Постанова
від 20.07.2009 по справі 2а-21347\09\1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія 6.14

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 липня 2009 року Справа №2а-21374/09/1270

Луганський окружний адмін істративний суд у складі

головуючого судді Чернявс ької Т.І.,

при секретарі судового зас ідання Ігнатович О.А.,

за участю сторін:

від прокурора - прокурор в ідділу представництва інтер есів громадян та держави

в судах прокуратури Луга нської області

Гриненко С.В. (посвідчення від 31.07.2008 № 548)

від позивача - старши й державний податковий інспе ктор юридичного відділу

Цуцков І.В. (довірен ість від 29.01.2009 №2687/10)

від відповідача - не п рибув

від третьої особи - держ авний реєстратор Шлома І.В.

(посвідчення від 29.06.2004 № 001051)

державний реєстратор Євл анова Ю.В.

(посвідчення від 27.11.2007 № 000307)

розглянувши у відкритом у судовому засіданні у м. Луга нську

справу за адміністративни м позовом

Прокурора м. Алчевська в ін тересах держави в особі

Алчевської об' єднаної де ржавної податкової інспекці ї Луганської області

до приватного підприємств а «ПРОМГРУПВИЖЕН»

за участю третьої особи, як а не заявляє самостійних вим ог на предмет спору на сторон і відповідача, - державного ре єстратора виконавчого коміт ету Алчевської міської ради Луганської області

про визнання недійсними з апису про державну реєстраці ю змін до установчих докумен тів, запису про внесення змін до відомостей про юридичну о собу, що не пов' язані зі змін ами в установчих документах, припинення юридичної особи,

ВСТАНОВИВ:

30 березня 2009 року Прокурор м. Алчевська звернувся до Луг анського окружного адмініст ративного суду з адміністрат ивним позовом в інтересах де ржави в особі Алчевської об' єднаної державної податково ї інспекції Луганської облас ті до приватного підприємств а «ПРОМГРУПВИЖЕН» (ідентифік аційний код 34318173) про визнання н едійсними запису про державн у реєстрацію змін до установ чих документів юридичної осо би від 28.01.2008 № 1 384 105 0005 001491, запис у про внесення змін до відомо стей про юридичну особу, що не пов' язані зі змінами в уста новчих документах, від 28.01.2008 № 1 3 84 107 0006 001491 та припинення юридично ї особи відповідача у зв' яз ку з відсутністю юридичної о соби за вказаною в засновниц ьких документах адресою.

В обґрунтування позовних в имог прокурор послався на те , що зміни до установчих докум ентів суперечать діючому зак онодавству та підлягають виз нанню недійсними, а їх держав на реєстрація - скасуванню, оскільки в порушення ч. 1 ст. 87 Ц ивільного кодексу України но ва редакція статуту ПП «ПРОМ ГРУПВИЖЕН» розроблена та скл адена не засновником підприє мства ОСОБА_5, а іншими осо бами, що підтверджується поя сненнями відповідача. Заснов ник підприємства ОСОБА_5 д окументи про внесення змін д о статуту підприємства не пі дписував, не мав наміру та віл ьного волевиявлення на зайня ття підприємницькою діяльні стю, здійснення фінансово-го сподарської діяльності у ПП «ПРОМГРУПВИЖЕН», не мав для ц ього реальної змоги за відсу тності печаток та штампів, ві дповідної освіти та знань.

Крім того, в порушення ч. 1 ст. 29 Закону України від 15 травня 2 003 року № 755-IV “Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців», згі дно якої для проведення держ авної реєстрації змін до уст ановчих документів юридична особа повинна подати (надісл ати рекомендованим листом з описом вкладення) пакет відп овідних документів, відповід ач особисто або рекомендован им листом такий пакет докуме нтів державному реєстратору не подавав.

Перевіркою, проведеною спі вробітниками податкової міл іції Алчевської ОДПІ, встано влена відсутність ПП «ПРОМГР УПВИЖЕН» за вказаним її місц езнаходженням, що підтверджу ється відповідним актом від 20.03.2008 № 1098/7-26/3414.

За таких обставин прокурор вважає, що є законні підстави для скасування державної ре сєтрації змін до установчих документів суб'єкта підприєм ницької діяльності та припин ення юридичної особи.

Ухвалою суду від 11 червня 2009 р оку до участі у справі у якост і третьої особи, яка не заявля є самостійних вимог на предм ет спору на стороні відповід ача, залучено державного реє стратора виконавчого коміте ту Алчевської міської ради Л уганської області.

Поясненнями на адміністра тивний позов від 14 липня 2009 рок у № 492/15 державний реєстратор ви конавчого комітету Алчевськ ої міської ради Луганської о бласті у задоволенні позовни х вимог просить відмовити по вністю, оскільки державна ре єстрація змін до установчих документів юридичної особи п роведена у цілковитій відпов ідності із вимогами ст. 29 Зако ну України від 15 травня 2003 року № 755-IV “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців». Для держав ної реєстрації змін до устан овчих документів юридичної о соби документи були надані у повному обсязі та належним ч ином оформлені. За таких обст авин у державного реєстратор а не було підстав для відмови у державній реєстрації змін до установчих документів ПП «ПРОМГРУПВИЖЕН». Внесення з мін до відомостей про юридич ну особу (зміна керівника) бул о проведено на підставі реєс траційної картки № 4 на внесен ня змін до відомостей про юри дичну особу та рішення власн ика від 26.01.2008.

Крім цього, зазначає держав ний реєстратор, відповідно д о ч. 1 ст. 31 Закону України від 15 т равня 2003 року № 755-IV “Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в» скасування державної реєс трації змін до установчих до кументів юридичної особи мож ливо лише у разі постановлен ня судового рішення щодо ска сування рішення засновників (учасників) юридичної особи а бо уповноваженого ними орган у про внесення змін до устано вчих документів юридичної ос оби, або про визнання повніст ю або частково недійсними зм ін до установчих документів юридичної особи.

Відповідач у судове засіда ння не прибув, причини неявки суду не повідомив, про дату, м ісце та час слухання справи п овідомлявся належним чином.

У судовому засіданні проку рор та представник позивача позов підтримали, надали поя снення, аналогічні викладени м у позові.

У судовому засіданні держа вний реєстратор виконавчого комітету Алчевської міської ради Луганської області над ав пояснення, аналогічні вик ладеним у поясненнях від 14 лип ня 2009 року № 492/15.

Вислухавши прокурора, пред ставника позивача та третю о собу, дослідивши матеріали с прави, суд приходить до висно вку, що позов підлягає частко вому задоволенню з наступних підстав.

25 липня 2006 року у виконавчому комітеті Алчевської міської ради Луганської області про ведено державну реєстрацію н овоутвореної шляхом заснува ння юридичної особи - прива тного підприємства «ПРОМГРУ ПВИЖЕН» (ідентифікаційний ко д 34318173), про що до Єдиного держав ного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в внесено запис - 1 384 102 0000 001491 (арк . справи 57).

28 січня 2008 року на підставі по даних документів (реєстрацій ної картки на проведення дер жавної реєстрації змін до ус тановчих документів юридичн ої особи від 28 січня 2008 року, ори гіналу рішення власника від 26 січня 2008 року № 1 про внесення з мін до установчих документів , оригіналу договору даруван ня корпоративних прав від 26 сі чня 2008 року, квитанції про внес ення реєстраційного збору за проведення державної реєстр ації змін до установчих доку ментів від 28 січня 2008 року, ориг іналу статуту з відміткою пр о його державну реєстрацію, д вох примірників статуту прив атного підприємства «ПРОМГР УПВИЖЕН» у новій редакції) де ржавним реєстратором викона вчого комітету Алчевської мі ської ради Луганської област і у відповідності із вимогам и ст. 29 Закону України від 15 тра вня 2003 року № 755-IV “Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» проведено державну реєстрац ію змін до установчих докуме нтів приватного підприємств а «ПРОМГРУПВИЖЕН», про що до Є диного державного реєстру юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців внесено запис - № 1 384 105 0005 001491 (арк. справи 60).

28 січня 2008 року державним реє стратором виконавчого коміт ету Алчевської міської ради Луганської області у відпові дності із ч. 1 ст. 19 Закону Украї ни від 15 травня 2003 року № 755-IV “Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - підп риємців» до Єдиного державно го реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців в несено запис про внесення зм ін до відомостей про юридичн у особу, що не пов' язані зі зм інами в установчих документа х, № 1 384 107 0006 001491 (арк. справи 61).

Записи від 28 січня 2008 року про державну реєстрацію змін до установчих документів № 1 384 105 0005 001491 та про внесення змін до ві домостей про юридичну особу, що не пов' язані зі змінами в установчих документах, № 1 384 107 0006 001491 прокурор просить визнати недійсними.

У задоволенні позовних вим ог про визнання недійсними з апису про державну реєстраці ю змін до установчих докумен тів юридичної особи від 28 січн я 2008 року № 1 384 105 0005 001491 та з апису про внесення змін до ві домостей про юридичну особу, що не пов' язані зі змінами в установчих документах, від 28 січня 2008 року № 1 384 107 0006 001491 суд відм овляє з наступних підстав.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та Закона ми України.

Згідно з п. 17 ч. 1 ст. 11 Закону Укр аїни від 04 грудня 1990 року № 509-XII «П ро державну податкову службу в Україні» органи державної податкової служби у випадка х, в межах компетенції та у пор ядку, встановлених законами України, мають право звертат ися у передбачених законом в ипадках до судових органів і з заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстр ації суб' єкта підприємниць кої діяльності.

Зазначені повноваження ор ганів державної податкової с лужби щодо звернення до суду із заявою (позовною заявою) пр о скасування державної реєст рації суб'єкта підприємницьк ої діяльності слід розуміти як право на позов про припине ння юридичної особи або підп риємницької діяльності фізи чної особи - підприємця на під ставі Закону України від 15 тра вня 2003 року № 755-IV «Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» , оскільки відповідно до прик інцевих положень зазначеног о Закону, який набрав чинност і з 01 липня 2004 року, закони та нор мативно-правові акти, прийня ті до набрання чинності цим З аконом, діють у частині, що не суперечить цьому закону.

Таким чином, органи державн ої податкової служби мають п раво звертатися до суду з поз овами про припинення юридичн ої особи за підставами, зазна ченими в ч. 2 ст. 38 Закону Україн и від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про д ержавну реєстрацію юридични х осіб та фізичних осіб - підпр иємців».

Враховуючи викладене, суд д ійшов висновку, що чинне зако нодавство України, зокрема, З акон України від 04 грудня 1990 ро ку № 509-XII «Про державну податко ву службу в Україні» та Закон України від 15 травня 2003 року № 75 5-IV «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців», не надає поз ивачеві, як суб' єкту владни х повноважень, права на зверн ення до суду із адміністрати вним позовом про визнання не дійсними запису про державну реєстрацію змін до установч их документів юридичної особ и та запису про внесення змін до відомостей про юридичну о собу, що не пов' язані зі змін ами в установчих документах, що є підставою для відмови у з адоволенні позову.

Крім цього, суд вважає за не обхідне, зазначити, що відпов ідно до вимог ч. 1 ст. 31 Закону Ук раїни від 15 травня 2003 року № 755-IV « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - п ідприємців» скасування держ авної реєстрації змін до уст ановчих документів юридично ї особи проводиться державни м реєстратором лише у разі по становлення судового рішенн я щодо скасування рішення за сновників (учасників) юридич ної особи або уповноваженого ними органу про внесення змі н до установчих документів ю ридичної особи, або про визна ння повністю або частково не дійсними змін до установчих документів юридичної особи.

Позовні вимоги про припине ння юридичної особи - прива тного підприємства «ПРОМГРУ ПВИЖЕН» (ідентифікаційний ко д 34318173) визнаються судом обґрун тованими та такими, що підляг ають задоволенню, з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 33 Закону України від 15 травня 2003 року № 75 5-IV «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців» юридична ос оба припиняється в результат і передання всього свого май на, прав та обов' язків іншим юридичним особам - правонаст упникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетвор ення (реорганізації) або в рез ультаті ліквідації за рішенн ям, прийнятим засновниками (у часниками) юридичної особи а бо уповноваженим ними органо м, за судовим рішенням або за р ішенням органу державної вла ди, прийнятим у випадках, пере дбачених законом.

У відповідності із ч. 2 ст. 38 За кону України від 15 травня 2003 ро ку № 755-IV «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців» підстав ами для постановлення судово го рішення щодо припинення ю ридичної особи, що не пов'язан о з банкрутством юридичної о соби, зокрема є:

- визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації через порушення зак ону, допущені при створенні ю ридичної особи, які не можна у сунути;

- провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;

- невідповідність мінімаль ного розміру статутного фонд у юридичної особи вимогам за кону;

- неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;

- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.

Згідно довідки з Єдиного де ржавного реєстру юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців від 08 липня 2009 року № 3762452 (арк . справи 57-62) 20 червня 2008 року до Єд иного державного реєстру бул о внесено запис № 1 384 143 0008 001491 - вн есення інформації щодо відсу тності юридичної особи за вк азаною адресою.

Приймаючи до уваги, що в Єди ному державному реєстрі юрид ичних осіб та фізичних осіб - п ідприємців наявний запис про відсутність приватного підп риємства «ПРОМГРУПВИЖЕН» (ід ентифікаційний код 34318173) за вка заним його місцезнаходження м, у суду є підстави для припин ення юридичної особи відпові дача.

Згідно з п. 17 ст. 11 Закону Украї ни від 04 грудня 1990 року № 509-XII «Про державну податкову службу в Україні» органи державної п одаткової служби у випадках, в межах компетенції та у поря дку, встановлених законами У країни, мають право звертати ся у передбачених законом ви падках до судових органів із заявою (позовною заявою) про с касування державної реєстра ції суб' єкта підприємницьк ої діяльності.

Зазначені повноваження ор ганів державної податкової с лужби щодо звернення до суду із заявою (позовною заявою) пр о скасування державної реєст рації суб'єкта підприємницьк ої діяльності слід розуміти як право на позов про припине ння юридичної особи або підп риємницької діяльності фізи чної особи - підприємця на під ставі Закону України від 15 тра вня 2003 року № 755-IV «Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» , оскільки відповідно до прик інцевих положень зазначеног о Закону, який набрав чинност і з 01 липня 2004 року, закони та нор мативно-правові акти, прийня ті до набрання чинності цим З аконом, діють у частині, що не суперечить цьому закону.

Таким чином, органи державн ої податкової служби мають п раво звертатися до суду з поз овами про припинення юридичн ої особи.

Відповідно до ст. 10 Закону Ук раїни від 04 грудня 1990 року № 509-XII « Про державну податкову служб у в Україні» до функцій орган ів державної податкової служ би належить контроль за своє часністю, достовірністю, пов нотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язко вих платежів), контроль за сво єчасністю подання платникам и податків бухгалтерських зв ітів і балансів, податкових д екларацій, розрахунків та ін ших документів, пов'язаних з о бчисленням податків, інших п латежів, а також перевірка до стовірності цих документів щ одо правильності визначення об'єктів оподаткування і обч ислення податків, інших плат ежів.

З метою реалізації вказано ї основної функції податково го органу Закон України від 04 грудня 1990 року № 509-XII «Про держав ну податкову службу в Україн і» визначив право органів де ржавної податкової служби зд ійснювати документальні нев иїзні перевірки, а також план ові та позапланові виїзні пе ревірки своєчасності, достов ірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (о бов'язкових платежів), додерж ання валютного законодавств а; одержувати у платників под атків (посадових осіб платни ків податків) пояснення з пит ань, що виникають під час пере вірок та стосуються реалізац ії повноважень органів держа вної податкової служби, вста новлених цим та іншими закон ами України; вимагати від пла тників податків, діяльність яких перевіряється, усунення виявлених порушень податков ого законодавства, контролюв ати виконання законних вимог посадових осіб органів держ авної податкової служби, а та кож припинення дій, які переш коджають здійсненню повнова жень посадовими особами орга нів державної податкової слу жби.

Вказана норма кореспондує з нормами Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб - підп риємців», якими визначені пі дстави для постановлення суд ового рішення про припинення юридичної особи внаслідок н аявності в Єдиному державном у реєстрі запису про відсутн ість особи за її місцезнаход женням та неподання податков ої звітності протягом року, о скільки тільки за умови знах одження юридичної особи за м ісцезнаходженням та наявнос ті податкової звітності можл иво реалізувати основну конт рольну функцію податкового о ргану.

За таких обставин, суд вважа є, що в судовому засіданні зна йшли підтвердження підстави для припинення юридичної ос оби відповідача.

Відповідно до ч. 1 ст. 38 Закону України від 15 травня 2003 року № 75 5-IV «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців» суд, який по становив рішення щодо припин ення юридичної особи, що не по в'язане з банкрутством юриди чної особи, у день набрання та ким рішенням законної сили н аправляє його копію державно му реєстратору за місцезнахо дженням юридичної особи для внесення до Єдиного державно го реєстру запису про судове рішення.

Враховуючи вимоги ч. 4 ст. 94 КА С України, а також те, що проку рор та позивач відповідно до п. 30 та п. 15 ст. 4 Декрету Кабінету Міністрів України від 21 січня 1993р. №7-93 “Про державне мито” від сплати державного мита (судо вого збору) звільнені, судові витрати у цій справі не підля гають стягненню з відповідач а, оскільки у справах, в яких п озивачем є суб' єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни у судовому засіданні 20 липн я 2009 року проголошено вступну та резолютивну частини пост анови. Складення постанови у повному обсязі відкладено, п ро що згідно вимог ч. 4 ст. 167 КАС У країни повідомлено після про голошення вступної та резолю тивної частин постанови у су довому засіданні.

Керуючись ст. ст. 19, 31, 33, 38 Закону України від 15 травня 2003 року № 75 5-IV «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців», п. 17 ч. 1 ст. 11 Зак ону України від 04 грудня 1990 рок у № 509-XII «Про державну податков у службу в Україні», ст. ст. 17, 18, 94, 158-163 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Припинити юридичну особу - п риватне підприємство «ПРОМГ РУПВИЖЕН» (ідентифікаційний код 34318173, місцезнаходження: 94207, Л уганська область, м. Алчевськ , вул. Гагаріна, буд. 24), зареєстр оване у виконавчому комітеті Алчевської міської ради Луг анської області: дата провед ення державної реєстрації - 25 липня 2006 року, номер запису про державну реєстрацію - 1 384 102 0000 001491.

В решті позовних вимог відм овити.

У день набрання постановою законної сили направити її к опію державному реєстратору за місцезнаходженням юридич ної особи (виконавчий коміте т Алчевської міської ради Лу ганської області, місцезнахо дження: 94220, Луганська область, м. Алчевськ, вул. Леніна , 48) для внесення до Єдиного дер жавного реєстру юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців запису про судове рішен ня щодо припинення юридично ї особи.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.

Про апеляційне оскарження спочатку подається заява. Об ґрунтування мотивів оскарже ння і вимоги до суду апеляцій ної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.

Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до Донецького апеля ційного адміністративного с уду через Луганський окружни й адміністративний суд. Копі я апеляційної скарги одночас но надсилається особою, яка ї ї подає, до суду апеляційної і нстанції.

Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом двад цяти днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Постанова складена у повно му обсязі 27 липня 2009 року.

Суддя Т.І. Чернявська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.07.2009
Оприлюднено11.12.2010
Номер документу7342857
СудочинствоАдміністративне
🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні