Постанова
від 03.08.2009 по справі 2а-23405\09\1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія 6.11

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 серпня 2009 року Справа №2а-23405/09/1270

Луганський окружний адмін істративний суд у складі

головуючого судді Чернявс ької Т.І.,

при секретарі судового зас ідання Ігнатович О.А.,

за участю сторін:

від позивача - заступни к начальника відділу забезпе чення надходження

та організаційної роботи по соціальному захисту інва лідів

Окулевич О.В. (довіреність від 12.01.2009 № 1-12/3)

від відповідача - не п рибув

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку

справу за адміністративни м позовом

Луганського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів

до комунального виробничо го управління Водопровідно-к аналізаційного господарств а

м. Свердловська

про стягнення адміністрат ивно-господарських санкцій з а невиконання у 2008 році

нормативу робочих місць дл я працевлаштування інваліді в та пені за порушення термін ів сплати адміністративно-го сподарських санкцій,

ВСТАНОВИВ:

10 червня 2009 року Луганське обласне відділення Фонду со ціального захисту інвалідів звернулось до Луганського о кружного адміністративного суду з позовом, в якому просил о стягнути з комунального ви робничого управління Водопр овідно-каналізаційного госп одарства м. Свердловська за н евиконання у 2008 році норматив у робочих місць для працевла штування інвалідів адмініст ративно-господарські санкці ї у розмірі 5395,84 грн. та 118,80 грн. пен і за порушення термінів спла ти адміністративно-господар ських санкцій.

В обґрунтування позовних в имог позивач послався на те, щ о згідно із ст. 19 Закону Україн и від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні» для п ідприємств, установ, організ ацій, у тому числі підприємст в, організацій громадських о рганізацій інвалідів, фізичн их осіб, які використовують н айману працю, установлюється норматив робочих місць для п рацевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельно сті штатних працівників облі кового складу за рік, а якщо пр ацює від 8 до 25 осіб, - у кількост і одного робочого місця.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 цього Закон у (ч. 3 ст. 19 Закону України від 21 б ерезня 1991 року № 875-XII «Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні»).

В порушення вимог ст. 19 Закон у України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні» на комунальному виробнич ому управлінні Водопровідно -каналізаційного господарст ва м. Свердловська у 2008 році при нормативі 1 робоче місце для п рацевлаштування інвалідів н е працювало жодного інваліда . Таким чином, відповідач до 15.04 .2009 повинен був самостійно спл атити адміністративно-госпо дарські санкції у розмірі 5395,84 грн. за 1 робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом . Оскільки сума адміністрати вно-господарських санкцій у встановлений законом строк в ідповідачем не сплачена, поз ивач просить стягнути її з ві дповідача разом із нарахован ою пенею в сумі 118,80 грн. за поруш ення термінів сплати адмініс тративно-господарських санк цій.

У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, надав пояснення, аналогі чні викладеним у позові.

Відповідач у судове засіда ння не прибув, про дату, місце та час слухання справи повід омлявся належним чином. Прав ом подати суду заперечення п роти позову та докази на підт вердження своїх доводів не с користався.

Відповідно до ч. 6 ст. 71 КАС Укр аїни суд вирішує справу на ос нові наявних в матеріалах сп рави доказів.

Вислухавши представника п озивача, дослідивши матеріал и справи, суд приходить до вис новку, що позов підлягає задо воленню повністю з наступних підстав.

Відповідно до пункту 1 Полож ення про Фонд соціального за хисту інвалідів, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України від 26 вересня 2002 р оку № 1434 Фонд є урядовим органо м державного управління, яки й діє у складі Міністерства п раці та соціальної політики і підпорядковується йому.

Згідно з пунктом 9 зазначено го Положення для реалізації покладених на Фонд соціально го захисту інвалідів завдань за погодженням з Мінпраці ут ворюються територіальні від ділення Фонду в межах гранич ної чисельності його працівн иків.

Основним завданням Фонду с оціального захисту інваліді в, відповідно до пункту 3 цього Положення є, зокрема контрол ь за виконанням підприємства ми, установами, організаціям и, у тому числі підприємствам и, організаціями громадських організацій інвалідів, фізи чними особами, які використо вують найману працю (далі - роб отодавці), нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, установленого ста ттею 19 Закону У відповідності до покладених на Фонд завдан ь останній здійснює контроль за сплатою роботодавцями ад міністративно-господарськи х санкцій і пені (підпункт 3 пу нкту 4 зазначеного Положення ).

Таким чином, Фонд та його ві дділення є органами державно ї влади, які у правовідносина х з роботодавцями, зокрема у з в'язку із здійсненням контро лю за перерахуванням адмініс тративно-господарських санк цій, передбачених статтею 20 За кону, реалізують владні упра влінські функції.

Право відділень Фонду на зв ернення до суду у відповідни х відносинах визначено в зак онодавчому порядку (частина 9 статті 20 Закону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні»).

З огляду на викладене та від повідно до п. 1 ч. 1 ст. 3, п. 4 ч. 1 ст. 17 К АС України справи за позовам и суб'єктів владних повноваж ень - відділень Фонду до робот одавців про стягнення адміні стративно-господарських сан кцій та пені за кожне робоче м ісце призначене для працевла штування інваліда і не зайня те ним, є адміністративними.

Відповідно до ст. 2 КАС Украї ни завданням адміністративн ого судочинства є захист пра в, свобод та інтересів фізичн их та юридичних осіб у сфері п ублічно-правових відносин ві д порушень з боку, у тому числі , органів державної влади.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та Закона ми України.

Відповідно до вимог ст. 19 Зак ону України від 21 березня 1991 ро ку № 875-XII «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні»:

- для підприємств, установ, о рганізацій, у тому числі підп риємств, організацій громадс ьких організацій інвалідів, фізичних осіб, які використо вують найману працю, установ люється норматив робочих міс ць для працевлаштування інва лідів у розмірі чотирьох від сотків середньооблікової чи сельності штатних працівник ів облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у к ількості одного робочого міс ця.

- підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, які використо вують найману працю, самості йно розраховують кількість р обочих місць для працевлашту вання інвалідів відповідно д о нормативу, встановленого ч астиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштува ння інвалідів. При розрахунк ах кількість робочих місць о круглюється до цілого значен ня.

- підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, які використо вують найману працю, самості йно здійснюють працевлаштув ання інвалідів у рахунок нор мативів робочих місць виходя чи з вимог статті 18 цього Зако ну.

Стаття 18 Закону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні» вимагає, щ о підприємства, установи, орг анізації, фізичні особи, які в икористовують найману працю , зобов' язані виділяти та ст ворювати робочі місця для пр ацевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умо ви праці з урахуванням індив ідуальних програм реабіліта ції і забезпечувати інші соц іально-економічні гарантії, передбачені чинним законода вством, надавати державній с лужбі зайнятості інформацію , необхідну для організації п рацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни. Забезпечення прав інва лідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому чис лі з умовою про виконання роб оти вдома, здійснюється шлях ом їх безпосереднього зверне ння до підприємств, установ, о рганізацій чи до державної с лужби зайнятості.

Аналіз зазначених положен ь Закону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні» дає підстави для ви сновку про те, що обов'язки роб отодавців стосовно забезпеч ення прав інвалідів на праце влаштування полягають у:

а) виділенні та створенні ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів, у тому числі с пеціальних робочих місць;

б) створенні для інвалідів у мов праці з урахуванням інди відуальних програм реабіліт ації;

в) забезпеченні інших соціа льно-економічних гарантії, п ередбачених чинним законода вством;

г) наданні державній службі зайнятості інформації, необ хідної для організації праце влаштування інвалідів;

д) звітуванні Фонду соціаль ного захисту інвалідів про з айнятість та працевлаштуван ня інвалідів у порядку, встан овленому Кабінетом Міністрі в України.

Згідно із ч. 1 ст. 20 Закону Укра їни від 21 березня 1991 року № 875-XII «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні» пі дприємства, установи, органі зації, у тому числі підприємс тва, організації громадських організацій інвалідів, фізи чні особи, які використовуют ь найману працю, де середньоо блікова чисельність працююч их інвалідів менша, ніж устан овлено нормативом, передбаче ним статтею 19 цього Закону, що року сплачують відповідним в ідділенням Фонду соціальног о захисту інвалідів адмініст ративно-господарські санкці ї, сума яких визначається в ро змірі середньої річної зароб ітної плати на відповідному підприємстві, установі, орга нізації, у тому числі підприє мстві, організації громадськ их організацій інвалідів, фі зичної особи, яка використов ує найману працю, за кожне роб оче місце, призначене для пра цевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підпр иємств, установ, організацій , у тому числі підприємств, орг анізацій громадських органі зацій інвалідів, фізичних ос іб, на яких працює від 8 до 15 осі б, розмір адміністративно-го сподарських санкцій за робоч е місце, призначене для праце влаштування інваліда і не за йняте інвалідом, визначаєтьс я в розмірі половини середнь ої річної заробітної плати н а відповідному підприємстві , в установі, організації, у то му числі підприємстві, орган ізації громадських організа цій інвалідів, у фізичної осо би, яка використовує найману працю.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарсь ких санкцій тягне за собою на рахування пені. Пеня обчислю ється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Наці онального банку України, що д іяла на момент сплати, нарахо ваної на повну суму недоїмки за весь її строк (ч. 2 ст. 20 Закону України від 21 березня 1991 року № 875-XII «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і»).

Як вбачається з матеріалів справи, 27 лютого 2009 року комуна льне виробниче управління Во допровідно-каналізаційного господарства м. Свердловськ а на виконання вимог Порядку подання підприємствами, уст ановами, організаціями та фі зичними особами, що використ овують найману працю, звітів про зайнятість і працевлашт ування інвалідів та інформац ії, необхідної для організац ії їх працевлаштування, затв ердженого постановою Кабіне ту Міністрів України від 31 січ ня 2007 року № 70, подало до Лугансь кого обласного відділення Фо нду соціального захисту інва лідів звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2008 рік (арк. справи 9), в якому з азначило середньооблікову к ількість штатних працівникі в, яким відповідно до чинного законодавства встановлена і нвалідність, - 0 осіб.

Листом від 29.05.2009 № 12/3-1574 Свердлов ський міськрайцентр зайнято сті повідомив Луганське обла сне відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів, що ко мунальне виробниче управлін ня Водопровідно-каналізацій ного господарства м . Свердловська звіти про наяв ність вакансій форми № 3-ПН про тягом 2008 року не подавало (арк. справи 5), що є порушенням вимо г п. 2 Порядку подання підприєм ствами, установами, організа ціями та фізичними особами, щ о використовують найману пра цю, звітів про зайнятість і пр ацевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для о рганізації їх працевлаштува ння, затвердженого постаново ю Кабінету Міністрів України від 31 січня 2007 року № 70, щодо нада ння до центру зайнятості інф ормації про наявність вільни х робочих місць (вакантних по сад) для працевлаштування ін валідів.

Вищезазначене свідчить, що відповідачем у 2008 році не виді лялись та не створювались ро бочі місця для працевлаштува ння інвалідів і не вживались заходи щодо працевлаштуванн я інвалідів на посади у підпр иємстві, що є порушенням вимо г ст. 18 та ст. 19 Закону України ві д 21 березня 1991 року № 875-XII «Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні» і підста вою для застосування до ньог о адміністративно-господарс ьких санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів .

З наявного в матеріалах спр ави звіту відповідача про за йнятість та працевлаштуванн я інвалідів за 2008 рік за формою № 10-ПI (річна) (арк. справи 9), затве рдженого наказом Міністерст ва праці та соціальної політ ики України від 10 лютого 2007 рок у № 42, вбачається, що середньоо блікова кількість штатних пр ацівників облікового складу - 12 осіб, фонд оплати праці штат них працівників - 129,5 тис. грн. Кі лькість інвалідів - штатних п рацівників, які повинні прац ювати на робочих місцях, ство рених відповідно до вимог ст атті 19 Закону України «Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні» - 1, фактич но на підприємстві відповіда ча у 2008 році працевлаштовано 0 і нвалідів.

За розрахунком позивача (ар к. справи 6-7) відповідач повине н був працевлаштувати у 2008 роц і 1 інваліда (норматив, якщо на підприємстві працює від 8 до 2 5 осіб), фактично не працевлашт овано жодного інваліда, тому підприємство відповідача ма ло перерахувати адміністрат ивно-господарські санкції за нестворені робочі місця для працевлаштування інвалідів за 2008 рік в сумі 5395,84 грн. (одне нез айняте інвалідом робоче місц е х 10791,67 грн. - середня заробітн а плата штатного працівника / 2).

У відповідності із Порядко м нарахування пені та її спла ти, затвердженим наказом Мін істерства праці та соціально ї політики України від 15 травн я 2007 року № 223 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції Укра їни 30 травня 2007 року за № 552/13819, з а п орушення термінів сплати адм іністративно-господарських санкцій на 55 календарних днів відповідачу нарахована пеня в сумі 118,80 грн. Розмір нарахова ної пені відповідає вимогам ч. 2 ст. 20 Закону України від 21 бер езня 1991 року № 875-XII «Про основи со ціальної захищеності інвалі дів в Україні».

Враховуючи викладене, суд д ійшов до висновку про обґрун тованість позовних вимог щод о стягнення з відповідача ад міністративно-господарськи х санкцій у розмірі 5395,84 грн. за н евиконання у 2008 році норматив у робочих місць для працевла штування інвалідів та 118,80 грн. пені за порушення термінів с плати адміністративно-госпо дарських санкцій.

Враховуючи вимоги ч. 4 ст. 94 КА С України, а також те, що позив ач відповідно до п. 34 ст. 4 Декр ету Кабінету Міністрів Украї ни від 21 січня 1993р. №7-93 “Про держа вне мито” від сплати державн ого мита (судового збору) звіл ьнений, судові витрати у цій с праві не підлягають стягненн ю з відповідача, оскільки у сп равах, в яких позивачем є суб' єкт владних повноважень, а ві дповідачем - фізична чи юриди чна особа, судові витрати, зді йснені позивачем, з відповід ача не стягуються.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни у судовому засіданні 03 серп ня 2009 року проголошено вступн у та резолютивну частини пос танови. Складення постанови у повному обсязі відкладено, про що згідно вимог ч. 4 ст. 167 КАС України повідомлено після п роголошення вступної та резо лютивної частин постанови у судовому засіданні.

Керуючись ст. ст. 17, 18, 94, 158-163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з комунального ви робничого управління Водопр овідно-каналізаційного госп одарства м. Свердловська (іде нтифікаційний код 03339578; місцез находження: 94800, Луганська обла сть, м. Свердловськ, вул. Безгр ебельного, буд. 19-А) на користь Л уганського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів (одержувач - Де ржбюджет м. Свердловськ , р/р 31219230700072 в ГУ ДКУ у Луганській області, МФО 804013, код 24048566, код плат ежу 50070000) за невиконання у 2008 році нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів адміністративно-господарсь кі санкції у розмірі 5395,84 грн. (п' ять тисяч триста дев' яносто п' ять гривень вісімдесят ч отири копійки) та пеню за пору шення термінів сплати адміні стративно-господарських сан кцій у розмірі 118,80 грн. (сто вісі мнадцять гривень вісімдесят копійок).

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.

Про апеляційне оскарження спочатку подається заява. Об ґрунтування мотивів оскарже ння і вимоги до суду апеляцій ної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.

Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до Донецького апеля ційного адміністративного с уду через Луганський окружни й адміністративний суд. Копі я апеляційної скарги одночас но надсилається особою, яка ї ї подає, до суду апеляційної і нстанції.

Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом двад цяти днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Постанова складена у повно му обсязі 10 серпня 2009 року.

Суддя Т.І. Чернявська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.08.2009
Оприлюднено11.12.2010
Номер документу7342873
СудочинствоАдміністративне
🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні