Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 квітня 2018 р. Справа№805/1063/18-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Мозгової Н.А.,
при секретарі Синиці М.І.
за участю сторін:
представника позивача: не з'явився,
представника відповідача 1: не з'явився,
представника відповідача 2: не з'явився,
представника третьої особи Колективного підприємства Житлово-експлуатаційна контора №6: не з'явився,
представника третьої особи Костянтинівського державного хімічного заводу: не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов ОСОБА_1 до Костянтинівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області, Головного управління Пенсійного фонду України Донецької області за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору Колективного підприємства Житлово-експлуатаційна контора №6, Костянтинівського державного хімічного заводу про скасування рішень та зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
14 лютого 2018 року позивач, ОСОБА_1 (місце проживання: ІНФОРМАЦІЯ_1), звернувся до суду з позовною заявою до Костянтинівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області (місцезнаходження: 85113, Донецька область, місто Костянтинівка, вул. Ціолковського, 25), Головного управління Пенсійного фонду України Донецької області (місцезнаходження: 84112, Донецька область, місто Словянськ, вул.. Г.Батюка, 8), за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору Колективне підприємство Житлово-експлуатаційна контора №6 (місцезнаходження: 85108, Донецька область, м. Костянтинівка, пр. Ломоносова, 101а), Костянтинівський державний хімічний завод (місцезнаходження: 85114, Донецька область, м. Костянтинівка, вул. Шмідта, 1) про скасування рішення Комісії з питань підтвердження пільгового стажу при Головному управлінні Пенсійного фонду в Донецькій області від 05 грудня 2017 року № 47/359, скасування рішення Костянтинівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області від 13 грудня 2017 року, зобов'язання Костянтинівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області призначити та виплачувати пенсію за віком на пільгових умовах відповідно до п. б Закону України Про пенсійне забезпечення з 31 серпня 2017 року, з урахуванням пільгового стажу роботи за Списком №2
з 24 грудня 1981 року по 23 квітня 1984 року на посаді слюсаря-ремонтника ,
з 01 травня 1992 року по 30 листопада 1994 року на посаді газозварника в Костянтинівському державному заводі Автоскло ім. К.Т.Бондарева,
з 25 травня 1995 року по 01 грудня 1995 року, з 01 вересня 1997 року по 23 липня 1999 року та з 02 листопада 1999 року по 20 лютого 2001 року на посаді газозварника у Відкритому акціонерному товаристві Костянтинівський вогнетривкий завод Червоний Жовтень ,
з 09 серпня 1999 року по 19 жовтня 1999 року на посаді газозварника в Комунальному підприємстві ЖЕК №6 ,
з 28 жовтня 2013 року по 15 вересня 2015 року на посаді електрозварника в Костянтинівському державному хімічному заводі,
періоди служби в Радянській армії з 14 листопада 1979 року по 20 листопада 1981 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ним було здійснено звернення до пенсійного фонду з заявою про призначення пенсії на пільгових умовах відповідно до пункту б статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення . За наслідком розгляду заяви пенсійним фондом прийнято спірне рішення про відмову в призначені пенсії за віком по Списку №2 від 13.12.2017 року, оскільки Костянтинівське державне підприємство завод Автоскло ім. К.Т.Бондарєва припинило свою господарську діяльність за судовим рішенням від 11.07.2012р. та ВАТ Костянтинівський вогнетривкий завод Красний Октябрь ліквідовано від 10.03.2011 року. Крім того, період з 09.08.1999 року по 19.10.1999 року на посаді газозварювальника на КП ЖЕК №6 та період з 28.10.2013 року по 14.09.2015 року на посаді електрогазозварника житлово-комунального відділення не зараховано до пільгового стажу роботи за Списком №2, оскільки зазначена професія газоелектрозварника не співпадає з трудовою книжкою та атестацією робочих місць. Вважає, що відповідач таким чином порушує його право на отримання пенсії на пільгових умовах.
05 березня 2018 року представником відповідача 1 направлений до суду відзив на позовну заяву, де зазначив, що вимоги позивача суперечать чинному законодавству та не підлягають задоволенню, оскільки заявником на підтвердження стажу роботи у вересні 2016 року надані довідки, які виписані більш ранньою датою та Комісією при головному управлінні було прийнято рішення щодо відмови у підтвердженні періоду роботи на пільгових умовах за списком №2 за період з 24.12.1981 року по 23.04.1984 року на посаді слюсаря - ремонтника, з 01.05.1992 по 30.11.1994 року на посаді газозварника в Костянтинівському заводі Автоскло , у зв'язку з відсутністю можливості здійснення перевірки обґрунтованості видачі наданих документів у відповідності до вимог п 4.2 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій . Крім того, відповідно до вимог ст. 13 Закону України Про пенсійне забезпечення для зарахування до стажу, який дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, певного п'ятирічного періоду роботи зі шкідливими і важкими умовами праці після 21 серпня 1992 року відповідне право впродовж цього періоду має бути підтверджене за результатами атестації займаної посади. Разом з тим, ОСОБА_1 не підтверджено періоди роботи з 29.05.1995 року по 01.12.1995 року, з 01.09.1997 року по 23.07.1999 року, з 02.11.1999 року по 20.01.2001 року на посаді газозварника у зв'язку з відсутністю наказу про результати атестації робочих місць за умовами праці на зазначеній посаді в ВАТ Костянтинівський вогнетривкий завод Красний Октябрь . З огляду на вищевказане Головне управління Пенсійного фонду України, що не порушило права позивача та просить відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.
15 березня 2018 року представником відповідача 2 направлений до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що позивачем для призначення пенсії за віком на пільгових умовах по Списку №2 надана довідка про пільговий характер роботи від 28.08.2017 року №129 на КП ЖЕК №6 з 09.08.1999 р. по 19.10.1999 р. в якості газозварювальника, в якій назва професії не співпадає з вказаною професією по трудовій книжці від 25.07.1974 р. БТ-І №3555003 газоелектрозварник та з наказом про підсумки атестації робочих місць - газозварювальник . Також, позивачем надана довідка за період роботи у Державному хімічному заводі з 28.10.2013 р. по 14.09.2015 р. на посаді електрогазозварник та згідно атестації робочих місць посада електрозварника в житлово-комунальному відділенні не атестована. Крім того, зазначив, що за наявними документами страховий стаж складає: 31 роки 11 місяців 01 днів, пільговий стаж по Списку №2 складає: 01 рік 11 місяців 01 день.
Ухвалою суду від 15.02.2018 року відкрито провадження по справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 06.03.2018 року.
Ухвалою суду від 06.03.2018 року залучено до участі Колективне підприємство «Житлово-експлуатаційна контора №6» , Костянтинівський державний хімічний завод у якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору.
Ухвалою суду від 06.03.2018 року витребувано документи у Колективного підприємства «Житлово-експлуатаційна контора №6» , Костянтинівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області, Головного управління Пенсійного фонду України Донецької області. По справі оголошено перерву на 03.04.2018 року.
Ухвалою суду від 03.04.2018 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 17.04.2018 року.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, надав заяву про розгляд справи без його участі.
Представник відповідача 1 у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Представник відповідача 2 у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Представники третіх осіб у судове засідання не з'явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з'ясував всі обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення справи по суті, судом встановлено наступне.
Позивач, ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1, місце реєстрації: 85102, АДРЕСА_1), громадянин України, перебуває на обліку в Костянтинівському об'єднаному управлінні Пенсійного фонду України Донецької області, згідно ст. 43 КАС України здатний здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов'язки.
Судом встановлено, що позивач звернувся до Костянтинівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області із заявою від 08.09.2017 року про призначення пенсії за віком на пільгових умовах по Списку №2 відповідно до пункту б статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення .
Рішенням Костянтинівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області від 13.12.2017 року ОСОБА_1 відмовлено у призначенні пенсії у зв'язку із відсутністю необхідного пільгового стажу по Списку №2. (а.с.14-15).
Згідно рішення до пільгового стажу не зараховано період роботи на Костянтинівському державному підприємстві завод Автоскло ім. К.Т. Бондарева з 24 грудня 1981 року по 23 квітня 1984 року на посаді слюсаря-ремонтника , з 01 травня 1992 року по 30 листопада 1994 року на посаді газозварника , оскільки підприємство припинило свою господарську діяльність за судовим рішенням від 11.07.2012 року. Крім того, вказаним рішенням не зараховано період роботи на Відкритому акціонерному товаристві Костянтинівський вогнетривкий завод Красний Октябрь з 25 травня 1995 року по 01 грудня 1995 року, з 01 вересня 1997 року по 23 липня 1999 року та з 02 листопада 1999 року по 20 лютого 2001 року на посаді газозварника , оскільки підприємство ліквідовано від 10.03.2011 року. Також, не зараховано періоди роботи з 09 серпня 1999 року по 19 жовтня 1999 року на посаді газозварювальника в Комунальному підприємстві ЖЕК №6 та період з 28 жовтня 2013 року по 15 вересня 2015 року на посаді електрогазозварника в Костянтинівському державному хімічному заводі, оскільки зазначена професія газоелектрозварника не співпадає з трудовою книжкою та атестацією робочих місць.
При прийнятті зазначеного рішення Костянтинівським об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України Донецької області було враховано рішення Комісії з питань підтвердження стажу роботи на пільгових умовах Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області.
Вказаним рішенням Комісії з питань підтвердження стажу роботи на пільгових умовах від 05.12.2017 р. №47/359 відмовлено у підтвердженні періодів роботи на пільгових умовах позивачу за Списком №2:
а) з 24.12.1981 року по 23.04.1984 року на посаді слюсаря-ремонтника , з 01.05.1992 року по 30.11.1994 року на посаді газозварника в Костянтинівському державному підприємстві завод Автоскло ім. К.Т. Бондарева у зв'язку з не підтвердженням атестації робочого місця газозварника згідно висновку Державної експертизи умов праці від 26.07.1994 року №02-06/04-04 та відсутністю можливості здійснення перевірки обґрунтованості виписки наданих документів;
б) з 25.05.1995 року по 01.12.1995 року, з 01.09.1997 року по 23.07.1999 року та з 02.11.1999 року по 20.02.2001 року на посаді газозварника в Відкритому акціонерному товаристві Костянтинівський вогнетривкий завод Красний Октябрь у зв'язку з тим, що згідно з наказом Про результати атестації робочих місць за умовами праці від 27.05.1994 р. №112 зазначена посада не атестована.
Призначення, виплата та перерахунок призначеної пенсії регулюється Законами України Про пенсійне забезпечення від 5 листопада 1991 року №1788-XII, Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування від 9 липня 2003 року№1058-IV.
Відповідно пункту 2 Прикінцевих положень Закону № 1058-IV особам, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, пенсії призначаються за нормами цього Закону в разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбачених Законом №1788-XII.
Згідно до частини 1 статті 44 Закону № 1058-IV заява про призначення (перерахунок) пенсії та необхідні документи подаються до територіального органу Пенсійного фонду або до уповноваженого ним органу чи уповноваженій особі в порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, особисто або через представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально.
ОСОБА_2 правління Пенсійного фонду України від 25 листопада 2005 року № 22-1 затверджено Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2005 р. за №1566/11846 (далі - Порядок № 22-1).
Пунктом 4.3. Порядку № 22-1 встановлено, що не пізніше 10 днів після надходження заяви та за наявності документів, необхідних для призначення, перерахунку, переведення з одного виду пенсії на інший та поновлення виплати пенсії (у тому числі документів, одержаних відповідно до абзацу другого підпункту 3 пункту 4.2 цього розділу), орган, що призначає пенсію, розглядає подані документи та приймає рішення щодо призначення, перерахунку, переведення з одного виду пенсії на інший, поновлення раніше призначеної пенсії без урахування періоду, за який відсутня інформація про сплату страхових внесків до Пенсійного фонду України.
Згідно п. б ч. 2 ст. 13 Закону № 1788-XII на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи працівники, зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці, - за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць - після досягнення 55 років і при стажі роботи не менше 30 років у чоловіків, з них не менше 12 років 6 місяців на зазначених роботах, і не менше 25 років у жінок, з них не менше 10 років на зазначених роботах.
За відсутності стажу роботи, встановленого абзацом першим цього пункту, у період до 1 квітня 2024 року пенсія за віком на пільгових умовах призначається за наявності стажу роботи: з 1 квітня 2017 року по 31 березня 2018 року - не менше 26 років 6 місяців у чоловіків і не менше 21 року 6 місяців у жінок.
Працівникам, які не мають стажу роботи із шкідливими і важкими умовами праці, передбаченого абзацом першим цього пункту, але мають не менше половини стажу на зазначених роботах, за наявності передбаченого загального стажу роботи пенсії за віком на пільгових умовах призначаються із зменшенням пенсійного віку, встановленого абзацом першим частини першої статті 26 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування : чоловікам - на 1 рік за кожні 2 роки 6 місяців такої роботи.
За приписами ст. 62 Закону № 1788-XII основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пункту 20 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній № 637 від 12.08.1993 у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні відомості, що визначають право на пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установлені для окремих категорій працівників, для підтвердження спеціального трудового стажу приймаються уточнюючі довідки підприємств, установ, організацій або їх правонаступників.
У довідці має бути вказано: періоди роботи, що зараховуються до спеціального стажу; професія або посада; характер виконуваної роботи; розділ, підрозділ, пункт, найменування списків або їх номери, куди включається цей період роботи; первинні документи за час виконання роботи, на підставі яких видана зазначена довідка.
Відповідно до п. 1 Порядку проведення атестації робочих місць за умовами правці, затвердженого ОСОБА_2 Кабінету Міністрів України від 1 серпня 1992 року № 442 (набула чинності 21.08.1992) (далі Порядок № 442) атестація робочих місць за умовами праці (надалі - атестація) проводиться на підприємствах і організаціях незалежно від форм власності й господарювання, де технологічний процес, використовуване обладнання, сировина та матеріали є потенційними джерелами шкідливих і небезпечних виробничих факторів, що можуть несприятливо впливати на стан здоров'я працюючих, а також на їхніх нащадків як тепер, так і в майбутньому.
Згідно приписів п. 3 Порядку № 442 атестація проводиться згідно з цим Порядком та методичними рекомендаціями щодо проведення атестації робочих місць за умовами праці, що затверджуються Мінсоцполітики і МОЗ.
Таким чином, проведення атестації робочих місць за умовами правці передбачена діючим законодавством України та проводиться згідно з Порядком № 442 та методичними рекомендаціями щодо проведення атестації робочих місць за умовами праці, що затверджуються Мінсоцполітики і МОЗ.
Відомості про результати атестації робочих місць заносяться до карти умов праці, форма якої затверджується Мінсоцполітики разом з МОЗ (п. 8 Порядку № 442).
Пунктом 10 Порядку № 442, окрім іншого, передбачено, що результати атестації використовуються при призначенні пенсії за віком на пільгових умовах.
Пунктом 4.1. Порядку застосування Списків №1 і №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників при обчисленні стажу роботи, що дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18.11.2005 № 383 (далі Порядок № 383) передбачено, що при призначенні пенсії за віком на пільгових умовах для зарахування до стажу, який дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, певного 5-річного періоду роботи зі шкідливими і важкими умовами праці після 21.08.92, відповідне право впродовж цього періоду повинне бути підтверджене за результатами атестації.
Відповідно до пункту 4.5 Порядку № 383 якщо ж атестація з 21.08.92 не проводилася чи за результатами атестації, вперше проведеної після 21.08.97, право не підтвердилось, до пільгового стажу зараховується лише період роботи із шкідливими умовами праці на даному підприємстві, в установі чи організації до 21.08.92 включно, тобто до набуття чинності Порядком проведення атестації робочих місць (442-92-п). У такому ж порядку зараховується пільговий стаж, якщо за результатами атестації, вперше проведеної до 21.08.97, право на пільгове пенсійне забезпечення не підтвердилось.
Атестація робочих місць здійснюється на підприємствах, в організаціях та установах незалежно від форм власності і господарювання згідно з Порядком проведення атестації та розробленими на виконання постанови № 442 Методичними рекомендаціями для проведення атестації робочих місць за умовами праці, затвердженими постановою Міністерства праці України (далі Мінпраці) від 1 вересня 1992 року № 41 (далі Методичні рекомендації).
Відповідно до зазначених нормативних актів основна мета атестації полягає у регулюванні відносин між власником або уповноваженим ним органом і працівниками у галузі реалізації права на здорові й безпечні умови праці, пільгове забезпечення, пільги та компенсації за роботу у несприятливих умовах.
Атестація робочих місць відповідно до Порядку проведення атестації та Методичних рекомендацій передбачає: установлення факторів і причин виникнення несприятливих умов праці; санітарно-гігієнічне дослідження факторів виробничого середовища, важкості й напруженості трудового процесу на робочому місці; комплексну оцінку факторів виробничого середовища і характеру праці на відповідність їхніх характеристик стандартам безпеки праці, будівельним та санітарним нормам і правилам; установлення ступеня шкідливості й небезпечності праці та її характеру за гігієнічною класифікацією; обґрунтування віднесення робочого місця до категорії зі шкідливими (особливо шкідливими), важкими (особливо важкими) умовами праці; визначення (підтвердження) права працівників на пільгове пенсійне забезпечення за роботу у несприятливих умовах; складання переліку робочих місць, виробництв, професій та посад із пільговим пенсійним забезпеченням працівників; аналіз реалізації технічних і організаційних заходів, спрямованих на оптимізацію рівня гігієни, характеру і безпеки праці.
Відповідно до положень Порядку проведення атестації відомості про результати атестації робочих місць заносяться до карти умов праці, форма якої затверджується Мінпраці разом з Міністерством охорони здоров'я України. Перелік робочих місць, виробництв, професій і посад з пільговим пенсійним забезпеченням працівників, який складається за результатами проведеної атестації робочих місць, після погодження з профспілковим комітетом затверджується наказом по підприємству, організації і зберігається протягом 50 років. Витяги з наказу додаються до трудової книжки працівників, професії та посади яких внесено до переліку.
Комплексний аналіз норм Закону № 1788-ХІІ та Порядку проведення атестації дає підстави дійти висновку, що необхідними умовами для виникнення у особи права на пенсійне забезпечення на пільгових умовах відповідно до пункту б статті 13 Закону № 1788-ХІІ є встановлення факту перебування особи на посаді або виконання нею робіт, що містяться у списку № 2, а також документальне підтвердження зайнятості працівника за відповідною професією за результатами атестації умов праці, яке полягає у наявності результатів атестації відповідного робочого місця за умовами праці. Документами, які підтверджують результати атестації робочого місця за умовами праці, можуть бути: карта умов праці, наказ по підприємству про затвердження переліку робочих місць, виробництв, професій і посад з пільговим пенсійним забезпеченням працівників; трудова книжка із записом про витяг із зазначеного наказу або з додатком такого витягу.
Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом України у постановах від 10 вересня 2013 року, 25 листопада 2014 року та 17 березня 2015 року № 21-183а13, № 21-519а14, № 21-585а14 відповідно). Такого ж висновку дійшов і Верховний Суд у постанові від 31.01.2018 у справі К/9901/48/17.
В судовому засіданні встановлено, що відповідно до довідки Костянтинівського хімічного заводу за період з 28.10.2013 року по 14.09.2015 року ОСОБА_1 працював на даному підприємстві на посаді електрогазозварника житлово - комунального підприємства повний робочий день (список № 2). Атестація робочих місць проводилась відповідно до наказів №43 від 28.05.2009 р., №119 від 31.12.2009 р., №158 від 26.12.2014 р. Робота за даною професією (посадою) дає право на дострокове пенсійне забезпечення (а.с. 48).
Колективне підприємство Житлово-експлуатаційна контора №6 видало ОСОБА_1 за посадою газозварювальник довідку від 28.08.2017 р. № 129 та наказ від 29.11.2010 р. №49а про підсумки атестації робочих місць з шкідливими і важкими умовами праці, згідно з яким затверджено перелік робочих місць, що дають право на пільгове пенсійне забезпечення - газозварника, Список №2. (а.с. 46-47).
Суд зазначає, що стаж роботи позивача на різних посадах/роботах Костянтинівського державного підприємства завод Автоскло ім. К.Т. Бондарева з 24 грудня 1981 року по 23 квітня 1984 року на посаді слюсаря-ремонтника , з 01 травня 1992 року по 30 листопада 1994 року на посаді газозварника , підтверджений належними записами в трудовій книжці та довідкою про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній з посиланням на наказ по атестації робочих місць за умовами праці від 25.07.1994 року № 411. (а.с.34-38).
Також на Відкритому акціонерному товариства Костянтинівський вогнетривкий завод Червоний Жовтень з 25 травня 1995 року по 01 грудня 1995 року, з 01 вересня 1997 року по 23 липня 1999 року та з 02 листопада 1999 року по 20 лютого 2001 року на посаді газозварника , підтверджений належними записами в трудовій книжці, архівною довідкою №103/715 від 11.08.2015 р., наказом по атестації робочих місць за умовами праці від 27.05.1994 року № 112, висновком №02-03/3-03 та переліком робочих місць по атестації робочих місць за умовами праці по списку №1,2. (а.с.39-45).
На період проходження позивачем військової служби діяло Положення про порядок призначення та виплати державних пенсій , затверджене ОСОБА_2 Міністрів СРСР від 03.08.1972 року № 590 (далі по тексту - Положення).
Пунктом к частини 1 пункту 109 вказаного вище Положення передбачено, що крім роботи в якості робочого або службовця в загальний стаж роботи зараховується також служба в складі Збройних сил СРСР.
При призначенні на пільгових умовах або в пільгових розмірах пенсій за віком та інвалідності робочим та службовцям, які працювали на підземних роботах, на роботах зі шкідливими умовами праці та в гарячих цехах та на інших роботах зі шкідливими умовами праці(підпункти а та б пункту 16), та пенсії у зв'язку з втратою годувальника їх сім'ям, а також пенсії за віком робітницям підприємств текстильної промисловості (підпункт в пункту 16) періоди, зазначені в підпунктах к та л , дорівнюються за вибором особи, яка звернулась за призначенням пенсії або до роботи, що передувала даному періоду, або до роботи, яка слідувала по закінченню цього періоду.
З матеріалів справи вбачається, що безпосередньо після періоду військової служби ОСОБА_1 працював на посаді слюсаря-ремонтника , що підтверджується копією трудової книжки та довідкою пільгового характеру №40/12 від 17.06.2010 р.
Таким чином, строк військової служби ОСОБА_1 в Радянській армії дорівнюється за вибором позивача до роботи, яка слідувала по закінченню цього періоду, у зв'язку з чим позов належить задоволенню.
З дослідженої у судовому засіданні трудової книжки ОСОБА_1, копія якої знаходиться в матеріалах справи, вбачається, що в ній мають місце записи, в яких присутні всі відомості що визначають право на пенсію на пільгових умовах, установлені для окремих категорій працівників.
Враховуючи викладене, суд дійшов до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог ОСОБА_3 щодо скасування рішення Комісії з питань підтвердження пільгового стажу при Головному управлінні Пенсійного фонду в Донецькій області від 05 грудня 2017 року № 47/359, скасування рішення Костянтинівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області від 13 грудня 2017 року, зобов'язання призначити та виплачувати пенсію за віком на пільгових умовах відповідно до п. б Закону України Про пенсійне забезпечення з 31 серпня 2017 року, з урахуванням пільгового стажу роботи за Списком №2 з 24 грудня 1981 року по 23 квітня 1984 року на посаді слюсаря-ремонтника , з 01 травня 1992 року по 30 листопада 1994 року на посаді газозварника в Костянтинівському державному заводі Автоскло ім. К.Т.Бондарева, з 25 травня 1995 року по 01 грудня 1995 року, з 01 вересня 1997 року по 23 липня 1999 року та з 02 листопада 1999 року по 20 лютого 2001 року на посаді газозварника у Відкритому акціонерному товаристві Костянтинівський вогнетривкий завод Червоний Жовтень , з 09 серпня 1999 року по 19 жовтня 1999 року на посаді газозварника в Комунальному підприємстві ЖЕК №6 , з 28 жовтня 2013 року по 15 вересня 2015 року на посаді електрозварника в Костянтинівському державному хімічному заводі, періоди служби в Радянській армії з 14 листопада 1979 року по 20 листопада 1981 року.
Щодо позовних вимог в частині зобов'язання відповідача 1 призначити та виплачувати пенсію за віком за вказані вище періоди суд зазначає наступне.
Статтею 23 Закону № 1058-IV визначено, що спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються органами Пенсійного фонду та у судовому порядку.
Крім того, відповідно до ч.1 ст. 58 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , Пенсійний фонд є органом, який здійснює керівництво та управління солідарною системою, провадить збір, акумуляцію та облік страхових внесків, призначає пенсії та підготовляє документи для її виплати, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій, допомоги на поховання, здійснює контроль за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду, вирішує питання, пов'язані з веденням обліку пенсійних активів застрахованих осіб на накопичувальних пенсійних рахунках, здійснює адміністративне управління Накопичувальним фондом та інші функції, передбачені цим Законом і статутом Пенсійного фонду.
Суд зазначає, що відповідно до пункту 2.1 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах, а також у містах та районах, затвердженого постановою правління пенсійного фонду України 30.04.2002 року за п. 8-2 (надалі положення), серед основних завдань управління є, зокрема завдання призначення (перерахунку) пенсій, щомісячного довічного утримання суддям у відставці та підготовка документів для їх виплати.
Відповідно до п.п. 6 п. 2.2 Положення, управління, відповідно до покладених на нього завдань призначає (здійснює перерахунок) і виплачує пенсії, щомісячне довічне грошове утримання суддям у відставці, допомогу на поховання та інші виплати відповідно до чинного законодавства.
Таким чином, з урахуванням дискреційних повноважень пенсійного органу на прийняття рішення про призначення пенсії (переведення з одного виду пенсії на інший) та визначення підстав, за яких призначається пенсія або приймається рішення про відмову в її призначенні, суд зазначає, що в даному випадку, слід зобов'язати відповідача повторно розглянути заяву позивача від 08.09.2017 року про призначення пенсії за віком відповідно до ст.13 п. б Закону України Про пенсійне забезпечення та п. 2 р. XV Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування з урахуванням висновку суду.
Згідно ч.2 ст. 9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Суд зазначає, що, в даному випадку, до спірних правовідносин слід застосувати положення ст.9 КАС України, а саме, обрати інший спосіб захисту, який необхідний для повного відновлення порушеного права.
Відповідно до ч.3 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб'єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
У зв'язку з частковим задоволенням позовних вимог немайнового характеру, судовий збір підлягає стягненню з суб'єкта владних повноважень у розмірі 352,40 грн. (50% від сплаченої суми судового збору).
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 5-10, 72-90, 139, 242-246, 205, 250, 255, 257-263, 293-295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_2, місце проживання: ІНФОРМАЦІЯ_1) до Костянтинівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області (код ЄДРПОУ 37544278, місцезнаходження: 85113, Донецька область, місто Костянтинівка, вул. Ціолковського, 25), Головного управління Пенсійного фонду України Донецької області (код ЄДРПОУ 13486010, місцезнаходження: 84112, Донецька область, місто Слов'янськ, вул. Г.Батюка, 8), за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору Колективне підприємство Житлово-експлуатаційна контора №6 (код ЄДРПОУ 23190411, місцезнаходження: 85108, Донецька область, м. Костянтинівка, пр. Ломоносова, 101а), Костянтинівський державний хімічний завод (код ЄДРПОУ 05766362, місцезнаходження: 85114, Донецька область, м.Костянтинівка, вул. Шмідта, 1) про скасування рішень та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань підтвердження пільгового стажу при Головному управлінні Пенсійного фонду в Донецькій області від 05 грудня 2017 року № 47/359.
Визнати протиправним та скасувати рішення Костянтинівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області від 13 грудня 2017 року.
Зобов'язати Костянтинівське об'єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до п. б Закону України Про пенсійне забезпечення з 31 серпня 2017 року, з врахуванням до пільгового стажу роботи за Списком №2 за періоди роботи з 24 грудня 1981 року по 23 квітня 1984 року на посаді слюсаря-ремонтника , з 01 травня 1992 року по 30 листопада 1994 року на посаді газозварника в Костянтинівському державному заводі Автоскло ім. К.Т.Бондарева, з 25 травня 1995 року по 01 грудня 1995 року, з 01 вересня 1997 року по 23 липня 1999 року та з 02 листопада 1999 року по 20 лютого 2001 року на посаді газозварника у Відкритому акціонерному товаристві Костянтинівський вогнетривкий завод Червоний Жовтень , з 09 серпня 1999 року по 19 жовтня 1999 року на посаді газозварника в Комунальному підприємстві ЖЕК №6 , з 28 жовтня 2013 року по 15 вересня 2015 року на посаді електрозварника в Костянтинівському державному хімічному заводі, періоди служби в Радянській армії з 14 листопада 1979 року по 20 листопада 1981 року.
В задоволенні іншої частини позову - відмовити.
Стягнути з Костянтинівського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області (місцезнаходження: 85113, Донецька область, місто Костянтинівка, вул. Ціолковського, 25) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_2, місце проживання: ІНФОРМАЦІЯ_1) судові витрати за сплату судового збору в розмірі 352 (триста п'ятдесят дві) грн. 40 коп.
Вступна та резолютивна частини рішення ухвалені у нарадчій кімнаті та проголошені у судовому засіданні 17 квітня 2018 року. Повний текст судового рішення складено 19 квітня 2018 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Донецький окружний адміністративний суд.
Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).
Суддя Мозговая Н.А.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.04.2018 |
Оприлюднено | 24.04.2018 |
Номер документу | 73559475 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Мозговая Н.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні