Постанова
від 03.08.2009 по справі 2а-23304\09\1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія 6.6.2

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 серпня 2009 року Справа №2а-23304/09/1270

Луганський окружний адмін істративний суд у складі

головуючого судді Чернявс ької Т.І.,

при секретарі судового зас ідання Ігнатович О.А.,

за участю сторін:

від позивача - старший д ержавний податковий інспект ор юридичного відділу

Золотих Г.А. (довір еність від 16.03.2009 № 5127/10)

від відповідача - не при був

від третьої особи - не п рибув

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку

справу за адміністративни м позовом

державної податкової інс пекції в Жовтневому районі у м. Луганську

до приватного підприємств а «ТКФ «УРБАН-ТОРГ-08»

за участю третьої особи, як а не заявляє самостійних вим ог на предмет спору на сторон і

відповідача, - Управління де ржавної реєстрації та місько го реєстру Луганської місько ї ради,

про визнання недійсним зап ису про державну реєстрацію та припинення юридичної особ и,

ВСТАНОВИВ:

04 червня 2009 року державна п одаткова інспекція в Жовтнев ому районі у м. Луга нську звернулась до Луганськ ого окружного адміністратив ного суду з адміністративним позовом до приватного підпр иємства «ТКФ «УРБАН-ТОРГ-08» пр о визнання недійсним запису від 26 лютого 2008 року № 1 382 102 0000 014624 пр о державну реєстрацію приват ного підприємства «ТКФ «УРБА Н-ТОРГ-08» (ідентифікаційний ко д 35773515) та припинення юридичної особи.

В обґрунтування позовних в имог позивач послався на те, щ о при створені приватного пі дприємства «ТКФ «УРБАН-ТОРГ- 08» були допущені порушення за кону, які не можна усунути, що у відповідності із абз. 2 ч. 2 ст. 38 Закону України від 15 травня 2 003 року № 755-IV “Про державну реєстрацію юридичних осіб т а фізичних осіб - підприємців » є підставою для визнання не дійсним запису про проведенн я державної реєстрації та по становлення судового рішенн я щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкру тством юридичної особи. Пору шення закону при створенні п риватного підприємства «ТКФ «УРБАН-ТОРГ-08», які не можна ус унути, полягають в тому, що дер жавна реєстрація проведена о манним шляхом (має ознаки фік тивності) невідомою особою з метою ухилення від оподатку вання.

Гр. ОСОБА_2, який при держ авній реєстрації приватного підприємства «ТКФ «УРБАН-ТО РГ-08» зареєстрований засновн иком та керівником цього під приємства, надав 20.12.2008 поясненн я, з яких вбачається, що приват не підприємство «ТКФ «УРБАН- ТОРГ-08» було зареєстровано на його ім' я за пропозицією ма лознайомого чоловіка на ім' я «Юрій» без мети зайняття пі дприємницькою діяльністю. Пі сля реєстрації у всіх необхі дних установах, всі статутні документи підприємства ОС ОБА_2 передав вищезазначено му чоловіку, якого більше не б ачив. Крім того, гр. ОСОБА_2 пояснив, що до фінансово-госп одарської діяльності приват ного підприємства «ТКФ «УРБА Н-ТОРГ-08» він ніякого відношен ня не має, угод від імені даног о підприємства не укладав, по даткову звітність не складав , документів фінансово-госпо дарської діяльності не підпи сував та нікому цього робити не доручав, підприємство він зареєстрував заради отриман ня матеріальної винагороди т а без мети зайняття підприєм ницькою діяльністю.

Актом від 22 грудня 2008 року б/н, складеним працівниками голо вного відділу податкової міл іції спеціалізованої держав ної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Луганську, встан овлено, що приватне підприєм ство «ТКФ «УРБАН-ТОРГ-08» за юр идичною адресою, що зазначен а в установчих документах, не знаходиться.

Отже, зазначає в позові пози вач, з наведеного вбачається , що приватне підприємство «Т КФ «УРБАН-ТОРГ-08» було зареєст ровано з метою ухилення від о податкування оманним шляхом (має ознаки фіктивності) неві домою особою, і це є підставою для винесення судового ріше ння про визнання недійсним з апису від 26 лютого 2008 року № 1 382 102 0000 014624 про державну реєстрацію приватного підприємства «ТК Ф «УРБАН-ТОРГ-08» (ідентифікаці йний код 35773515) через порушення з акону, допущені при створенн і юридичної особи, які не можн а усунути, та припинення юрид ичної особи.

У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, надав пояснення, аналогі чні викладеним у позові.

Ухвалою суду від 17 червня 2009 р оку до участі у справі у якост і третьої особи, яка не заявля є самостійних вимог на предм ет спору на стороні відповід ача, залучено управління дер жавної реєстрації та міськог о реєстру Луганської міської ради.

Представник третьої особи , яка не заявляє самостійних в имог на предмет спору на стор оні відповідача, у судове зас ідання не прибув, причини нея вки суду не повідомив, про дат у, місце та час слухання справ и повідомлявся належним чино м.

Представник відповідача у судове засідання не прибув, п ричини неявки суду не повідо мив, про дату, місце та час слу хання справи повідомлявся на лежним чином. Правом подати с уду заперечення проти позову та докази на підтвердження с воїх доводів не скористався.

Вислухавши представника п озивача, дослідивши матеріал и справи, суд приходить до вис новку, що позов не підлягає за доволенню повністю з наступн их підстав.

26 лютого 2008 року у виконавчом у комітеті Луганської місько ї ради проведено державну ре єстрацію новоутвореної шлях ом заснування юридичної особ и - приватного підприємства «ТКФ «УРБАН-ТОРГ-08» (ідентифі каційний код 35773515), про що до Єди ного державного реєстру юрид ичних осіб та фізичних осіб - п ідприємців внесено запис № 1 3 82 102 0000 014624 (арк. справи 7).

27 лютого 2008 року приватне під приємство «ТКФ «УРБАН-ТОРГ-08» взято на облік як платник под атків у державній податковій інспекції в Жовтневому райо ні у м. Луганську, п ро що свідчить довідка про вз яття на облік платника подат ків від 27.02.2008 № 2031 (арк. справи 11).

Відповідно до ст. 33 Закону Ук раїни від 15 травня 2003 року № 755-IV « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - п ідприємців» юридична особа п рипиняється в результаті пер едання всього свого майна, пр ав та обов' язків іншим юрид ичним особам - правонаступни кам у результаті злиття, приє днання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результ аті ліквідації за рішенням, п рийнятим засновниками (учасн иками) юридичної особи або уп овноваженим ними органом, за судовим рішенням або за ріше нням органу державної влади, прийнятим у випадках, передб ачених законом.

У відповідності із ч. 2 ст. 38 За кону України від 15 травня 2003 ро ку № 755-IV «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців» підстав ами для постановлення судово го рішення щодо припинення ю ридичної особи, що не пов'язан о з банкрутством юридичної о соби, зокрема є:

- визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації через порушення зак ону, допущені при створенні ю ридичної особи, які не можна у сунути;

- провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;

- невідповідність мінімаль ного розміру статутного фонд у юридичної особи вимогам за кону;

- неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;

- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.

Згідно з п. 17 ст. 11 Закону Украї ни від 04 грудня 1990 року N 509-XII «Про д ержавну податкову службу в У країні» органи державної под аткової служби у випадках, в м ежах компетенції та у порядк у, встановлених законами Укр аїни, мають право звертатися у передбачених законом випа дках до судових органів із за явою (позовною заявою) про ска сування державної реєстраці ї суб' єкта підприємницької діяльності.

Зазначені повноваження ор ганів державної податкової с лужби щодо звернення до суду із заявою (позовною заявою) пр о скасування державної реєст рації суб'єкта підприємницьк ої діяльності слід розуміти як право на позов про припине ння юридичної особи або підп риємницької діяльності фізи чної особи - підприємця на під ставі Закону України від 15 тра вня 2003 року № 755-IV «Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» , оскільки відповідно до прик інцевих положень зазначеног о Закону, який набрав чинност і з 01 липня 2004 року, закони та нор мативно-правові акти, прийня ті до набрання чинності цим З аконом, діють у частині, що не суперечить цьому закону.

Таким чином, органи державн ої податкової служби мають п раво звертатися до суду з поз овами про припинення юридичн ої особи.

Пояснення гр. ОСОБА_2 від 20 грудня 2008 року (арк. справи 12), н а які посилається державна п одаткова інспекція в Жовтнев ому районі у м. Луганс ьку в обґрунтування позовних вимог щодо факту створення ю ридичної особи під впливом о бману для здійснення фіктивн ого підприємництва з метою у хилення від оподаткування, с уд визнає такими, що не є належ ним доказом факту фіктивного підприємництва та умисного ухилення від сплати податків , зборів (обов'язкових платежі в), що входять в систему оподат кування, оскільки приписами ст. 62 Конституції України особ а вважається невинуватою у в чиненні злочину, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвин увальним вироком суду.

Податковим органом не нада но суду обвинувального вирок у за вказаними вище злочинам и, що набрав законної сили, щод о гр. ОСОБА_2 - особи, яка ств орила та здійснювала управлі ння підприємством. Із зазнач еного судом зроблено висново к про те, що відсутні підстави для задоволення позову про в изнання недійсним запису від 26 лютого 2008 року № 1 382 102 0000 014624 про де ржавну реєстрацію приватног о підприємства «ТКФ «УРБАН-Т ОРГ-08» (ідентифікаційний код 3 5773515) через порушення закону, до пущені при створенні юридичн ої особи, які не можна усунути .

Також при судовому розгляд і зазначеної адміністративн ої справи судом не встановле но інших підстав для постано влення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутство м юридичної особи, визначени х у ч. 2 ст. 38 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в».

Згідно ч. 5 ст. 94 КАС України у р азі відмови у задоволенні по зовних вимог позивача, звіль неного від сплати судових ви трат, а також залишення адмін істративного позову без розг ляду судові витрати, понесен і відповідачем, компенсуютьс я за рахунок Державного бюдж ету України. Враховуючи те, що суду не надано документальн ого підтвердження здійсненн я відповідачем судових витра т, питання про розподіл судов их витрат судом не вирішуєть ся.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни у судовому засіданні 03 серп ня 2009 року проголошено вступн у та резолютивну частини пос танови. Складення постанови у повному обсязі відкладено, про що згідно вимог ч. 4 ст. 167 КАС України повідомлено після п роголошення вступної та резо лютивної частин постанови у судовому засіданні.

Керуючись ст. ст. 33, 38 Закону Ук раїни від 15 травня 2003 року № 755-IV « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - п ідприємців», ст. ст. 2, 9, 10, 11, 17, 18, 87, 94, 158- 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністр ативного позову відмовити по вністю.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.

Про апеляційне оскарження спочатку подається заява. Об ґрунтування мотивів оскарже ння і вимоги до суду апеляцій ної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.

Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до Донецького апеля ційного адміністративного с уду через Луганський окружни й адміністративний суд. Копі я апеляційної скарги одночас но надсилається особою, яка ї ї подає, до суду апеляційної і нстанції.

Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом двад цяти днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Постанова складена у повно му обсязі 10 серпня 2009 року.

Суддя Т.І. Чернявська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.08.2009
Оприлюднено11.12.2010
Номер документу7342869
СудочинствоАдміністративне
🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні