Постанова
від 14.08.2009 по справі 2а-23529\09\1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія 6.6.2

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 липня 2009 року Справа №2а-23529/09/1270

Луганський окружний адмін істративний суд у складі

головуючого судді Чернявс ької Т.І.,

при секретарі судового зас ідання Ігнатович О.А.,

за участю сторін:

від позивача - держав ний податковий інспектор юри дичного відділу

Бачура О.В. (довіреність від 20.01.2009 №1601/10)

від відповідача - н е прибув

розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м. Луганс ьку

справу за адміністративни м позовом

Ленінської міжрайонної де ржавної податкової інспекці ї у м. Луганську

до малого приватного підпр иємства «Латер»

про припинення юридичної о соби,

ВСТАНОВИВ:

15 червня 2009 року позивач зв ернувся до Луганського окруж ного адміністративного суду з позовом, в якому просив прип инити підприємницьку діяльн ість юридичної особи - мало го приватного підприємства « Латер» (ідентифікаційний код 21810306), у зв' язку з тим, що в Єдино му державному реєстрі наявни й запис про відсутність юрид ичної особи за вказаним її мі сцезнаходженням, що у відпов ідності із абз. 6 ч. 2 ст. 38 Закону України від 15 травня 2003 року № 755 -IV «Про державну реєстрацію юр идичних осіб та фізичних осі б - підприємців» є підставою д ля постановлення судового рі шення щодо припинення юридич ної особи, що не пов'язано з ба нкрутством юридичної особи.

У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, надав пояснення, аналогі чні викладеним у позові.

Відповідач у судове засіда ння не з' явився, причини нея вки суду не повідомив, про дат у, місце та час слухання справ и повідомлявся належним чино м.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, суд вважа є, що позов підлягає задоволе нню повністю з наступних під став.

Державна реєстрація юриди чної особи - малого приватног о підприємства «Латер» (іден тифікаційний код 21810306), проведе на у виконавчому комітеті Лу ганської міської ради 10 серпн я 1994 року.

02 березня 2005 року до Єдиного д ержавного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підпри ємців було внесено запис №1 - включення відомостей про юр идичну особу (номер запису - 1 382 120 0000 003167).

Згідно довідки з Єдиного де ржавного реєстру юридичних о сіб та фізичних осіб -підприє мців від 06 травня 2009 року № 3469417 (ар к. справи 4-5) 12 травня 2008 року до Єд иного державного реєстру бул о внесено запис № 4 - внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою (номер запису - 1 382 143 00 03 003167).

Відповідно до ст. 33 Закону Ук раїни від 15 травня 2003 року № 755-IV « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - п ідприємців» юридична особа п рипиняється в результаті пер едання всього свого майна, пр ав та обов' язків іншим юрид ичним особам - правонаступни кам у результаті злиття, приє днання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результ аті ліквідації за рішенням, п рийнятим засновниками (учасн иками) юридичної особи або уп овноваженим ними органом, за судовим рішенням або за ріше нням органу державної влади, прийнятим у випадках, передб ачених законом.

У відповідності із ч. 2 ст. 38 За кону України від 15 травня 2003 ро ку № 755-IV «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців» підстав ами для постановлення судово го рішення щодо припинення ю ридичної особи, що не пов'язан о з банкрутством юридичної о соби, зокрема є:

- визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації через порушення зак ону, допущені при створенні ю ридичної особи, які не можна у сунути;

- провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;

- невідповідність мінімаль ного розміру статутного фонд у юридичної особи вимогам за кону;

- неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;

- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.

Приймаючи до уваги, що в Єди ному державному реєстрі юрид ичних осіб та фізичних осіб - п ідприємців наявний запис про відсутність малого приватно го підприємства «Латер» (іде нтифікаційний код 21810306) за вказ аним його місцезнаходженням , та враховуючи відсутність у відповідача заборгованості по платежам до бюджету, що під тверджується висновками Лен інської МДПІ у м. Луганську ві д 22 травня 2009 року та від 14 липня 2009 року (арк. справи 3, 21), у суду є п ідстави для припинення юриди чної особи відповідача.

Згідно з п. 17 ст. 11 Закону Украї ни від 04 грудня 1990 року N 509-XII «Про д ержавну податкову службу в У країні» органи державної под аткової служби у випадках, в м ежах компетенції та у порядк у, встановлених законами Укр аїни, мають право звертатися у передбачених законом випа дках до судових органів із за явою (позовною заявою) про ска сування державної реєстраці ї суб' єкта підприємницької діяльності.

Зазначені повноваження ор ганів державної податкової с лужби щодо звернення до суду із заявою (позовною заявою) пр о скасування державної реєст рації суб'єкта підприємницьк ої діяльності слід розуміти як право на позов про припине ння юридичної особи або підп риємницької діяльності фізи чної особи - підприємця на під ставі Закону України від 15 тра вня 2003 року № 755-IV «Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» , оскільки відповідно до прик інцевих положень зазначеног о Закону, який набрав чинност і з 01 липня 2004 року, закони та нор мативно-правові акти, прийня ті до набрання чинності цим З аконом, діють у частині, що не суперечить цьому закону.

Таким чином, органи державн ої податкової служби мають п раво звертатися до суду з поз овами про припинення юридичн ої особи.

Відповідно до статті 10 Зако ну України від 04 грудня 1990 року N 509-XII «Про державну податкову с лужбу в Україні» до функцій о рганів державної податкової служби належить контроль за своєчасністю, достовірністю , повнотою нарахування та спл ати податків та зборів (обов'я зкових платежів), контроль за своєчасністю подання платни ками податків бухгалтерськи х звітів і балансів, податков их декларацій, розрахунків т а інших документів, пов'язани х з обчисленням податків, інш их платежів, а також перевірк а достовірності цих документ ів щодо правильності визначе ння об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших п латежів.

З метою реалізації вказано ї основної функції податково го органу Закон України від 04 грудня 1990 року N 509-XII «Про державн у податкову службу в Україні » визначив право органів дер жавної податкової служби зді йснювати документальні неви їзні перевірки, а також плано ві та позапланові виїзні пер евірки своєчасності, достові рності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (о бов'язкових платежів), додерж ання валютного законодавств а; одержувати у платників под атків (посадових осіб платни ків податків) пояснення з пит ань, що виникають під час пере вірок та стосуються реалізац ії повноважень органів держа вної податкової служби, вста новлених цим та іншими закон ами України; вимагати від пла тників податків, діяльність яких перевіряється, усунення виявлених порушень податков ого законодавства, контролюв ати виконання законних вимог посадових осіб органів держ авної податкової служби, а та кож припинення дій, які переш коджають здійсненню повнова жень посадовими особами орга нів державної податкової слу жби.

Вказана норма кореспондує з нормами Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів», якими визначені підстав и для постановлення судового рішення про припинення юрид ичної особи внаслідок наявно сті в Єдиному державному реє стрі запису про відсутність особи за її місцезнаходження м та неподання податкової зв ітності протягом року, оскіл ьки тільки за умови знаходже ння юридичної особи за місце знаходженням та наявності по даткової звітності можливо р еалізувати основну контроль ну функцію податкового орган у.

За таких обставин, суд вважа є, що в судовому засіданні зна йшли підтвердження підстави для припинення юридичної ос оби відповідача.

Відповідно до ч. 1 ст. 38 Закону України від 15 травня 2003 року № 75 5-IV «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців» суд, який по становив рішення щодо припин ення юридичної особи, що не по в'язане з банкрутством юриди чної особи, у день набрання та ким рішенням законної сили н аправляє його копію державно му реєстратору за місцезнахо дженням юридичної особи для внесення до Єдиного державно го реєстру запису про судове рішення.

Враховуючи вимоги ч. 4 ст. 94 КА С України, а також те, що позив ач відповідно до п. 15 ст. 4 Декр ету Кабінету Міністрів Украї ни від 21 січня 1993р. №7-93 “Про держа вне мито” від сплати державн ого мита (судового збору) звіл ьнений, судові витрати у цій с праві не підлягають стягненн ю з відповідача, оскільки у сп равах, в яких позивачем є суб' єкт владних повноважень, а ві дповідачем - фізична чи юриди чна особа, судові витрати, зді йснені позивачем, з відповід ача не стягуються.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни у судовому засіданні 14 липн я 2009 року проголошено вступну та резолютивну частини пост анови. Складення постанови у повному обсязі відкладено, п ро що згідно вимог ч. 4 ст. 167 КАС У країни повідомлено після про голошення вступної та резолю тивної частин постанови у су довому засіданні.

Керуючись ст. 33, ст. 38 Закону Ук раїни від 15 травня 2003 року № 755-IV « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - п ідприємців», ст. ст. 17, 18, 94, 158-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Припинити юридичну особу - м але приватне підприємство «Л атер» (ідентифікаційний код 21810306, місцезнаходження: 91055, м. Л уганськ, вул. 16 Лінія, буд. 7, кв. 105 ), зареєстроване у виконавчо му комітеті Луганської міськ ої ради 10 серпня 1994 року.

У день набрання постановою законної сили направити її к опію державному реєстратору за місцезнаходженням юридич ної особи (виконавчий коміте т Луганської міської ради, мі сцезнаходження: 91000, м. Луганськ , вул. Коцюбинського, 14) для внес ення до Єдиного державного р еєстру запису про судове ріш ення щодо припинення юридич ної особи.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано у встановле ний КАС України строк. Якщо бу ло подано заяву про апеляцій не оскарження, але апеляційн а скарга не була подана у вста новлений КАС України строк, п останова набирає законної си ли після закінчення цього ст року. У разі подання апеляцій ної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законн ої сили після закінчення апе ляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.

Про апеляційне оскарження спочатку подається заява. Об ґрунтування мотивів оскарже ння і вимоги до суду апеляцій ної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.

Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до Донецького апел яційного адміністративного суду через Луганський окруж ний адміністративний суд. Ко пія апеляційної скарги одноч асно надсилається особою, як а її подає, до суду апеляційно ї інстанції.

Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом двад цяти днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Постанова складена у повно му обсязі 20 липня 2009 року.

Суддя Т.І . Чернявська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.08.2009
Оприлюднено11.12.2010
Номер документу7342874
СудочинствоАдміністративне
🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні