Справа № 315/1156/17
Номер провадження № 2-а/315/1/18
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 квітня 2018 рокум. Гуляйполе
Гуляйпільський районний суд Запорізької області у складі:
головуючого судді - Романько О.О.,
за участю секретаря - Сухової С.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Гуляйполе адміністративну справу за позовом ОСОБА_1, в інтересах якого діє ОСОБА_2, до ОСОБА_3 об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області, про визнання неправомірними дій і зобов'язання вчинити певні дії -
ВСТАНОВИВ:
03 жовтня 2017 року позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до відповідача про визнання неправомірними дій і зобов'язання вчинити певні дії , який було уточнено 06.03.2018 року.
В уточненому позові (а.с.97-102) в обґрунтування своїх вимог позивач вказав, що 14.07.2017 року він звернувся до ОСОБА_3 об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (відповідач) із заявою про призначення йому пільгової пенсії відповідно до п. в ст. 13 Закону України Про пенсійне забезпечення . На момент звернення до відповідача він досяг визначеного законом віку - 56 років. Після перегляду спеціалістом його документів, в усній формі, йому було відмовлено у призначенні пенсії за віком на пільгових умовах як трактористу-машиністу через відсутність необхідного пільгового стажу роботи. Того ж дня він подав заяву до ОСОБА_3 об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області з проханням надати йому мотивовану відповідь стосовно причини відмови у призначенні пільгової пенсії.
Як вказав далі в позові позивач, 25.07.2017 року він отримав письмову відповідь від відповідача, якою йому було відмовлено у призначенні пільгової пенсії, мотивуючи свою відмову тим, що згідно документів, наданих ним, його страховий стаж становить 30 років 5 місяців 4 дні, а стаж роботи на посаді тракториста, який підтверджено довідками про стаж роботи, що дає право на пільгове пенсійне забезпечення, становить лише 18 років 6 місяців 6 днів. Йому відповідачем не було враховано стаж роботи на посаді тракториста в КСП ім. Свердлова, 1 рік 6 місяці, у зв'язку з тим, що в архівній довідці ОСОБА_3 районної ради від 03.06.2016 року, яку він надав до пенсійного фонду, зазначено, що в архівних книгах обліку праці та розрахунків з членами колгоспу ім. Свердлова, КСП ім. Свердлова, с. Полтавка Гуляйпільського району Запорізької області, за 1978-1979 р.р., 1981-1998 р.р. значиться ОСОБА_4 (так в документах). В книгах за 1982, 1983, 1984 роки вказана посада - тракторист, у 1986 році - тракторна бригада, в книгах за інші роки посада ОСОБА_4 - не вказана. Також, пенсійним фондом при розрахунку пільгового стажу було взято кількість трудоднів в архівній довідці № 01-14/п - 7/1 від 03.06.2016 року, яка має розбіжності з трудовою книжкою.
Тому, позивач прохає визнати протиправними дії відповідача щодо не зарахування до його пільгового стажу посади тракториста за період роботи з 1978 року по 1998 рік в повному обсязі та зобов'язати відповідача зарахувати йому до пільгового стажу за п. в ст. 13 Закону України Про пенсійне забезпечення період роботи з 01.06.1978 року по 20.03.1998 року в повному обсязі та призначити йому пенсію за віком з 14.07.2017 року на підставі п. в ст. 13 Закону України Про пенсійне забезпечення .
27.02.2017 року до суду надійшли письмові заперечення від управління Пенсійного фонду України в ОСОБА_3 районі Запорізької області, в яких зазначено, що відповідно до пункту в ст. 13 Закону України Про пенсійне забезпечення1 право на пенсію за віком на пільгових умовах незалежно від місця останньої роботи трактористи-машиністи, безпосередньо зайняті у виробництві сільськогосподарської продукції в колгоспах, радгоспах, інших підприємствах сільського господарства, - чоловіки після досягнення 55 років і за наявності загального стажу роботи не менше як 30 років, із них не менше ніж 20 років на зазначеній роботі. За відсутності зазначеного стажу роботи 30 років у період до 1 квітня 2024 року пенсія за віком на пільгових умовах призначається за наявності стажу роботи, якщо датою звернення за призначенням пенсії є період: з 1 квітня 2015 року по 31 березня 2016 року - не менше 25 років 6 місяців; з 1 квітня 2016 року по 31 березня 2017 року - не менше 26 років; з 1 квітня 2017 року по 31 березня 2018 року - не менше 26 років 6 місяців; з 1 квітня 2018 року по 31 березня 2019 року - не менше 27 років; 3з 1 квітня 2019 року по 31 березня 2020 року - не менше 27 років 6 місяців; з 1 квітня 2020 року по 31 березня 2021 року - не менше 28 років; з 1 квітня 2021 року по 31 березня 2022 року - не менше 28 років 6 місяців; з 1 квітня 2022 року по 31 березня 2023 року - не менше 29 років; з 1 квітня 2023 року по 31 березня 2024 року - не менше 29 років 6 місяців. До трактористів - машиністів, безпосередньо зайнятих у виробництві сільськогосподарської продукції, відносяться працівники, які оформлені на роботу трактористами-машиністами, мають відповідні посвідчення, постійно зайняті на тракторах та інших самохідних сільськогосподарських роботах в рослинництві та тваринництві. Професія тракторист-машиніст , запроваджена в 1961 році, охоплює такі професії: бульдозерист-скреперист, грейдерист, комбайнер, машиніст дощувальної установки, змонтованої на базі трактора, машиніст скрепера, скреперист, машиніст чаєзбиральної машини, машиніст екскаватора, машиніст-водій льонозбиральної машини, самохідної широкозахватної сінокосарки, механік-комбайнер, тракторист, тракторист-бульдозерист. Трактористам-машиністам, які відробили повний польовий період на тракторах та інших самохідних сільськогосподарських машинах, весь рік роботи зарахується до стажу, який дає право на пільгове пенсійне забезпечення, і в тому випадку, якщо в міжпольовий або міжсезонний період вони виконували інші роботи на стаціонарних і причепних установках та агрегатах з ремонту сільськогосподарської техніки, на тваринницьких фермах, тощо. Віднесення господарства до підприємств сільського господарства, трактористи-машиністи яких мають право на пільгову пенсію, проводиться відповідно до класифікатора галузей народного господарства. До підприємств сільського господарства відносяться підприємства, які виробляють продукцію рослинництва і тваринництва. ОСОБА_5 підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженим постановою Кабінету міністрів України від 12.08.1993 року № 637, встановлено, що при відсутності у трудовій книжці відомостей, що визначають право на пенсію на пільгових умовах, установлених для деяких категорій працівників, для підтвердження трудового стажу приймаються уточнюючі довідки підприємств, організацій або їх правонаступників. Щодо трактористів-машиністів підприємств сільського господарства (у тому числі колгоспів) додатково в довідці наводяться відомості про безпосередню зайнятість у виробництві сільськогосподарської продукції. Такі довідки видаються з посиланням на первинні документи за час виконання роботи, що дає право на пільгову пенсію. Тому, уточнююча довідка підприємства, установи, організації або їх правонаступників, передбачена п. 20 ОСОБА_5 підтвердження наявного трудового стажу для окремих категорій працівників є визначальним документом для визначення права на призначення пенсії на пільгових умовах із зниженням пенсійного віку, оскільки записи трудової книжки не містять усієї необхідної інформації, передбаченої цим пунктом. Архівні установи не мають права надавати уточнюючі довідки, робити висновки щодо виконання або невиконання певних умов. Згідно наданих позивачем довідок, страховий стаж становить 30 років 5 місяців 4 дні, стаж, що дає право на пільгове пенсійне забезпечення - 18 років 6 місяців 6 днів. З наведених підстав прохали відмовити в задоволенні позовних вимог позивача (а.с. 27-29).
В судове засідання позивач ОСОБА_6 не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, подав через канцелярію суду пояснення від 15.03.2017 року, в яких прохав розгляд справи проводити без його участі, за участю представника за довіреністю ОСОБА_2, на позовних вимогах наполягав (а.с. 34). В попередніх судових засіданнях позивач надав пояснення відповідно до позову. Вказав, що двічі звертався до відповідача з питання про призначення йому пільгової пенсії, але отримав лише листа про відмову. Вважає таку відмову безпідставною просив зобов'язати відповідача призначити йому пільгову пенсію.
В судове засідання представник позивача ОСОБА_2 не з'явилася, про місце і час його проведення повідомлена належним чином. В попередніх судових засіданнях надавала пояснення згідно обставин, які викладені у позові.
В судове засідання представник відповідача ОСОБА_3 об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області ОСОБА_7 не з'явилася, прохали справу розглянути без її участі, проти позовних вимог заперечувала в повному обсязі, надала посадову інструкцію начальника та положення про ОСОБА_3 відділ обслуговування громадян ОСОБА_3 об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області (а.с. 110, 111-114, 115-119). В попередніх судових засіданнях пояснила, що заяву позивача управлянням було розглянуто в порядку, який визначений для звернень громадян, а не як заяву про призначення відповідної пенсії. За результатами звернення позивачу був направлений лист щодо підтвердження його стажу. На відповідній комісії це питання не розглядалося, оскільки для цього не було підстав. Будь-яких відомостей про звернення позивача до ОСОБА_3 ОУПФУ станом на 11.08.2016 року немає, є відомості щодо заяви від 14.07.2017 року, на яку і була надана відповідь.
Судом встановлено, що ОСОБА_6, ІНФОРМАЦІЯ_1, відповідно до записів у трудовій книжці № 0584088, виданій 01.01.1980 року, який має середню освіту та професію, спеціалізацію: тракторист, з 01.06.1978 року по 21.06.1989 року був членом колгоспу ім.. ОСОБА_8. З 29.04.1990 року по 20.03.1998 року також рахувався членом вказаного колгоспу. Згідно записів трудової книжки, які внесені на основі Книги участі та особових рахунків КСП, з 1978 року по 1979 рік, з 1981 року по 1998 рік зазначено його професію як тракторист. З 01.01.2000 року по 31.12.2000 року працював трактористом-машиністом в ТОВ Перемога . З 01.01.2001 року прийнятий на роботу до ПСП Левадне , звільнений - 01.10.2002 року. З 01.10.2002 року по 31.12.2007 року - перебував на посаді голови СФГ Агроферма ОСОБА_6 . 01.02.2008 року прийнятий на роботу за спеціальністю тракторист до ПСП Левадне , звідки звільнений 22.03.2008 року. (а.с. 7-10).
За записами військового квитка серії НО № 3301237, ОСОБА_6, 11.08.191 року народження, має основну цивільну спеціальність - тракторист (а.с. 11).
14.07.2017 року ОСОБА_6 звернувся з заявою до ОСОБА_3 ОУПФУ щодо відповіді про призначення йому пільгової пенсії з відповідним додатком документів для підтвердження його стажу (а.с.12).
Будь-яких інших заяв та доказів звернення до управління в 2016 році позивач не надав.
25.07.2017 року за вих. № 22/п-4 ОСОБА_6 ОСОБА_3 ОУПФУ в Запорізькій області на його звернення № 22/п-4 від 14.07.2017 року повідомлено, що чоловікам трактористам-машиністам, які безпосередньо зайняті у виробництві сільськогосподарської продукції в колгоспах, радгоспах, на інших підприємствах сільського господарства, пенсії призначаються після досягнення 55 років і при наявності 20 років роботи трактористом, за наявності загального трудового стажу 26 років 6 місяців, якщо дата звернення за призначенням пенсії з 01 квітня 2017 року по 31 березня 2018 року. Згідно документів, поданих ним до ОСОБА_3 ОУПФУ в Запорізькій області, його страховий стаж становить 30 років 5 місяців 4 дні. Стаж роботи на посаді тракториста, який підтверджено довідками про стаж роботи, що дає право на пільгове пенсійне забезпечення становить лише 18 років 6 місяців 6 днів (а.с. 13-14).
Відповідно до даних архівної довідки ОСОБА_3 районної ради від 03.06.2016 року № 01-14/П-7/1, в книгах обліку праці та розрахунків з членами колгоспу ім. Свердлова, КСП ім. Свердлова, с. Полтавка Гуляйпільського району Запорізької області, за 1978-1979, 1981-1998 р.р. значиться ОСОБА_4 (так в документах), який відпрацював кількість трудоднів: в 1978 р. - 224, в 1979 р. - 182, в 1981 р. - 19, в 1982 р. - 181, в 1983 р. - 293, в 1984 р. - 269, в 1985 р. - 298, в 1986 р. - 289, в 1987 р. - 268, в 1988 р. - 267, в 1989 р. - 233, в 1990 р. - 208, в 1991 р. - 263, в 1992 р. - 283, в 1993 р. - 230, в 1994 р. - 261, в 1995 р. - 270, в 1996 р. - 275, в 1997 р. - 261, в 1998 р. - 57 (а.с. 15).
Відповідно до архівних довідок ОСОБА_3 районної ради від 03.06.2016 року № 01-14/П-71-2, № 01-14/П-71-3, № 01-14/П-71-4, № 01-14/П-71-5 міститься інформація про заробітну плату позивача в колгоспі (КСП) ім. Свердлова за 1978-1979, 1981-1998 роки (а.с. 16-19).
Згідно архівної довідки Архівного відділу ОСОБА_3 РДА Запорізької області від 05.02.2013 року № 07-12/3, колгосп ім. Свердлова, с. Полтавка Гуляйпільського району Запорізької області, згідно з рішенням загальних зборів уповноважених членів колгоспу від 25.01.1996 року, протокол № 1, реорганізований в колективне сільськогосподарське підприємство (КСП) ім. Свердлова. Згідно з рішенням загальних зборів членів КСП ім. Свердлова від 06.03.2000 року, протокол № 2, КСП ім. Свердлова реорганізоване в товариство з обмеженою відповідальністю Полтавка (а.с. 20).
У архівній довідці Державного архіву Запорізької області Запорізької обласної державної адміністрації від 21.06.2016 року № 01-32/П-1259, містяться, зокрема. Наступні дані: у протоколах засідань правління та загальних зборів уповноважених членів колгоспу (з 1996 р. колективне сільськогосподарське підприємство (КСП) імені Свердлова Гуляйпільського району Запорізької області за 1983 р., 1985-1986 р.р., 1988-1990 р.р., 1993 р., 1996 р., 1998 р. значиться гр. ОСОБА_4, Пашков ОСОБА_9, гр. ОСОБА_4 (так у документах російською мовою), гр. ОСОБА_6, гр. ОСОБА_6 (так у документах):.. - ОСОБА_4 - механізатор (так у документі російською мовою), (протокол засідання правління колгоспу від 28 лютого 1988 р. № 2)…- ОСОБА_6 - тракторист (так у документі), (протокол засідання правління КСП від 30 квітня 1998 р. № 4); - виключений з членів КСП за власним бажанням (так у документі), (протокол засідання правління КСП від 30 квітня 1998 р. № 4). Також у довідці повідомляється, що в протоколах засідань правління за 1982 р., 1985-1998 р.р. та загальних зборів уповноважених членів колгоспу (з 1996 р. колективне сільськогосподарське підприємство (КСП) імені ОСОБА_8 с. Полтавка Гуляйпільського району Запорізької області за 1978-1998 р.р. відомості про переведення на іншу роботу, роботу з неповним робочим днем (тижнем), про надання відпусток за власний рахунок та інші відомості про роботу гр. ОСОБА_6 і затвердження протоколів засідань правління колгоспу (КСП) від 30 квітня 1990 р. № 4, від 30 квітня 1998 р. № 4 відсутні. Згідно з актом про незнаходження справ, шляхи розшуку яких вичерпані, затвердженим головою КСП імені ОСОБА_8 Федько від 9 листопада 1998 року № 3249-7 протоколи засідання правління колгоспу за 1978-1981 рр., 1983 р., 1984 р., не знайдені та зняті з обліку (а.с. 21).
Згідно архівної довідки ОСОБА_3 районної ради Запорізької області від 03.06.2016 року № 01-14/П-71-6, в книгах обліку праці та розрахунків з членами колгоспу ім. Свердлова, КСП ім. Свердлова, с. Полтавка Гуляйпільського району Запорізької області, за 1978-1979, 1981-1998 р.р. значиться ОСОБА_4 (так в документах). В книгах за 1982, 1983, 1984 роки вказана посада - тракторист, у 1986 році - тракторна бригада, в книгах за інші роки посада ОСОБА_4 - не вказана (а.с. 22).
Відповідно до довідки № 34 від 25.05.2017 року, виданої ТОВ Перемога ОСОБА_6 в тому, що він працював в ТОВ Перемога з 01 січня 2000 року по 31 грудня 2000 року трактористом-машиністом і був безпосередньо зайнятий у виробництві сільськогосподарської продукції на протязі повного польового періоду в рослинництві. Зазначений період зараховується в стаж роботи, який надає право на пільгове пенсійне забезпечення згідно з пунктом В ст. 13 Закону України Про пенсійне забезпечення . Довідка видана на підставі трудової книжки для подання в органи Пенсійного фонду (а.с. 23).
За інформацією, наданою ОСОБА_3 РДА Запорізької області на запит суду, Вх. № 5915 від 08.12.2017 року, щодо правонаступників юридичної особи ТОВ Полтавка , припинення ТОВ Полтавка (код ЄДРПОУ 03749164), як юридичної особи - банкрута проведено на підставі Ухвали Господарського суду Запорізької області від 20.04.2010 року за № 19/196/17-16/168/09, про що внесено запис в ЄДР за № 10841170011000009 від 29.04.2010 р. Відповідно зазначеної ухвали Господарського суду Запорізької області правонаступників ТОВ Полтавка (код ЄДРПОУ 03749164) не визначено (а.с. 56).
Відповідно до інформації Державного архіву Запорізької області Запорізької обласної державної адміністрації Вх. № 5999 від 13.12.2017 року, надано копії рішення загальних зборів членів колгоспу ім. Свердлова Гуляйпільського району Запорізької області від 26 січня 1982 року (протокол № 1) про затвердження мінімуму вихододнів, рішень правління КСП ім. Свердлова Гуляйпільського району Запорізької області від 30 січня 1998 року (протокол № 1), від 28 лютого 1998 року (протокол № 2) про подвоєння місячної заробітної плати при виконанні щомісячного мінімуму вихододнів. Також повідомили, що в протоколах засідань правління та зборів уповноважених членів КСП ім. Свердлова Гуляйпільського району Запорізької області за 1996 р., 1998 р. рішення про затвердження мінімуму вихододнів відсутні. Сповістили, що серед документів колгоспу (КСП) ім. Свердлова Гуляйпільського району Запорізької області за 1982 р., 1998 р. журнали реєстрації рішень відсутні. Також повідомили, що особові рахунки працівників колгоспу (КСП) ім. Свердлова Гуляйпільського району Запорізької області за 1979 - 1998 р.р. на зберігання до Державного архіву Запорізької області не надходили (а.с. 57, 58-59, 60-62).
З пояснень свідка ОСОБА_10, які він надав в судовому засіданні 13.02.2018 року, встановлено, що оскільки у 1978 році він працював головним агрономом у колгоспі ім. Свердлова с. Полтавка Гуляйпільського району, то з тих пір знайомий з позивачем, та може підтвердити, що останній працював там трактористом до закінчення його трудової діяльності в цьому колгоспі. З 1978 року по 1998 рік позивач працював трактористом, виконував польові та суміжні роботи, але на посаді тракториста. Трудові книжки велись ОСОБА_11 та ОСОБА_12 Документи КСП ім. Свердлова зберігались у ТОВ Полтавка до 2007 року. Потім стало ТОВ Полтавка-1 , але воно не мало відношення до попередників. Після ліквідації ТОВ Полтавка всі документи були передані до архіву м. Гуляйполе вже у 2007 році директором ТОВ Полтавка-1 ОСОБА_13. Зазначив, що трудодні встановлювались окремо для чоловіків - 280, та для жінок - 250, потім їх зменшили.
З пояснень свідка ОСОБА_14, які він надав в судовому засіданні 13.02.2018 року, встановлено, що позивач, прийшовши з армії, відразу пішов працювати до бригади на посаді тракториста, до армії він працював трактористом в степу. Свою трудову діяльність розпочав близько 1978 року, був зайнятий на сільськогосподарських роботах та не змінював посади тракториста. Вони працювали разом з 1978 по 1998 рік. Посада позивача була - тракторист-механізатор.
З пояснень свідка ОСОБА_15, які вона надала в судовому засіданні 13.02.2018 року, встановлено, що позивач звернувся до ОСОБА_3 ОУПФУ в Запорізькій області 04.07.2017 року з приводу призначення пенсії на пільгових умовах, як тракторист. У переліку вказаних ним документів було встановлено, що в його трудовій книжці є запис про те, де він працював та на якій посаді, але для призначення пенсії як трактористу необхідна пільгова довідка. На аркушах трудової книжки 19 та 21 у колонці 6 відсутні дані, а саме: номер та дата, за запитом з архіву були надані уточнюючі довідки, з яких встановлено, що вихододні не збігаються з даними трудової книжки. Розрахунок стажу був зроблений відповідно до архівної довідки, та було встановлено, що 20 років стажу тракториста не нараховується.
Суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню, з огляду на таке.
Відповідно до ч.1 ст. 46 Конституції України, громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Основні положення щодо реалізації конституційного права громадян на соціальну захищеність пенсіонерів шляхом встановлення пенсій на рівні, орієнтованому на прожитковий мінімум, а також регулярного перегляду їх розмірів у зв'язку із збільшенням розміру мінімального споживчого бюджету і підвищенням ефективності економіки республіки, визначені у Законі України Про пенсійне забезпечення .
Згідно зі статтею 62 Закону України Про пенсійне забезпечення , п.п. 1, 2. 27 ОСОБА_5 підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 року № 637 (зі змінами та доповненнями), основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка, а в разі відсутності її чи відповідних записів у ній наявність трудового стажу підтверджується в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами.
У разі коли документи про трудовий стаж не збереглися, підтвердження трудового стажу здійснюється органами Пенсійного фонду на підставі показань свідків.
Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій визначаються Законом України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування .
Згідно зі ст. 44 цього Закону заява про призначення (перерахунок) пенсії та необхідні документи подаються до територіального органу Пенсійного фонду або до уповноваженого ним органу чи уповноваженій особі в порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, особисто або через представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально.
ОСОБА_5 подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування затверджений постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 р. N 22-1, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2005 р. за N 1566/11846. Пунктом 4.1 цього ОСОБА_5 в редакції, яка діє з 29.08.2014 р., передбачено, що орган, який призначає пенсію, розглядає питання про призначення пенсії, перерахунок та поновлення виплати раніше призначеної пенсії, а також про переведення з одного виду пенсії на інший при зверненні особи з відповідною заявою (додаток 2).
Згідно з п. 4.7 ОСОБА_5 № 22-1 право особи на одержання пенсії установлюється на підставі всебічного, повного і об'єктивного розгляду всіх поданих документів органом, що призначає пенсію.
Орган, що призначає пенсію, не пізніше 10 днів після винесення рішення видає або направляє адміністрації підприємства, установи, організації або особі повідомлення про призначення, відмову в призначенні, перерахунку, переведенні з одного виду пенсії на інший із зазначенням причин відмови та порядку його оскарження.
Тобто, обов'язком органу Пенсійного фонду у разі звернення особи за призначенням пенсії із заявою встановленого зразка є прийняття відповідного рішення.
Судом встановлено, що управлінням ПФУ в ОСОБА_3 районі Запорізької області за заявою позивача про призначення пенсії не приймалось рішення про відмову у призначенні пенсії відповідного до ОСОБА_5 № 22-1. Пенсійна справа не заводилася.
Враховуючи, що відповідачем не дотриманий порядок прийняття рішення про відмову у призначенні пенсії, суд вважає, що в даному випадку відповідач діяв не у спосіб, встановлений законодавством, що призвело до фактичного не розгляду заяви позивача про призначення пенсії.
Позивачем не оскаржується бездіяльність відповідача щодо неприйняття рішення за його заявою про призначення пенсії.
Частиною 2 статті 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Адміністративний суд, перевіряючи рішення, дію чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень на відповідність закріпленим ч. 2 ст. 2 КАС України критеріям, не може втручатися у дискрецію суб'єкта владних повноважень в межах такої перевірки.
З урахуванням встановленого судом порушення відповідачем ОСОБА_5 № 22-1 в частині неприйняття рішення про відмову у призначенні пенсії, суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог та у відповідності до ч. 2 ст. 9 КАС України зобов'язати відповідача розглянути заяву позивача про призначення пенсії із прийняттям відповідного рішення.
Вирішення питання щодо інших позовних вимог є неможливим до прийняття відповідачем відповідного рішення за заявою позивача.
Статтею 12 КАС України встановлено, що адміністративне судочинство здійснюється за правилами позовного провадження (загального або спрощеного), зокрема щодо оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат.
Згідно ст. 245 КАС України при вирішенні справи по суті суд може задовольнити позов повністю або частково. У разі задоволення позову суд може, зокрема, прийняти рішення про визнання дій суб'єкта владних повноважень протиправними та зобов'язати вчинити певні дії.
Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 244 КАС України під час ухвалення рішення суд вирішує як розподілити між сторонами судові витрати.
Згідно частини 1, 2 статті 132 КАС України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи.
Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від стати встановлюються законом.
Судовий збір - це різновид обов'язкового платежу до Державного бюджету України, який сплачується при зверненні до суду.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
При звернені до суду позивачем не було сплаченого судового збору, тому витрати підлягають віднесенню на рахунок держави.
Керуючись ст.ст. 2, 19,72, 77, 229, 241,243 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1, в інтересах якого діє ОСОБА_2, до ОСОБА_3 об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області, про визнання неправомірними дій і зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Зобов'язати Гуляйпільське об'єднане управління Пенсійного фонду України в Запорізькій областірозглянути заяву ОСОБА_1 про призначення пенсії за віком на пільгових умовах від 14 липня 2017 року та прийняти відповідне рішення згідно діючого законодавства.
В іншій частині позовні вимоги залишити без задоволення.
Витрати віднести на рахунок держави.
Повний текст постанови складений 19.04.2018 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково.
Апеляційна скарга подається до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду Дніпропетровської області через Гуляйпільський районний суд Дніпропетровської області протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення суду.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення не було вручене у день його проголошення або складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Суддя: ОСОБА_16
Суд | Гуляйпільський районний суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 12.04.2018 |
Оприлюднено | 22.04.2018 |
Номер документу | 73509722 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Гуляйпільський районний суд Запорізької області
Романько О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні