Рішення
від 23.04.2018 по справі 815/689/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/689/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 квітня 2018 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Марина П.П.

розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації до Товариства з обмеженою відповідальністю Рибальська компанія НЕПТУНО, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Головного управління ДФС в Одеській області про анулювання дозволу на експлуатацію морської суднової станції від 08.09.2014 року №МС-51-0070920,-

В С Т А Н О В И В:

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації звернулась до Одеського окружного адміністративного суду з позовними вимогами до Товариства з обмеженою відповідальністю Рибальська компанія НЕПТУНО , за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Головного управління ДФС в Одеській області про анулювання дозволу на експлуатацію морської суднової станції від 08.09.2014 року №МС-51-0070920.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, отримала лист Головного управління ДФС в Одеській області від 05.12.2017 №147/11/15-32-12-10, яким позивача повідомлено, що ТОВ Рибальська компанія НЕПТУНО , не сплачує рентну плату за користування радіочастотним ресурсом України більше шести місяців. Відповідач здійснює користування радіочастотним ресурсом на підставі дозволу на експлуатацію морської суднової станції від 08.09.2014 за №МС-51-0070920, терміном дії до 02.09.20198 (надалі - дозвіл на експлуатацію РЕЗ). Згідно з ст.57 Закону України Про радіочастотний ресурс України користування радіочастотним ресурсом в Україні здійснюється на платній основі. Рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України встановлюється Податковим кодексом України. У вищезазначеному дозволі на експлуатацію РЕЗ визначені його особливі умови, де в примітці вказано, що згідно Закону України Про радіочастотний ресурс України користування радіочастотним ресурсом України здійснюється на платній основі з моменту надання дозволу на експлуатацію. При цьому, платники збору (рентної плати), відповідно до Податкового кодексу України, обчислюють суму збору (рентної плати) виходячи з виду радіозв'язку, розміру встановлених ставок та ширини смуги радіочастот. На момент виникнення заборгованості (до моменту прийняття Закону України Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи від 28.12.2014 №71-VIII), загальні користувачі радіочастотного ресурсу України, визначені законодавством про радіочастотний ресурс, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України в межах виділеної частини смуг радіочастот загального користування на підставі дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою, сплачували збір за користування радіочастотним ресурсом України. На сьогодні відповідно до пп.254.1.4 п.254.1 ст.254 Податкового кодексу України загальні користувачі радіочастотного ресурсу України, визначені законодавством про радіочастотний ресурс, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України в межах виділеної частини смуг радіочастот загального користування на підставі дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу та випромінювального пристрою, є платниками рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України. Згідно абз.1 пп.258.2.4 п.258.2 ст.258 Податкового кодексу України у разі несплати рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України або сплати її в неповному обсязі платниками рентної плати протягом шести місяців контролюючі органи подають інформацію про таких платників до НКРЗІ для вжиття до них заходів згідно із законодавством. Зокрема, ч.3 ст.58 Закону України Про радіочастотний ресурс України встановлює, що у разі несплати щомісячного збору протягом шести місяців відповідна ліцензія на користування радіочастотним ресурсом України, а також дозволи на експлуатацію РЕЗ анулюються без компенсації збитків користувачу радіочастотного ресурсу України зі стягненням суми заборгованості в судовому порядку. За інформацією Головного управління ДФС в Одеській області, відповідач не сплачує рентну плату за користування радіочастотним ресурсом України з вересня 2014 року. Розрахункова сума втрат бюджету внаслідок несплати та недекларування податкових зобов'язань з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України, з початку дії дозволу по грудень 2017 складає 2831,40 грн. Відповідно до пп.10 п.6 Положення про НКРЗІ, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 №1067, НКРЗІ для забезпечення виконання покладених на неї завдань і функцій має право звертатися до суду з відповідними позовними заявами в разі порушення суб'єктами господарювання, що провадять діяльність на ринку телекомунікаційних послуг та послуг поштового зв'язку, законів про телекомунікації, інформатизацію, користування радіочастотним ресурсом та поштовий зв'язок, а також з позовами про скасування державної реєстрації у випадках, передбачених законом. З огляду на зазначене позивач вважає, що за наявності обставин, що свідчать про несплату відповідачем рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України з вересня 2014 року відповідний дозвіл відповідача на експлуатацію РЕЗ повинен бути анульований.

Позивачем подано до суду клопотання про розгляд справи за відсутності представника позивача (а.с.30-31).

Представник відповідача - директор ТОВ РК НЕПТУНО надав до суду письмові пояснення (а.с.56), відповідно до яких підтвердив, що підприємство дійсно не сплачує збір у зв'язку з тим, що чинним законодавством України, зокрема, Податковим кодексом України, не передбачено чіткої методики нарахування цього збору для радіопристроїв, які використовуються за межами України. Риболовне судно КОРЕЇЗ веде промисел у водах ОСОБА_1, ніколи не потрапляло в територіальні води України і не здійснювало заходів в порти України, про що було письмово повідомлено УДЦР при замовленні Дозволу. При цьому, система коригувальних коефіцієнтів, яка застосовується для нарахування рентних платежів, передбачає їх визначення для 25 регіонів України, а радіообладнання судна відповідача ніколи не використовувалось в жодному із регіонів України. Тим менш, з метою врегулювання даного спору і запобігання анулювання Дозволу, відповідачем сплачено суму заборгованості повністю, при цьому, відповідач вказує, що сплата заборгованості не є визнанням позовних вимог.

Представник третьої особи до судового засідання не з'явився, належним чином та своєчасно повідомлявся про дату, час і місце судового розгляду, письмових заяв до суду не надав.

Дослідивши наявні в справі письмові докази, оцінивши їх за власним внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді справи, суд встановив наступні факти та обставини.

08 вересня 2014 року відповідачу видано дозвіл № МС-51-0070920 на експлуатацію морської судової станції, терміном дії до 02.09.2019 року (а. с. 11).

05.12.2017 року Головним управлінням ДФС в Одеській області з метою здійснення контролю за правильністю обчислення, своєчасністю та повнотою справляння рентної плати за радіочастотним ресурсом України листом №147/11/15-32-12-10 повідомило позивача (вх.№17486 від 11.12.2017 року), що ТОВ РК НЕПТУНО не надає та не сплачує рентну плату за користування радіочастотним ресурсом України з моменту видачі дозволу, втрати до бюджету по рентній платі за користування радіочастотним ресурсом України станом на 01.12.2017 року склали 2831,40 грн., у звязку з чим третя особа просила провести необхідні заходи згідно із законодавством до користувачів, зокрема, відповідача (а.с.9-10).

З метою вирішення порушеного контролюючим органом питання в порядку досудового врегулювання спору, 12.01.2018 року Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації звернулась до відповідача з вимогою щодо сплати заборгованості в сумі 2831,40 грн. у строк до 09.02.2018 року (а.с.12).

У зв'язку з несплатою ТОВ РК НЕПТУНО суми заборгованості, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Закон України Про радіочастотний ресурс України встановлює правову основу користування радіочастотним ресурсом України, визначає повноваження держави щодо умов користування радіочастотним ресурсом України, права, обов'язки і відповідальність органів державної влади, що здійснюють управління і регулювання в цій сфері, та фізичних і юридичних осіб, які користуються та/або мають намір користуватися радіочастотним ресурсом України.

Відповідно до ст. 57 Закону України "Про радіочастотний ресурс України" від 01.06.2000 року № 1770-III (далі - Закон № 1770-III) користування радіочастотним ресурсом в Україні здійснюється на платній основі. Збір за користування радіочастотним ресурсом України встановлюється Податковим кодексом України.

Згідно п.п. 258.2.4. п. 258.2 ст. 258 Податкового кодексу України, у разі несплати рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України або сплати її в неповному обсязі платниками рентної плати протягом шести місяців контролюючі органи подають інформацію про таких платників до національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, для вжиття до них заходів згідно із законодавством.

Інформацію про платників рентної плати, які користуються радіочастотним ресурсом України для розповсюдження телерадіопрограм і протягом шести місяців не сплатили рентну плату або сплатили її не в повному обсязі, контролюючі органи подають до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення для вжиття до них заходів згідно із законодавством.

Відповідно до ч. 3 ст. 58 Закону № 1770-III у разі несплати щомісячного збору протягом шести місяців відповідна ліцензія на користування радіочастотним ресурсом України, а також дозволи на експлуатацію анулюються без компенсації збитків користувачу радіочастотного ресурсу України зі стягненням суми заборгованості в судовому порядку.

Так, підставою звернення до суду з даним позовом стала заборгованість відповідача по сплаті рентної плати.

Під час розгляду справи відповідачем надано до суду квитанцію про сплату суми заборгованості у розмірі 2831,40 грн. (а.с.58)

Отже, судом встановлено, що у відповідача відсутня заборгованість по збору за користування радіочастотним ресурсом України, що підтверджується матеріалами справи, а тому підстав для задоволення позову немає.

Відповідно до ч.ч.1-3 ст. 242 КАСУ, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.

Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі «Серявін та інші проти України» від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов'язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов'язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов'язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Судові витрати розподілити відповідно до ст.139 КАС України.

Керуючись ст. ст. 9, 72-73, 77, 90, 242, 245, 255, 295 КАС України суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації до Товариства з обмеженою відповідальністю Рибальська компанія НЕПТУНО , за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Головного управління ДФС в Одеській області про анулювання дозволу на експлуатацію морської суднової станції від 08.09.2014 року №МС-51-0070920 - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляд справи проводився в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Відповідно до п.15.5 ч.І Перехідних положень КАС України апеляційна скарга подається до або через відповідні суди, а матеріали справи витребуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Позивач: Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, адреса - 01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 22, код ЄДРПОУ 37994258;

Відповідач: Товариства з обмеженою відповідальністю Рибальська компанія НЕПТУНО , адреса - 67500, Одеська область, Лиманський район, смт. Доброслав, вул. 40-річчя Визволення, 2, корп.Б, ЄДРПОУ 37561445;

Третя особа: Головне управління ДФС в Одеській області, адреса - 65044, Одеська область, м.Одеса, вул.Семінарська, 5, ЄДРПОУ 39398646.

Суддя П.П.Марин

.

Дата ухвалення рішення23.04.2018
Оприлюднено25.04.2018
Номер документу73602272
СудочинствоАдміністративне
Сутьанулювання дозволу на експлуатацію морської суднової станції від 08.09.2014 року №МС-51-0070920

Судовий реєстр по справі —815/689/18

Рішення від 23.04.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

Ухвала від 22.02.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні