Рішення
від 11.04.2018 по справі 712/894/18
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 квітня 2018 року справа № 712/894/18

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Гайдаш В.А.,

за участю:

секретаря судового засідання - Баклаженко Н.В.,

позивача - ОСОБА_1 (особисто),

представника відповідача - ОСОБА_2 (за довіреністю),

розглянувши по суті у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження в залі суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До суду звернулась ОСОБА_1 (вул. Івана Гонти, 34, м. Черкаси, 18031, далі - позивач) з адміністративним позовом до Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради (вул. Б.Вишневецького, 36, м. Черкаси, 18001, далі - відповідач), в якому просить:

- визнати протиправними дії відповідача щодо відмови позивачу у видачі будівельного паспорту забудови земельної ділянки №34 по вул. І.Гонти (пров. Котовського) в м. Черкаси для реконструкції житлового будинку, надбудови другого поверху з прибудовою;

- зобов'язати відповідача видати позивачу будівельний паспорт забудови земельної ділянки №34 по вул. І.Гонти (пров. Котовського) в м. Черкаси для реконструкції житлового будинку, надбудови другого поверху з прибудовою.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивачем зазначено, що відповідач протиправно не видає йому будівельний паспорт забудови земельної ділянки №34 по вул. І.Гонти (пров. Котовського) в м. Черкаси для реконструкції житлового будинку, надбудови другого поверху з прибудовою через невідповідність намірам забудови Плану зонування території м. Черкаси, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 04.12.2014 №2-513, однак позивачем зазначено, що на момент затвердження вищевказаного Плану зонування території м. Черкаси земельна ділянка №34 по вул. І.Гонти (пров. Котовського) в м. Черкаси вже була виділена позивачу у приватну власність рішенням Черкаської міської ради від 16.07.2009 №4-1358 та їй наданий відповідний статус для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, а тому не може бути включена до земель, визначених як землі ділової зони Г-1п.

Позивач в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив суд їх задовольнити з підстав, наведених вище.

Представник відповідачів позов не визнав, просив в його задоволенні відмовити повністю, надав до суду письмовий відзив на позов в якому зазначив, що Департаментом архітектури та містобудування Черкаської міської ради правомірно відмовлено позивачу у видачі будівельного паспорту забудови земельної ділянки №34 по вул. І.Гонти (пров. Котовського) в м. Черкаси для реконструкції житлового будинку, надбудови другого поверху з прибудовою через невідповідність намірам забудови Плану зонування території м. Черкаси, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 04.12.2014 №2-513, зокрема, земельна ділянка розташована в межах ділової зони Г-1п, де будівництво (добудова) будівель садибної забудови не передбачено, тому в задоволенні позову просив відмовити повністю.

Заслухавши пояснення позивача та представника відповідача, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що позивачу на праві приватної власності належить житловий будинок 34 по вул. І.Гонти (пров. Котовського) в м. Черкаси (договір купівлі-продажу від 05.06.2008 ВКЕ №663384).

Рішенням Черкаської міської ради 16.07.2009 №4-1358 передано у власність позивачу земельну ділянку по вул. І.Гонти (пров. Котовського) №34 в м. Черкаси площею 0,0849 га для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд.

Згідно державного акту на право власності на земельну ділянку Серія ЯИ №528699 позивачу на праві приватної власності належить земельна ділянка за кадастровим номером 7110136700:04:056:0067 по вул. І.Гонти (пров. Котовського) №34 в м. Черкаси площею 0,0849 га із цільовим призначенням - для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд.

Позивач 18 серпня 2017 року звернувся з письмовою заявою в центр надання адміністративних послуг Департаменту управління справами та юридичного забезпечення Черкаської міської ради про видачу будівельного паспорту забудови земельної ділянки №34 по вул. І.Гонти (пров. Котовського) в м. Черкаси для реконструкції житлового будинку, надбудови другого поверху з прибудовою.

Листом від 28 серпня 2017 року №53688-арх Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради відмовив ОСОБА_1 у видачі будівельного паспорту забудови земельної ділянки через невідповідність намірам забудови Плану зонування території м. Черкаси, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 04.12.2014 №2-513, зокрема, земельна ділянка розташована в межах ділової зони Г-1п, де будівництво (добудова) будівель садибної забудови не передбачено.

Вирішуючи спір по суті суд враховує, що відповідно до вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України, ограни державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 41 Конституції України передбачено, що кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю. Право власності набувається в порядку визначеному законом.

Статтею 64 Конституції України передбачено, що конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків передбачених Конституцією України.

За змістом ч. 3ст. 24 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Відповідно до ст. 74 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , органи та посадові особи місцевого самоврядування несуть відповідальність за свою діяльність перед територіальною громадою, державою, юридичними і фізичними особами.

Згідно зі ст. 27 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , забудова присадибних, дачних і садових земельних ділянок може здійснюватися на підставі будівельного паспорта забудови земельної ділянки (далі - будівельний паспорт).

Будівельний паспорт визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового будинку, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 300 квадратних метрів, господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки.

Будівельний паспорт складається з текстових та графічних матеріалів.

За наявності плану зонування території розроблення будівельного паспорта здійснюється на його підставі.

Проектування на підставі будівельного паспорта здійснюється без отримання містобудівних умов та обмежень. Для об'єктів, зазначених у частині першій цієї статті, розроблення проекту будівництва здійснюється виключно за бажанням замовника.

Надання будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження відповідної заяви та пакета документів, перелік яких визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Порядок видачі та форма будівельного паспорта визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Суд звертає увагу, що цільове призначення земельної ділянки за кадастровим номером 7110136700:04:056:0067 по вул. І.Гонти (пров. Котовського) №34 в м. Черкаси площею 0,0849 га - для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд, що підтверджується рішенням Черкаської міської ради 16.07.2009 №4-1358 та державним актом на право власності на земельну ділянку Серія ЯИ №528699.

Однак, орган місцевого самоврядування приймаючи рішення від 04 грудня 2014 року № 2-513 яким затвердив План зонування території м. Черкаси, не звернув увагу на ті обставини, що на момент затвердження вищевказаного Плану зонування території м. Черкаси земельна ділянка за кадастровим номером 7110136700:04:056:0067 по вул. І.Гонти (пров. Котовського) №34 в м. Черкаси площею 0,0849 га вже була виділена позивачу у приватну власність та їй наданий відповідний статус для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, а тому не може бути включена до земель, визначених як землі ділової зони Г-1п.

Відповідно до пункту 34 частини 1статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин віднесено до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад.

Згідно зі статтею 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються, зокрема, питання регулювання земельних відносин.

Відповідно до частини 1 статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Згідно з частиною 6 статті 118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства).

Частиною 7 статті 118 Земельного кодексу України передбачено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб'єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін.

Судом встановлено, що проект відведення земельної ділянки позивачу для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд по вул. І.Гонти (пров. Котовського) №34 в м. Черкаси площею 0,0849 га затверджений рішенням Черкаської міської ради від 16.07.2009 №4-1358.

Таким чином, посилання Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради в листі від 28 серпня 2017 року №53688-арх на те, що відповідно до Порядку видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 05 липня 2011 року № 103, зокрема, п. 2.4 передбачено, що пакет документів для видачі будівельного паспорта або внесення змін до нього повертається уповноваженим органом містобудування та архітектури замовнику з таких підстав: невідповідність намірів забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, детальним планам територій, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, державним будівельним нормам, стандартам і правилам - є необґрунтованим, оскільки на час виготовлення технічної документації із землеустрою та оформлення права власності на земельну ділянку (рішенням Черкаської міської ради від 16.07.2009 №4-1358) були відсутні будь-які обмеження з приводу виділення спірної земельної ділянки під забудову.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про повне задоволення адміністративного позову.

Згідно частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

При цьому в силу положень частини 2 статті 77 вказаного кодексу, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа

Керуючись статтями 6, 9, 14, 242-245, 255, 295, 370 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради щодо відмови ОСОБА_1 у видачі будівельного паспорту забудови земельної ділянки №34 по вул. І.Гонти (пров. Котовського) в м. Черкаси для реконструкції житлового будинку, надбудови другого поверху з прибудовою.

Зобов'язати Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської видати ОСОБА_1 будівельний паспорт забудови земельної ділянки №34 по вул. І.Гонти (пров. Котовського) в м. Черкаси для реконструкції житлового будинку, надбудови другого поверху з прибудовою.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради на користь ОСОБА_1 сплачений судовий збір в розмірі 705 (сімсот п'ять) грн.

Копію рішення направити особам, які беруть участь у справі.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. У разі застосування судом частини третьої статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя В.А. Гайдаш

Рішення складено у повному обсязі 23.04.2018.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.04.2018
Оприлюднено25.04.2018
Номер документу73592614
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —712/894/18

Рішення від 11.04.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.А. Гайдаш

Ухвала від 05.03.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.А. Гайдаш

Ухвала від 31.01.2018

Адміністративне

Соснівський районний суд м.Черкас

Троян Т. Є.

Ухвала від 29.01.2018

Адміністративне

Соснівський районний суд м.Черкас

Троян Т. Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні