Рішення
від 07.02.2018 по справі 804/386/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 лютого 2018 року Справа № 804/386/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Жукової Є.О.

при секретарі судового засідання Воробйовій П.В.

за участю:

представників позивача ОСОБА_1, ОСОБА_2

представника відповідача ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Приватного підприємства "ІНВЕСТКОМПЛЕКТ" до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування наказу Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області "Про проведення документальної позапланової перевірки ПП "Інвесткомплект" (код ЄДРПОУ 32633195)" від 21.12.2017 р. №7294-п,-

ВСТАНОВИВ:

10 січня 2018 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Приватного підприємства "ІНВЕСТКОМПЛЕКТ" до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування наказу Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області "Про проведення документальної позапланової перевірки ПП "Інвесткомплект" (код ЄДРПОУ 32633195) від 21.12.2017 р. №7294-п.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11 січня 2018 р. по справі було відкрито провадження та справа призначена до розгляду в судовому засіданні.

Позовні вимоги обґрунтовано наступним.

Головним управлінням Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області було винесено відносно Приватного підприємства "ІНВЕСТКОМПЛЕКТ" наказ "Про проведення документальної позапланової перевірки ПП "Інвесткомплект" (код ЄДРПОУ 32633195)" від 21.12.2017 р. №7294-п.

Позивач не погоджується із зазначеним вище наказом від 21.12.2017 р. №7294-п Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області "Про проведення документальної позапланової перевірки ПП "Інвесткомплект" (код ЄДРПОУ 32633195)", вважає його необґрунтованим та таким, що не відповідає вимогам чинного законодавства України, а також зазначає, що останній порушує права та законні інтереси Приватного підприємства "ІНВЕСТКОМПЛЕКТ".

Представники позивача в судове засідання з`явились, позовні вимоги підтримали у повному обсязі та, з урахуванням пояснень наданих у судовому засіданні, просили суд задовольнити позов в повному обсязі за викладених у ньому підстав.

Представник відповідача проти пред'явлених позовних вимог заперечував, виклавши свою позицію у відзиві на позовну заяву від 25.01.2018 р. вх.№3604/18, в якому зазначив наступне.

Відповідно пп. 191.1.1 п.191.1 ст.191. пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, ст.75. пп.78.1.1. пп.78.1.4 п.78.1 ст.78, п.82.2 ст.82 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями, та наказу ГУ ДФС у Дніпропетровській області №7294-п від 21.12.2017 з 27.12.2017 розпочато документальну позапланову виїзну перевірку ПП Інвесткомплект (код ЄДРПОУ 32633195) з питань дотримання вимого податкового законодавства України з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ Вірайн (код ЄДРПОУ 40877038) за період з 01.01.2017 по 31.01.2017, ТОВ Комплект Стандарт Сервіс (код ЄДРПОУ 41077038) за період з 01.03.2017 по 31.03.2017 рр., ТОВ Прайм-Фін Груп (код ЄДРПОУ 40733610) за період з 01.04.2017 по 30.04.2017 рр., ТОВ Фруктплюс (код ЄДРПОУ 40493323) за період з 01.05.2017 по 31.05.2017, ТОВ Бріск-Торг (код ЄДРПОУ 40874250) за період з 01.06.2017 по 30.07.2017 рр. та подальшої реалізації товарів (робіт, послуг) придбаних и зазначених контрагентів, тривалістю 5 робочих днів.

У відзиві, відповідачем також зазначено, що з метою проведення перевірки, головним державним ревізор-інспектором відділу аудиту платників території обслуговування Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції управління аудиту Головного управління державної фіскальної служби у Дніпропетровській області ОСОБА_4 27.12.2017 р. здійснено вихід на підприємство за адресою: 50065, Дніпропетровська область, м Кривий Ріг, Металургійний р-н, вул. Степана Тільги, буд.27 та встановлено відсутність посадової особи за юридичною адресою.

При цьому, відповідач зазначає, що на телефонний дзвінок директор ПП Інвесткомплект ОСОБА_5 повідомив, що знаходиться за містом та з'явиться до приміщення Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції після 15.00 години.

Так, 27.12.2017 р. в приміщенні Криворізької південної об'єднаної державної податкової інспекції було вручено особисто директору ПП Інвесткомплект наказ від 21.12.2017 р. №7294-п на проведення перевірки, пред'явлено направлення від 21.12.2017 р. №13641 та вручено запит №1 від 27.12.2017 р. про надання первинних документів.

В зазначений в запиті час ПП Інвесткомплект не надало до перевірки первинні документи про що складено акт від 28.12.2017 р. №35963/04-36-14-20/32633195 Про ненадання документів для проведення позапланової виїзної перевірки ПП Інвесткомплект (кодЄДРПОУ 32633195) .

02.01.2018 року директором ПП Інвесткомплект , ОСОБА_2, в порушення п. 81.1 ст. 81 ПКУ, у допуску до перевірки перевіряючого було відмовлено.

Враховуючи зазначене вище, перевіряючим складено акт від 02.01.2018 №60/04-36-14-20/32633195 Про недопущення посадових осіб ГУ ДФС у Дніпропетровській області до проведення перевірки ПП Інвесткомплект (код ЄДРПОУ 32633195), який направлено на адресу ПП Інвесткомплект засобами поштового зв'язку, у зв'язку з відмовою в отриманні останнього, що зафіксовано актом від 02.01.2018 №60/1/04-36-14-20/32633195 Про відмову від підписання акту .

У зв'язку із зазначеним вище, відповідач просить суд у задоволенні пред'явлених вимог відмовити у повному обсязі.

В судовому засіданні, призначеному на 07.02.2018 р., судом було поставлено на розгляд питання щодо можливості переходу до розгляду справи по суті за доказами, які наявні у матеріалах справи.

Повноважені представники позивача та представники відповідача не заперечували щодо переходу до розгляду справи по суті.

Таким чином, враховуючи зазначене вище, суд закрив підготовче провадження та перейшов до розгляду зазначеної справи по суті, застосувавши принцип процесуальної економії та у відповідності до ст.ст.192 - 211, 217, 224 - 228 КАС України безпосередньо 07.02.2018 року.

Дослідивши в судовому засіданні докази, наявні в матеріалах справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив наступне.

Приватне акціонерне товариство Інвесткомплект є юридичною особою, що підтверджується витягом з ЄДРПОУ, копія якого міститься в матеріалах справи.

27.10.2017 р. Головним управлінням Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області було направлено на адресу позивача лист від 27.10.2017 р. за №30501/10/04-36-14-12-12 Про надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень), відповідно до тексту якого з посиланням на пп.16.1.5 і 16.1.7 п.16.1 ст.16 пп.20.1.2 п.20.1 ст.20, п.1,2 абз.3 пп.73.3 ст.73, пп.78.1 та пп.78.1.4 п.78.1 ст.78 ПК України, п.14 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1245, контролюючий орган просив протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання цього запиту надати інформацію (пояснення та їх документальні підтвердження) з приводу наведених фактів безпосередньо у даному листі.

Головним управлінням Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області в листі від 27.10.2017 р. за №30501/10/04-36-14-12-12 було зазначено, які саме копії документів та пояснень необхідно надати, що безпосередньо стосуються господарських відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків (їх відображення в обліку і звітності) із наступними контрагентами: ТОВ ВІРАЙН (код ЄДРПОУ 40877403) за січень 2017 р.; ТОВ КОМПЛЕКТ СТАНДАРТ СЕРВІС (код ЄДРПОУ 41077038) за березень 2017 року; ТОВ ПРАЙМ-ФІН ГРУП (код ЄДРПОУ 40733610) за квітень 2017 року; ТОВ ФРУКТПЛЮС (код ЄДРПОУ 40493323) за травень 2017 року; ТОВ БРІСК-ТОРГ (код ЄДРПОУ 40874250) за червень 2017 р., а саме: накази про призначення на посаду керівника та головного бухгалтера на дату надання інформації та на дату надання інформації та на момент здійснення фінансово-господарської операції з контрагентом; договори (угоди) про використання офісних та складських приміщень; інформацію про наявність власних або орендованих складських приміщень; інформацію про наявність власних або орендованих складських приміщень; інформацію про власні виробничі потужності (в разі оренди, надати документи на підставі яких відбувається оренда (договори, інше); підтвердити форму та стан розрахунків; надати акти виконаних робіт); наявність основних фондів (власних та/або орендованих) - надати ж/о (картка рахунку) по рахунку 10 за відповідні періоди, а також надати інформацію щодо їх використання у виробничому процесі; документи на право власності; наявність ліцензії на проведення відповідної діяльності підприємства, якщо це передбачено діючим законодавством; штатний розпис підприємства за відповідні періоди із зазначенням посад та посадових окладів; наявність достатньої кількості кваліфікованих працівників у штаті для здійснення господарської діяльності; договори на наданні послуги та додатки до них; придбання товарів (робіт, послуг); акти виконаних робіт/наданих послуг; звіти та інші документи які підтверджують надання придбаних послуг; форма розрахунків (грошова, вексельна, взаємозалік) між підприємством та контрагентом, стан таких розрахунків станом на кінець періоду, що перевіряється, та на дату надання інформації, платіжні доручення, акти заліку, реєстри придбання робіт, послуг; оборотно-сальдові відомості та ж/о по рахункам 30, 31, 36, 37, 63, 68, 90, 91, 92, 94, 97 та/або інші, в яких відображені операції по придбанню послуг та їх подальшої реалізації (використання у власній господарській діяльності). У разі, якщо підприємство ПП Інвесткомплект не є кінцевим споживачем товарів, придбаних у ТОВ ВІРАЙН (код ЄДРПОУ 40877403) за січень 2017 р.; ТОВ КОМПЛЕКТ СТАНДАРТ СЕРВІС (код ЄДРПОУ 41077038) за березень 2017 року; ТОВ ПРАЙМ-ФІН ГРУП (код ЄДРПОУ 40733610) за квітень 2017 року; ТОВ ФРУКТПЛЮС (код ЄДРПОУ 40493323) за травень 2017 року; ТОВ БРІСК-ТОРГ (код ЄДРПОУ 40874250) за червень 2017 р. контролюючий орган просив вказати: реквізити підприємства покупця, якому надано послугу, код ЄДРПОУ, назва, підприємства, адреса місця знаходження, індивідуальний податковий номер); надати копії докумнентів, згідно з якими, надано та оплачено послуги; відображення операції по реалізації послуг у складі податкових зобов'язань в декларації по ПДВ (вказати місяць); вказати суму ПДВ, яка фактично нарахована після здійснення посередницької операції по придбанню та реалізації (віднесено в ДТ та КТ рахунку 641) та сплачено до бюджету; договорів/угод та специфікацій (додатків) до них; акти виконаних робіт/наданих послуг на продаж вказаних послуг; платіжні доручення, акти заліку, реєстри продажу послуги. У разі, якщо підприємство є кінцевим споживачем товарів, придбаних у ТОВ ВІРАЙН (код ЄДРПОУ 40877403) за січень 2017 р.; ТОВ КОМПЛЕКТ СТАНДАРТ СЕРВІС (код ЄДРПОУ 41077038) за березень 2017 року; ТОВ ПРАЙМ-ФІН ГРУП (код ЄДРПОУ 40733610) за квітень 2017 року; ТОВ ФРУКТПЛЮС (код ЄДРПОУ 40493323) за травень 2017 року; ТОВ БРІСК-ТОРГ (код ЄДРПОУ 40874250) за червень 2017 р. або використано товари у власних господарських потреб, контролюючим орган просив повідомити про це та підтвердити документально, як само використано придбані товари.

Зазначені вище документи, контролюючий орган просив надати до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області за адресою: м.Дніпро, вул.Сімферопольська, 17 А.

20.11.2017 р. ПП Інвесткомплект було направлено на адресу заступника начальника Головного управління Державної фіскальної служби України у Дніпропетровській області ОСОБА_6 лист від 20.11.2017 р. вих.№125, в тексті якого підприємством зазначено, що, оскільки відповідно до абз.18 п.73.3 ст.73 ПК України платник податку звільняється від обов'язку надавати відповідь на запит податкового органу, оформлений з порушеннями вимог, визначених абз.1-5 цього пункту, ПП Інвесткомплект не буте надавати до Криворізької південної ОДПІ документи по операцям з ТОВ ВІРАЙН , ТОВ КОМПЛЕКТ СТАНДАРТ СЕРВІС , ТОВ ПРАЙМ-ФІН ГРУП , ТОВ ФРУКТПЛЮС , ТОВ БРІСК-ТОРГ та своїми покупцями і замовниками за період з квітня по червень 2017 р. Також ПП Інвесткомплект зазначає, що не вбачає підстав для внесення змін до податкової звітності підприємства з податку на додану вартість за цей період.

21.12.2017 р. Головним управлінням Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області було винесено наказ від 21.12.2017 р. №7294-п Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПП Інвесткомплект (код ЄДРПОУ 32633195), яким призначено з 27.12.2017 р. документальну позапланову виїзну перевірку ПП Інвесткомплект з питань дотримання вимог податкового законодавства України з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ "Вірайн" (код ЄДРПОУ 40877403) за період з 01.01.2017 по 31.01.2017, з ТОВ "Комплект Стандарт Сервіс" (код ЄДРПОУ 41077038) за період з 01.03.2017 по 31.03.2017, з ТОВ "Прайм-Фін Груп" (код ЄДРПОУ 40733610) за період з 01.04.2017 по 30.04.2017, з ТОВ "Фруктплюс" (код ЄДРПОУ 40493323) за період з 01.05.2017 по 31.05.2017, з ТОВ "Бріск-Торг" (код ЄДРПОУ 40874250) а період з 01.06.2017 по 30.06.2017 та подальшої реалізації товарів (робіт, послуг) придбаних у ТОВ "Вірайн" (код ЄДРПОУ 40877403) за період з 01.01.2017 по 31.01.2017, ТОВ "Комплект Стандарт Сервіс" (код ЄДРПОУ 41077038) за період з 01.03.2017 по 31.03.2017, ТОВ "Прайм-Фін Груп" (код ЄДРПОУ 40733610) за період з 01.04.2017 по 30.04.2017, ТОВ "Фруктплюс" (код ЄДРПОУ 40493323) за період з 01.05.2017 по 31.05.2017, ТОВ Брікс-Торг (код ЄДРПОУ 40874250) за період з 01.06.2017 р. по 30.06.2017 р., тривалістю 5 робочих днів.

Головним державним ревізором-інспектором відділу аудиту платників території обслуговування Криворізької південної ОДПІ управління аудиту ГУ ДФС у Дніпропетровській області ОСОБА_4 було складено запит №1 від 27.12.2017 р. про надання документів ПП Інвесткомплект у термін до 17 год. 00 хв. 28.12.2017 р. з питань по взаємовідносинам з ТОВ "Вірайн" (код ЄДРПОУ 40877403) за період з 01.01.2017 по 31.01.2017, з ТОВ "Комплект Стандарт Сервіс" (код ЄДРПОУ 41077038) за період з 01.03.2017 по 31.03.2017, з ТОВ "Прайм-Фін Груп" (код ЄДРПОУ 40733610) за період з 01.04.2017 по 30.04.2017, з ТОВ "Фруктплюс" (код ЄДРПОУ 40493323) за період з 01.05.2017 по 31.05.2017, з ТОВ "Бріск-Торг" (код ЄДРПОУ 40874250) а період з 01.06.2017 по 30.06.2017 та подальшої реалізації товарів (робіт, послуг) придбаних у ТОВ "Вірайн" (код ЄДРПОУ 40877403) за період з 01.01.2017 по 31.01.2017, ТОВ "Комплект Стандарт Сервіс" (код ЄДРПОУ 41077038) за період з 01.03.2017 по 31.03.2017, ТОВ "Прайм-Фін Груп" (код ЄДРПОУ 40733610) за період з 01.04.2017 по 30.04.2017, ТОВ "Фруктплюс" (код ЄДРПОУ 40493323) за період з 01.05.2017 по 31.05.2017, ТОВ Брікс-Торг (код ЄДРПОУ 40874250) за період з 01.06.2017 р. по 30.06.2017 р. та подальшої реалізації товарів, а саме: договори, контракти та додатки до них, видаткові накладні, банківські виписки, касові розрахункові документи, регістри бухгалтерського обліку по рахунках 631 та 361, товарно-транспортні накладні, шляхові листи, додаткові угоди, специфікації, додаткові, узгоджені постачальником замовлення покупця, розрахунки-фактури, які визначені додатками та договорів, специфікації якості, та усі інші документи, підтверджуючі проведення фінансово-господарських взаємовідносин.

Зазначений вище запит №1 від 27.12.2017 р. підприємством було отримано 27.12.2017 р. в 15:47 год., що підтверджується відповідною відміткою на даному запиті.

В матеріалах справи містяться відомості, що 28.12.2017 р. за вих.№153 ПП Інвесткомплект було направлено на адресу Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області повідомлення про недопущення представників податкового органу до проведення документальної позапланової виїзної перевірки, в якому зазначено, що в наказі 21.12.2017 р. №7294-п Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПП Інвесткомплект (код ЄДРПОУ 32633195) не зазначено достатньої та достовірної підстави для призначення перевірки щодо ПП Інвесткомплект , що є підставою для не допуску посадових осіб контролюючого органу до проведення перевірки на підприємстві.

28.12.2017 р. головним державним ревізором-інспектором відділу аудиту платників території обслуговування Криворізької південної ОДПІ управління аудиту ГУ ДФС у Дніпропетровській області ОСОБА_4 було складено акт в Про ненадання документів для проведення позапланової виїзної документальної перевірки ПП ПП Інвесткомплект (код ЄДРПОУ 32633195) ід 28.12.2017 р. №35963/04-36-14-20/32633195.

На підставі зазначеного вище, начальником відділу моніторингу ризикових операцій ОСОБА_7 було складено доповідну записку на ім'я заступника начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області ОСОБА_6 з проханням узгодити проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПП Інвесткомплект (код ЄДРПОУ 32633195) з питань дотримання вимог податкового законодавства України з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ "Вірайн" (код ЄДРПОУ 40877403) за період з 01.01.2017 по 31.01.2017, з ТОВ "Комплект Стандарт Сервіс" (код ЄДРПОУ 41077038) за період з 01.03.2017 по 31.03.2017, з ТОВ "Прайм-Фін Груп" (код ЄДРПОУ 40733610) за період з 01.04.2017 по 30.04.2017, з ТОВ "Фруктплюс" (код ЄДРПОУ 40493323) за період з 01.05.2017 по 31.05.2017, з ТОВ "Бріск-Торг" (код ЄДРПОУ 40874250) а період з 01.06.2017 по 30.06.2017 та подальшої реалізації товарів (робіт, послуг) придбаних у ТОВ "Вірайн" (код ЄДРПОУ 40877403) за період з 01.01.2017 по 31.01.2017, ТОВ "Комплект Стандарт Сервіс" (код ЄДРПОУ 41077038) за період з 01.03.2017 по 31.03.2017, ТОВ "Прайм-Фін Груп" (код ЄДРПОУ 40733610) за період з 01.04.2017 по 30.04.2017, ТОВ "Фруктплюс" (код ЄДРПОУ 40493323) за період з 01.05.2017 по 31.05.2017, ТОВ Брікс-Торг (код ЄДРПОУ 40874250) за період з 01.06.2017 р. по 30.06.2017 р., тривлістю 5 робочих днів з 27.12.2017 р., у зв'язку з відмовою у наданні документів на запит ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 27.10.2017 р. №30501/10/04-36-14-12-12.

02.01.2018 р. директором ПП Інвесткомплект , ОСОБА_2 у допуску посадових осіб контролюючого органу до перевірки було відмовлено, у зв'язку з подачею даної позовної заяви до суду про оскарження наказу Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області "Про проведення документальної позапланової перевірки ПП "Інвесткомплект" (код ЄДРПОУ 32633195)" від 21.12.2017 р. №7294-п.

Так, 02.01.2018 р. головним державним ревізором-інспектором відділу аудиту платників території обслуговування Криворізької південної ОДПІ управління аудиту ГУ ДФС у Дніпропетровській області ОСОБА_4 було складено акт від 02.01.2018 р. за №60/04-36-14-20/32633195 Про недопущення посадових осіб до проведення позапланової виїзної документальної перевірки ПП Інвесткомплект (код ЄДРПОУ 326333195) .

В матеріалах справи містяться відомості, щодо того що, зазначивши, що у зв'язку з поданням даної позовної заяви до суду, директор ПП Інвесткомплект ОСОБА_2 не дочекавшись складання акту Про недопущення посадових осіб до проведення позапланової виїзної документальної перевірки ПП Інвесткомплект (код ЄДРПОУ 326333195) покинув приміщення Криворізької південної ОДПІ, про що головним державним ревізором-інспектором відділу аудиту платників території обслуговування Криворізької південної ОДПІ управління аудиту ГУ ДФС у Дніпропетровській області ОСОБА_4 було складено акт від 02.01.2018 р. №60/1/04-36-14-20/32633195 Про відмову підписання посадовою особою ПП Інвесткомплект (код ЄДРПОУ 326333195) акту Про недопущення посадових осіб до проведення позапланової виїзної документальної перевірки ПП Інвесткомплект (код ЄДРПОУ 326333195) від 02.01.2018 р. № 60/04-36-14-20/32633195.

Правовідносини сторін, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, щодо визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх прав та обов'язків, компетенції контролюючих органів, повноважень і обов'язків їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються нормами Конституції України від 28.06.1996р. № 254к/96-ВР, Податкового кодексу України від 02.12.2010р. № 2755-VI, Порядку проведення контролюючими органами зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 р. № 1232 тощо.

Відповідно до п. п. 61.1. ст. 61 ПК України визначається поняття податкового контролю - як системи заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Відповідно до ст.ст.71, 72 ПК України визначається поняття інформаційно - аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів як комплексу заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій на надається визначення збору податкової інформації.

Відповідно до ст.73 ПК України регулюється отримання податкової інформації контролюючими органами.

Зокрема, п.73.1 ст.73 ПК України визначається, що інформація, визначена у ст.72 ПК України, безоплатно надається контролюючим органам періодично або на окремий письмовий запит контролюючого органу у терміни, визначені п.73.2 цього Кодексу.

Відповідно до п.73.3 ст.73 ПК України закріплено право контролюючих органів на звернення до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження. Такий запит підписується керівником (заступником керівника) контролюючого органу і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.

При цьому, як вбачається з тексту п.73.3 ст.73 ПК України письмовий запит про надання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин, в тому числі і за наявності таких підстав, як: виявлення фактів, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансування тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку; виявлення недостовірності даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; у разі проведення зустрічної звірки; подання скарги щодо платника податків про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної, тощо. Запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі. Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом).

Також приписами зазначеної норми ПК України чітко встановлено, що платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь лише на запит, складений з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту.

Відповідно до п.74.2 ст.72 ПК України зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань.

Відповідно до пп.75.1.2 п.75.1 ПК України, документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом.

Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні контролюючого органу.

Документальною невиїзною позаплановою електронною перевіркою за заявою платника податків (далі - електронна перевірка) вважається перевірка, що проводиться на підставі заяви, поданої платником податків з незначним ступенем ризику, визначеним відповідно до пункту 77.2 статті 77 цього Кодексу, до контролюючого органу, в якому він перебуває на податковому обліку. Заява подається за 10 календарних днів до очікуваного початку проведення електронної перевірки, але не раніше офіційного повідомлення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, про запровадження проведення такої перевірки для відповідних платників податків: які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності; суб'єктів господарювання мікро-, малого; середнього підприємництва; інших платників податків. Форма заяви, порядок її подання, прийняття рішення про проведення електронної перевірки встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до ст.78 ПК України визначається порядок проведення документальних позапланових перевірок.

Відповідно до п.78.1 ст.78 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності, зокрема таких обставин як: за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту (пп.78.1.1), виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту (пп.78.1.4). Про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом (п.78.4 ст.78 ПК України).

Також, судом береться до уваги, що відповідно до пп.81.1 ст.81 ПК України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів, як: направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування органу державної податкової служби, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (об'єкта), перевірка якого проводиться (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється), мета, вид (планова або позапланова), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника органу державної податкової служби або його заступника, що скріплений печаткою органу державної податкової служби; - копії наказу про проведення перевірки; - службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки. Непред'явлення або не надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб органу державної податкової служби до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.

Як вбачається з письмових доказів, наявних в матеріалах справи, у спірних правовідносинах платник податків, отримавши від контролюючого органу письмовий запит від 27.10.2017 р. за №30501/10/04-36-14-12-12 Про надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень), не оскаржив дії контролюючого органу по складанню останнього ані в судовому, ані в адміністративному (позасудовому) порядку, не надав повної та вичерпної відповіді по всім питанням, котрі наведені в запиті, а також не надав витребуваних контролюючим органом документів.

При цьому, у листі-відповіді від 20.11.2017 р. вих.№125 ПП Інвесткомплект було зазначено, що у відповідності до абз.18 п.73.3 ст.73 ПК України платник податку звільняється від обов'язку надавати відповідь на запит податкового органу, оформлений з порушеннями вимог, визначених абз.1-5 цього пункту. Відтак, ПП Інвесткомплект не буте надавати до Криворізької південної ОДПІ документи по операціям з ТОВ ВІРАЙН , ТОВ КОМПЛЕКТ СТАНДАРТ СЕРВІС , ТОВ ПРАЙМ-ФІН ГРУП , ТОВ ФРУКТПЛЮС , ТОВ БРІСК-ТОРГ та своїми покупцями і замовниками за період з квітня по червень 2017 р., тобто вже з самої відповіді вбачається, що вимоги запитів позивач проігнорував та, як наслідок, не виконав.

Будь-яких інших підстав, щодо ненадання інформації, пояснень та їх документального підтвердження з приводу наведених фактів у листі від 27.10.2017 р. за №30501/10/04-36-14-12-12 позивачем як в позовній заяві, так і під час судового розгляду справи зазначено не було.

При цьому, суд зазначає, що посилання позивача на той факт, що підприємством було надано відповідь на кожний запит контролюючого органу у встановлені ПК України, а саме: відповідь на лист - попередження Криворізької південної ОДПІ вих. № 675/10/04-82-12-01 від 15.02.2017 р. щодо співпраці з ТОВ Вірайн ( код ЄДРПОУ 40877403) у період з 01.01.2017р. по 31.01.2017р., яке отримано ПП ІНВЕСТКОМПЛЕКТ 25.02.2017р. (лист вих.№34 від 07.03.2017 р.); відповідь на лист ГУ ДФС у Дніпропетровській області вих. № 3163/10/04-36-07-04-13 від 27.02.2017 р. щодо співпраці з ТОВ Вірайн ( од ЄДРПОУ 40877403) у період з 01.01.2017р. по 31.01.2017р., яке отримано ПП ІНВЕСТКОМПЛЕКТ 07.03.2017р. (лист вих.№9 від 16.03.2017р.); відповідь на лист ГУ ДФС у Дніпропетровській області вих. № 30501 /10/04-36-14-12 від 27.10.2017 р. щодо співпраці з ТОВ КОМПЛЕКТ СТАНДАРТ СЕРВІС (код ЄДРПОУ 41077038) у період з 01.03.2017р. по 31.03.2017р. та з ТОВ БРІСК-ТОРГ (код ЄДРПОУ 40874250) у період з 01.06.2017р. по 30.06.2017р., яке отримано ПП ІНВЕСТКОМПЛЕКТ 03.11.2017р., (листом вих.№ 125 від 20.11.2017р.); відповідь на лист - застереження Криворізької південної ОДПІ вих. № 2393/10/04-82-12-01 від 24.05.2017 р. щодо співпраці з ТОВ ПРАЙМ ФІН ГРУП ( код ЄДРПРОУ 40733610) у період з 01.04.2017р. по 30.04.2017р., яке отримано ПП ІНВЕСТКОМПЛЕКТ 12.06.2017р. (листом вих.№ 76 від 16.06.2017 р.); відповідь на лист - застереження Криворізької південної ОДПІ вих. № 3046/10/04-82-12-01 від 30.06.2017 р. щодо співпраці з ТОВ ФРУКТПЛІОС (код ЄДРПРОУ 40493323) у період з 01.05.2017р. по 31.05.2017р., яке отримано ПП ІНВЕСТКОМПЛЕКТ 23.06.2017р. (листом вих.№ 80 від 24.07.2017 р.), копії яких містяться в матеріалах справи, не мають будь-якого преюдиційного значення до даної адміністратвиної справи, оскільки предметом останньої є визнання протиправним та скасування наказу Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області "Про проведення документальної позапланової перевірки ПП "Інвесткомплект" (код ЄДРПОУ 32633195)" від 21.12.2017 р. №7294-п.

Суд зазначає, що у контролюючого органу виникло право на призначення документальної позапланової виїзної перевірки на підставі пп.75.1.2 п.75.1 ст.75, пп.78.1.1, пп.78.1.4 п.78.1 ст.78, п.82ю2 ст.82 ПК України, яке було реалізовано шляхом видачі оскаржуваного наказу від 21.12.2017 року №7294-п Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПП Інвесткомплект (код ЄДРПОУ 32633195).

Відповідно до положень ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а суд згідно ст. 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідно до ч.2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Системний аналіз наведених вище норм чинного податкового законодавства України у сукупності з обставинами, встановленими судом в процесі розгляду даної справи на підставі доказів, наявних в матеріалах справи, дозволяє суду прийти до висновку про відсутність з боку позивача обґрунтування належними доказами в розумінні ст. 73 КАС України незаконного та необґрунтованого характеру оскаржуваного наказу.

А відтак, викладене вище має наслідком наступне. Оскаржуваний наказ Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області "Про проведення документальної позапланової перевірки ПП "Інвесткомплект" (код ЄДРПОУ 32633195)" від 21.12.2017 р. №7294-п є прийнятим відповідачем на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, без ознак будь - якої форми дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь - якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямований зазначений наказ; своєчасно, що виключає як протиправний характер оскаржуваного наказу, так і наявність у суду правових підстав для задоволення позовних вимог в межах правового поля в спосіб захисту права, обраний позивачем.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відповідно до платіжного доручення №284 від 29.12.2017 року за подання адміністративного позову позивачем був сплачений судовий збір у розмірі 1 600,00 грн. (одна тисяча шістсот грн., 00 коп.), який у повному розмірі зараховано до Державного бюджету України.

Враховуючи відмову в задоволенні позовної заяви Приватного підприємства "ІНВЕСТКОМПЛЕКТ" до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування наказу Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області "Про проведення документальної позапланової перевірки ПП "Інвесткомплект" (код ЄДРПОУ 32633195)" від 21.12.2017 р. №7294-п, суд приходить до висновку про відсутність підстав для присудження і всіх здійснених позивачем документально підтверджених судових витрат з Державного бюджету України, а саме, судового збору у розмірі 1 600,00 грн. (одна тисяча шістсот грн., 00 коп.).

Керуючись ст.ст.242-244, 246, 250, 254, 255, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позовної заяви Приватного підприємства "ІНВЕСТКОМПЛЕКТ" до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування наказу Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області "Про проведення документальної позапланової перевірки ПП "Інвесткомплект" (код ЄДРПОУ 32633195)" від 21.12.2017 р. №7294-п - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та у строки, встановлені ст.295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення складений 13 лютого 2018 р.

Суддя ОСОБА_8 ОСОБА_8

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.02.2018
Оприлюднено18.04.2018
Номер документу73414206
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/386/18

Рішення від 07.02.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

Рішення від 07.02.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

Ухвала від 11.01.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні