ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
10 квітня 2018 року № 826/3081/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Скочок Т.О., за участі секретаря судового засідання - Новик В.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю Аккорд-Україна доГоловного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
за участю представників сторін:
від позивача - Шматко Є.В.,
від відповідача - Кравченко Є.В.,
В С Т А Н О В И В:
До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю Аккорд-Україна (далі також - ТОВ Аккорд-Україна, позивач) з позовом до Головного управління ДФС у м. Києві (далі також - ГУ ДФС у м. Києві, відповідач), в якому просило: визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 07.02.2018 №0002794004.
Позовні вимоги мотивовані тим, що висновки акта камеральної перевірки про порушення ТОВ Аккорд-Україна граничного терміну реєстрації акцизних накладних № 156 і № 157, складених 01.10.2017, у Єдиному реєстрі акцизних накладних є безпідставними. Позивач зазначає, що вказані акцизні накладні були відправлені ним в межах терміну, встановленого п. 231.6 ст. 231 Податкового кодексу України, а саме - 16.10.2017. Однак, електронні квитанції про отримання/неотримання таких акцизних накладних, які повинні були прийти протягом операційного дні 16.10.2017, всупереч вимог чинного законодавства надійшли на наступний день із зазначенням інформації про реєстрацію акцизних накладних у Єдиному реєстром 17.10.2017. За наведених обставин, позивач вважає прийняте на підставі акта №69/26-15-40-04/38792525 від 19.01.2018 податкове повідомлення-рішення від 07.02.2018 №0002794004 протиправним.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 27.02.2018 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі та призначено судове засідання.
У судовому засіданні 10.04.2018 представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги повністю, а представник відповідача заперечував проти позову з підстав та мотивів, що наведені у тексті його відзиву на позов.
Свої заперечення відповідач мотивував тим, що в ході проведеної камеральної перевірки встановлено випадки порушення позивачем граничних строків реєстрації акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, визначені п. 231.6 ст. 231 Податкового кодексу України. За наслідками проведеної перевірки складено акт від 19.01.2018 №69/26-15-40-04/38792525 та прийнято оспорюване податкове повідомлення-рішення від 07.02.2018 №0002794004.
Розглянувши подані особами, які беруть участь у справі, документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
19.01.2018 працівником ГУ ДФС у м. Києві проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у декларації акцизного податку ТОВ Аккорд-Україна щодо порушення порядку реєстрації акцизних накладних та розрахунків коригування до таких акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, за результатами був складений акт від від 19.01.2018 №69/26-15-40-04/38792525.
У висновках цього акта перевірки зафіксовано порушення позивачем вимог п. 231.6 ст. 231 Податкового кодексу України, а саме: реєстрації акцизних накладних за № 156 і № 157, складених 01.10.2017, з порушенням законодавчо встановлених термінів, а саме - 16.10.2017 (прострочення реєстрації становить 1 день).
07.02.2018 ГУ ДФС у м. Києві на підставі цього акта перевірки та згідно з пп. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54, п. 120 2 .1 ст. 120 2 Податкового кодексу України прийняло податкове повідомлення-рішення №0002794004, яким до ТОВ Аккорд-Україна застосовано штрафні санкції за затримку реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних всього у розмірі 2 034,02 грн. Розрахунок таких штрафних санкцій міститься у матеріалах позову.
Не погоджуючись з цим податковим повідомленням-рішенням від 07.02.2018, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Розглядаючи справу по суті, суд виходить з наступного.
Відповідно до пп. 14.1.60 1 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України, тут і надані в редакції чинній станом на день виникнення спірних правовідносин), Єдиний реєстр акцизних накладних - реєстр відомостей щодо акцизних накладних, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками акцизного податку електронними документами.
Відповідно до п. 231.1 ст. 231 ПК України платник податку при реалізації пального зобов'язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.
Пунктами 231.5, 231.6 ст. 231 ПК України встановлено, що при реалізації пального особа, яка реалізує пальне, зобов'язана в установлені терміни скласти акцизну накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі акцизних накладних, така реєстрація вважається наданням акцизної накладної отримувачу пального. Акцизні накладні, які не надаються отримувачу пального, та акцизні накладні/розрахунки коригування, складені за операціями з реалізації пального суб'єктам господарювання та фізичним особам, які не є платниками акцизного податку, також підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
Реєстрація акцизних накладних та/або розрахунків коригування у Єдиному реєстрі акцизних накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.
Підтвердженням особі, що реалізує пальне, про прийняття її акцизної накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру акцизних накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання акцизної накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані акцизні накладні та/або розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 231.1 цієї статті, протягом операційного дня отримувачу пального/особі, яка реалізує пальне, надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді із зазначенням причин.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, такі акцизна накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
Платник податку має право зареєструвати акцизну накладну та/або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних, в якій загальний обсяг реалізованого пального не перевищує обсяг, обчислений відповідно до пункту 232.3 статті 232 цього Кодексу.
Якщо обсяг, визначений відповідно до пункту 232.3 статті 232 цього Кодексу, є меншим за обсяг пального в акцизній накладній та/або розрахунку коригування, які платник податку повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних, то платник податку зобов'язаний перерахувати до бюджету суму коштів у розмірі акцизного податку за відповідний обсяг реалізованого пального, самостійно розрахованого за ставками, передбаченими підпунктом 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу, та зареєструвати заявку на поповнення обсягу залишку пального в системі електронного адміністрування реалізації пального.
Згідно із п. 120 2 .1 ст. 120 2 ПК України порушення платниками акцизного податку граничних термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, встановлених статтею 231 цього Кодексу тягне за собою накладення штрафу, зокрема, в розмірі:
2 відсотків від суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів.
Аналіз наведених норм свідчить про те, що законодавством встановлено чіткі терміни реєстрації акцизних накладних, що надаються продавцем товару покупцю, в Єдиному реєстрі акцизних накладних та за порушення яких податковим законодавством передбачено нарахування штрафних санкцій.
Водночас, штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Тобто, визначальною умовою для застосування штрафних (фінансових) санкцій є вчинення порушення вимог податкового законодавства, що вчинено за наявності протиправних дій суб'єкта господарювання націлених на вчинення такого порушення.
Таким чином, оцінка правомірності поведінки платників податків здійснюється на підставі норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, з врахуванням наявності, такої обов'язкової умови як наявність вини у діях платника податку при вчиненні порушення. Відсутність такої вини унеможливлює можливість притягнення до відповідальності за податкові правопорушення.
Відповідно до п. 231.8 статті 231 ПК України, порядок ведення Єдиного реєстру акцизних накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Отримувач пального має право звіряти дані отриманої акцизної накладної на відповідність з даними Єдиного реєстру акцизних накладних.
Постановою Кабінету Міністрів України №114 від 24.02.2106 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру акцизних накладних (далі - Порядок №114), який визначає механізм внесення відомостей, що містяться в акцизній накладній та/або розрахунку коригування до акцизної накладної, до Єдиного реєстру акцизних накладних, звіряння даних, що містяться у виданих платникам акцизного податку - отримувачам пального акцизній накладній та/або розрахунку коригування, з відомостями, які містяться у Реєстрі.
Пунктами 2, 6 - 8 Порядку №114 встановлено, що для реєстрації в Реєстрі акцизні накладні/розрахунки коригування надсилаються до ДФС в електронній формі відповідно до порядку подання податкових документів в електронному вигляді з дотриманням умови щодо реєстрації електронного цифрового підпису уповноваженої особи у порядку, визначеному законодавством.
Акцизні накладні/розрахунки коригування надсилаються протягом операційного дня.
Операційний день для реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування у Реєстрі триває щодня з 8 до 19 години.
Для реєстрації в Реєстрі платник акцизного податку здійснює шифрування акцизних накладних/розрахунків коригування, на які накладено електронний цифровий підпис, та надсилає їх до ДФС за допомогою засобів телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис та Про електронні документи та електронний документообіг . Електронний примірник акцизної накладної/розрахунку коригування зберігається у платника акцизного податку.
Акцизні накладні/розрахунки коригування, які надійшли до ДФС, розшифровуються, перевіряються електронні цифрові підписи, визначається відповідність електронного документа встановленому формату (стандарту) та за відсутності причин для їх неприйняття вносяться відомості, що містяться в акцизних накладних/розрахунках коригування, до Реєстру.
З метою підтвердження прийняття для реєстрації в Реєстрі акцизної накладної/розрахунку коригування платникові акцизного податку, який здійснює реєстрацію, надсилається квитанція в електронному вигляді, в якій зазначаються реквізити такого документа, відповідність електронного документа вставленому формату (стандарту), результати перевірки електронного цифрового підпису, інформація про платника акцизного податку, який реалізує пальне, дата і час прийняття, реєстраційний номер.
Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки ДФС, підлягає шифруванню та надсилається протягом операційного дня за допомогою засобів телекомунікаційних систем платникові акцизного податку, який здійснює реєстрацію акцизної накладної/розрахунку коригування. Електронний примірник квитанції зберігається у ДФС.
Згідно з п. 10 Порядку датою та часом надання акцизної накладної/розрахунку коригування до ДФС є дата та час, зазначені у квитанції про їх прийняття (підтвердження реєстрації) або неприйняття.
Якщо протягом операційного дня платникові акцизного податку не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття акцизної накладної/розрахунку коригування, вони вважаються зареєстрованими у Реєстрі.
Як свідчать наявні у справі матеріали, ТОВ Аккорд-Україна 01.10.2017 були складені акцизні накладні за № 156 і № 157.
ТОВ Аккорд-Україна надіслало до ДФС України електронні звітні документи - акцизні накладні, назви файлів: 26500037792525J1203002100000001111020172650.XML , 26500037792525J1203002100000001011020172650.XML . Дані звіти були доставлені в поштову скриньку ДФС України 16.10.2017 о 16 год. 57 хв. та 16 год. 58 хв., про що свідчать роздруківки електронних повідомлень. Позивач стверджує, що дані повідомлення про отримання звітності роздруковані з програми подання звітності СОНАТА за наслідками направлення саме акцизних накладних від 01.10.2017 за №156 і №157.
При цьому, упродовж операційного дня (16.10.2017) квитанції про прийнят-тя/неприйняття даних акцизних накладних не надійшли.
Лише 17.10.2017 по акцизних накладних від 01.10.2017 за №157 і №156 сформовано квитанції №1-АН, у яких зазначено, що документи доставлено до контролюючого органу 17.10.2017 о 09 год. 59 хв. та 10 год. 04 хв. відповідно, та №2-АН, яких зазначено, що вказані документи прийняті того ж дня.
У силу норм ч. 1 і 2 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Згідно ч. 1 ст. 73 цього Кодексу належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування.
При цьому, відповідно до ч. 4 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України суд не може витребовувати докази у позивача в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, окрім доказів на підтвердження обставин, за яких, на думку позивача, відбулося порушення його прав, свобод чи інтересів.
Натомість в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України).
Наведені вище обставини подання позивачем електронних акцизних накладних для реєстрації в Єдиному реєстрі акцизних накладних відповідачем в ході судового розгляду даної справи спростовано не було. Також відповідачем, як суб'єктом владних повноважень не спростовано посилання позивача, що складені ним 01.10.2017 акцизні накладні за № 156 і № 157 були подані до контролючого органу для здійснення реєстрації 16.10.2017.
Суд звертає увагу на те, що відповідачем не надано до суду доказів надіслання позивачу квитанції про прийняття або неприйняття акцизних накладних від 01.10.2017 за №156 і №157 саме протягом операційного дня 16.10.2017 року (з 8 до 19 години), а тому відповідно до вимог абз. 7 п. 231.6 ст. 231 ПК України та п. 10 Порядку, такі акцизні накладні вважаються зареєстрованими у Єдиному реєстрі акцизних накладних 16.10.2017.
З огляду на вищенаведене, суд дійшов висновку, що позивач протягом встановленого ст.231 ПК України строку та впродовж операційного дня - 16.10.2017 виконав обов'язок щодо надсилання для реєстрації акцизних накладних від 01.10.2017 за №156 і №157.
Таким чином, згідно із положеннями п. 231.6 ст. 231 ПК України такі квитанції повинні вважатися зареєстрованими в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що застосування до ТОВ Аккорд-Україна штрафних санкцій за п. 120 2 .1 ст. 120 2 ПК України суперечить нормам чинного законодавства.
Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У силу ч.ч. 1 та 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, перевіривши та проаналізувавши матеріали справи і надані сторонами докази за правилами, встановленими ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову.
Згідно з ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Наявним у матеріалах справи платіжним дорученням від 22.02.2018 №281 підтверджено, що ТОВ Аккорд-Україна під час звернення до суду з цим позовом сплачено судовий збір у загальному розмірі 1 762 грн. Відтак, суд вказує про присудження вказаних судових витрат у повному обсязі на користь позивача.
Керуючись статтями 77, 139, 245, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю Аккорд-Україна (код ЄДРПОУ 38792525, адреса місцезнаходження: м. Київ, вул. Смолича, 6) до Головного управління ДФС у м. Києві (код ЄДРПОУ 39439980, адреса місцезнаходження: м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 07.02.2018 №0002794004.
Присудити здійснені Товариством з обмеженою відповідальністю Аккорд-Україна (код ЄДРПОУ 38792525, адреса місцезнаходження: м. Київ, вул. Смолича, 6) документально підтверджені судові витрати у розмірі 1 762 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у м. Києві (код ЄДРПОУ 39439980, адреса місцезнаходження: м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19).
Рішення набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Т.О. Скочок
Повний текст рішення складений та підписаний 16.04.2018
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.04.2018 |
Оприлюднено | 19.04.2018 |
Номер документу | 73417226 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Скочок Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні