Рішення
від 19.04.2018 по справі 822/350/18
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 822/350/18

РІШЕННЯ

іменем України

19 квітня 2018 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Майстера П.М.

за участі:секретаря судового засідання Нетичай Ю.В. представника позивача ОСОБА_1, представника відповідача ОСОБА_2, представника третьої особи ОСОБА_3, представника третьої особи ОСОБА_4 розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Спільне українсько-німецьке підприємство "Альтернативні енергосистеми та технології захисту навколишнього природного середовища" до Виконавчого комітету Хмельницької міської ради, , треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору - ТОВ "БІОГАЗ ЕНЕРДЖІ", Хмельницьке комунальне підприємство "Спецкомунтранс" про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

КОРОТКИЙ ЗМІСТ ПОЗОВНИХ ВИМОГ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Спільне українсько-німецьке підприємство "Альтернативні енергосистеми та технології захисту навколишнього природного середовища" звернулось в суд з позовом до виконавчого комітету Хмельницької міської ради, в якому просить суд визнати протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 27.07.2017 року № 538 про затвердження рішення конкурсної комісії від 20.06.2017 року про визначення переможцем конкурсу на виконання комплексу робіт по дегазації полігону твердих побутових відходів, що знаходиться за адресою: м.Хмельницький, Проспект Миру,7.

АРГУМЕНТИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ:

згідно з позовною заявою та відповіддю на відзив, позовні вимоги позивач обгрунтовує тим, що 22.03.2017 р. сесією Хмельницької міської ради прийнято рішення № 11 Про проведення конкурсу щодо дегазації полігону твердих побутових відходів у місті Хмельницькому . Організатором конкурсу, відповідно до п. 2 вказаного рішення визначено виконавчий комітет Хмельницької міської ради. Рішенням виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 28.04.2017 року №279 затверджено конкурсну документацію для проведення конкурсу щодо дегазації полігону твердих побутових відходів у місті Хмельницькому та визначено 15.06.2017 року датою проведення конкурсу. Зазначає, що основними кваліфікаційними вимогами до учасника конкурсу серед інших були: відповідність спеціалізації учасника меті діяльності у рамках проекту; досвід виконання аналогічних проектів щодо виконання робіт по встановленню і експлуатації об'єктів електроенергетики або комплексу робіт по дегазації полігону твердих побутових відходів, встановлення когенераційної установки для виробництва електричної енергії; наявність у учасника конкурсу ліцензії на виробництво електричної енергії, виданою Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг. У конкурсі з дегазації полігону твердих побутових відходів у Хмельницькому взяли участь дві компанії TOB СУНП АЕТТЗНПС та компанія TOB БІОГАЗ ЕНЕРДЖІ . 20 червня 2017 року за результатами проведення оцінки конкурсних пропозицій, конкурсна комісія винесла рішення, визначивши переможцем конкурсу компанію TOB БІОГАЗ ЕНЕРДЖІ . Рішенням виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 27.07.17 року №538 було затверджено вказане рішення конкурсної комісії та уповноважено директора КП Спецкомунтранс ОСОБА_5 укласти з переможцем конкурсу TOB БІОГАЗ ЕНЕРДЖІ інвестиційний договір на виконання комплексу робіт по дегазації полігону твердих побутових відходів, що знаходиться за адресою: м. Хмельницький, Проспект Миру,7. Зазначає, що конкурс був організований та проведений з порушенням вимог Порядку проведення конкурсу з визначення приватного партнера для здійснення державно - приватного партнерства щодо об'єктів державної, комунальної власності та об'єктів, які належать Автономній Республіці Крим, який затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2011 року № 384.

Позивач вважає рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради незаконним, а тому звернувся до суду з позовною заявою.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив їх задовольнити з підстав, викладених у позовній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні, наданому відзиві на позовну заяву та запереченнях на відповідь на відзив, просив відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі. Зазначив, що при прийнятті рішення про проведення конкурсу щодо дегазації полігону твердих побутових відходів у місті Хмельницькому Хмельницька міська рада керувалась Законом України "Про інвестиційну діяльність", та відповідно, проведення конкурсу та визначення переможця відбувалось у відповідності до вимог зазначеного Закону. Вказує, що відповідно до пункту 5.6 Положення про порядок проведення конкурсу щодо дегазації полігону твердих побутових відходів у місті Хмельницькому, затвердженого рішенням виконавчого комітету Хмельницької міської ради 28.04.2017 № 279, з переможцем конкурсу укладається інвестиційний договір на виконання комплексу робіт по дегазації полігону твердих побутових відходів. Рішенням виконавчого комітету від 28.04.2017 № 279 "Про затвердження документації для проведення конкурсу щодо дегазації полігону твердих побутових відходів у місті Хмельницькому", саме яким було затверджене Положення про проведення конкурсу, кваліфікаційні вимоги до учасників, критерії оцінки конкурсних пропозицій, позивач не оскаржував. Зазначає, що листом від 26.06.2017 № 02-08-800 було повідомлено позивача про прийняте рішення конкурсної комісії та можливість протягом 20 робочих днів подати скаргу на рішення конкурсної комісії до виконавчого комітету Хмельницької міської ради, однак вищезазначене рішення конкурсної комісії позивачем оскаржено не було. За результатами проведеного конкурсу 20.06.2017 року на підставі звіту про оцінювання, конкурсною комісією було визначено ТОВ "БІОГАЗ ЕНЕРДЖІ' переможцем конкурсу для здійснення дегазації па полігоні твердих побутових відходів у міста Хмельницького. В подальшому, відповідно до пункту 5.4 Положення про порядок проведення конкурсу рішення конкурсної комісії про визначення переможцем конкурсу ТОВ ""БІОГАЗ ЕНЕРДЖІ" було затверджено рішенням виконавчого комітету від 27.07.2017 № 538. Зазначає, що на сьогодні на підставі рішення виконавчого комітету від 27.07.2017 № 538 між Хмельницьким комунальним підприємством "Спецкомунтрас" та ТОВ "БІОГАЗ ЕНЕРДЖІ" 07.08.2017 року укладено договір № 07/08-17 на виконання комплексу робіт по дегазації полігону побутових відходів, невід'ємним додатком до якого є графік виконання робіт, який на сьогодні вже частково виконаний.

27.03.2018 року третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Хмельницьке комунальне підприємство "Спецкомунтранс" подало пояснення по справі, в якому зазначає, що 07 серпня 2017 року між ХКП Спецкомунтранс та TOB БІОГАЗ ЕНЕРДЖІ було укладено договір на виконання комплексу робіт по дегазації полігону побутових відходів за № 07/08-17. Відповідно до умов даного договору комунальне підприємство зобов'язується надати TOB БІОГАЗ ЕНЕРДЖІ право на використання полігону з метою виконання на ньому комплексу робіт по його дегазації. Вказує, що невід'ємною частиною даного договору є графік виконання робіт, який в частині будівництва та введення в експлуатацію когенераційної установки з системою збору біогазу, підключення її до електричних мереж, вже виконаний. Наразі відбувається виконання комплексу робіт по дегазації, а саме організований відвід (примусове вилучення) біогазу, що утворюється при анаеробному розкладанні органічної складової твердих побутових відходів з тіла полігону через систему газопроводів і свердловин збору біогазу та безпосередньо виробництво електричної енергії. Вважає, що оскаржуване рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради прийнято без порушень та відповідно до вимог чинного законодавства України, а тому позовні вимоги є безпідставними та не підлягають задоволенню.

29.03.2018 року третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - TOB БІОГАЗ ЕНЕРДЖІ подало пояснення по справі, в якому зазначає, що твердження позивача про те, що конкурс був організований та проведений з порушенням вимог Порядку проведення конкурсу з визначення приватного партнера для здійснення державно-приватного партнерства щодо об'єктів державної, комунальної власності та об'єктів, які належать Автономній Республіці Крим, який затверджений Постановою КМ України від 11 квітня 2011 року № 384 Деякі питання організації здійснення державно-приватного партнерства - не відповідає дійсності, оскільки дія Закону України Про державно-приватне партнерство не розповсюджується на проведений конкурс та відносини сторін щодо надання послуг дегазації полігону твердих побутових відходів. Метою проведення конкурсу щодо дегазації полігону твердих побутових відходів у м. Хмельницькому є визначення суб'єкта господарювання, який забезпечить створення найкращих умов впровадження системи збору та утилізації біогазу на полігоні та для отримання соціально-екологічного та економічного ефекту від спільної діяльності партнерів з утилізації біогазу та виробництва з нього електроенергії, тобто предметом договору є виконання підрядних робіт. Вказує, що посилання позивача на застосування Порядку проведення конкурсу з визначення приватного партнера для здійснення державно-приватного партнерства є безпідставними. Просить відмовити в задоволенні позову повністю.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ:

Рішенням тринадцятої сесії Хмельницької міської ради № 11 від 22.03.2017 року вирішено:

п.1. провести конкурс щодо дегазації полігону твердих побутових відходів у місті Хмельницькому.

п.2. визначити організатором проведення конкурсу - виконавчий комітет Хмельницької міської ради.

п.3. комунальному підприємству "Спецкомунтранс" та відділу енергоменеджменту розробити та подати на затвердження виконавчому комітету Хмельницької міської ради конкурсну документацію, що включає:

п.3.1. умови конкурсу щодо дегазації полігону твердих побутових відходів у місті Хмельницькому;

п.3.2 положення про порядок проведення конкурсу;

п.3.3 перелік конкурсної документації для участі в конкурсі;

п.3.4 кваліфікаційні вимоги до учасників конкурсу та критерії обрання переможця конкурсу;

п.3.5 склад конкурсної комісії.

Рішенням виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 28.04.2017 року №279 вирішено:

п.1 затвердити конкурсну документацію для проведення конкурсу щодо дегазації полігону твердих побутових відходів у місті Хмельницькому, а саме:

п.1.1 умови конкурсу;

п.1.2 положення про порядок проведення конкурсу;

п.1.3 перелік конкурсної документації для участі в конкурсі;

п.1.4 кваліфікаційні вимоги до учасників конкурсу та критерії обрання переможця конкурсу;

п.1.5 склад конкурсної комісії.

п.2 оголосити конкурс 15 червня 2017 року.

Рішенням виконавчого комітету Хмельницької міської ради №538 від 27.07.2017 року вирішено:

п.1 затвердити рішення конкурсної комісії про визначення переможцем конкурсу ТОВ БІОГАЗ ЕНЕРДЖІ

п.2 уповноважити директора КП Спецкомунтранс ОСОБА_5 укласти з переможцем конкурсу інвестиційний договір на виконання комплексу робіт по дегазації полігону твердих побутових відходів, що знаходиться за адресою: м. Хмельницький, Проспект Миру,7.

07 серпня 2017 року між ХКП Спецкомунтранс та TOB БІОГАЗ ЕНЕРДЖІ було укладено договір на виконання комплексу робіт по дегазації полігону побутових відходів № 07/08-17.

Відповідно до п.1.1 вказаного договору TOB БІОГАЗ ЕНЕРДЖІ зобов'язується на свій ризик та за рахунок власних коштів, сил, матеріалів, засобів, техніки та устаткування у відповідності до проектної документації, умов цього Договору та чинного законодавства України, виконати комплекс робіт по дегазації діючого полігону твердих побутових відходів у місті Хмельницькому, розташованого за адресою: м. Хмельницький, проспект Миру, 7, а ХКП Спецкомунтранс зобов'язується надати TOB БІОГАЗ ЕНЕРДЖІ право на використання Полігону шляхом виконання на ньому комплексу робіт по дегазації діючого полігону твердих побутових відходів у місті Хмельницькому.

Рішенням виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 28.04.2017 № 279 затверджено Положення про порядок проведення конкурсу щодо дегазації полігону твердих побутових відходів у місті Хмельницькому (далі - Положення).

Відповідно до п.5.1 Положення переможцем конкурсу визначається його учасник, що відповідає кваліфікаційним вимогам, може забезпечити виконання робіт відповідної якості, конкурсна пропозиція якого визнана найкращою за результатами оцінки.

п.5.2. За результатами конкурсу, беручи до уваги звіт про оцінювання, комісія визначає переможцем учасника, конкурсна пропозиція якого набрала найбільшу кількість балів.

п.5.3. Рішення конкурсної комісії оформляється протоколом, який підписується усіма членами комісії, що брали участь у голосуванні.

п.5.4. Протокол рішення подається на затвердження виконавчого комітету.

п.5.6.З переможцем конкурсу укладається інвестиційний договір на виконання комплексу робіт по дегазації полігону твердих побутових відходів, що знаходиться за адресою м. Хмельницький, Проспект Миру,7.

п.5.7. На протязі 20 робочих днів учасник конкурсу може подати скаргу на рішення конкурсної комісії до виконавчого комітету.

п.5.8. По закінченні терміну на оскарження рішення конкурсної комісії про визначення переможця подається на затвердження виконавчого комітету.

Рішенням виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 28.04.2017 № 279 затверджено кваліфікаційні вимоги до учасників конкурсу, а саме:

1) Відсутність процедури банкрутства, відсутність процедури ліквідації претендента;

2) Спеціалізація учасника повинна відповідати меті діяльності у рамках проекту;

3)Досвід виконання аналогічних проектів. Учасник конкурсу повинний продемонструвати, що він має позитивний досвід щодо виконання робіт по встановленню і експлуатації об'єктів електроенергетики або комплексу робіт по дегазації полігону твердих побутових відходів, встановлення когенераційної установки для виробництва електричної енергії;

4) Наявність фінансової спроможності. Учасник конкурсу повинен продемонструвати наявність фінансових ресурсів, таких як ліквідні активи, незакладене нерухоме майно, кредитні або інші фінансові кошти, необхідні для забезпечення виконання комплексу робіт по дегазації полігону твердих побутових відходів, прокладання лінії електропередачі до Полігону та встановлення когенераційної установки для виробництва електричної енергії і продажу її на енергоринку України;

5) Наявність обладнання та матеріально-технічної бази. Учасник конкурсу повинен надати інформацію стосовно будь-якого спеціалізованого обладнання чи устаткування, яке, на його думку, буде необхідно використати для виконання робіт по дегазації полігону твердих побутових відходів;

6) учасник конкурсу повинен продемонструвати, що він може виконувати вимоги українського законодавства щодо ліцензування.

Рішенням виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 28.04.2017 № 279 затверджено критерії оцінки конкурсних пропозицій, а саме: надійність учасника, наявність досвіду, серйозність його намірів і намірів його партнерів, найкращі умови використання об'єкта та найкоротші строки виконання робіт.

20.06.2017 року складено протокол засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу щодо дегазації полігону твердих побутових відходів у місті Хмельницькому, відповідно до якого за результатами оцінки пропозицій підсумковий бал для TOB "БІОГАЗ ЕНЕРДЖІ" становить 56,22 балів, для TOB Спільне українсько-німецьке підприємство "Альтернативні енергосистеми та технології захисту навколишнього природного середовища" становить 56,0 балів. Згідно п.1.5 Протоколу за результатами проведення оцінки конкурсних пропозицій з визначення переможця конкурсу, прийнявши до уваги результати оцінки конкурсних пропозицій про визнання кращих умов щодо впровадження системи збору та утилізації біогазу на полігоні твердих побутових відходів в м. Хмельницькому, комісія прийняла рішення, що конкурсна пропозиція TOB БІОГАЗ ЕНЕРДЖІ визнана найкращою.

ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ:

Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.2 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Згідно ч.1, ч.2 ст. 11 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.

Згідно ст.21 Закону України "Про відходи" органи місцевого самоврядування у сфері поводження з відходами забезпечують:

а) виконання вимог законодавства про відходи;

б) розроблення та затвердження схем санітарного очищення населених пунктів;

в) організацію збирання і видалення побутових відходів, у тому числі відходів дрібних виробників, створення полігонів для їх захоронення, а також організацію роздільного збирання корисних компонентів цих відходів;

г) затвердження місцевих і регіональних програм поводження з відходами та контроль за їх виконанням;

д) вжиття заходів для стимулювання суб'єктів господарювання, які здійснюють діяльність у сфері поводження з відходами;

е) вирішення питань щодо розміщення на своїй території об'єктів поводження з відходами;

є) координацію діяльності суб'єктів підприємницької діяльності, що знаходяться на їх території, в межах компетенції;

з) здійснення контролю за раціональним використанням та безпечним поводженням з відходами на своїй території;

и) ліквідацію несанкціонованих і неконтрольованих звалищ відходів;

і) сприяння роз'ясненню законодавства про відходи серед населення, створення необхідних умов для стимулювання залучення населення до збирання і заготівлі окремих видів відходів як вторинної сировини;

ї) здійснення інших повноважень відповідно до законів України;

й) надання згоди на розміщення на території села, селища, міста місць чи об'єктів для зберігання та захоронення відходів, сфера екологічного впливу функціонування яких згідно з діючими нормативами включає відповідну адміністративно-територіальну одиницю;

м) здійснення контролю за додержанням юридичними та фізичними особами вимог у сфері поводження з виробничими та побутовими відходами відповідно до закону та розгляд справ про адміністративні правопорушення або передача їх матеріалів на розгляд інших державних органів у разі порушення законодавства про відходи.

Органи місцевого самоврядування приймають рішення про відвід земельних ділянок для розміщення відходів і будівництва об'єктів поводження з відходами.

ПОЗИЦІЯ СУДУ, ОЦІНКА АРГУМЕНТІВ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

Твердження представника позивача про те, що при прийнятті рішення № 11 від 22.03.2017 року про проведення конкурсу щодо дегазації полігону твердих побутових відходів у місті Хмельницькому відповідачем порушено вимоги Закону України "Про державно-приватне партнерство" та Порядку проведення конкурсу з визначення приватного партнера для здійснення державно - приватного партнерства щодо об'єктів державної, комунальної власності та об'єктів, які належать Автономній Республіці Крим, який затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2011 року № 384, на думку суду є безпідставним, оскільки при прийнятті рішення № 11 від 22.03.2017 року про проведення конкурсу щодо дегазації полігону твердих побутових відходів у місті Хмельницькому Хмельницька міська рада керувалась Законом України "Про інвестиційну діяльність" та Положення про порядок проведення конкурсу щодо дегазації полігону твердих побутових відходів у місті Хмельницькому, затвердженого рішенням виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 28.04.2017 № 279, копія якого міститься в матеріалах справи.

Представник позивача зазначає, що в порушення вимог Закону України "Про державно - приватне партнерство" рішення про проведення конкурсу не містить строк здійснення приватного партнерства, порядок та умови отримання приватним партнером права на користування земельною ділянкою, зміст істотних умов договору, в тому числі визначених за результатами проведення аналізу ефективності здійснення державно-приватного партнерства, основні критерії проведення оцінки конкурсної пропозиції для визначення переможця конкурсу та зважений коефіцієнт для кожного такого критерію, з чим не погоджується суд, оскільки на виконання рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 28.04.2017 року №279 було затверджено Положення про порядок проведення конкурсу щодо дегазації полігону твердих побутових відходів у місті Хмельницькому, умови конкурсу, склад конкурсної комісії, кваліфікаційні вимоги до учасників конкурсу, критерії обрання переможця конкурсу. Також, відповідно до п.5.6 Положення з переможцем конкурсу укладається інвестиційний договір на виконання комплексу робіт по дегазації полігону твердих побутових відходів, що знаходиться за адресою м. Хмельницький, Проспект Миру,7.

Суд погоджується з доводами представника третьої особи TOB БІОГАЗ ЕНЕРДЖІ , що Закон України "Про державно-приватне партнерство" не розповсюджується на проведений конкурс, оскільки метою проведення конкурсу щодо дегазації полігону твердих побутових відходів у м. Хмельницькому є визначення суб'єкта господарювання, який забезпечить створення найкращих умов впровадження системи збору та утилізації біогазу на полігоні та для отримання соціально-екологічного та економічного ефекту від спільної діяльності партнерів з утилізації біогазу та виробництва з нього електроенергії, а відповідно до ст.1 Закону України "Про державно-приватне партнерство" однією з обов'язкових ознак державно-приватного партнерства є надання прав управління (користування, експлуатації) об'єктом партнерства або придбання, створення (будівництво, реконструкція, модернізація) об'єкта державно-приватного партнерства з подальшим управлінням (користуванням, експлуатацією), за умови прийняття та виконання приватним партнером інвестиційних зобов'язань відповідно до договору, укладеного в рамках державно-приватного партнерства.

Як зазначалось вище, відповідно до п.1.1 договору № 07/08-17 від 07 серпня 2017 року, укладеного між ХКП Спецкомунтранс та TOB БІОГАЗ ЕНЕРДЖІ , TOB БІОГАЗ ЕНЕРДЖІ зобов'язується на свій ризик та за рахунок власних коштів, сил, матеріалів, засобів, техніки та устаткування у відповідності до проектної документації, умов цього Договору та чинного законодавства України, виконати комплекс робіт по дегазації діючого полігону твердих побутових відходів у місті Хмельницькому, розташованого за адресою: м. Хмельницький, проспект Миру, 7, а ХКП Спецкомунтранс зобов'язується надати TOB БІОГАЗ ЕНЕРДЖІ право на використання Полігону шляхом виконання на ньому комплексу робіт по дегазації діючого полігону твердих побутових відходів у місті Хмельницькому.

Отже, враховуючи те, що TOB БІОГАЗ ЕНЕРДЖІ не отримувало жодних прав на управління (користування, експлуатації) об'єктом або створення нового об'єкту, дія Закону України "Про державно-приватне партнерство" не розповсюджується на проведений конкурс.

Рішенням виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 28.04.2017 року №279 було затверджено кваліфікаційні вимоги до учасників конкурсу, а саме: відсутність процедури банкрутства, відсутність процедури ліквідації претендента; спеціалізація учасника повинна відповідати меті діяльності у рамках проекту; досвід виконання аналогічних проектів; наявність фінансової спроможності; наявність обладнання та матеріально-технічної бази; учасник конкурсу повинен продемонструвати, що він може виконувати вимоги українського законодавства щодо ліцензування. Крім того, було затверджено критерії конкурсних пропозицій, а саме: надійність учасника, наявність досвіду, серйозність його намірів і намірів його партнерів, найкращі умови використання об'єкта та найкоротші строки виконання робіт. Відповідно до вказаних критеріїв було затверджено конкурсні бали.

Відповідно до п.5.2, п.5.3 Положення за результатами конкурсу, 20.06.2017 року на підставі звіту про оцінювання, конкурсною комісією було визначено TOB БІОГАЗ ЕНЕРДЖІ переможцем конкурсу для здійснення дегазації полігону твердих побутових відходів у місті Хмельницькому із загальною кількістю набраних балів 56,22. Протокол засідання конкурсної комісії підписано головою комісії та членами, присутніми на засіданні та містить всі необхідні відомості, визначені додатком 4 до рішення виконавчого комітету від 28.04.2017 № 279, а саме: відомості про учасників конкурсу; конкурсні пропозиції; кількість балів, що набрали учасники конкурсу під час проведення оцінки конкурсних пропозицій; обгрунтування вибору переможця; відомості про переможця; адреса веб-сторінки міської ради, де розміщені відомості про проведення конкурсу. Згідно п.5.4 Положення рішенням виконавчого комітету Хмельницької міської ради №538 від 27.07.2017 року було затверджено рішення конкурсної комісії про визначення переможцем конкурсу ТОВ БІОГАЗ ЕНЕРДЖІ .

Отже, обрання переможця конкурсу щодо дегазації полігону твердих побутових відходів у місті Хмельницькому проводилось відповідно до рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 28.04.2017 року №279.

Згідно листа виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 26.06.2017 № 02-08-800, який міститься в матеріалах справи, позивача було повідомлено про прийняте рішення конкурсної комісії та можливість протягом 20 робочих днів подати скаргу на рішення конкурсної комісії до виконавчого комітету Хмельницької міської ради. Проте, позивачем вищезазначене рішення конкурсної комісії оскаржено не було.

Суд бере до уваги лист Хмельницького обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 21.09.2017 № 01-16/08-1883, який міститься в матеріалах справи, згідно якого здійснено розгляд заяви позивача від 24.07.2017 року щодо можливих порушень законодавства про захист економічної конкуренції з боку Хмельницької міської ради під час проведення конкурсу щодо дегазації полігону побутових відходів у м. Хмельницький, та зазначено, що в діях Хмельницької міської ради ознак порушень законодавства про захист економічної конкуренції не виявлено.

Також, суд враховує пояснення представника Хмельницького комунального підприємства "Спецкомунтранс" про те, що відповідно до договору на виконання комплексу робіт по дегазації полігону побутових відходів № 07/08-17 від 07 серпня 2017 року, укладеного між ХКП Спецкомунтранс та TOB БІОГАЗ ЕНЕРДЖІ , невід'ємним додатком до якого є графік виконання робіт, який в частині будівництва та введення в експлуатацію когенераційної установки з системою збору біогазу, підключення її до електричних мереж, вже виконаний. Наразі відбувається виконання комплексу робіт по дегазації, а саме організований відвід (примусове вилучення) біогазу, що утворюється при анаеробному розкладанні органічної складової твердих побутових відходів з тіла полігону через систему газопроводів і свердловин збору біогазу та безпосередньо виробництво електричної енергії.

Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

У відповідності зі статтею 124 Конституції України, юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір, водночас частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Позивач не надав належних та допустимих доказів протиправності дій відповідача при прийнятті оскаржуваного рішення при зверненні до суду за захистом своїх прав, а відтак не довів обґрунтованість та законність підстав для задоволення позовних вимог. Натомість, відповідач, як суб'єкт владних повноважень, виконав покладений на нього обов'язок щодо доказування правомірності винесеного ним рішення.

Отже, суд приходить до висновку, що рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 27.07.2017 року №538 "Про затвердження рішення конкурсної комісії щодо визначення переможцем конкурсу по дегазації полігону побутових відходів у місті Хмельницькому", прийняте обґрунтовано, тобто з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а тому підстави для скасування вказаного рішення відсутні.

Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 ст.77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням з'ясованих обставин, досліджених матеріалів справи, суд вважає, що рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 27.07.2017 року №538 "Про затвердження рішення конкурсної комісії щодо визначення переможцем конкурсу по дегазації полігону побутових відходів у місті Хмельницькому" прийнято відповідно до вимог чинного законодавства, а позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Спільне українсько-німецьке підприємство "Альтернативні енергосистеми та технології захисту навколишнього природного середовища" є безпідставними та такими, що не підлягають до задоволення.

Підстави для вирішення питання про розподіл судових витрат відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України відсутні.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

в адміністративному позові Товариства з обмеженою відповідальністю "Спільне українсько-німецьке підприємство "Альтернативні енергосистеми та технології захисту навколишнього природного середовища" до Виконавчого комітету Хмельницької міської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору - ТОВ "БІОГАЗ ЕНЕРДЖІ", Хмельницьке комунальне підприємство "Спецкомунтранс" про визнання протиправним та скасування рішення Виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 27.07.2017 року №538 відмовити.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Спільне українсько-німецьке підприємство "Альтернативні енергосистеми та технології захисту навколишнього природного середовища" (проспект Космонавтів, 30-А, оф. 721, м. Вінниця, Вінницька область, 21021, код ЄДРПОУ - 31415061).

Відповідач: Виконавчий комітет Хмельницької міської ради (вул. Гагаріна, 3, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29001, код ЄДРПОУ - 04060772).

Третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "БІОГАЗ ЕНЕРДЖІ" (вул.Кирпаноса, 29, м.Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ -40490909).

Третя особа: Хмельницьке комунальне підприємство "Спецкомунтранс"(29008, вул. Толстого,1, м. Хмельницький, код ЄДРПОУ - 03356565).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з його проголошення, а у випадку, якщо в судовому засіданні були проголошені вступна та резолютивна частини рішення суду, - з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 24 квітня 2018 року

Головуючий суддя ОСОБА_6

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.04.2018
Оприлюднено25.04.2018
Номер документу73592394
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/350/18

Постанова від 04.09.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Постанова від 04.09.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 21.08.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 06.07.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Ухвала від 11.06.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Гонтарук В. М.

Рішення від 19.04.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Майстер П.М.

Ухвала від 28.03.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Майстер П.М.

Ухвала від 01.03.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Майстер П.М.

Ухвала від 12.02.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Майстер П.М.

Ухвала від 31.01.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Майстер П.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні