Рішення
від 05.04.2018 по справі 209/2745/17
ДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОДЗЕРЖИНСЬКА

Дніпровський районний суд м.Дніпродзержинська

Справа № 209/2745/17

Провадження № 2/209/108/18

РІШЕННЯ

іменем України

"05" квітня 2018 р. Дніпровський районний суд м. Дніпродзержинська Дніпропетровської області у складі:

головуючого судді Лобарчук О.О.

при секретарі Золотих Л.М.

представника позивача Карпенко І.О.

представника відповідача ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі Дніпровського районного суду м. Дніпродзержинська Дніпропетровської області в м. Кам'янське цивільну справу № 209/2745/17 (номер провадження 2/209/108/18) за позовом Головного управління пенсійного фонду України в Дніпропетровській області до ОСОБА_3 про стягнення надміру виплаченої пенсії ,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить стягнути з ОСОБА_3 суму надміру виплаченої пенсії за період з 01.04.2009 року по 31.07.2017 року в розмірі 36020,29 грн.

В обґрунтування позову позивач посилається на те, що ОСОБА_3 з 14.05.2006 року перебуває на обліку в Кам'янському об'єднаному управлінні Пенсійного фонду України Дніпропетровської області (надалі Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області) , відповідно до ст. 55 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи отримує пенсію за віком із зменшенням пенсійного віку, призначену управлінням Пенсійного фонду України у Дніпровському районі м. Дніпродзержинську.

За даними електронної пенсійної справи розмір пенсії ОСОБА_3 станом на 01.04.2016 року, як не працюючому пенсіонеру обчислювався із загального стажу, зарахованого по 30.04.2006 року, що склало 28 років 7 місяців 19 днів, у тому числі за Списком № 1 (ліквідатор ЧАЕС) - 15 днів та заробітної плати за період роботи з 01.01.1990 по 31.12.1994 роки та за даними системи персоніфікованого обліку з 01.07.2000 по 31.03.2006.

Індивідуальний коефіцієнт стажу з урахуванням вартості одного року страхового стажу 1,35 складає 0,38588 = 28 років х 12 місяців + 7 місяць = (343 місяців : 12 : 100) х 1,35.

Індивідуальний коефіцієнт заробітку після оптимізації складає 2,79973.

Заробіток для обчислення пенсії з урахуванням середньої заробітної плати по народному господарству за 2007 рік складає 3353,82 грн. (1197,91 грн. х 2,79973). Основний розмір пенсії за віком склав 1294,17 грн. (1197,91 грн. х 2,79973 х 0,38588).

Загальний розмір пенсії 1811,46 грн., з яких:

1294, 17 грн. - розмір пенсії за віком (1197,91 грн. х 2,79973 х 0,38588);

85, 92 грн. - доплата за понаднормативний стаж роботи за 8 років

як не працюючому пенсіонеру (1074,00 грн. х 8 %);

91,1 грн. - підвищення з 01.05.2012 відповідно до постанови КМУ від 23.04.2012 № 327 Про підвищення рівня соціального захисту населення ;

169, 36 грн. - фіксована індексація;

170, 82 грн. - додаткова пенсія потерпілим внаслідок ЧК 2 кат.

Під час реорганізації управлінням було проведено інвентаризацію пенсійних справ, в ході якої, встановлено відсутність паперової пенсійної справи ОСОБА_3, особовий рахунок № НОМЕР_2.

З метою належного відновлення паперової пенсійної справи, ОСОБА_3 запрошено до управління для надання всіх документів, підтверджуючих право на отримання раніше призначеної пенсії. Відповідачкою, 01.06.2017 року на особистому прийомі громадян надані до управління документи для відновлення паперової пенсійної справи, а саме копії: паспорту, ІПН, диплому про навчання, Свідоцтва про народження дитини, посвідчення ЧАЕС, трудової книжки, витягу комісії статусу учасника ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, довідка з в/ч № 64640, Свідоцтва про розірвання шлюбу, заяву на перерахунок пенсії по ст.42 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування .

Згідно з п.2.1 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України від 09.07.2003 № 1058 IV Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , затвердженого Постановою Правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2005 року за №1566/11846, визначено, що до заяви про призначення (перерахунку) пенсії додаються такі документи (надаються копії документів з оригіналами): паспорт та документи про місце проживання (реєстрації) особи; документ про присвоєння реєстраційного номеру; трудова книжка (відомості про роботу); диплом, атестат училища, які стверджують денну форму навчання; свідоцтво про народження дітей (для жінок);військовий білет або довідка військкомісаріату про період проходження військової служби (для чоловіків);довідка підтверджуюча пільговий стаж; довідка про заробіток за 60 календарних місяців підряд за будь - який період (за бажанням заявника) до 01.07.2000 року та підтверджуюча довідка підприємства про наявність первинних документів.

При перевірці наданих документів, встановлено факт не повідомлення про працевлаштування, з 03.11.2008 року , в той час за даними електронної пенсійної справи ОСОБА_3 не працювала з 16.05.2007 року. Відповідно даних електронної пенсійної справи коефіцієнт заробітку за 60 календарних місяців з 01.01.1990 року по 31.12.1994 року складав 5,6 з 01.01.2012 року. Для уникнення безпідставної переплати пенсії, Кам'янським об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України Дніпропетровської області проведено коригування даних середньомісячного заробітку за період з 01.01.1990 року по 31.12.1994 року та даних про працевлаштування з 01.04.2009 року , що призвело до переплати пенсії у розмірі 36 057, 13 грн., та зменшенню розміру пенсії з 01.04.2017 року розмір пенсії змінився з 1 811, 46 грн. на 1 446, 23 грн.

Управлінням зроблено запити довідок про заробітну плату за вказаний період до ПАТ Дніпровський металургійний комбінат та до Будинку культури ім. Горького.

Згідно зі ст. 50 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування від 09.07.2003 № 1058-IV суми пенсій, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку пенсіонера або подання страхувальником недостовірних даних, можуть бути повернуті пенсіонером добровільно або стягуються на підставі рішень територіальних органів Пенсійного фонду чи в судовому порядку.

01.06.2017 року ОСОБА_3 особисто надала заяву на утримання переплати в розмірі 20 % щомісячно до повного погашення заборгованості.

Після корегування заробітної плати, працевлаштування з 03.11.2008 року та проведення перерахунку пенсії по ст.42 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування пенсія ОСОБА_3 обчислена із загального стажу, зарахованого по 28.02.2017 року , що склало 37 років 11 місяців 28 днів, у тому числі за Списком № 1 (ліквідатор ЧАЕС) - 15 днів та заробітної плати за період роботи з 01.01.1990 по 31.12.1994 роки та за даними системи персоніфікованого обліку з 01.07.2000 по 31.03.2006 рік.

Індивідуальний коефіцієнт стажу з урахуванням вартості одного року страхового стажу 1,35 складає 0, 51188 = 37 років х 12 місяців + 1 місяць = (455 місяців : 12 : 100) х 1,35.

Індивідуальний коефіцієнт заробітку після оптимізації складає 1, 07446.

Заробіток для обчислення пенсії з урахуванням середньої заробітної плати по народному господарству за 2007 рік складає 1287, 11 грн. (1197, 91 грн. х 1, 07446).

Основний розмір пенсії за віком склав 648, 17 грн. (1197, 91 грн. х 1, 07446 х 0,51188).

Загальний розмір пенсії 1446, 23 грн., з яких:

648, 17 грн. - розмір пенсії за віком (1197, 91 грн. х 1, 07446 х 0, 51188);

425, 83 грн. - доплата до прожиткового мінімуму 1074, 00 грн., як працюючому пенсіонеру;

110, 19 грн. - доплата за понаднормативний стаж роботи за 17 років

(648, 17 грн. х 17%);

91, 22 грн. - підвищення з 01.05.2012 відповідно до постанови КМУ від 23.04.2012 № 327 Про підвищення рівня соціального захисту населення ;

- 170, 82 грн. - додаткова пенсія потерпілим внаслідок ЧК 2 кат.;

- 289, 25 грн. - повернення коштів ( 1446,23 грн. х 20 %).

До виплати 1156, 98 грн. Після отримання відповіді з ПАТ ДМК та БК ім. Горького розмір пенсії буде переглянуто з дня її зменшення, про що буде повідомлено ОСОБА_3 додатково.

В телефонному режимі за телефоном НОМЕР_1 начальником відділу було запропоновано ОСОБА_3 переглянути в сторону зменшення відсоток відрахування повернення надміру отриманих коштів надав особисто заяву до управління.

Надати заяву на зменшення відсотку відшкодування пенсіонерка відмовилась. При корегуванні заробітної плати, працевлаштування з 03.11.2008 та проведення перерахунку пенсії по ст. 42 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування допущена механічна помилка при веденні заробітної плати за червень місяць 2005 року, а саме: внесено 748,48 грн. замість 2048,48 грн., що призвело до зменшення основного розміру пенсії.

Пенсійна справа приведена у відповідність.

Станом на 01.09.2017 року розмір пенсії після перерахунку складає 1447,90 грн., з яких:

- 658,85 грн. - розмір пенсії за віком (1197,91 грн. х 1,07446 х 0,51188);

- 415,15 грн. - доплата до прожиткового мінімуму 1074,00 грн., як працюючому пенсіонеру;

- 112,00 грн. - доплата за понаднормативний стаж роботи за 17 років (658,85 грн. х 17%);

- 91,08 грн. - підвищення з 01.05.2012 відповідно до постанови КМУ від 23.04.2012 № 327 Про підвищення рівня соціального захисту населення ;

- 170,82 грн. - додаткова пенсія потерпілим внаслідок ЧК 2 кат.

ОСОБА_4 до управління документи які підтверджують стаж роботи або будь-які довідки про періоди робіт у спірний період, якими можна підтвердити вищий розмір заробітку та більший розміру пенсії не надавались . По своїй правовій природі ці кошти не можуть вважатись такими, що правомірно належать цьому громадянину та виплачені законно. Фактично вони отримані за рахунок державного бюджету.Виплата пенсії здійснюється за рахунок бюджетних коштів і кожне нецільове використання коштів бюджету веде за собою вагомий збиток державі, оскільки не дозволяє здійснювати певним чином функції по пенсійному забезпеченню громадян, гарантований Конституцією України. Тому виплачені надміру кошти підлягають обов'язковому поверненню.З огляду на вказане, дії Кам'янського об'єднаного управління Пенсійного фонду України у Дніпропетровській області є законними. Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. 01 січня 2017 року набрав чинності Закон України від 06.12.2016 № 1774- УІІІ"Про внесення змін до деяких законодавчих актів України", яким внесено зміни в Закон України від 08.07.2011 № 3674-УІ про звільнення Пенсійного фонду України від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх інстанціях.

Від відповідача надійшов відзив на позов про стягнення надміру виплаченої пенсії, згідно якого остання просила відмовити у задоволенні позову Кам'янського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровської області до ОСОБА_3 про стягнення надміру виплаченої пенсії. Обґрунтовуючи свої заперечення тим, що відповідач ОСОБА_3 шкоди позивачу не завдавала, не вчиняла жодних протиправних дій щодо позивача, який втратив пенсійну справу та надані відповідачем документи. Додані письмові доповнення до заперечень на позовну заяву . (а.с.43-47,140-142, 169-173)

В судовому засіданні представник позивача Карпенко І.О., яка діє на підставі довіренсоті від 28.12.2017 року підтримала позовні вимоги та просить їх задовольнити повністю.

Представник відповідача -ОСОБА_2, яка діє на підставі довіреності від 18.01.2018 року, заперечує проти задоволення позовних вимог. В своїх поясненнях послалася на письмові заперечення та доповнення до заперечень.

Суд, заслухав представника позивача, представника відповідача, вивчивши матеріали справи і дослідивши докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, дійшов висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, 14.05.2006 року отримує пенсію за віком із зменшенням пенсійного віку відповідно до ст. 55 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи .

Як вбачається з письмових матеріалів справи, що Кам'янським об'єднаним управлінням пенсійного фонду України в Дніпропетровській області 21.08.2017 року було направлено на адресу відповідача ОСОБА_3 повідомлення про зменшення пенсії в зв'язку з невідповідністю відомостей про заробітну плату за період з 01.01.1990 року по 31.12.1994 року , та неповідомленням про працевлаштування з 03.11.2008 року. В повідомленні було запропоновано повернути суму переплати в розмірі 36057,13 грн. (а.с.51)

Кам'янським об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України Дніпропетровської області при проведенні перевірки пенсійної справи ОСОБА_3 , в ході якої встановлено факт не повідомлення про працевлаштування, з 03.11.2008 року в той час за даними електронної пенсійної справи ОСОБА_3 не працювала з 16.05.2007 року. Відповідно даних електронної пенсійної справи коефіцієнт заробітку за 60 календарних місяців з 01.01.1990 по 31.12.1994 складав 5,6,з 01.01.2012 року. Для уникнення безпідставної переплати пенсії, Кам'янським об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України Дніпропетровської області проведено коригування даних середньомісячного заробітку за період з 01.01.1990 по 31.12.1994 роки та даних про працевлаштування з 01.04.2009 року , що призвело до переплати пенсії у розмірі 36 057, 13 грн., та зменшенню розміру пенсії з 01.04.2017 року розмір пенсії змінився з 1 811, 46 грн. на 1 446, 23 грн. Управлінням зроблено запити довідок про заробітну плату за вказаний період до ПАТ Дніпровський металургійний комбінат та до Будинку культури ім. Горького.

Як встановлено судом з позовних вимог, відзиву на позов та відповіді на відзив, суть даного спору зводиться до того, що при перевірці наданих документів ОСОБА_3 для відновлення в паперовому вигляді пенсійної справи , встановлено факт невідповідності відомостей про заробітну платі за період 60 календарних місяців з 01.01.1990 року по 31.12.1994 року , та не повідомлення про працевлаштування, з 03.11.2008 року , в той час за даними електронної пенсійної справи ОСОБА_3 не працювала з 16.05.2007 року.

Цей факт відповідач заперечує , бо вона особисто надавала довідку про своє працевлаштування з 03.11.2008 року у КЗ "Загальноосвітній навчальний заклад 1 ступеня - Гімназія № 39".

Щодо невідповідності відомостей про заробітну плату за 60 календарних місяців з 01.01.1990 року по 31.12.1994 року, позивач звернувся із запитом до БК ім. Горького з листом про запит довідки про заробітну плату та до ПАТ "Дніпровський меткомбінат".

На момент звернення Позивача до вищезазначеної профспілки з листом про Запит довідки про заробітну плату , а саме 24 січня 2018 року ВАТ Дніпровський металургійний комбінат ім. Ф.Е. Дзержинського на сьогодні має назву Публічне акціонерне товариство "Дніпровський металургійний комбінат (у подальшому - ПАТ ДМКД код ЄДРПОУ 05393043), а організація у якій працювала Відповідач з 01 квітня 1994 року по 31 березня 2000 року мала назву Профспілковий Центр культури та підпорядковувалась первинній організації профспілки трудящих металургійної і гірничодобувної промисловості України ВАТ Дніпровський металургійний комбінат ім. Ф.Е.Дзержинського (у подальшому - первинна організація профспілки ВАТ Дніпровський меткомбінат , код ЄДРПОУ 25539243) (головою якої був ОСОБА_5 , адреса: АДРЕСА_2

На теперішній час на вищезазначеному підприємстві є дві профспілки: первинна профспілкова організація Металургів (у подальшому - ППО Металургів ) (головою якої на даний час є ОСОБА_6, яка розташована за адресою: АДРЕСА_2) та первинна профспілкова організація Металістів (у подальшому - ППО Металістів , код ЄДРПОУ 39783857 ) (головою якої на даний час є ОСОБА_5, яка розташована за адресою: АДРЕСА_3

Як вбачається з довідки № 137 від 20.12.2017 року Адміністрація КЗ "Загальноосвітній навчальний заклад 1 ступеня - гімназія № 39" Кам'янської міської ради інформує, що ОСОБА_3 працює з 03.11.2008 року, про що свідчить запис в трудовій книжці № 12. З нарахованої зарплати утримувались та перераховувались внески до Пенсійного фонду України та подавався "Розрахунок суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, що підлягають сплаті". З січня 2010 року до Пенсійного фонду України подавався "Звіт про суми нарахованої заробітної плати (грошового забезпечення, доходу) застрахованих осіб та суми нарахованих внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до органів Пенсійного фонду України", де вказано персоніфіковану інформацію ...(а.с.146)

Відповідно до поданих позивачем письмових доказів, позивачем не доведено тих обставин, що наявні невідповідності відомостей про заробітну плату за 60 календарних місяців з 01.01.1990 року по 31.12.1994 року, та те, що відповідач свідомо не надавав інформацію про працевлаштування з 03.11.2008 року.

Як вбачається з довідки № 2483/15 від 11.10.2017 року Дніпровський відділ з питань призначення, перерахунку та виплати пенсій повідомляє, що станом на 11.10.2017 року сума переплати пенсії ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1, яка мешкає за адресою: АДРЕСА_4 становить 36020,29 грн. (а.с.22)

Відповідно до положень ст.ст. 12, 13, 81 ЦПК України, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках, а кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків встановлених цим Кодексом.

За правилами статей 2,12 ЦПК України, цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов'язків, передбачених законом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов'язаних із вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Згідно вимог ст.ст. 76, 77, 79, 80 ЦПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Згідно з п. 27 постанови №2 Пленуму Верховного Суду України від 12.06.2009 року "Про застосування норм цивільного процесуального законодавства при розгляді справ у суді першої інстанції," виходячи з принципу процесуального рівноправ'я сторін та враховуючи обов'язок кожної сторони довести ті обставини, на які вона посилається, необхідно в судовому засіданні дослідити кожний доказ, наданий сторонами на підтвердження своїх вимог або заперечень, який відповідає вимогам належності та допустимості доказів.

Відповідно до п. 4 Постанови правління Пенсійного фонду України від 25.11.2014 року № 25-3 "Про затвердження Порядку повернення сум пенсій, виплачених надміру, та списання сум переплати, що є безнадійними до стягнення, яким передбачено, що суми пенсії, виплачені надміру внаслідок рахункової помилки, або у випадку відмови пенсіонера від добровільного повернення виплачених сум стягуються в судовому порядку.

Згідно із ст. 1212 ЦК України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов'язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов'язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала.

Разом з тим, відповідно до ст. 1215 ЦК України, не підлягає поверненню безпідставно набуті: заробітна плата і платежі, що прирівнюються до неї, пенсії, допомоги, стипендії, відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю, аліменти та інші грошові суми, надані фізичній особі як засіб до існування, якщо їх виплата проведена фізичною або юридичною особою добровільно, за відсутності рахункової помилки з її боку і недобросовісності з боку набувача.

Відповідно до ч. 2 ст. 27 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , який набув чинності з 01.01.2004 року, страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку - на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом.

Відповідно до пунктів 8, 9 ч. 2 ст. 64 Закону № 1058-ІV, виконавча дирекція Пенсійного фонду зобов'язана забезпечувати відповідно до закону організацію і своєчасне внесення відомостей про страхувальників і застрахованих осіб до системи персоніфікованого обліку; здійснювати відповідно до закону контроль за достовірністю поданих страхувальниками і застрахованими особами відомостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку.

Відповідно до п. 5 Положення про організацію персоніфікованого обліку відомостей у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, затвердженого постановою КМУ від 4 червня 1998 р. № 794 персоніфікований облік здійснює Пенсійний фонд та його органи на місцях.

Відповідно до частин 2, 3 ст. 21 Закону № 1058-ІV, на кожну застраховану особу відкривається персональна електронна облікова картка, якій присвоюється унікальний номер електронної облікової картки. Персональна електронна облікова картка застрахованої особи повинна містити такі відомості: 1) умовно-постійна частина персональної електронної облікової картки; 2) частина персональної електронної облікової картки, яка відображає страховий стаж, заробітну плату (дохід, грошове забезпечення), розмір сплачених страхових внесків та інші відомості, необхідні для обчислення та призначення страхових виплат; 3) частина персональної електронної облікової картки, яка відображає виплату за рахунок коштів Пенсійного фонду пенсії застрахованій особі за місяцями; 4) частина персональної електронної облікової картки, яка відображає участь застрахованої особи в накопичувальній системі пенсійного страхування; 5) частина персональної електронної облікової картки, яка відображає звернення застрахованої особи, надання інформації про застраховану особу та інші відомості щодо реалізації прав застрахованої особи у системі пенсійного забезпечення.

Таким чином, з часу впровадження системи персоніфікованого обліку належним доказом факту працевлаштування мають бути саме індивідуальні відомості системи персоніфікованого обліку, а не записи у трудовій книжці.

Відповідно до поданих позивачем письмових доказів, позивачем не доведено тих обставин, що відповідач свідомо не надавав інформацію про працевлаштування з 03.11.2008 року.

Крім того, сума переплати пенсії у розмірі 36020,29 грн. позивачем не обґрунтована. Надані суду матеріали не містять розрахунку вказаної переплати, а саме за які місяці та які доплати, надбавки, нарахування, тощо та у якому розмірі, були надміру виплачені у зв'язку з працевлаштуванням відповідача.

Аналогічна позиція викладена і у постанові Верховного Суду України від 22.01.2014 року у справі № 6-151цс13, де Верховний Суд України зробив висновок, що безпідставно набуті особою кошти, що належать до виплат, встановлених абзацом 2 частини 1 ст. 1215 ЦК (зокрема, пенсія), за відсутності рахункової помилки з боку особи, яка добровільно провела їх виплату, і факту недобросовісності набувача, не підлягають поверненню.

Враховуючи вищевикладене, вимоги діючого законодавства, сумлінність поведінки одержувача коштів ОСОБА_3, недоведеність позивачем того факту, що суми пенсій, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку пенсіонера, суд вважає, що позовні вимоги є безпідставними та необґрунтованими, а тому такими, що не підлягають задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. 50 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування",ст.ст. 12, 13, 80, 81, 141, 247, 258, 259, 263-265, 268, 279, 354 ЦПК України, суд ,-

УХВАЛИВ:

В задоволенні позовних вимог Головного управління пенсійного фонду України в Дніпропетровській області до ОСОБА_3 про стягнення надміру виплаченої пенсії - відмовити повністю .

Рішення може бути оскаржене до Апеляційного суду Дніпропетровської області до або через Дніпровський районний суд м. Дніпродзержинська Дніпропетровської області шляхом подачі апеляційної скарги у тридцятиденний строк з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Дата складення повного судового рішення - 13.04.2018 року.

Суддя О.О. Лобарчук

СудДніпровський районний суд м.Дніпродзержинська
Дата ухвалення рішення05.04.2018
Оприлюднено19.04.2018
Номер документу73426066
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —209/2745/17

Рішення від 05.04.2018

Цивільне

Дніпровський районний суд м.Дніпродзержинська

Лобарчук О. О.

Рішення від 04.04.2018

Цивільне

Дніпровський районний суд м.Дніпродзержинська

Лобарчук О. О.

Рішення від 05.04.2018

Цивільне

Дніпровський районний суд м.Дніпродзержинська

Лобарчук О. О.

Ухвала від 30.03.2018

Цивільне

Дніпровський районний суд м.Дніпродзержинська

Лобарчук О. О.

Ухвала від 12.03.2018

Цивільне

Дніпровський районний суд м.Дніпродзержинська

Лобарчук О. О.

Ухвала від 08.02.2018

Цивільне

Дніпровський районний суд м.Дніпродзержинська

Лобарчук О. О.

Ухвала від 08.02.2018

Цивільне

Дніпровський районний суд м.Дніпродзержинська

Лобарчук О. О.

Ухвала від 22.01.2018

Цивільне

Дніпровський районний суд м.Дніпродзержинська

Лобарчук О. О.

Ухвала від 19.12.2017

Цивільне

Дніпровський районний суд м.Дніпродзержинська

Лобарчук О. О.

Ухвала від 19.12.2017

Цивільне

Дніпровський районний суд м.Дніпродзержинська

Лобарчук О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні