Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 квітня 2018 р. Справа№805/3979/17-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Череповського Є.В., при секретарі Нестеренко Н.Л., за участю прокурора Савків С.Г., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Керівника Костянтинівської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі 22 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №3 Струмок військово-цивільної адміністрації м. Торецьк Донецької області, треті особи на стороні Відповідача - Військово-цивільна адміністрація міста Торецька Донецької області, міський відділ освіти Військово-цивільної адміністрації міста Торецька Донецької області, про визнання бездіяльності незаконною, зобов`язання вчинити певні дії та застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об'єкту,
В С Т А Н О В И В:
Керівник Костянтинівської місцевої прокуратури звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом в інтересах держави в особі 22 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (далі - Позивач) до дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №3 Торецької міської ради Донецької області (далі - Відповідач), треті особи на стороні відповідача - Військово-цивільна адміністрація міста Торецька Донецької області, міський відділ освіти Військово-цивільної адміністрації міста Торецька Донецької області, про визнання незаконною бездіяльності, зобов'язання вчинити певні дії та застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об'єкту.
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що в період з 20.10.2017 року по 23.10.2017 року старшим інспектором відділення запобігання надзвичайним ситуаціям 22 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області старшим лейтенантом служби цивільного захисту ОСОБА_1, на виконання наказу від 20.09.2017 року № 7 Про проведення позапланових перевірок стану техногенної та пожежної безпеки , проведено позапланову перевірку щодо додержання дошкільним навчальним закладом (ясла-садок) №3 Торецької міської ради Донецької області вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки. В ході перевірки встановлено, що подальша експлуатація об'єкту дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №3 Торецької міської ради Донецької області із чисельними порушеннями пожежної безпеки створює загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Просив:
- Визнати незаконною бездіяльність дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №3 Торецької міської ради Донецької області з питань додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки та зобов'язати дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №3 Торецької міської ради Донецької області вчинити певні дії, пов'язані з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, які зазначені у акті перевірки зазначеного об'єкту щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту № 87 від 23.10.2017 року.
- Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об'єкту, а саме: дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №3 Торецької міської ради Донецької області за адресою: 85200, Донецька область, м. Торецьк, вул. Центральна, 29, до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації та зобов'язання зупинити експлуатацію вищезазначеного об'єкту до моменту усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, які зазначені у акті перевірки зазначеного об'єкту щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту № 87 від 23.10.2017 року.
У відповідності до ст. 23 Закону України Про прокуратуру представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.
Керівник Краматорської місцевої прокуратури у даному випадку представляє інтереси держави в суді, оскільки його дії спрямовані на захист інтересів держави в особі 22 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області шляхом заяви вимог про зобов'язання вчинити певні дії, пов'язані з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Ухвалою суду від 10 листопада 2017 року позовну заяву залишено без руху, встановлено строк для усунення недоліків позовної заяви.
У встановлений судом строк недоліки поданого адміністративного позову усунені Позивачем, ухвалою суду від 29 листопада 2017 року відкрито провадження в адміністративній справі № 805/979/17-а та призначене судове засідання.
Провадження по справі двічі зупинялося: з 15 грудня 2017 року до 28 грудня 2017 року в зв'язку з хворобою представника Відповідача ОСОБА_2 та з 25 січня 2018 року до 02 квітня 2018 року для надання сторонам часу для примирення.
Представник прокуратури у судовому засіданні підтримав позовні вимоги у повному обсязі, наполягав на їх задоволенні.
Представник Позивача у судове засідання не з'явився, повідомлений належним чином про дату, час та місце розгляду справи, заяв та клопотань до суду не надавав.
Представник Відповідача в судове засідання не з'явився, повідомлений належним чином про дату, час та місце розгляду справи, надав клопотання про зупинення провадження у справі в зв'язку з хворобою. Однак медичну довідку на підтвердження захворювання, як це передбачено ч. 2 ст. 236 Кодексу адміністративного судочинства України, не надав.
Представник третьої особи на стороні Відповідача - Військово-цивільної адміністрації міста Торецька Донецької області, у судове засідання не з'явився, повідомлений належним чином про дату, час та місце розгляду справи, просив справу розглянути без його участі.
Представник третьої особи на стороні Відповідача - міського управління освіти Військово-цивільної адміністрації міста Торецька Донецької області, у судове засідання не з'явився, повідомлений належним чином про дату, час та місце розгляду справи, надав клопотання про відкладення розгляду справи в зв'язку з хворобою представника Відповідача.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Відповідач має назву - заклад дошкільної освіти (ясла-садок) №3 Струмок військово-цивільної адміністрації м. Торецьк Донецької області (до зміни найменування 15.02.2018 року - дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №3 Торецької міської ради Донецької області). Відповідач є юридичною особою, зареєстрований та обліковується в ЄДРПОУ за ідентифікаційним кодом 33919910, місцезнаходженням закладу: 85200, Донецька обл., м. Торецьк, вул. Центральна, 29, згідно ст. 43 КАС України здатний здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов'язки.
01 листопада 2017 року до Костянтинівської місцевої прокуратури надійшов лист з 22 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області № 22/03/1586 від 30.10.2017 року щодо вжиття заходів представницького характеру у суді законних інтересів держави в особі Позивача, у зв'язку з порушенням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки з боку Відповідача (а.с. 21-22).
Наказом заступника начальника загону з організації запобігання надзвичайним ситуаціям 22 ДПРЗ Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області ОСОБА_3 № 7 від 20.09.2017 року Про проведення позапланових перевірок стану техногенної та пожежної безпеки затверджено терміни проведення планових та позапланових перевірок стану техногенної і пожежної безпеки суб'єктів господарювання, розташованих на території обслуговування Позивача (а.с. 28-30).
Згідно посвідчення на проведення перевірки № 120 від 02.10.2017 року, в період з 17.10.2017 року по 23.10.2017 року старшим інспектором відділення запобігання надзвичайним ситуаціям 22 ДПРЗ ГУ ДСНС України у Донецькій області старшим лейтенантом служби цивільного захисту ОСОБА_1, відповідно до Кодексу цивільного захисту України, Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності та на виконання наказу заступника начальника загону з організації запобігання надзвичайним ситуаціям 22 ДПРЗ Головного управління ДСНС України у Донецькій області № 7 від 20.09.2017 року, проведено позапланову перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки Відповідача (а.с. 27).
Актом перевірки зазначеного об'єкту щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки № 87 від 23.10.2017 р. встановлені чисельні порушення Кодексу цивільного захисту України № 5403-VI (далі - КЦЗУ), Правил пожежної безпеки України, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 року № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 року за № 252/26697 (далі - ППБУ), ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово - комунального господарства України від 13.11.2014 року № 312, ДБН В.1.1-7:2016 Пожежна безпека об'єктів будівництва. Загальні вимоги , затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово - комунального господарства України від 31.10.2016 року № 287.
А саме: приміщення дошкільного навчального закладу не обладнані системою протипожежного захисту та системою оповіщення про пожежу 2 Типу; не забезпечено евакуаційним освітленням сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації; дерев'яні елементи горищних покриттів (кровлі, лати) не оброблені засобами вогнезахисту; не забезпечено будівлю системою зовнішнього протипожежного водопроводу; допускається облицювання стін коридору 1-го поверху з матеріалів з вищою пожежною небезпекою, ніж Г2, В2, Д2, Т2; посадові особи не пройшли навчання з питань пожежної безпеки; не відокремлено приміщення електрощитової від інших приміщень протипожежними перешкодами (протипожежними дверима) або огороджувальними конструкціями з нормованими межами вогнестійкості та межами поширення вогню по них; не здійснено з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів; працівники не забезпечені засобами індивідуального захисту органів дихання; не проведено навчання керівного складу на територіальних курсах підвищення кваліфікації керівних кадрів Навчально - методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності.
У зв'язку із вищезазначеним, застосування з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів, здійснених не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (гвинтових, болтових тощо), може призвести до роботи в режимі короткого замкнення, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), що створює загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Відсутність системи зовнішнього протипожежного водопроводу (пожежних гідрантів, водойм) призводить до унеможливлення гасіння пожежі, збільшення часу на її локалізацію та ліквідацію допускає розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, та збільшення продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур, що в свою чергу створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, унеможливлюючи евакуацію людей з будівлі.
Відсутність у будівлі систем протипожежного захисту - системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу призводить до збільшення часу виявлення пожежі у будівлі, допускає розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, та збільшення продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищних температур, що в свою чергу створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, унеможливлюючи евакуацію людей з будівлі.
Недотримання вимог до шляхів евакуації та евакуаційних виходів може призвести до перешкоджання евакуації людей, затору людського потоку та збільшення часу евакуації, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Не проведення вогнезахисної обробки дерев'яних елементів горищних покриттів горищного приміщення допускає розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, та збільшення продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур, що в свою чергу створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, унеможливлюючи евакуацію людей з будівлі.
Відсутність засобів індивідуального захисту призведе до ураження органів дихання працюючого персоналу, що може збільшити кількість летальних випадків.
Не проходження навчання посадовими особами з питань пожежної безпеки - дії або бездіяльність можуть привести до пожежі у закладі; нерівні дії призведуть до паніки та невірним діям персоналу при виникненні пожежі, що в свою чергу сприяє розвитку пожежі, перешкоджає евакуації людей, в окремих випадках при незнанні дій при виявленні пожежі та користуванню первинними засобами пожежогасіння може призвести до розповсюдження пожежі та завданню значних збитків.
Не відокремлення приміщення електрощитової від інших приміщень протипожежними перешкодами (протипожежними дверима) або огороджувальними конструкціями з нормованими межами вогнестійкості та межами поширення вогню по них допускає розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, та збільшення продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур, що в свою чергу створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, унеможливлюючи евакуацію людей з будівлі.
Облицювання стін коридору 1-го поверху з матеріалів з вищою пожежною небезпекою, ніж Г2, В2, Д2, Т2 сприяє розповсюдженню пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, та збільшенню продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур, що в свою чергу створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, унеможливлюючи евакуацію людей з будівлі.
Не проходження навчального керівного складу на територіальних курсах підвищення кваліфікації керівних кадрів Навчально - методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності - дії або бездіяльність осіб може привести до виникнення надзвичайної ситуації у закладі; невірні дії призведуть до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, унеможливлюючи евакуацію людей з будівлі.
В ході перевірки було встановлено, що дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №3 Струмок Торецької міської ради Донецької області, з урахуванням критеріїв розподілу суб'єктів господарювання за ступенями ризику його господарської діяльності, віднесений до високого ступеня ризику (а.с. 31).
Посадовою уповноваженою особою Відповідача завгоспом ОСОБА_4 підписано акт № 87 від 23.10.2017 року, складеного за результатами проведення позапланової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки. Акт підписано без зауважень або заперечень. Примірник цього акта отримано завідувачем ОСОБА_2 23.10.2017 року (а.с. 36).
Таким чином, за результатами перевірки встановлено, що подальша експлуатація об'єкту дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №3 Струмок Торецької міської ради із вищезазначеними порушеннями пожежної безпеки створює загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Представник Відповідача не заперечив проти того, що дійсно існують дані порушення.
Крім того, суд зазначає, що Позивачем за результатами планових та позапланових перевірок (акт позапланової перевірки від 23.09.2016 року № 42, акт планової перевірки від 29.05.2017 року № 23) завідувачу дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №3 Струмок Торецької міської ради Донецької області ОСОБА_2 виносились приписи № 42 від 23.09.2016 року та № 23 від 29.05.2017 року, які до теперішнього часу в повному обсязі не виконані.
Відповідно до ст. 3 Конституції України, людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Згідно з ч. 1 ст. 47 Кодексу цивільного захисту України, державний нагляд (контроль) з питань цивільного захисту здійснюється за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, за діяльністю аварійно-рятувальних служб, а також у сфері промислової безпеки та гірничого нагляду, поводження з радіоактивними відходами відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", цього Кодексу та інших законодавчих актів.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 64 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.
Згідно з п. 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 року №1052 (зі змінами та доповненнями, далі - Положення), Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.
Основними завданнями ДСНС є: реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб (підпункт 1, 2 пункту 3 Положення).
В силу приписів п. 4 Положення, ДСНС відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, організовує і здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, суб'єктами господарювання.
Пунктом 7 Положення визначено, що ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Згідно з п. 1, 2 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 р. №1417 (далі - ППБУ), ці Правила встановлюють загальні вимоги з пожежної безпеки до будівель, споруд різного призначення та прилеглих до них територій, іншого нерухомого майна, обладнання, устаткування, що експлуатуються, будівельних майданчиків, а також під час проведення робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення будівель та споруд. Правила є обов'язковими для виконання суб'єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування (далі - підприємства), громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.
Відповідно до ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України, забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.
Пунктом 7.10 Статуту дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №3 Струмок Торецької міської ради Донецької області, затвердженого рішенням Торецької міської ради № 6/89-7 від 28.10.2016 року передбачено, що працівники дошкільного закладу несуть відповідальність за збереження життя, фізичне і психічне здоров'я дитини згідно із законодавством. Згідно пункту 8.2 Статуту, керівник дошкільного закладу забезпечує дотримання санітарно - гігієнічних, протипожежних норм і правил, техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності дітей і працівників.
Відповідно до ст. 1 Конвенції про права дитини, для цілей цієї Конвенції дитиною є кожна людська істота до досягнення 18-річного віку, якщо за законом, застосовуваним до даної особи, вона не досягає повноліття раніше.
Відповідно до ч. 1 ст. 3 Конвенції про права дитини, в усіх діях щодо дітей, незалежно від того, здійснюються вони державними чи приватними установами, що займаються питаннями соціального забезпечення, судами, адміністративними чи законодавчими органами, першочергова увага приділяється якнайкращому забезпеченню інтересів дитини.
Згідно ч. 3 ст. 3 Конвенції про права дитини, держави-учасниці забезпечують, щоб установи, служби і органи, відповідальні за піклування про дітей або їх захист, відповідали нормам, встановленим компетентними органами, зокрема, в галузі безпеки й охорони здоров'я та з точки зору численності і придатності їх персоналу, а також компетентного нагляду.
Частиною 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Згідно із частиною 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Аналізуючи вказані правові норми, суд приходить до висновку, що застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів можливо в тому випадку, якщо суб'єктом господарювання не дотримано вимоги пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами, за обов'язкової умови, що таке порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки створює загрозу життю та здоров'ю людей.
Згідно ж статті 11 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , виконання вимог органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства є обов'язком суб'єкта господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).
Таким чином, враховуючи підтвердження матеріалами справи та поясненнями представників сторін наявності порушень у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки та враховуючи створення цими порушеннями загрози життю та здоров'ю людей за своїм змістом, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення вимог в частині зупинення експлуатації (роботи) закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №3 військово - цивільної адміністрації м. Торецька Донецької області до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які зазначені у акті перевірки.
Відповідно до ч. 7 ст. 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Отже, з огляду на припис вищевказаної статті, суд відмовляє Позивачу у задоволенні позовної вимоги щодо визнання незаконною бездіяльності Відповідача з питань додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки та зобов'язання Відповідача вчинити певні дії пов'язані з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки які зазначені у акті перевірки зазначеного об'єкту щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту № 122 від 13.10.2017 року, оскільки ч. 7 ст. 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності передбачено Право позивача на звернення до суду з позовом щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.
Також, КАС України не передбачено можливості звернення з такими вимогами суб'єкта владних повноважень.
Закріплений у ч. 1 ст. 9 КАС України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь - які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
Предметом доказування, відповідно до ч. 2 ст. 73 КАС України, є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Згідно з частиною першою статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позову.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України, підстави для розподілу судових витрат відсутні.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст. 2, 3, 5, 9, 12, 19, 25, 72, 76, 77, 139, 194, 205, 241-246, 255, 295-297, 371 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов керівника Костянтинівської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі 22 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №3 Струмок військово-цивільної адміністрації м. Торецьк Донецької області, треті особи на стороні Відповідача - Військово-цивільна адміністрація міста Торецька Донецької області, міський відділ освіти Військово-цивільної адміністрації міста Торецька Донецької області, про визнання бездіяльності незаконною, зобов`язання вчинити певні дії та застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об'єкту - задовольнити частково.
Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №3 Струмок військово-цивільної адміністрації м. Торецьк Донецької області за адресою: 85200, Донецька область, м. Торецьк, вул. Центральна, 29, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, які зазначені у акті перевірки зазначеного об'єкту щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту № 87 від 23.10.2017 року.
У решті позовних вимог - відмовити.
Рішення складене в повному обсязі 16 квітня 2018 року.
Рішення Донецького окружного адміністративного суду може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до п. 15.5 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Череповський Є.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.04.2018 |
Оприлюднено | 19.04.2018 |
Номер документу | 73445081 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Череповський Є.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні