ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 липня 2017 р. Справа № 804/16293/15 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді Царікової О.В., розглянувши в порядку письмового провадження у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повного товариства "Каніщев В.П. і Компанія "Ломбард "Агат" про стягнення штрафу у розмірі 17000,00 грн., -
ВСТАНОВИВ :
До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повного товариства "Каніщев В.П. і Компанія "Ломбард "Агат" про стягнення штрафу у розмірі 17000,00 грн.
В обґрунтування позову позивачем зазначено, що згідно з висновками акта про порушення на ринку фінансових послуг від 08.06.2015 №79/16/03-ЛБ відповідачем не надано звітні дані за І квартал 2015 року, чим порушено ст. 14 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", пп. 2.2, 2.3 розділу 2 Порядку від 04.11.2004 № 2740, в частині неподання відповідачем в паперовій формі звітних даних за І квартал 2015 року, а також за результатами перевірки паперової форми звітних даних за 9 місяців 2014 року встановлено порушення п.2.4 розділу 2 Порядку. У зв'язку з чим, до відповідача було застосовано штрафні санкції у розмірі 17000,00 грн., про що винесено постанову від 24.06.2015 №79/16/03/01-ЛБ. Постанова від 24.06.2015 №79/16/03/01-ЛБ отримана відповідачем. Однак, сума штрафу за вказаною постановою залишається не погашеною, що і зумовило звернення позивача до суду з означеним позовом.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.06.2017 відкрито провадження по справі № 804/16293/15 та призначено її до розгляду у судовому засіданні на 11 липня 2017 року.
У судове засідання 11 липня 2017 року представник позивача не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи належним чином повідомлений судом, що підтверджується матеріалами справи. Представник позивача надав клопотання розгляд справи за відсутності його уповноваженого представника.
Представники відповідача в судове засідання 11 липня 2017 року з'явилися, проти позову заперечили, заявили клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Відповідно до частини 4 статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.
Згідно ч. 6 ст. 128 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи за відсутності сторін у порядку письмового провадження.
Суд, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення справи по суті, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування норм матеріального та процесуального права, вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.
Як встановлено судом та підтверджується наявними матеріалами справи, Повне товариство "Каніщев В.П. і Компанія "Ломбард "Агат" зареєстровано юридичною особою 08.05.1998, про що в ЄДР внесено запис про включення до Єдиного державного реєстру відомостей про юридичну особу; код за ЄДРПОУ 25527642.
Основний вид діяльності за КВЕД: 64.92- інші види кредитування.
Згідно з відомостями з ЄДРПОУ місцезнаходження юридичної особи: 49085, Дніпропетровська область, місто Дніпро, проспект Газети "Правда", буд. 56, квартира 64.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що позивач, керуючись Положенням про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 №2319 склав акт від 08.06.2015 № 79/16/03-ЛБ про правопорушення, вчинені Повним товариством "Каніщев В.П. і Компанія "Ломбард "Агат" на ринку фінансових послуг.
Відповідно до акта від 08.06.2015 № 79/16/03-ЛБ встановлено таке:
1. Повним товариством "Каніщев В.П. і Компанія "Ломбард "Агат" не надано в паперовій формі звітні дані за І квартал 2015 року, чим порушено ст. 14 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" щодо обов'язку фінансових установ надавати звітність відповідно до законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та регулювання ринків фінансових послуг; пунктів 2.2, 2.3 розділу 2 Порядку складання та надання звітності ломбардами до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 04.11.2004 №2740, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.11.2004 за №1482/10081, в частині неподання в паперовій формі звітних даних за І квартал 2015 року.
2. Встановлено порушення вимог пункту 2.4 розділу 2 Порядку в частині заповнення Повним товариством "Каніщев В.П. і Компанія "Ломбард "Агат" даних бухгалтерського обліку та даних облікової та реєструючої систем ломбарду за 9 місяців 2014 року, а саме: різницю суми наданих фінансових кредитів під заставу (рядок 010 графа 4 додатку 3) та суми погашених фінансових кредитів (рядок 030 графа 4 додатку 3) звітних даних за 9 місяців 2014 року становить - 40,80 тис. грн., проте різниця суми значення дебіторської заборгованості за наданими фінансовими кредитами (рядок 061 графи 3 та 4 додатку 2) звітних даних за 9 місяців 2014 року становить 39 тис.грн.; значення показника суми фінансових кредитів, погашених за рахунок майна наданого в заставу (рядок 031 графи 3 та 4 додатку 3) звітних даних за 9 місяців 2014 року становить 1,80 тис. грн., проте кількість договорів, погашених за рахунок майна наданого в заставу (рядок 110 графи 3 та 4 додатку 3) становить 0 шт.
Копія акта разом із листом-повідомленням за вих. №3261/16-8 від 09.06.2015 "Щодо направлення акта про правопорушення та повідомлення про розгляд справи" направлені відповідачу рекомендованим поштовим відправлення за адресою, що зазначена в ЄДР та отримані згідно з відміткою на поштовому повідомленні про вручення поштового відправлення 24.06.2015
24 червня 2015 року розглянувши справу про порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, провадження у якій розпочато актом про правопорушення, вчинені Повним товариством "Каніщев В.П. і Компанія "Ломбард "Агат" на ринку фінансових послуг, від 08.06.2015 №79/16/03-ЛБ, позивачем прийнята постанова від 24.06.2015 №79/16/03/01-ЛБ про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, якою до Повного товариства "Каніщев В.П. і Компанія "Ломбард "Агат" застосовано штрафну санкцію у розмірі 17000,00 грн. Відповідачу також роз'яснено, що сума штрафу підлягає перерахуванню до Державного бюджету України до 24.07.2015.
Означена постанова від 24.06.2015 №79/16/03/01-ЛБ направлена на адресу відповідача рекомендованим листом разом з листом-повідомленням "Щодо заходу впливу" від 26.06.2015 за вих.№3701/16-8 та отримана 03.07.2015.
Позивачем зазначено, що станом на момент звернення до суду із даним позовом сума штрафу, що визначена постановою від 24.06.2015 №79/16/03/01-ЛБ, відповідачем не сплачена.
Спірні правовідносини регулюються Законом України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" від 12.07.2001 № 2664-III (далі - Закон №2664), Положенням про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 № 1070 (Положення №1070) та Положенням про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012р. № 2319 (далі - Положення №2319).
Згідно із статтею 19 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" метою державного регулювання ринків фінансових послуг в Україні є:
1) проведення єдиної та ефективної державної політики у сфері фінансових послуг;
2) захист інтересів споживачів фінансових послуг;
3) створення сприятливих умов для розвитку та функціонування ринків фінансових послуг;
4) створення умов для ефективної мобілізації і розміщення фінансових ресурсів учасниками ринків фінансових послуг з урахуванням інтересів суспільства;
5) забезпечення рівних можливостей для доступу до ринків фінансових послуг та захисту прав їх учасників;
6) додержання учасниками ринків фінансових послуг вимог законодавства;
7) запобігання монополізації та створення умов розвитку добросовісної конкуренції на ринках фінансових послуг;
8) контроль за прозорістю та відкритістю ринків фінансових послуг;
9) сприяння інтеграції в європейський та світовий ринки фінансових послуг.
Відповідно до положень ст. 20 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" державне регулювання діяльності з надання фінансових послуг здійснюється шляхом: ведення державних реєстрів фінансових установ і реєстрів осіб, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги, та ліцензування діяльності з надання фінансових послуг; нормативно-правового регулювання діяльності фінансових установ; нагляду за діяльністю учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг); застосування уповноваженими державними органами заходів впливу; проведення інших заходів з державного регулювання ринків фінансових послуг.
Статтею 21 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" встановлено, що державне регулювання ринків фінансових послуг здійснюється:
- щодо ринку банківських послуг та діяльності з переказу коштів - Національним банком України;
- щодо ринків цінних паперів та похідних цінних паперів (деривативів) - Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку;
- щодо інших ринків фінансових послуг - Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.
Відповідно до п.10 ч.1 ст.28 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.
Відповідно до ст. 14 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.
Згідно з ч. 1 ст. 39 Закону №2664, у разі порушення законів та інших нормативно -правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Відповідно п.3 ч.1 ст.40 Закону №2664 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг може застосовувати такі заходи впливу як накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
Дані положення кореспондуються з нормами Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 №1070 та Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012 № 2319.
Так, відповідно до підпункту 40 п. 4 Положення № 1070, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг відповідно до покладених на неї завдань у разі порушення законодавства про фінансові послуги накладає адміністративні стягнення за правопорушення та застосовує відповідно до закону заходи впливу.
Відповідно до п.1.5 розділу І Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.11.2012р. № 2319 (далі - Положення №2319), Нацкомфінпослуг як колегіальний орган або уповноважені особи Нацкомфінпослуг обирають і застосовують заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення законодавства про фінансові послуги, враховуючи наслідки порушення та застосування таких заходів.
Підпунктом 3 підпунктом 2.1 Положення №2319 передбачено, що Нацкомфінпослуг може застосовувати такі заходи впливу як штраф в розмірах, передбачених статтею 41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг".
Частиною 1 ст. 41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" визначено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за:
1) провадження діяльності на ринках фінансових послуг, для якої законом встановлені вимоги щодо одержання ліцензії та/або реєстрації, без відповідної ліцензії та/або реєстрації - у розмірі від 1000 до 10000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
2) неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
3) ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпорядження, рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про усунення порушення щодо надання фінансових послуг - у розмірі від 100 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Пунктом 2.4 Положення №2319 визначено, що рішення про накладення штрафної санкції (штрафу) на особу за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, приймається у вигляді постанови уповноваженої особи Нацкомфінпослуг.
У разі несплати штрафу особою в добровільному порядку у строк, передбачений постановою, він стягується Нацкомфінпослуг у судовому порядку.
Згідно з п. 5.9 розділу 5 Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затвердженого розпорядження Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг 20.11.2012 №2319, рішення Нацкомфінпослуг про застосування заходів впливу після набрання ними чинності є обов'язковими для виконання особами. У разі невиконання особами рішень про застосування заходів впливу Нацкомфінпослуг вживає заходів щодо виконання рішень у порядку, визначеному законодавством.
Частиною 3 статті 41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" передбачено, що штрафи, накладені Уповноваженим органом, стягуються у судовому порядку.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, Повне товариство "Каніщев В.П. і Компанія "Ломбард "Агат" звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовною заявою до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг про визнання протиправною та скасування постанови від 24.06.2015 № 79/16/03/01-ЛБ про нарахування штрафу в сумі 17000,00 грн.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 15.12.2015 у справі №826/22849/15 у задоволенні позову Повного товариства "Каніщев В.П. і Компанія "Ломбард "АГАТ" відмовлено повністю.
Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 03.02.2016 у справі №826/22849/15 апеляційну скаргу Повного товариства "Каніщев В.П. і Компанія "Ломбард "АГАТ" залишено без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 15.12.2015 - без змін.
Таким чином, рішення суду першої інстанції у справі №826/22849/15 набрало законної сили.
Відповідно до положень ч.1 ст. 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Таким чином, зобов'язання відповідача по сплаті штрафу за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, визначене постановою від 24.06.2015 №79/16/03/01-ЛБ, є узгодженим, отже, постанова від 24.06.2015 №79/16/03/01-ЛБ про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг в розмірі 17000,00 грн. є чинною, а тому обов'язкова до виконання.
Враховуючи викладене, суд вважає, що позовні вимоги Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повного товариства "Каніщев В.П. і Компанія "Ломбард "Агат" про стягнення штрафу є обґрунтованими та такими, які підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 71, 86, 94, 128, 158 - 163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Повного товариства "Каніщев В.П. і Компанія "Ломбард "Агат" про стягнення штрафу у розмірі 17000,00 грн. задовольнити повністю.
Стягнути з Повного товариства "Каніщев В.П. і Компанія "Ломбард "Агат" (49085, Дніпропетровська область, м. Дніпро, Проспект газети Правда , будинок 56, квартира 64, код ЄДРПОУ 25527642) до Державного бюджету України на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцезнаходженням платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , (символ звітності 106) штраф у сумі 17000 (сімнадцять тисяч) грн. 00 коп.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі складення постанови у повному обсязі, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна, скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
У разі якщо справа розглядалась судом за місцезнаходженням суб'єкта владних повноважень і він не був присутній у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, але його було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо у суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.В. Царікова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2017 |
Оприлюднено | 25.04.2018 |
Номер документу | 73590893 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Царікова Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні