ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 січня 2018 року Справа № 804/5748/17 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді ОСОБА_1 розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства "Дніпротелеком" про стягнення штрафу, -
ВСТАНОВИВ :
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулася до суду з адміністративним позовом, в якому просить стягнути з Публічного акціонерного товариства Дніпротелеком штрафи на загальну суму 34000,00 грн. до державного бюджету України, які слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у відношенні до Публічного акціонерного товариства Дніпротелеком було складено Акти про правопорушення на ринку цінних паперів №556-ЦА-УП-Е від 11.12.2015р., №78-ЦА-УП-Е від 06.02.2017р., №79-ЦА-УП-Е від 06.02.2017р. згідно яких винесено ряд постанов про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, відповідно до яких до відповідача застосовано штрафні санкції на загальну суму 34000,00 грн., які на час звернення до суду залишаються не сплаченими.
Представник позивача до суду не з'явився, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлений належним чином.
Відповідач до суду не з'явився, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлений належним чином. Відповідачем не було подано письмових заперечень на позов чи доказів, які б спростовували заявлені позовні вимоги.
Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України справу призначено до розгляду у письмовому провадженні на підставі наявних в справі доказів, за відсутності сторін.
Дослідивши чинне законодавство та матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.
У відношенні публічного акціонерного товариства Дніпротелеком уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 11.12.2015 №556-ЦА-УП-Е, відповідно до якого встановлено наступне.
У відношенні ПАТ Дніпротелеком було винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про пінні папери від 09.04.2015 № 56-ЦА-УП-Е, згідно з яким необхідно було у термін до 30 травня 2015 року усунути порушення пункту 12 розділу І Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Комісії від 03.12.2013 № 2826, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24 грудня 2013 р. за № 2180/24712 (далі - Положення), а саме: подати до Комісії особливу інформацію (відомості про факти лістингу/делістингу цінних паперів на фондової біржі, лага вчинення дії - 27.06.2014), регулярну квартальну інформацію за 1, 2 та З квартал 2014 року та регулярну річну інформацію за 2013 рік у вигляді електронного документу з використанням електронного цифрового підпису, та до 30 травня 2015 року письмово проінформувати про виконання уповноважену особу Комісії та департамент корпоративного управління та корпоративних фінансів.
ПАТ Дніпротелеком подало до Комісії особливу інформацію (відомості про факти лістингу/делістингу цінних паперів на фондової біржі, дата вчинення дії - 27.06.2014). регулярну квартальну інформацію за 1, 2 та 3 квартал 2014 року та регулярну річну інформацію за 2013 рік у вигляді електронного документу з використанням електронного цифрового підпису 28.12.2015 року.
За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Комісії за несвоєчасне виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери у відношенні Відповідача було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 02.03.2017р. № 72-ЦА-УП-Е, відповідно до якої до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 17 000грн. 00 коп.
Також у відношенні ПАТ Дніпротелеком позивачем було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 06.02.2017 №78-ЦА-УП-П. відповідно до якого встановлено наступне.
У відношенні ПАТ Дніпротелеком було винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 16.03.2016 №91-ЦА-УП-Е, згідно з яким необхідно було у термін до 30.05.2016 року усунути порушення пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення, а саме: подати до Комісії річну інформацію емітента за 2014 рік та до 30.05.2016 року письмово проінформувати про виконання уповноважену особу Комісії та департамент корпоративного управління та корпоративних фінансів.
ПАТ Дніпротелеком станом на 01.01.2017 не подало до Комісії річну інформацію емітента за 2014 рік.
Крім того, у відношенні ПАТ Дніпротелеком було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 06.02.2017р. №79-ЦА-УП-Е, відповідно до якого встановлено наступне.
У відношенні ПАТ Дніпротелеком було винесено розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 16.03.2016 № 90-ЦА-УП-Е, згідно з яким необхідно було у термін до 30.05.2016 року усунути порушення пункту 4 глави 4 розділу II Положення, а саме: розмістити в загальнодоступній базі даних Комісії про ринок цінних паперів регулярну річну інформації емітента за 2014 рік та до 30.05.2016 року письмово проінформувати про виконання уповноважену особу Комісії та департамент корпоративного управління та корпоративних фінансів.
ПАТ Дніпротелеком станом на 01.01.2017 не розмістило в загальнодоступній базі даних Комісії про ринок цінних паперів регулярну річну інформації емітента за 2014 рік.
Постановою від 02.03.2017 про об'єднання справ про правопорушення на ринку цінних паперів об'єднано в одне провадження справи про правопорушення на ринку пінних паперів у відношенні ПАТ Дніпротелеком .
За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Комісії за невиконання розпоряджень про усунення порушень законодавства про цінні папери у відношенні відповідача було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 03.03.2017р. №73-ЦА-УП-Е, відповідно до якої до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 17000грн. 00коп.
Копії вищевказаних Актів, розпоряджень про усунення порушень та постанов, супровідними листами направлялись на адресу відповідача, що підтверджується копіями поштових реєстрів та фіскальними чеками Укрпошта . Докази, які свідчать про їх оскарження відповідачем, суду не надані.
Таким чином, загальна сума заборгованості у Публічного акціонерного товариства Дніпротелеком становить 34000,00 грн. У встановлений строк штраф відповідачем в дохід Державного бюджету України сплачено не було.
Проаналізувавши норми чинного законодавства України, дослідивши надані докази, суд дійшов висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначаються Законом України від 30.10.1996 року № 448/96-ВР Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні (далі за текстом - Закон № 448/96-ВР).
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 1 Закону № 448/96-ВР, державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
В частині 1 статті 5 Закону № 448/96-ВР закріплено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Закон № 448/96-ВР в статті 6 встановлює, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним ОСОБА_2 України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.
Відповідальність юридичних осіб на ринку цінних паперів передбачена статтею 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні".
Пунктом 5 ч. 1 вказаної статті визначено, що у разі не опублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації, накладається штраф у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно п. 6 ч. 1 цієї статті, нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів карається штрафом у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно п. 7 ч. 1 цієї ж статті, неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, карається штрафом у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до п.8 ч.1 вказаної статті, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян
У разі несплати штрафу протягом 15 днів, примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до ст.12 вказаного Закону, уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов'язаними з таким правопорушенням документами протягом п'яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів. Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.
Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.
Згідно ч. 6 ст. 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) та додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до вимог ч.4 ст. 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок , пп.4 п. 4 р. ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджене рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 р. №2826:
- розкриття регулярної річної інформації шляхом опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної ОСОБА_2 України, Кабінету Міністрів України або Комісії здійснюється у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним;
- річна інформація про емітента не пізніше 1 червня року, наступного за звітним, підлягає оприлюдненню емітентом шляхом подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку;
- розкриття регулярної річної інформації шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів здійснюється у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Частина 2 ст.19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна, довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Таким чином, з врахуванням викладеного, за відсутності заперечень, оскільки відповідачем не сплачено в установлені строки застосовані штрафні санкції, суд доходить висновку, що позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства Дніпротелеком про стягнення штрафу підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст.241-250 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Публічного акціонерного товариства Дніпротелеком про стягнення штрафу - задовольнити.
Стягнути з Публічного акціонерного товариства Дніпротелеком (ЄДРПОУ 24422088) штрафи на загальну суму 34000,00 грн. (тридцять чотири тисячі гривень) до державного бюджету України, які слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.01.2018 |
Оприлюднено | 25.04.2018 |
Номер документу | 73601034 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турлакова Наталія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні