Рішення
від 17.04.2018 по справі 583/1046/18
ОХТИРСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 583/1046/18

2/583/525/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 квітня 2018 року Охтирський міськрайонний суд Сумської області в складі:

головуючого судді Ярошенко Т.О.

з участю секретаря судового засідання Безрядіної О.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Охтирка в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом

ОСОБА_1 (зареєстрованого: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Охтирської дитячої музичної школи імені П.С. Білинника (місце знаходження: пров. Друкарський, 5, м. Охтирка Сумська область, код ЄДРПОУ 35522069) про скасування наказу про звільнення та поновлення на роботі,

ВСТАНОВИВ:

27.03.2018 року позивач звернувся до суду з вказаним позовом, мотивуючи свої вимоги тим, що він 11.08.2009 року, відповідно до наказу №3 був прийнятий на посаду настроювача музичних інструментів Охтирської музичної школи. 27.02.2018 згідно наказу №2 від 26.02.2018 року позивача було звільнено з займаної осади на підставі п.3 ч.1 ст. 36 КЗпП. Так як, 26.02.2018 року ним було отримано припис ІНФОРМАЦІЯ_1 № 348 від 26.02.2018 року, згідно якого 28.02.2018 року йому необхідно було прибути в розпорядження командира військової частини НОМЕР_2 для проходження військової служби за контрактом. У зв`язку з чим 26.02.2018 року позивач подав заяву про його увільнення з займаної посади на час проходження служби. 27.02.2018 року позивач вибув для проходження служби в смт. Чорноморське Одеської області. 28.02.2018 року згідно наказу командира 28 ОМБ Оперативного командування «Південь «№ 25 РС від 28.02.2018 року було укладено контракт на провадження служби в Збройних силах України. 28.02.2018 року дружині позивача ОСОБА_2 в Охтирській дитячій музичній школі видали на руки мою трудову книжку з відповідним записом про його звільнення.

Вважає, що його звільнення відбулось з порушенням трудового законодавства, оскільки трудову книжку особисто він не отримував, крім того на час проходження ним служби, за ним повинно зберігатися робоче місце, посада і середній заробіток.

Посилаючись на викладене позивач просить суд наказ директора Охтирської дитячої музичної школи імені П.С. Білинника від 26.02.2018 року №2 про звільнення ОСОБА_1 з посади настроювача музичних інструментів на підставі п.3 ч.1 ст.36 КЗпП України визнати протиправним та скасувати. Поновити ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , РНОКПП НОМЕР_1 на посаді настроювача музичних інструментів Охтирської дитячої музичної школи імені ОСОБА_3 з 27.02.2018 року.

Позивач в судове засідання не з`явився, його представник до початку розгляду справи по суті надала суду заяву, в якій просить справу розглядати без його участі, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, надав заяву, в якій позовні вимоги визнав у повному обсязі, просив справу слухати в його відсутність.

За таких обставин суд вважає можливим у відповідності до положень ст.279 ЦПК України розгляд справи проводити у відсутність сторін на підставі наявних матеріалів згідно ст. 247 ЦПК України без фіксування судового засідання технічними засобами.

Суд, проаналізувавши матеріали справи, дослідивши письмові докази, вважає, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.

Судом встановлено, що 11.08.2009 року ОСОБА_2 прийнятий на посаду настроювача музичних інструментів до Охтирської дитячої музичної школи, яка 22.12.2015 року змінила назву на «Охтирську дитячу музичну школу імені П.С. Білинника», що підтверджується копією трудової книжки ОСОБА_2 серії НОМЕР_3 (а.с.10-11).

Наказом № 2 від 26.02.2018 року ОСОБА_1 звільнено з посади настроювача музичних інструментів відповідно до п.3 ст.36 КЗпП України (призов або вступ працівника на військову службу, направлення на альтернативну службу (невійськову)службу) з 27.02.2018 (а.с.9).

Відповідно до розписки від 28.02.2018 року трудову книжку ОСОБА_1 отримала його дружина ОСОБА_2 (а.с.12), що не відповідає вимогам ст. 47 КЗпП України .

26.02.2018 року копію наказу № 2 отримала ОСОБА_2 , що підтверджується відповідним записом у заяві (а.с.13).

Відповідно до припису № 348 від 26.02.2018 року солдату ОСОБА_1 запропоновано 27.02.2018 року вибути в розпорядження командира військової частини НОМЕР_2 Одеська область смт. Чорноморське для проходження військової служби за контрактом. Строк прибуття 28.02.2018 року (а.с.15).

Згідно із витягом з наказу № 25-РС від 28.02.2018 року, зокрема, з ОСОБА_1 укладено контракт про проходження військової служби у Збройних силах України строком на 3 роки з 28.02.2018 року та зараховано до списків особового складу Збройних Сил України (а.с.17).

28.02.2018 року між Міністерством оборони України, в особі командира військової частини НОМЕР_2 полковника ОСОБА_4 та ОСОБА_1 укладено контракт про проходження військової служби (а.с.19-22).

ОСОБА_1 з 28.02.2018 року зарахований до списків особового складу частини на всі види забезпечення, справи та посаду прийняв і приступив до виконання службових обов`язків (а.с.18).

Про прийняття ОСОБА_1 для проходження військової служби за контрактом, військовий комісар повідомив директора Охтирської дитячої музичної школи імені ОСОБА_3 та зазначено всі гарантії працівника, зокрема прийнятого на військову службу за контрактом (а.с.16).

Відповідно до ст. 119 ч. 3 КЗпП України за працівниками, призваними на строкову військову службу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період або прийнятими на військову службу за контрактом у разі виникнення кризової ситуації, що загрожує національній безпеці, оголошення рішення про проведення мобілізації та (або) введення воєнного стану на строк до закінчення особливого періоду або до дня фактичної демобілізації, зберігаються місце роботи, посада і середній заробіток на підприємстві, в установі, організації, фермерському господарстві, сільськогосподарському виробничому кооперативі незалежно від підпорядкування та форми власності і у фізичних осіб - підприємців, в яких вони працювали на час призову. Таким працівникам здійснюється виплата грошового забезпечення за рахунок коштів Державного бюджету України відповідно до Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей».

Дію ч. 3 ст. 119 КЗпП України поширено на громадян України, які починаючи з 18 березня 2014 року були призвані на військову службу на підставі Указу Президента України від 17 березня 2014 року № 303 «Про часткову мобілізацію» згідно із Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення оборонно-мобілізаційних питань під час проведення мобілізації» від 20 травня 2014 року № 1275-VII.

Із змісту вказаної вище норми трудового законодавства вбачається, що для вирішення питання про наявність права на гарантії, передбачені нею, правове значення мають види військової служби, її підстави, терміни дії особливого стану, початку та завершення мобілізації, демобілізації та наявності кризової ситуації, що загрожує національній безпеці.

Визначення засад оборони України та підготовки держави до оборони, порядок та підстави призову на військову службу, умови її проходження, правове регулювання соціального і правового статусу військовослужбовців визначаються Законом України «Про оборону України», Законом України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», Законом України «Про військовий обов`язок та військову службу», Законом України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», Указами Президента України та іншими підзаконними актами.

За змістом ст. 3 Закону України «Про оборону України» підготовка держави до оборони в мирний час включає, зокрема, забезпечення Збройних Сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до законів України, та правоохоронних органів підготовленими кадрами, озброєнням, військовою та іншою технікою, продовольством, речовим майном, іншими матеріальними та фінансовими ресурсами; розвиток військово-технічного співробітництва з іншими державами з метою забезпечення Збройних Сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до законів України, та правоохоронних органів озброєнням, військовою технікою і майном, які не виробляються в Україні; підготовку національної економіки, території, органів державної влади, органів військового управління, органів місцевого самоврядування, а також населення до дій в особливий період.

За приписами ч. 2 ст. 39 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», визначено, що громадяни України, призвані на строкову військову службу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, або прийняті на військову службу за контрактом у разі виникнення кризової ситуації, що загрожує національній безпеці, оголошення рішення про проведення мобілізації та (або) введення воєнного стану, користуються гарантіями, передбаченими частинами третьою та четвертою статті 119 Кодексу законів про працю України.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» особливий період- це період функціонування національної економіки, органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, Збройних Сил України, інших військових формувань, сил цивільного захисту, підприємств, установ і організацій, а також виконання громадянами України свого конституційного обов`язку щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, який настає з моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації чи з моменту введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях та охоплює час мобілізації, воєнний час і частково відбудовний період після закінчення воєнних дій.

Мобілізація комплекс заходів, здійснюваних з метою планомірного переведення національної економіки, діяльності органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій на функціонування в умовах особливого періоду, а Збройних Сил України, інших військових формувань, Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту - на організацію і штати воєнного часу. Мобілізація може бути загальною або частковою та проводиться відкрито чи приховано. Демобілізація - комплекс заходів, рішення про порядок і терміни проведення яких приймає Президент України, спрямованих на планомірне переведення національної економіки, органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій на роботу і функціонування в умовах мирного часу, а Збройних Сил України, інших військових формувань, Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту - на організацію і штати мирного часу (стаття 1 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»).

Особливий період закінчується з прийняттям Президентом України відповідного рішення про переведення усіх інституцій України на функціонування в умовах мирного часу.

Згідно зі ст. 1 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України є конституційним обов`язком громадян України. Військовий обов`язок установлюється з метою підготовки громадян України до захисту Вітчизни, забезпечення особовим складом Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення та Державної спеціальної служби транспорту, посади в яких комплектуються військовослужбовцями. Військовий обов`язок включає: підготовку громадян до військової служби; приписку до призовних дільниць; прийняття в добровільному порядку (за контрактом) та призов на військову службу; проходження військової служби; виконання військового обов`язку в запасі; проходження служби у військовому резерві; дотримання правил військового обліку.

Відповідно до ст. 2 ч. 1, ч. 2 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» військова служба є державною службою особливого характеру, яка полягає у професійній діяльності придатних до неї за станом здоров`я і віком громадян України, іноземців та осіб без громадянства, пов`язаній із обороною України, її незалежності та територіальної цілісності. Час проходження військової служби зараховується громадянам України до їх страхового стажу, стажу роботи, стажу роботи за спеціальністю, а також до стажу державної служби. Проходження військової служби здійснюється, зокрема, громадянами України - у добровільному порядку (за контрактом) або за призовом.

Загальні умови укладення контракту на проходження військової служби визначені ст. 19 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу».

Як зазначалось вище, позивач уклав контракт на проходження військової служби у Збройних Силах України до закінчення особливого періоду або до оголошення рішення про демобілізацію.

Рішень про демобілізацію усіх призваних військовослужбовців та переведення усіх інституцій України на функціонування в умовах мирного часу Президент України не приймав.

Таким чином, правових підстав для звільнення ОСОБА_1 з роботи відповідач не мав, отже, його наказ за № 2 від 26.02.2018 року про звільнення позивача є незаконним, у зв`язку з чим підлягає скасуванню.

Відповідно до ст. 235 ч. 1, ч. 2 КЗпП України, у разі звільнення без законної підстави або незаконного переведення на іншу роботу, працівник повинен бути поновлений на попередній роботі органом, який розглядає трудовий спір.

З огляду на викладене, суд, на підставі належним чином перевірених та оцінених доказів дійшов висновку про те, що позивач уклав контракт під час дії ситуації, що загрожує національній безпеці України, тобто в особливий період. Отже, як військовослужбовець, він користується пільгами, передбаченими ст. 39 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» та ст. 119 ч. 3, ч. 4 КЗпП України, тому його звільнення є незаконним, у зв`язку з чим його право порушено, позивача необхідно поновити на роботі.

Позивач строку звернення до суду за захистом своїх прав не порушив, що підтверджується матеріалами справи.

За таких обставин, суд вважає позовні вимоги про визнання незаконним та скасування наказу № 2 від 26.02.2018 року про звільнення ОСОБА_1 та поновлення з 27.02.2018 року ОСОБА_1 на посаді настроювача музичних інструментів Охтирської дитячої музичної школи імені ОСОБА_3 ,- обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Оскільки позивач при подачі даного позову був звільнений від сплати судового збору, тому відповідно до вимог ст. 141 ЦПК України суд стягує з відповідача на користь держави судовий збір у сумі 704 грн. 80 коп.

У відповідності з вимогами п. 4 ч.1 ст.430 ЦПК України суд допускає негайне виконання рішень у справах про поновлення на роботі незаконно звільненого працівника.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 12, 13, 81, 141, 247, 259, 263, 264, 265,268,279 ЦПК України, суд,

УХВАЛИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_1 (зареєстрованого: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) задовольнити.

Скасувати наказ № 2 від 26.02.2018 року директора Охтирської дитячої музичної школи імені П.С. Білинника Бова О.М. про звільнення ОСОБА_1 з посади настроювача музичних інструментів відповідно до п.3 ст.36 КЗпП України як незаконний.

Поновити ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) на роботі на посаді настроювача музичних інструментів в Охтирській дитячій музичній школі імені П.С. Білинника (код ЄДРПОУ 35522069) з 27.02.2018 року.

Допустити негайне виконання рішення суду в частині поновлення ОСОБА_1 на роботі.

Стягнути з Дитячої музичної школи імені П.С. Білинника (місце знаходження: пров. Друкарський, 5, м. Охтирка Сумська область, код ЄДРПОУ 35522069) на користь держави судовий збір у сумі 704 (сімсот чотири) грн. 80 коп.

Рішення суду може бути оскаржено безпосередньо до Судової палати у цивільних справах апеляційного суду Сумської області, шляхом подачі апеляційної скарги протягом 30 днів з дня проголошення. В разі проголошення вступної та резолютивної частини або розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, в той же строк з дня складання повного судового рішення.

До початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарги подаються учасниками справи через Охтирський міськрайонний суд Сумської області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Рішення суду складено 18 квітня 2018 року.

Суддя Охтирського

міськрайонного суду: Т.О.Ярошенко

СудОхтирський міськрайонний суд Сумської області
Дата ухвалення рішення17.04.2018
Оприлюднено21.09.2022
Номер документу73491742
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —583/1046/18

Рішення від 17.04.2018

Цивільне

Охтирський міськрайонний суд Сумської області

Ярошенко Т. О.

Рішення від 18.04.2018

Цивільне

Охтирський міськрайонний суд Сумської області

Ярошенко Т. О.

Ухвала від 28.03.2018

Цивільне

Охтирський міськрайонний суд Сумської області

Ярошенко Т. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні