Справа № 822/1002/18
РІШЕННЯ
іменем України
20 квітня 2018 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Михайлова О.О.
розглянувши адміністративну справу за позовом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України до Товариства з обмеженою відповідальністю "Граніт-Плаза" про продовження дії спеціальної санкції,
ВСТАНОВИВ:
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України звернулося 06.03.2018 до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовом від 27.02.2018 (одночасно з позовом надійшла доповнена позовна заява від 27.02.2018), в якому просить подовжити дію спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, яка застосована наказом Мінекономрозвитку від 01.08.2017 №1145 до Товариства з обмеженою відповідальністю "Граніт-Плаза" на термін до усунення Товариством з обмеженою відповідальністю "Граніт-Плаза" порушення статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" або до застосування практичних заходів, що гарантують усунення порушень статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" за експортною операцією по зовнішньоекономічних контрактах від 01.03.2015 №1-П та від 14.04.2015 №3-П.
Позивач підставою позову зазначає порушення відповідачем вимог ст. 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність", ст. 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті".
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що Державна фіскальна служба України листом від 14.07.2017 №12036/5/99-99-14-06-02-16 звернулась до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України з поданням щодо застосування спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності до суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності України Товариства з обмеженою відповідальністю "Граніт-Плаза".
Позивач також зазначає, що у поданні ДФС України зазначено про наявність у ТОВ "Граніт-Плаза" порушення законодавчо встановлених строків розрахунків за зовнішньоекономічними операціями згідно договорів №1-П від 01.03.2015 року та №3-П від 14.04.2015 року, що підтверджується повідомленнями ПАТ "Приватбанк", направленим листом від 02.09.2015 року №Г-31.0.0.0/1-5563.
Позивач стверджує, що у повідомленні ПАТ "Приватбанк" від 02.09.2015 року №Г-31.0.0.0/1-5563 надано інформацію про виявлені факти порушень чинного законодавства (ненадходження в законодавчо встановлені строки виручки, товарів) за експортними операціями ТОВ "Граніт-Плаза", які мали місце у серпні 2015 року, а саме датами здійснення платежу за експортною операцією:
- за контрактом від 01.03.2015 №1-П - 22.05.2015;
- за контрактом від 14.04.2015 №3-П - 06.05.2015.
Позивач вказує, що наказом від 01.08.2017 № 1145 Міністерство економічного розвитку і торгівлі України від 14.07.2017 №12036/5/99-99-14-06-02-16, за порушення вимог статті 1 закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" застосувало до ТОВ "Граніт-Плаза" спеціальну санкцію - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності.
Позивач зазначає, що в подальшому звертався з листом від 01.11.2017 №4102-11/39188-03 звернувся до ДФС України щодо розгляду питання доцільності продовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності для суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності ТОВ "Граніт-Плаза". Однак, листом ДФС України від 30.11.2017 №4102-11/39188-03 позивача повідомлено, ТОВ "Граніт-Плаза" за місцем реєстрації - відсутнє.
Позивач вважає, що оскільки ТОВ "Граніт-Плаза" не усунуло порушення вимог статті 1 закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" - наявні підстави подовження дії санкції у вигляді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності.
Справу розглянуто судом у порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.
Позивач, належним чином повідомлений про дату, час і місце судового засідання в судове засідання не з'явився, 10.04.2018 від представника позивача надійшло клопотання про залучення до участі у справі Державної фіскальної служби України в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача, та про розгляд справи за відсутності позивача.
В обґрунтування клопотання позивач посилається на ч. 2 та ч. 18 статті 37 закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність". Зазначає, що спеціальна санкція застосована Міністерством економічного розвитку і торгівлі України на підставі подання Державної фіскальної служби України від 14.07.2017 №12036/5/99-99-14-06-02-16, тому рішення може вплинути на права та обов'язки Державної фіскальної служби України.
Вирішуючи клопотання суд враховує, що за змістом частини 18 статті 37 закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" представництво інтересів держави при розгляді таких судових спорів забезпечується центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики та державними органами, які внесли подання про застосування санкцій. Оскарження застосування санкцій у судовому порядку до винесення судом відповідного рішення не зупиняє їх дію.
Оскільки предметом позовних вимог є подовження дії спеціальної санкції, а не оскарження рішень щодо її застосування, то підстави для залучення Державної фіскальної служби України до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - відсутні.
Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Товариство з обмеженою відповідальністю "Граніт-Плаза" зареєстроване за адресою: 30400, Хмельницька область, м. Шепетівка, вул. Лермонтова, буд. 2. На адресу суду повернувся поштовий конверт з відміткою поштового зв'язку "за закінченням терміну зберігання".
Відповідно до ч. 11 ст. 126 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. У строк, визначений судом в ухвалі від 27.03.2018, відзив до суду відповідач не подав.
З урахуванням положень частини 9 статті 205 та частини 4 статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглянув справу в письмовому провадженні без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов необхідно задовольнити з урахуванням зазначеного нижче.
Суд встановив, що Державна фіскальна служба України листом від 14.07.2017 №12036/5/99-99-14-06-02-16 звернулась до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України з поданням щодо застосування спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності до суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності України Товариства з обмеженою відповідальністю "Граніт-Плаза".
У поданні ДФС України зазначено про наявність у ТОВ "Граніт-Плаза" порушення законодавчо встановлених строків розрахунків за зовнішньоекономічними операціями згідно з договорами №1-П від 01.03.2015 року та №3-П від 14.04.2015 року, що підтверджується повідомленнями ПАТ "Приватбанк", направленим листом від 02.09.2015 року №Г-31.0.0.0/1-5563.
У повідомленні ПАТ "Приватбанк" від 02.09.2015 року №Г-31.0.0.0/1-5563 наявна інформація про виявлені факти порушень чинного законодавства (ненадходження в законодавчо встановлені строки виручки, товарів) за експортними операціями ТОВ "Граніт-Плаза", які мали місце у серпні 2015 року, а саме датами здійснення платежу за експортною операцією:
- за контрактом від 01.03.2015 №1-П - 22.05.2015;
- за контрактом від 14.04.2015 №3-П - 06.05.2015.
Наказом від 01.08.2017 № 1145 Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, відповідно до статті 37 закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність", на підставі подання Державної фіскальної служби України від 14.07.2017 №12036/5/99-99-14-06-02-16, за порушення вимог статті 1 закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" застосувало до ТОВ "Граніт-Плаза" спеціальну санкцію - тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності.
Позивач листом від 01.11.2017 №4102-11/39188-03 звернувся до ДФС України щодо розгляду питання доцільності продовження дії спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності для суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності ТОВ "Граніт-Плаза".
Листом ДФС України від 30.11.2017 №4102-11/39188-03 позивача повідомлено, що відповідно до акта ГУ ДФС у Хмельницькій області від 19.04.2017 №0058/22-01-14-04/39193031 та довідки оперативного управління ГУ ДФС у Хмельницькій області від 04.05.2017 №307/21вн ТОВ "Граніт-Плаза" за місцем реєстрації - відсутнє.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд зазначає наступне.
Так, відповідно до ч. 1 ст. 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" за порушення цього або пов'язаних з ним законів України до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб'єктів господарської діяльності можуть бути застосовані такі спеціальні санкції, зокрема, тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності у випадках порушення цього Закону або пов'язаних з ним законів України, проведення дій, які можуть зашкодити інтересам національної економічної безпеки.
Санкції, зазначені у цій статті, застосовуються центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики за поданням органів доходів і зборів та контрольно-ревізійної служб, правоохоронних органів, органів Антимонопольного комітету України, національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, та Національного банку України або за рішенням суду. Санкції, зазначені у цій статті, можуть бути застосовані до суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності або іноземних суб'єктів господарської діяльності протягом трьох років з дня виявлення порушення законодавства (ч. 2 ст. 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність").
Пунктом 1 Положення про Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, затвердженого Указом Президента України № 634/2011 від 31 травня 2011 року визначено, що Міністерство економічного розвитку і торгівлі України (Мінекономрозвитку України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
Мінекономрозвитку України входить до системи органів виконавчої влади і є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики економічного і соціального розвитку, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної політики, державної політики у сферах торгівлі, інтелектуальної власності, державної регіональної політики, державної політики з питань розвитку підприємництва, технічного регулювання та захисту прав споживачів, а також міжвідомчої координації з питань економічного і соціального співробітництва України з Європейським Союзом.
Тимчасове зупинення зовнішньоекономічної діяльності діє до моменту усунення порушень законодавства України або застосування практичних заходів, що гарантують виконання цього Закону та/або пов'язаних з ним законів України, але не більше трьох місяців з дати винесення відповідного рішення центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики. Після тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності або іноземні суб'єкти господарської діяльності переводяться центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики на індивідуальний режим ліцензування.
Згідно з ч. 7 ст. 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності здійснюється виключно за рішенням суду.
Для подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності центральний орган виконавчої влади з питань економічної політики на підставі інформації ініціатора застосування даної санкції звертається з позовною заявою до суду (ч. 8 ст. 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність").
Листом від 30.11.2017 № 4102-11/39188-03 Державна фіскальна служба України повідомила, що відповідач за податковою адресою відсутній.
При цьому, станом на час розгляду справи доказів усунення порушень вимог статті 1 закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" відповідач до суду не надав.
Відповідно до ч. 9 ст. 37 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" при прийнятті рішення щодо подовження дії тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності суд зазначає термін, на який подовжено дію цієї санкції.
Згідно зі ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу (ч. 1 ст. 77 КАС України).
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів позивача, оцінивши досліджені під час судового розгляду справи докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов Міністерства економічного розвитку і торгівлі України необхідно задовольнити в повному обсязі.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
адміністративний позов Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (01008, м. Київ, вул. Михайла Грушевського, буд. 12/2, код ЄДРПОУ 37508596) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Граніт-Плаза" (30400, Хмельницька область, м. Шепетівка, вул. Лермонтова, буд. 2, код ЄДРПОУ 39193031) про продовження дії спеціальної санкції задовольнити.
Подовжити дію спеціальної санкції - тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності, яка застосована наказом Мінекономрозвитку від 01.08.2017 №1145 до Товариства з обмеженою відповідальністю "Граніт-Плаза" на термін до усунення Товариством з обмеженою відповідальністю "Граніт-Плаза" порушення статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" або до застосування практичних заходів, що гарантують усунення порушень статті 1 Закону України "Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті" за експортною операцією по зовнішньоекономічних контрактах від 01.03.2015 №1-П та від 14.04.2015 №3-П.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з його підписання.
Головуючий суддя ОСОБА_1
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.04.2018 |
Оприлюднено | 22.04.2018 |
Номер документу | 73514155 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Михайлов О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні