Рішення
від 12.04.2018 по справі 822/483/18
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 822/483/18

РІШЕННЯ

іменем України

12 квітня 2018 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Блонського В.К.

за участі:секретаря судового засідання Варченко В.В. представника позивача ОСОБА_1 представника відповідача ОСОБА_2

розглянувши адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Ізяславтрансбуд" до Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, та зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся в Хмельницький окружний адміністративний суд з позовом до відповідача, в якому просить:

- визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації: № 521099/34739468 від 02.01.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 129 від 27.11.2017 року та № 521100/34739468 від 02.01.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 130 від 28.11.2017 року;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: № 129 від 27.11.2017 року, № 130 від 28.11.2017 року за дати їх подання.

08.02.18 року ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду відкрито провадження у даній справі.

В обгрунтування позовних вимог зазначає, що комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення № 521099/34739468 від 02.01.2018 року, та № 521100/34739468 від 02.01.2018 року про відмову в реєстрації податкових накладних № 129 від 27.11.2017 року, та № 130 від 28.11.2017 року, які товариство з обмеженою відповідальністю "Ізяславтрансбуд" видало на виконання умов договору купівлі продажу № 03-01 від 03.01.2017 року.

Підставою для відмови у реєстрації податкових накладних, податковий орган зазначає, що надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування.

Позивач не погоджується із прийнятими відповідачем рішеннями про відмову в реєстрації податкових, оскільки вважає, що вказані рішення прийняті з порушенням норм чинного законодавства та є протиправними, тому звернувся до суду з даним позовом.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, та надав суду пояснення за змістом даного адміністративного позову.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнала повністю, та надала суду пояснення згідно відзиву поданого на даний адміністративний позов.

В обгрунтування відзиву зазначила, що позивачем були надані копії документів, які складені з порушенням законодавства та не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкових накладних, а тому оскаржувані рішення є правомірними, відповідно у задоволенні адміністративного позову просить суд відмовити.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, дослідивши матеріали справи, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

В судовому засіданні встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю "Ізяславтрансбуд" перебуває на податковому обліку в Славутській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Хмельницькій області та займається наступними видами діяльності: 16.10 Лісопильне та стругальне виробництво, 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н. в. і. у.; 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля, 49.31 Пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення; 49.39 Інший пасажирський наземний транспорт, н. в. і. у.; 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах; 71.20 Технічні випробування та дослідження; 41.10 Організація будівництва будівель; 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель.

Між товариством з обмеженою відповідальністю "Ізяславтрансбуд" (продавець) та товариством з обмеженою відповідальністю "Горинь Теплоінвест" (покупець) укладено договір купівлі-продажу № 03-01 від 03.01.2017 року.

За умовами даного договору товариство з обмеженою відповідальністю "Ізяславтрансбуд" зобов'язується передати у власність товариства з обмеженою відповідальністю "Горинь Теплоінвест" товари, а товариство з обмеженою відповідальністю "Горинь Теплоінвест" зобов'язується прийняти й оплатити товари на умовах визначених цим Договором.

Сторони погодилися, що видаткова накладна на переданий товар є документом, який засвідчує факт передачі товару, а також засвідчує остаточно узгоджені сторонами назву, кількість, ціну (вартість) товару.

На виконання умов вищевказаного договору товариством з обмеженою відповідальністю "Ізяславтрансбуд" за видатковою накладною № 1018 від 28.11.2017 року реалізовано товару на загальну суму 148 424,56 грн., у тому числі ПДВ 24 737,43 грн., а саме: цемент ПЦ ІІ/А-ІІІ 400 50 кг, у кількості 12 тон на суму 17 390,04 грн.; цемент ПЦ ІІ/А-Ш 500 2523 у кількості 27,5 тон на суму 49 540,98 грн., цемент ПЦ ІІ/А-Ш 500 25кг 2523 у кількості 33,6 тон на суму 56 756,11 грн.

За видатковою накладною № 1020 від 27.11.2017 року реалізовано товару на загальну суму 168 809,03 грн., у тому числі ПДВ 28 134,84 грн., а саме: цемент ПЦ II/A-Ш 500 2523 29 00 00 у кількості 78,45 тон.

У зв'язку з тим, що підприємства розміщуються на одній території транспортування товару не здійснювалось.

Позивачем складено податкову накладну № 129 від 27.11.2017 року та направлено її 10.12.2017 року для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно отриманої квитанції j 1201009 від 10.12.2017 pоку, реєстраційний номер документу НОМЕР_1, податкову накладну прийнято, реєстрацію зупинено. Виявлені помилки: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 2523.

Також позивачем у відповідності з вимогами пункту 201.10. статті 201 ПК України було складено податкову накладну № 130 від 28.11.2017 року та направлено її 10.12.2017 року для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно отриманої квитанції j 1201009 від 10.12.2017 pоку, реєстраційний номер документу НОМЕР_2, податкову накладну прийнято, реєстрацію зупинено. Виявлені помилки: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 2523.

Відповідно до пункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України та підпункту 201.16.2. пункту 201.16. ст.201 ПКУ TOB "Ізяславтрансбуд" було направлено на адресу ДФС:

1) таблиці даних платника податку від 26.12.2017 року №10 (додаток до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатні для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному у реєстрі податкових накладних (пункт 2) затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 18 вересня 2017 року № 776). Згідно квитанції j 13123 №2 від 27.12.2017 року, реєстраційний номер документу 206492853 - Документ не прийнято. Виявлені помилки: Документ не прийнято. Інформація з Таблиці даних платника податку не врахована. Причина не прийняття документа не зазначена;

2) таблиці даних платника податку від 26.12.2017 року №11 (додаток до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатні для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному у реєстрі податкових накладних (пункт 2) затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 18 вересня 2017 року № 776). Згідно квитанції j 13123 № 2 від 27.12.2017 року, реєстраційний номер документу 206492862 - Документ не прийнято. Виявлені помилки: Документ не прийнято. Інформація з Таблиці даних платника податку не врахована. Причина не прийняття документа не зазначена;

3) повідомлення № 10 від 26.12.2017 року щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрацію яких зупинено. У даному повідомлені позивач надав пояснення щодо фактичних умов, реальності та правомірності здійснення господарської операції по податковій накладній № 129 від 27.11.2017 року.

На семи файлах позивачем було додано копії документів, що розкривають зміст операції, а саме: договір купівлі-продажу № 03-01 від 03 січня 2017 року; видаткова накладна № 1020 від 27.11.2017 року; податкова накладна № 129 від 27.11.2017 року; оборотно-сальдові відомості по рахунку 205-номенклатурі цемент за листопад 2017 року; витяг з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; оборотно-сальдова відомість по pax. 103 за листопад 2017 року; оборотно-сальдова відомість по рахунку 105 за листопад 2017 року. Згідно квитанції J1312602 №1 (Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК) файл: 22080034739468J1312602100000001911220172208 XML, документ доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України 26.12.2017 року в 19:39:10. Документ збережено на центральному рівні. Документ буде оброблено у складі пакету пов'язаних документів. Через певний час подбайте про прийом квитанції щодо результатів перевірки та прийняття/неприйняття Вашого електронного документу.

Тому на думку позивача, ним було надано усі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій по податковій накладній № 129 від 27.11.2017 року.

Проте 02.01.2018 року комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення № 521099/34739468 про відмову у реєстрації податкової накладної № 129 від 27.11.2017 року.

Відповідно до вказаного рішення підставою для відмови в реєстрації податкової накладної є надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Також позивачем на адресу відповідача було направлено повідомлення № 11 від 26.12.2017 року, щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрацію яких зупинено. У даному повідомленні надано пояснення щодо фактичних умов, реальності та правомірності здійснення господарської операції по податковій накладній № 130 від 28.11.2017 року.

На семи файлах було додано копії документів, що розкривають зміст операції, а саме: договір купівлі-продажу № 03-01 від 03 січня 2017 року; видаткова накладна № 1018 від 28.11.2017 року; податкова накладна № 130 від 28.11.2017 року; оборотно-сальдові відомості по рахунку 205 - номенклатурі цемент за листопад 2017 року; витяг з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; оборотно-сальдова відомість по pax. 103 за листопад 2017 року; оборотно-сальдова відомість по pax. 105 за листопад 2017 року. Згідно квитанції Л312603гідно квитанції J1312602 № 1 (Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК), файл: 22080034739468J1312602100000002011220172208 XML, документ доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України 26.12.2017 року в 19:53:38. Документ збережено на центральному рівні. Документ буде оброблено у складі пакету пов'язаних документів. Через певний час подбайте про прийом квитанції щодо результатів перевірки та прийняття/неприйняття Вашого електронного документу;

Тому на думку позивача, ним було надано усі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій по податковій накладній № 130 від 28.11.2017 року.

Проте 02.01.2018 року комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення № 521100/34739468 про відмову у реєстрації податкової накладної № 130 від 28.11.2017 року.

Відповідно до вказаного рішення підставою для відмови в реєстрації податкової накладної є надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Вважаючи, що рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 521099/34739468 від 02.01.2018 року, та № 521100/34739468 від 02.01.2018 року прийняті з порушенням норм чинного законодавства та є протиправними, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Податковий кодекс України (надалі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно до підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 ПК України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" № 1246 від 29 грудня 2010 року (далі - Порядок № 1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01 липня 2015 p.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Згідно пункту 201.16 статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до підпункту 201.16.1. пункту 201.16 статті 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У пункті 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної, затверджених наказом Міністерства фінансів України № 567 від 13 червня 2017 року, міститься визначення таких критеріїв (Моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями):

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60% - від 0,02 до 0,03; більше 50% - від 0,015 до 0,02; більше 40% - від 0,01 до 0,015, більше 30% - від 0,005 до 0,01, більше 20% - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі;

3) розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів).

Таким чином, визначення фіскальним органом у квитанціях j 1201009 від 10.12.2017 pоку конкретного критерію ризику, прямо впливає на можливість надання в подальшому платником податків відповідних документів, перелік яких міститься у Наказі МФУ № 567 від 13 червня 2017 року "Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" (далі - Вичерпний перелік документів).

Згідно пункту 1 Вичерпного переліку документів, вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (далі - Критерії):

1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання- передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Таким чином, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.

Судом встановлено, що у квитанціях j 1201009 від 10.12.2017 pоку, відповідачем не вказано ані конкретного виду критерію оцінки ступеня ризику, ані конкретного переліку документів, вичерпний перелік яких встановлений Наказом № 567.

Постановою Кабінету Міністрів України "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації" № 190 від 29 березня 2017 року (далі - Постанова № 190) визначено, що комісія Державної фіскальної служби приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Підстави для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування визначені абзацом 2 Постанови № 190, а саме: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Суд зазначає, що оскаржувані позивачем рішення комісії ДФС України № 521099/34739468 від 02.01.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 129 від 27.11.2017 року та № 521100/34739468 від 02.01.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 130 від 28.11.2017 року не містять конкретної інформації щодо причин та підстав для прийняття таких рішень, а лише містять загальне твердження, що причиною їх прийняття є: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. Проте, у вказаних рішеннях не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства, та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Крім того, в ході судового розгляду товариством з обмеженою відповідальністю "Ізяславтрансбуд" надано суду фінансово - господарську документацію, що підтверджує реальність здійснених позивачем господарських операцій.

Суд зазначає, що позивачем придбано цемент в асортименті, з метою забезпечення основного виду діяльності КВЕД 41.20 "Будівництво житлових і нежитлових будівель", що підтверджується прибутковими накладними: № 0011/01 від 31 січня 2017 року, № 299 від 24 липня 2017 року, № 311 від 26 липня 2017 року, № 328 від 01 серпня 2017 року, № 220/11 від 01 листопада 2017 року, № 250 від 17 листопада 2017 року.

При цьому усі податкові накладні які виписувались постачальниками (продавцями) цементу були зареєстровані у Єдиному реєстрі податкових накладних, зокрема:

податкова накладна №3 від 01.08.2017 року, постачальник (продавець) ПП "Будторг Поділля" (ІПН 388604122250);

податкова накладна № 55 від 24.07.2017 року, постачальник (продавець) ПП "Будторг Поділля" (ІПН 388604122250);

податкова накладна № 67 від 26.07.2017 року постачальник (продавець) ПП "Будторг Поділля" (ІПН 388604122250);

податкова накладна № 220 від 01.11.2017 року постачальник (продавець) фізична особа-підприємець ОСОБА_3 (ІПН НОМЕР_3);

податкова накладна № 250 від 17.11.2017 року постачальник (продавець) фізична особа-підприємець ОСОБА_3 (ІПН НОМЕР_3);

податкова накладна № 11 від 27.01.2017 року постачальник (продавець) фізична особа-підприємець ОСОБА_4 (ІПН НОМЕР_4).

Договір купівлі-продажу № 03-01 від 03.01.2017 року, за яким було здійснено реалізацію залишків товару не суперечить чинному законодавству України, а також пов'язаний з господарською діяльністю товариства по КВЕД 46.90 "Неспеціалізована оптова торгівля". Наявність у товариства з обмеженою відповідальністю "Ізяславтрансбуд" цементу в асортименті на залишку підтверджується оборотно-сальдовими відомостями по рахунку 205 "будівельні матеріали" (номенклатура цемент), за листопад 2017 року.

У підприємства також наявні необхідні складські приміщення, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю рахунку 103 - "будинки та споруди", а також транспортні засоби, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю рахунку 105 - "транспортні засоби". Виконання технологічних процесів забезпечено трудовими ресурсами. Це підтверджується звітом 1-ДФ за третій квартал 2017 року, а також штатним розписом товариства.

Враховуючи викладене, беручи до уваги наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про реальність проведення товариством з обмеженою відповідальністю "Ізяславтрансбуд" господарських операцій, суд вважає, що уповноважений контролюючий орган не мав правових підстав для відмови у реєстрації податкової накладної № 129 від 27 листопада 2017 року, та податкової накладної № 130 від 28 листопада 2017 року.

Таким чином, суд приходить до висновку, що оскаржувані рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, № 521099/34739468 від 02.01.2018 року, № 521100/34739468 від 02.01.2018 року є протиправними та підлягають скасуванню.

Згідно з пунктом 49.13 статті 49 ПК України, у разі якщо в установленому законодавством порядку буде встановлено факт неправомірної відмови контролюючим органом (посадовою особою) у прийнятті податкової декларації, остання вважається прийнятою у день її фактичного отримання контролюючим органом.

Таким чином, оскільки відповідач не довів правомірність оскаржуваних дій, а встановлені обставини справи свідчать про їх протиправність, суд приходить до висновку про обгрунтованість позовних вимог товариством з обмеженою відповідальністю "Ізяславтрансбуд", а тому даний адміністративний позов необхідно задовольнити.

Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи той факт, що судове рішення ухвалене на користь позивача та дотримуючись вимог статті 139 КАС України, суд вирішив стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Ізяславтрансбуд" за рахунок асигнувань відповідача витрати зі сплати судового збору на суму 3524 грн.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов товариства з обмеженою відповідальністю "Ізяславтрансбуд" (вул. Онищука, 11, м. Ізяслав, Хмельницька область, 30300, код ЄДРПОУ 34739468) до Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ 53, 04053, код ЄДРПОУ 39292197) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії. - задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, або відмову в такій реєстрації: № 521099/34739468 від 27 грудня 2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 129 від 27 листопада 2017 року, та № 521100/34739468 від 27 грудня 2017 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 130 від 27 листопада 2017 року.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю "Ізяславтрансбуд" № 129 від 27 листопада 2017 року.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю "Ізяславтрансбуд" № 130 від 27 листопада 2017 року.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Ізяславтрансбуд" 3524 (три тисячі п'ятсот двадцять чотири гривні) судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з його проголошення, а у випадку, якщо в судовому засіданні були проголошені вступна та резолютивна частини рішення суду, - з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 17 квітня 2018 року

Головуючий суддя ОСОБА_5

Дата ухвалення рішення12.04.2018
Оприлюднено22.04.2018
Номер документу73516434
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування рішень, та зобов'язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —822/483/18

Постанова від 27.09.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 29.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 13.09.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 07.09.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 23.08.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 10.07.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 18.06.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 04.06.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 11.05.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 18.04.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні