, загальна сума сукупного доходу одержувачів допомоги включає в себе суму всіх доходів кожної особи, яка враховується при наданні допомоги, визначених на підставі наданих документів за останні шість календарних місяців або два квартали, що передують місяцю звернення за призначенням соціальної допомоги, якщо інше не передбачене законодавством.

Таким чином всі доходи заявника та членів його сім'ї, мають враховуватися при визначенні розміру сукупного доходу одержувачів допомоги.

Відповідно до п. 12 Порядку якщо виникла можливість стягнення аліментів з одного з батьків, виявлено, що один з батьків може утримувати дитину або місце проживання (перебування) одного з батьків встановлено, у зв'язку з чим можливе стягнення з нього коштів на утримання дитини, орган соціального захисту населення звертається до суду із заявою про стягнення суми сплаченої тимчасової допомоги".

На підставі отриманої інформації, згідно висновку відділу державних соціальних інспекторів та контролю за цільовим використанням бюджетних коштів управління № 228 від 24.02.2017 відповідачу було здійснено перерахунок тимчасової допомоги з 01 січня 2016 року.

У зв'язку з цим, на заміну рішення про призначення допомоги сім'ям з дітьми від 25.02.2016 було прийняте нове від 24.02.2017, згідно якого ОСОБА_1 не мала права на призначення тимчасової допомоги, оскільки середньомісячний сукупний дохід сім'ї з розрахунку на одну особу перевищує 50% прожиткового мінімуму, встановленого для дитини віком від 6 до 18 років - 1455,00 грн.

18.01.2017 року відповідач звернулася за продовженням тимчасової допомоги, та відповідно до розпорядження № 03-18/825 від 24.02.2017 надміру виплачені бюджетні кошти утримувалися в розмірі 20% від призначеної допомоги.

Згідно листа відділу грошових виплат і компенсацій № 06-06/153 від 14.03.2017 сума коштів у вигляді тимчасової допомоги, яка підлягає поверненню, за період з 01.01.2016 по 30.06.2016 склала 1042 грн. 36 коп.

Виплата тимчасової допомоги ОСОБА_1 закінчилася 30 червня 2017 року, на наступний період вона не звернулася, а тому проводити щомісячні відрахування виявилося неможливим. Згідно листа відділу грошових виплат і компенсацій № 06- 06/375 від 10.10.2017 сума залишку надміру виплачених бюджетних коштів у вигляді тимчасової допомоги, у зв'язку з закінченням строку виплати станом на 10.10.2017 становить 840 грн. 50 коп.

Розрахунок надміру виплачених бюджетних коштів складає 1042,36 грн. - 201,86 грн. = 840,50 грн.

У зв'язку з цим, відповідачу було направлено повідомлення № 10-08/85-1 від 13.10.2017, яким запропоновано повернути надміру виплачені кошти до 13.10.2017 та попереджено, що у випадку несплати, питання про їх стягнення буде вирішуватися в судовому порядку.

Листом № 12-08/29884 від 07.12.2017 відповідача було повідомлено та повторно запропоновано повернути надміру виплачені кошти до 20 грудня 2017 року.

Сума надміру виплачених бюджетних коштів у розмірі 840 грн. 50 коп. в добровільному порядку відповідачем не сплачена.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги про стягнення надміру виплачених бюджетних коштів та судового збору підлягають задоволенню .

Керуючись ст. ст. 12, 13, 81, 141, 258, 259, 265, 280-282, 289, 354 ЦПК України, ст.ст. 526, 530, 610 ЦК України, суд

вирішив:

Позов задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ІПН - НОМЕР_1) на користь Управління праці та соціального захисту населення Деснянської районної у м. Чернігові ради (м. Чернігів, вул. Шевченка, буд. 44, рахунок 35413048023399 ГУ ДКСУ в Чернігівській області, МФО 853591, код ЄДРПОУ 03196191) суму надміру виплачених бюджетних коштів у розмірі 840 грн. 50 коп.

Стягнути з ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ІПН - НОМЕР_1) на користь Управління праці та соціального захисту населення Деснянської районної у м. Чернігові ради (м. Чернігів, вул. Шевченка, буд. 44, рахунок 35417088023399 ГУ ДКСУ в Чернігівській області , МФО 853591, код ЄДРПОУ 03196191) судовий збір у розмірі 1762 грн.

Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача. Заяву про перегляд заочного рішення може бути подано протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Позивач має право оскаржити заочне рішення до Апеляційного суду Чернігівської області.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Заочне рішення набирає законної сили, якщо протягом встановлених строків, не подані заява про перегляд заочного рішення або апеляційна скарга, або якщо рішення залишено в силі за результатами апеляційного розгляду справи.

Суддя:

СудДеснянський районний суд м.Чернігова
Дата ухвалення рішення12.04.2018
Оприлюднено17.04.2018
Номер документу73365812
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —750/763/18

Ухвала від 18.08.2022

Цивільне

Деснянський районний суд м.Чернігова

Логвіна Т. В.

Ухвала від 18.08.2022

Цивільне

Деснянський районний суд м.Чернігова

Логвіна Т. В.

Рішення від 12.04.2018

Цивільне

Деснянський районний суд м.Чернігова

Логвіна Т. В.

Ухвала від 07.02.2018

Цивільне

Деснянський районний суд м.Чернігова

Логвіна Т. В.

Ухвала від 31.01.2018

Цивільне

Деснянський районний суд м.Чернігова

Логвіна Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні