Луганський окружний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяКатегорія 6.6.2
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 липня 2009 року Справа №2а-24021/09/1270
Луганський окружний адмін істративний суд у складі
головуючого судді Чернявс ької Т.І.,
при секретарі судового зас ідання Ігнатович О.А.,
за участю сторін:
від позивача - старший д ержавний податковий інспект ор юридичного відділу
Бачура О.В. (довірен ість від 20.01.2009 №1601/10)
від відповідача - не п рибув
від третьої особи - голо вний спеціаліст-юрисконсуль т
Махортова Ю.В. (довірені сть від 28.01.2009 №01/13-265/0/39-09)
розглянувши у відкритом у судовому засіданні у м. Луга нську
справу за адміністративни м позовом
Ленінської міжрайонної де ржавної податкової інспекці ї у м. Луганську
до приватного підприємств а «УКРТОРГСФЕРА ТПК»
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимо г на предмет спору на стороні відповідача, - управління дер жавної реєстрації та міськог о реєстру Луганської міської ради,
про визнання недійсним з мо менту реєстрації запису про державну реєстрацію, припине ння юридичної особи, визнанн я недійсним свідоцтва платни ка податку на додану вартіст ь з моменту його видачі,
ВСТАНОВИВ:
01 липня 2009 року Ленінська м іжрайонна державна податков а інспекція у м. Луган ську звернулась до Лугансько го окружного адміністративн ого суду з адміністративним позовом до приватного підпри ємства «УКРТОРГСФЕРА ТПК» пр о визнання недійсним з момен ту реєстрації запису від 28 кві тня 2009 року № 1 382 102 0000 016235 про державн у реєстрацію приватного підп риємства «УКРТОРГСФЕРА ТПК» (ідентифікаційний код 36485416), при пинення юридичної особи, виз нання недійсним свідоцтва пл атника податку на додану вар тість з моменту його видачі.
В обґрунтування позовних в имог позивач послався на те, щ о при створені приватного пі дприємства «УКРТОРГСФЕРА ТП К» (ідентифікаційний код 36485416) б ули допущені порушення закон у, які не можна усунути, що у ві дповідності із абз. 2 ч. 2 ст. 38 від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб - підприє мців» є підставою для визнан ня недійсним запису про пров едення державної реєстрації та постановлення судового р ішення щодо припинення юриди чної особи, що не пов'язано з б анкрутством юридичної особи . Порушення закону при створе нні приватного підприємства «УКРТОРГСФЕРА ТПК», які не мо жна усунути, полягають в тому , що державна реєстрація пров едена засновником цього підп риємства - ОСОБА_3, за гро шову винагороду у розмірі 500 г рн. внаслідок домовленості з невідомою особою - «Олекса ндром», який хотів створити п риватне підприємство «УКРТО РГСФЕРА ТПК» з метою порушен ня економічних інтересів дер жави щодо несплати встановле них законом податків. ОСОБА _3 фінансово-господарською діяльністю не займався, пода ткову звітність до інспекції не надавав, угод не укладав та нікому роботи не поручав. Піс ля реєстрації підприємства в сі установчі документи ОСО БА_3 віддав «Олександру». Пр иватне підприємство «УКРТОР ГСФЕРА ТПК» за зареєстровани м місцезнаходженням не знахо диться, про що свідчить довід ка підрозділу податкової міл іції від 07 травня 2009 року № 4939 про встановлення фактичного міс цезнаходження платника пода тків. Враховуючи те, що держав на реєстрація приватного під приємства «УКРТОРГСФЕРА ТПК » (ідентифікаційний код 36485416) бу ла проведена з метою ухиленн я від сплати податків, Ленінс ька міжрайонна державна пода ткова інспекція у м. Луганськ у просить визнати недійсним з моменту реєстрації запис в ід 28 квітня 2009 року № 1 382 102 0000 016235 про д ержавну реєстрацію приватно го підприємства «УКРТОРГСФЕ РА ТПК» (ідентифікаційний ко д 36485416), припинити юридичну особ у та визнати недійсним свідо цтво платника податку на дод ану вартість з моменту його в идачі.
У судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, надав пояснення, аналогі чні викладеним у позові.
Ухвалою суду від 02 липня 2009 ро ку до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предме т спору на стороні відповіда ча, залучено управління держ авної реєстрації та міського реєстру Луганської міської ради.
Відзивом на позовну заяву в ід 27 липня 2009 року № 01/14-1945/0/39-09 управл іння державної реєстрації та міського реєстру Луганської міської ради у задоволенні п озовних вимог в частині визн ання недійсним з моменту реє страції запису від 28 квітня 2009 року № 1 382 102 0000 016235 про держа вну реєстрацію приватного пі дприємства «УКРТОРГСФЕРА ТП К» та припинення юридичної о соби просить відмовити повні стю, оскільки наведені позив ачем доводи не можуть бути по кладені у підставу висновку про порушення закону, допуще ні під час створення юридичн ої особи, які не можна усунути .
У судовому засіданні предс тавник третьої особи свої до води підтримав, надав поясне ння, аналогічні викладеним у письмовому відзиві на позов ну заяву від 27 липня 2009 року № 01/14- 1945/0/39-09.
Відповідач у судове засіда ння не прибув, про дату, місце та час слухання справи повід омлявся належним чином. Заяв ою від 08.07.2009 б/н просив розгляда ти справу за його відсутност і, позов визнав повністю.
Вислухавши представників позивача та третьої особи, до слідивши матеріали справи, с уд приходить до висновку, що п озов підлягає задоволенню ча стково з наступних підстав.
Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та Закона ми України.
Приватне підприємство «УК РТОРГСФЕРА ТПК» (ідентифікац ійний код 36485416) було зареєстров ане виконавчим комітетом Луг анської міської ради 28 квітня 2009 року, про що до Єдиного держ авного реєстру юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів внесено запис за № 1 382 102 0000 016235.
06 травня 2009 року приватне під приємство «УКРТОРГСФЕРА ТПК » взято на облік як платник по датків у Ленінській МДПІ у м. Л уганську, про що свідчить дов ідка від 06 травня 2009 року № 510 (арк . справи 11 зворотній бік).
Відповідно до ст. 33 Закону Ук раїни від 15 травня 2003 року № 755-IV « Про державну реєстрацію юрид ичних осіб та фізичних осіб - п ідприємців» юридична особа п рипиняється в результаті пер едання всього свого майна, пр ав та обов' язків іншим юрид ичним особам - правонаступни кам у результаті злиття, приє днання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результ аті ліквідації за рішенням, п рийнятим засновниками (учасн иками) юридичної особи або уп овноваженим ними органом, за судовим рішенням або за ріше нням органу державної влади, прийнятим у випадках, передб ачених законом.
У відповідності із ч. 2 ст. 38 За кону України від 15 травня 2003 ро ку № 755-IV «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців» підстав ами для постановлення судово го рішення щодо припинення ю ридичної особи, що не пов'язан о з банкрутством юридичної о соби, зокрема є:
- визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації через порушення зак ону, допущені при створенні ю ридичної особи, які не можна у сунути;
- провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;
- невідповідність мінімаль ного розміру статутного фонд у юридичної особи вимогам за кону;
- неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;
- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.
Згідно з п. 17 ст. 11 Закону Украї ни від 04 грудня 1990 року № 509-XII «Про державну податкову службу в Україні» органи державної п одаткової служби у випадках, в межах компетенції та у поря дку, встановлених законами У країни, мають право звертати ся у передбачених законом ви падках до судових органів із заявою (позовною заявою) про с касування державної реєстра ції суб' єкта підприємницьк ої діяльності.
Зазначені повноваження ор ганів державної податкової с лужби щодо звернення до суду із заявою (позовною заявою) пр о скасування державної реєст рації суб'єкта підприємницьк ої діяльності слід розуміти як право на позов про припине ння юридичної особи або підп риємницької діяльності фізи чної особи - підприємця на під ставі Закону України від 15 тра вня 2003 року № 755-IV «Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» , оскільки відповідно до прик інцевих положень зазначеног о Закону, який набрав чинност і з 01 липня 2004 року, закони та нор мативно-правові акти, прийня ті до набрання чинності цим З аконом, діють у частині, що не суперечить цьому закону.
Таким чином, органи державн ої податкової служби мають п раво звертатися до суду з поз овами про припинення юридичн ої особи.
Пояснення гр. ОСОБА_3 від 07 травня 2009 року, на які посилає ться Ленінська міжрайонна де ржавна податкова інспекція у м. Луганську в обґрунтування позовних вимог щодо факту ст ворення юридичної особи під впливом обману, суд визнає та кими, що не є належним доказом факту фіктивного підприємни цтва та умисного ухилення ві д сплати податків, зборів (обо в'язкових платежів), що входят ь в систему оподаткування, ос кільки приписами ст. 62 Констит уції України особа вважаєтьс я невинуватою у вчиненні зло чину, доки її вину не буде дове дено в законному порядку і вс тановлено обвинувальним вир оком суду.
Із змісту ст. 65 Господарсько го кодексу України випливає, що власник здійснює свої пра ва щодо управління підприємс твом безпосередньо або через уповноважені ним органи від повідно до статуту підприємс тва чи інших установчих доку ментів. Для керівництва госп одарською діяльністю підпри ємства власник (власники) або уповноважений ним орган при значає (обирає) керівника під приємства, який діє від імені підприємства, представляє й ого інтереси в органах держа вної влади і органах місцево го самоврядування, інших орг анізаціях, у відносинах з юри дичними особами та громадяна ми тощо, у межах та порядку, ви значених установчими докуме нтами.
Податковим органом не нада но суду обвинувального вирок у за вказаними вище злочинам и, що набрав законної сили, щод о гр. ОСОБА_3 - особи, яка ств орила та здійснювала управлі ння підприємством. Із зазнач еного судом зроблено висново к про те, що відсутні підстави для задоволення позову про в изнання недійсним з моменту реєстрації запису від 28 квітн я 2009 року № 1 382 102 0000 016235 про державну реєстрацію приватного підпр иємства «УКРТОРГСФЕРА ТПК».
Позовні вимоги про припине ння юридичної особи - прива тного підприємства «УКРТОРГ СФЕРА ТПК» (ідентифікаційний код 36485416) визнаються судом обґр унтованими та такими, що підл ягають задоволенню, з огляду на наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 33 Закону України від 15 травня 2003 року № 75 5-IV «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців» юридична ос оба припиняється в результат і передання всього свого май на, прав та обов' язків іншим юридичним особам - правонаст упникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетвор ення (реорганізації) або в рез ультаті ліквідації за рішенн ям, прийнятим засновниками (у часниками) юридичної особи а бо уповноваженим ними органо м, за судовим рішенням або за р ішенням органу державної вла ди, прийнятим у випадках, пере дбачених законом.
У відповідності із ч. 2 ст. 38 За кону України від 15 травня 2003 ро ку № 755-IV «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців» підстав ами для постановлення судово го рішення щодо припинення ю ридичної особи, що не пов'язан о з банкрутством юридичної о соби, зокрема є:
- визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації через порушення зак ону, допущені при створенні ю ридичної особи, які не можна у сунути;
- провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;
- невідповідність мінімаль ного розміру статутного фонд у юридичної особи вимогам за кону;
- неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;
- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.
Згідно довідки з Єдиного де ржавного реєстру юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців від 15 червня 2009 року № 3659136 (ар к. справи 5) 01 червня 2009 року до Єд иного державного реєстру бул о внесено запис № 1 382 143 0001 016235 - вн есення інформації щодо відсу тності юридичної особи за вк азаною адресою.
Приймаючи до уваги, що в Єди ному державному реєстрі юрид ичних осіб та фізичних осіб - п ідприємців наявний запис про відсутність приватного підп риємства «УКРТОРГСФЕРА ТПК» (ідентифікаційний код 36485416) за в казаним його місцезнаходжен ням, у суду є підстави для прип инення юридичної особи відпо відача.
Щодо позовних вимог про виз нання недійсним з моменту ви дачі свідоцтва платника пода тку на додану вартість, суд за значає, що такі вимоги не можу ть бути самостійними позовни ми вимогами, оскільки в силу, з окрема статті 38 Закону Україн и від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про д ержавну реєстрацію юридични х осіб та фізичних осіб - підпр иємців» статут, свідоцтво пл атника ПДВ, первинні докумен ти суб'єкта господарювання п ідлягають правовій оцінці в справі з іншими позовними ви могами, зокрема у справі про п рипинення юридичної особи. В изнання зазначених документ ів нечинними/недійсними зако ном не вимагається. Тому позо ви податкових органів про ви знання нечинними/недійсними статуту, свідоцтва платника ПДВ, первинних бухгалтерськ их документів підприємства р озгляду не підлягають. Висно вок суду про невідповідність цих документів вимогам чинн ого законодавства має містит ись у мотивувальній, а не у рез олютивній частині судового р ішення. Крім того, звернення д о суду з адміністративним по зовом про визнання нечинним и/недійсними вказаних докум ентів не передбачено Законом України від 04 грудня 1990 року № 5 09-XII «Про державну службу в Укр аїні» та іншими законами як с посіб виконання органами дер жавної податкової служби пок ладених на них законом функц ій або як спосіб реалізації з аконних повноважень.
Враховуючи викладене, суд д ійшов висновку, що КАС Україн и, а також чинне законодавств о України, не надає позивачев і, як суб' єкту владних повно важень, права на звернення до суду із адміністративним по зовом про визнання недійсним з моменту видачі свідоцтва п латника податку на додану ва ртість, що є підставою для від мови у задоволенні позову в ц ій частині позовних вимог.
Питання про розподіл судов их витрат не вирішується, оск ільки позивач відповідно до п. 15 ст. 4 Декрету Кабінету Мініс трів України від 21 січня 1993р. №7-9 3 “Про державне мито” від спла ти державного мита (судового збору) звільнений.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Украї ни у судовому засіданні 27 липн я 2009 року проголошено вступну та резолютивну частини пост анови. Складення постанови у повному обсязі відкладено, п ро що згідно вимог ч. 4 ст. 167 КАС У країни повідомлено після про голошення вступної та резолю тивної частин постанови у су довому засіданні.
Керуючись ст. ст. 17, 18, 94, 158-163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Припинити юридичну особу - п риватне підприємство «УКРТО РГСФЕРА ТПК» (ідентифікаційн ий код 36485416, місцезнаходження: 91 047, м. Луганськ, вул. Оборонная, б уд. 30), зареєстроване у виконав чому комітеті Луганської міс ької ради: дата проведення де ржавної реєстрації - 28 квітня 2009 року, номер запису про держа вну реєстрацію - 1 382 102 0000 016235.
В решті позовних вимог відм овити.
У день набрання постановою законної сили направити її к опію державному реєстратору за місцезнаходженням юридич ної особи (виконавчий коміте т Луганської міської ради , мі сцезнаходження: 91000, м. Луганськ , вул. Коцюбинського, 14) для вне сення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців зап ису про судове рішення щодо п рипинення юридичної особи.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду.
Про апеляційне оскарження спочатку подається заява. Об ґрунтування мотивів оскарже ння і вимоги до суду апеляцій ної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.
Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до Донецького апеля ційного адміністративного с уду через Луганський окружни й адміністративний суд. Копі я апеляційної скарги одночас но надсилається особою, яка ї ї подає, до суду апеляційної і нстанції.
Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інста нції подається протягом двад цяти днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Постанова складена у повно му обсязі 03 серпня 2009 року.
Суддя Т.І. Чернявська
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.07.2009 |
Оприлюднено | 11.12.2010 |
Номер документу | 7342881 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Чернявська Тетяна Іванівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні