ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 квітня 2018 року м. ПолтаваСправа № 816/686/18
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Головка А.Б.,
секретаря судового засідання - Крутько О.В.,
представника позивача - Ворони А.І.,
розглянув у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Приватного підприємства "Макторг" до Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області про визнання протиправною відмови та зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
28 лютого 2018 року Приватне підприємство "Макторг" звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області про визнання протиправною відмови у наданні містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва: реконструкція магазину продовольчих товарів з добудовою торгівельних та допоміжних приміщень по проспекту Лесі Українки, 18-Г, в м. Кременчуці Полтавської області, викладену у листі від 06.02.2018 № 28-06/2016 та зобов'язання повторно розглянути заяву щодо надання містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва: реконструкція магазину продовольчих товарів з добудовою торгівельних та допоміжних приміщень по проспекту Лесі Українки, 18-Г, в м. Кременчуці Полтавської області та прийняти рішення з урахуванням висновків суду.
В обґрунтування позовних вимог посилався на те, що будь-яких заборон ведення будівництва в межах червоних ліній, в тому числі реконструкції магазину продовольчих товарів з добудовою торгівельних та допоміжних приміщень, ДБН 360-92** Містобудування. Планування і забудов міських і сільських поселень не містить, тому посилання відповідача на вимоги ДБН 360-92* Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень як на підставу відмови у наданні містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва реконструкція магазину продовольчих товарів з добудовою торговельних та допоміжних приміщень про проспекту Лесі Українки, 18-Г в місті Кременчуці Полтавської області є протиправним.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив їх задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
19.03.2018 до суду надійшов відзив на позовну заяву, у якому відповідач зазначив, що відмова надати позивачеві містобудівні умови та обмеження не впливає на конституційні права власника розпоряджатися власним майном - земельною ділянкою, а обмеження у її використанні через відмову надати містобудівні умови та обмеження передбачено Законом, що відповідає приписам ч. 2 ст. 321 Цивільного кодексу України. Просив провести розгляд справи за відсутності представника управління /а.с. 59-60/.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.
Згідно із свідоцтвом про право власності на нерухоме майно та технічного паспорту на об'єкт нерухомого майна від 25.06.2015 ПП МАКТОРГ є власником магазину продовольчих товарів загальною площею 47,7 кв.м, розташованого за адресою: м. Кременчук, просп. Лесі України (50-річчя Жовтня), 18-Г.
Вказаний магазин продовольчих товарів розташований на земельній ділянці по проспекту Лесі Українки, 18-Г в м. Кременчуці загальною площею 137 кв.м, кадастровий номер 5310436100:02:001:0402, цільове призначення: для будівництва і обслуговування будівель торгівлі (код КВЦПЗ В 03.07), право користування якою належить ПП МАКТОРГ на підставі договору оренди землі б/н від 10.11.2017 /а.с. 12-14/.
06.02.2018 ПП МАКТОРГ звернулося до Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області із заявою щодо надання містобудівних умов і обмежень для проектування об'єкта будівництва: реконструкція магазину продовольчих товарів з добудовою торговельних та допоміжних приміщень про проспекту Лесі Українки, 18-Г в місті Кременчуці Полтавської області.
Листом вих. №28-06/0216 від 06.02.2018 Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області повідомило про неможливість задоволення заяви ПП МАКТОРГ у зв'язку з невідповідністю намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні згідно з п. 4 ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та про відмову в наданні містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва /а.с. 44/.
ПП МАКТОРГ вважає відмову Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області в наданні містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва: реконструкція магазину продовольчих товарів з добудовою торговельних та допоміжних приміщень по проспекту Лесі Українки, 18-Г в місті Кременчуці Полтавської області протиправною у зв'язку з чим звернулось до суду з цим позовом.
Оцінюючи обґрунтованість позовних вимог, суд дійшов до наступних висновків.
Спірні правовідносини виникли у зв'язку з відмовою відповідача надати позивачу містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки, які відповідно до статті 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності (надалі - Закон) є основною складовою вихідних даних для проектування об'єктів містобудування.
Згідно з частинами 2, 4 статті 26 Закону суб'єкти містобудування зобов'язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об'єктів. Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.
Відповідно до частин 2, 3 статті 8 Закону планування та забудова земельних ділянок здійснюється їх власниками чи користувачами в установленому законодавством порядку.
Відповідно до частини 2 статті 29 Закону фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва.
Згідно з частиною 3 цієї статті містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника. до якої додаються:
1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію;
2) копія документа, що посвідчує право власності на об'єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, або згода його власника, засвідчена в установленому законодавством порядку (у разі здійснення реконструкції або реставрації);
3) викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1 :2000;
4) витяг із Державного земельного кадастру.
Для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовник також додає містобудівний розрахунок, що визначає інвестиційні наміри замовника, який складається у довільній формі з доступною та стислою інформацією про основні параметри об'єкта будівництва.
Цей перелік документів для надання містобудівних умов та обмежень є вичерпним. Частиною 4 статті 29 Закону передбачено, що підставами для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень є:
1) неподання визначених частиною третьою цієї статті документів, необхідних для прийняття рішення про надання містобудівних умов та обмежень;
2) виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або у документах, що посвідчують право власності на об'єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці;
3) невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
Відмова у наданні містобудівних умов та обмежень здійснюється шляхом направлення листа з обґрунтуванням підстав такої відмови відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури у строк, що не перевищує встановлений строк їх надання.
Відповідно до частини б статті 29 Закону надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову в їх наданні здійснюється відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом 10 робочих днів з дня реєстрації заяви, затверджується наказом такого органу.
Відповідно до п. 1 Положення про Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Кременчуцької міської ради, затвердженого рішенням міської ради від 30.08.2016, Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Кременчуцької міської ради є виконавчим органом Кременчуцької міської ради, який належить до спеціально уповноважених органів містобудування та архітектури, що створюється міською радою, підзвітне та підконтрольне міській раді, підпорядковується виконавчому комітету Кременчуцької міської ради, міському голові. Відповідно до покладених на нього завдань управління розглядає питання про надання містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки та внесення змін до них (п. 3.4 Положення).
Як встановлено судом, маючи намір забудови орендованої земельної ділянки, позивач звернувся до Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області із заявою щодо надання містобудівних умов і обмежень для проектування об'єкта будівництва: реконструкція магазину продовольчих товарів з добудовою торговельних та допоміжних приміщень про проспекту Лесі Українки, 18-Г в місті Кременчуці Полтавської області.
До заяви було додано всі необхідні документи, передбачені п. 3 ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .
Отже, відповідач як уповноважений орган містобудування та архітектури, отримавши заяву позивача про надання містобудівних умов та обмежень забудови цієї земельної ділянки, згідно зі статтею 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності повинен був у 10-денний строк надати містобудівні умови та обмеження (видати відповідний наказ) або надати позивачу мотивовану відмову з обґрунтуванням підстав до цього.
Листом від 06.02.2018 №28-06/0216 відповідач відмовив позивачу у наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, пославшись на невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
При цьому відповідачем вказано, що Генеральним планом міста Кременчука, затвердженим міською радою 25.12.2007 (зі змінами від 29.04.2014 та додатковими змінами від 01.04.2016) та планом зонування території м. Кременчука Полтавської області, затвердженим рішенням Кременчуцької міської ради від 30.09.2014 та змінами від 07.09.2017, земельна ділянка за вищезазначеною адресою (м. Кременчук, проспект Лесі Українки, 18-Г) розміщена в межах червоних ліній проспекту Лесі України. Згідно вимог ДБН 360-92* * Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень будівництво в межах червоних ліній вулиць заборонено.
Згідно зі ст. 1 Закону червоні лінії - визначені в містобудівній документації щодо пунктів геодезичної мережі межі існуючих та запроектованих вулиць, доріг, майданів, які розділяють території забудови та території іншого призначення.
У відповідності до ч. 3 ст. 2 Закону містобудівна документація розробляється на паперових і електронних носіях на оновленій картографічній основі в цифровій формі як набори профільних геопросторових даних у державній геодезичній системі координат УСК-2000 і єдиній системі класифікації та кодування об'єктів будівництва для формування баз даних містобудівного кадастру.
Враховуючи вказане, червоні лінії мають бути визначені в містобудівній документації, затвердженій у встановленому порядку. Інформація про червоні лінії може бути внесена до електронної бази даних містобудівного кадастру виключно після виконання робіт з координування вказаних червоних ліній.
Як зазначає відповідач у листі від 06.02.2018 №28-06/0216, земельна ділянка за адресою: м. Кременчук, проспект Лесі Українки, 18-Г розміщена в межах червоних ліній проспекту Лесі України.
В той же час, суду не надані докази того, що червоні лінії проспекту Лесі України в м. Кременчуці закоординовані та внесені до електронної бази даних містобудівного кадастру.
Таким чином, твердження відповідача, що земельна ділянка за адресою: м. Кременчук, проспект Лесі Українки, 18-Г розміщена в межах червоних ліній проспекту Лесі України є необґрунтованим.
Крім цього, згідно з п. 3.14 ДБН 360-92** Містобудування. Планування і міських і сільських поселень житлові будинки з квартирами на перших поверхах треба розміщувати, як правило, з відступом від червоних ліній.
Відповідно до п. 3.19* ДБН 360-92** Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень житлові будинки на присадибних ділянках треба розміщувати відповідно до проекту забудови району із встановленим відступом в червоних ліній. Огорожа присадибних ділянок не повинна виступати за червону ліні вулиці.
Пунктом 3.32 ДБН 360-92** Містобудування. Планування і забудова міських сільських поселень передбачено, що житлові будинки слід розміщувати з відступом від червоних ліній вулиць: магістральних - не менше 6 м, житлових - не менше 3 м.
Пункт 6.5 ДБН 360-92** Містобудування. Планування і забудова міських сільських поселень встановлює мінімально допустимі відстані від будинків і меж земельних ділянок установ і підприємств обслуговування до червоних ліній.
Згідно з п. 7.58* ДБН 360-92** Містобудування. Планування і забудова міських сільських поселень земельні ділянки, відведені для будівництва АЗС, розміщують поз межами червоних ліній вулиць або частково в їх межах, якщо містобудівної документацією ця територія не передбачена для розширення проїжджої частини вулиці на перспективу. В межах червоних ліній допускається відводити земельні ділянки т розміщувати споруди АЗС тільки тимчасово за умови погодження та затвердження встановленому порядку.
Будь-яких інших заборон ведення будівництва в межах червоних ліній, в тому числі реконструкції магазину продовольчих товарів з добудовою торгівельних та допоміжних приміщень, ДБН 360-92** Містобудування. Планування і забудов міських і сільських поселень не містить.
За таких обставин посилання відповідача на вимоги ДБН 360-92* Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень як на підставу відмови у наданні містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва реконструкція магазину продовольчих товарів з добудовою торговельних та допоміжних приміщень по проспекту Лесі Українки, 18-Г в місті Кременчуці Полтавської області є помилковими.
Суд звертає увагу, що будь-яких інших обґрунтувань того, що реконструкція магазину продовольчих товарів з добудовою торговельних допоміжних приміщень про проспекту Лесі Українки, 18-Г в місті Кременчуці Полтавської області суперечить містобудівній документації на місцевому рівні відповідачем не наведено.
Згідно з частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до частини 5 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України якщо учасник справи без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які він посилається, суд вирішує справу на підставі наявних доказів.
Частиною третьою статті 79 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що відповідач, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, повинні подати суду докази разом із поданням відзиву або письмових пояснень третьої особи.
Відповідач доказів на спростування доводів позивача, у строк, визначений в ухвалі суду від 02.03.2018, не надав, причин неможливості надання таких доказів суду не повідомив.
За таких обставин, суд констатує, що відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не довів правомірність своїх дій та бездіяльності, а відповідна поведінка відповідача розцінюється судом як визнання позову.
Таким чином ПП МАКТОРГ , як забудовник земельної ділянки по проспекту Лесі Українки, 18-Г в м. Кременчуці загальною площею 137 кв.м, кадастровий номер 5310436100:02:001:0402, цільове призначення: для будівництва і обслуговування будівель торгівлі (код КВЦПЗ В 03.07), за умови використання ним цієї земельної ділянки в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства, не може бути обмежений у праві на отримання містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва: реконструкція магазину продовольчих товарів з добудовою торговельних та допоміжних приміщень.
З урахуванням наведеного суд дійшов висновку про правомірність та обґрунтованість позовних вимог, а тому позовні вимоги ПП МАКТОРГ підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,
У Х В А Л И В:
Адміністративний позов Приватного підприємства "Макторг" (просп. Лесі Українки, 18-Г, м. Кременчук, Полтавська область, 39600, код ЄДРПОУ 39782366) до Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області (площа Перемоги, 2, м. Кременчук, Полтавська область, 39600) про визнання протиправною відмови та зобов'язання вчинити певні дії задовольнити.
Визнати протиправною відмову Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області у наданні Приватному підприємству "Макторг" містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва: реконструкція магазину продовольчих товарів з добудовою торгівельних та допоміжних приміщень по проспекту Лесі Українки, 18-Г в місті Кременчуці Полтавської області, викладену в листі від 06.02.2018 № 28-06/0216.
Зобов'язати Управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Кременчуцької міської ради Полтавської області повторно розглянути заяву Приватного підприємства "Макторг" від 06.02.2018 щодо надання містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва: реконструкція магазину продовольчих товарів з добудовою торгівельних та допоміжних приміщень по проспекту Лесі Українки, 18-Г в місті Кременчуці Полтавської області та прийняти рішення з урахуванням висновків суду.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Харківського апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.
Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складено 13 квітня 2018 року.
Суддя А.Б. Головко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2018 |
Оприлюднено | 18.04.2018 |
Номер документу | 73374376 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
А.Б. Головко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні