Ухвала
від 25.04.2018 по справі 711/3252/18
ПРИДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Придніпровський районний суд м.Черкаси

Справа № 711/3252/18

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 квітня 2018 року м. Черкаси

Слідчий суддя Придніпровського районного суду м. Черкаси ОСОБА_1 ,

при секретарі судових засідань ОСОБА_2 ,

за участю слідчого ОСОБА_3 ,

розглянувши у закритому судовому засіданні в залі суду м. Черкаси клопотання старшого слідчого в ОВС СУ Головного управління Національної поліції в Черкаській області ОСОБА_3 , погодженого прокурором відділу прокуратури Черкаської області ОСОБА_4 , по кримінальному провадженню №12018250000000030 внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 09.02.2018, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, про надання дозволу на проведення обшуку, -

В С Т А Н О В И В:

Старший слідчий в ОВС СУ Головного управління Національної поліції в Черкаській області ОСОБА_3 , в провадженні якого перебуває кримінальне провадження, звернувся до Придніпровського районного суду м. Черкаси з клопотанням, за погодженням прокурора відділу прокуратури Черкаської області ОСОБА_4 , що винесене у кримінальному провадженні №12018250000000030, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 09.02.2018, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України про надання дозволу на проведення обшуку.

Клопотання мотивоване тим, що до СУ ГУНП в Черкаській області з ОУ ГУ ДФС в Черкаській області надійшли висновки аналітичного дослідження №2/23-00-16-004/35955950 від 16.01.2018 «Про результати дослідження фінансово-господарської діяльності ТОВ «Рембуд-2008» щодо наявності правопорушень, пов`язаних з легалізацією доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванням тероризму або фінансуванням розповсюдження зброї масового зниження, та/або інших правопорушень за період з 01.06.2016 по 30.09.2106» щодо розтрати бюджетних коштів посадовими особами КП «СУБ «Митниця», КП «Придніпровський СУБ» та ТОВ «Рембуд-2008» під час надання послуг з технічного обслуговування внутрішньо будинкових систем тепло- водопостачання, водовідведення і зливової каналізації, а також з ліквідації аварій у внутрішньо будинкових системах тепло-, водопостачання, водовідведення і зливової каналізації житлових будинків.

З даних матеріалів вбачається, що в 2016 році між КП «СУБ «Митниця», як Замовником та ТОВ «Рембуд -2008», як Виконавцем, укладено договір підряду щодо надання послуг з технічного обслуговування внутрішньо будинкових систем тепло- водопостачання, водовідведення і зливової каналізації, а також з ліквідації аварій у внутрішньо будинкових системах тепло-, водопостачання, водовідведення і зливової каналізації житлових будинків.

Відповідно умов зазначеного договору та актів виконаних робіт КП «СУБ «Митниця» протягом червня-серпня 2016 року перераховано кошти на ТОВ «Рембуд -2008» в сумі 366866 грн.

Крім цього, ТОВ «Рембуд -2008» протягом 2016 року надавало також КП «Придніпровський СУБ» послуги з технічного обслуговування внутрішньо будинкових систем тепло- водопостачання, водовідведення і зливової каналізації, а також з ліквідації аварій у внутрішньо будинкових системах тепло-, водопостачання, водовідведення і зливової каналізації житлових будинків, прибирання прибудинкових територій та підвальних приміщень на загальну суму 2471696 грн.

В той же час, ТОВ «Рембуд -2008» перераховуються кошти в загальній сумі 539 500 грн. на рахунки ТОВ «Акрам Вест ТД» (код ЄДРПОУ 40222133, Киево-Святошинський р-н., м. Вишневеє, вул. Борщагівка- Київська, буд. 4) в тому числі за виконання субпідрядних робіт щодо ремонту внутрішньо будинкових мереж та технічного обслуговування внутрішньо будинкових інженерних мереж.

В ході проведення досудового розслідування, будучи допитаним в якості свідка, засновник, директор та головний бухгалтер ТОВ «Акрам Вест ТД» ОСОБА_5 показав, що приблизно півтора - два роки тому незнайомий чоловік запропонував за винагороду стати директором фірми, якої саме йому не відомо. Також повідомив, що про ТОВ «Акрам Вест ТД» та про здійснення будь-якої фінансово-господарської діяльності данного товариства йому нічого не відомо.

Крім цього, досудовим розслідуванням встановлено, що відповідно вироку Печерського районного суду м. Києва від 14.11.2017, ОСОБА_5 визнаний винним у причетності до скоєння кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 358, ч. 1 ст. 205 КК України, а саме створення, шляхом підробки документів, суб`єкта господарської діяльності з ознаками фіктивності ТОВ «Акрам Вест ТД».

Таким чином господарська діяльність ТОВ «Акрам Вест ТД» проводилася всупереч встановленого законодавством України порядку здійснення підприємницької діяльності, що свідчить про створення фіктивного підприємництва, тобто створення суб`єкта підприємницької діяльності з метою прикриття незаконної діяльності, у вигляді надання незаконних послуг іншим суб`єктам підприємницької діяльності реального сектору економіки, тобто господарські відносини контрагентів з ТОВ «Акрам Вест ТД» являються фіктивними, а взаєморозрахунки здійснювалися для «легалізації» коштів, добутих протиправним шляхом.

У пункті 1 статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» зазначено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

У пункті 2 статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та в пункті 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом №88 Міністерства фінансів України від 24.05 1995 зазначено, що первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Все вищезазначене дає підстави вважати, що посадові особи ТОВ «Рембуд 2008», КП «Придніпровський СУБ» та КП «СУБ «Митниця», шляхом складання завідомо неправдивих документів (договорів, бухгалтерських документів, платіжних доручень, тощо) та здійснення розрахунків із суб`єктом підприємницької діяльності з ознаками фіктивності ТОВ «Акрам Вест ТД», заволоділи бюджетними коштами.

З метою встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні необхідно дослідити (в тому числі і під час проведення відповідних експертиз) установчі, реєстраційні, договірні, бухгалтерські, облікові, фінансові документи ТОВ «Рембуд 2008» щодо здійснення господарських операцій з КП «Придніпровський СУБ» та КП «СУБ «Митниця» щодо надання послуг з технічного обслуговування внутрішньо будинкових систем тепло- водопостачання, водовідведення і зливової каналізації, а також з ліквідації аварій у внутрішньо будинкових системах тепло-, водопостачання, водовідведення і зливової каналізації житлових будинків, прибирання прибудинкових територій та підвальних приміщень, для чого у слідчого судді Придніпровського районного суду м. Черкаси були отримані відповідні ухвали на проведення тимчасового доступу до документів ТОВ «Рембуд 2008», що за адресою: м. Черкаси, пров. Піщаний,6. Під час виконання зазначених ухвал, директор ТОВ «Рембуд 2008» ОСОБА_6 не видав зазначені в ухвалах суду документи, мотивуючи це тим, що такі документи відсутні на підприємстві.

Проте, наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2012 № 578/5, затверджено «Перелік типових документів, що створюються під час діяльності органів влади та місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів». Цей Перелік є нормативно-правовим актом, призначеним для визначення строків зберігання документів, їх відборі на зберігання або для знищення. Згідно цього наказу, для бухгалтерських документів і договорів встановлений трирічний строк зберігання документів "за умови завершення перевірки державними податковими органами з питань дотримання податкового законодавства, а для … підприємств і організацій, які отримували кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовували державне чи комунальне майно, - ревізії, проведеної органами державної контрольно-ревізійної служби за сукупними показниками фінансово-господарської діяльності. У разі виникнення спорів (суперечок), порушення кримінальних справ, відкриття судами провадження у справах - зберігаються до ухвалення остаточного рішення", при цьому обчислення строків зберігання документів проводиться з 1 січня року, який іде за роком завершення їх діловодством. Таким чином, документи щодо проведення господарських операцій між ТОВ «Рембуд 2008» та КП «Придніпровський СУБ» і КП «СУБ «Митниця», які відбувалися в 2016 році не можуть бути знищені раніше ніж 01.01.2020, а значить повинні зберігатися в бухгалтерії підприємства.

Відповідно п. 1 статті 166 КПК України, у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Відповідно до ст. 233 КПК України ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь - якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді. Проте, орган досудового розслідування має достатньо підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення вищевказаних документів з боку володільця, або інших осіб, а тому проведення обшуку зазначеного вище приміщення на підставі ухвали слідчого судді є єдиним способом досягнення завдань досудового розслідування.

Враховуючи вищевикладене, для виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення вказаного тяжкого кримінального правопорушення, відшукування знаряддя кримінального правопорушення, а саме документів, приймаючи до уваги, що посадовими особами ТОВ «Рембуд 2008» відмовлено в видачі цих документів на підставі ухвал слідчого судді Придніпровського районного суду м. Черкаси про проведення тимчасового доступу, а також враховуючи той факт, що зазначеними посадовими особами можуть бути змінені чи пошкоджені документи, з метою вилучення установчих, реєстраційних, договірних, бухгалтерських, облікових, фінансових документів ТОВ «Рембуд 2008» щодо укладання в 2016 році договорів з КП «СУБ «Митниця» та КП «Придніпровський СУБ» на надання послуг з технічного обслуговування внутрішньо будинкових систем тепло- водопостачання, водовідведення і зливової каналізації, а також з ліквідації аварій у внутрішньо будинкових системах тепло-, водопостачання, водовідведення і зливової каналізації житлових будинків та виконання зазначеного договору, а саме: в копіях: статуту підприємства, реєстраційних документів (свідоцтво про державну реєстрацію, довідка про внесення до ЄДРПОУ, довідка про взяття на облік платника податку, довідка або витяг з ЄДР, тощо); штатний розклад; наказів на призначення на посади та функціональні обов`язки (посадові інструкції): директора, головного інженера, головного бухгалтера, працівників, які брали участь у виконанні умов договору; в оригіналах: договір підряду, укладений в 2016 році з КП «СУБ «Митниця» та КП «Придніпровський СУБ» на надання послуг з технічного обслуговування внутрішньо будинкових систем тепло- водопостачання, водовідведення і зливової каналізації, а також з ліквідації аварій у внутрішньо будинкових системах тепло-, водопостачання, водовідведення і зливової каналізації житлових будинків (з додатками, додатковими угодами, специфікаціями, технічним завданням, тощо); договори субпідряду на надання послуг з технічного обслуговування внутрішньо будинкових систем тепло- водопостачання, водовідведення і зливової каналізації, а також з ліквідації аварій у внутрішньо будинкових системах тепло-, водопостачання, водовідведення і зливової каналізації житлових будинків (з додатками, додатковими угодами, специфікаціями, технічним завданням, тощо); документи, на підставі яких приймалося рішення щодо проведення технічного обслуговування внутрішньо будинкових систем тепло- водопостачання, водовідведення і зливової каналізації, а також з ліквідації аварій у внутрішньо будинкових системах тепло-, водопостачання, водовідведення і зливової каналізації в конкретних житлових будинках (дефектні акти, доповідні записки, рапорт майстра, тощо), документів фінансово-господарської звітності щодо виконання зазначених вище договорів (акти приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг), підсумкові відомості ресурсів, акти приймання-передачі товарно-матеріальних цінностей; акти на списання чи використання товарно-матеріальних цінностей, податкові накладні, платіжні доручення, рахунки-фактури, лімітно-заборні відомості, акти на списання матеріалів, використаних під час проведення робіт, відомості нарахування заробітної плати, рапорти про роботу машин і механізмів, шляхові листи, акти звірки взаєморозрахунків, виписки з бухгалтерських програм по роботі с контрагентами, банківські виписки, тощо), необхідно провести обшук в приміщеннях за місцем фактичного знаходження ТОВ «Рембуд 2008» за адресою: м. Черкаси, пров. Піщаний, 6.

В судовому засіданні слідчий підтримав подане клопотання та просив його задовольнити.

Відповідно до ст. 223 КПК України слідчі (розшукові) дії є діями, спрямованими на отримання (збирання) доказів або перевірку вже отриманих доказів у конкретному кримінальному провадженні. Підставами для проведення слідчої (розшукової) дії є наявність достатніх відомостей, що вказують на можливість досягнення її мети.

Згідно ч. 1 ст. 233 КПК України, ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді, крім випадків, установленихчастиною третьоюцієї статті.

Відповідно до ч. 1 ст. 234 КПК України, обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб та згідно з ч. 2 ст. 234 КПК України, обшук проводиться на підставі ухвали слідчого судді.

Відповідно до ч.5 ст.236 КПК України, обшук на підставі ухвали слідчого судді повинен проводитися в обсязі, необхідному для досягнення мети обшуку. За рішенням слідчого чи прокурора може бути проведено обшук осіб, які перебувають в житлі чи іншому володінні, якщо є достатні підстави вважати, що вони переховують при собі предмети або документи, які мають значення для кримінального провадження.

В судовому засіданні встановлено, що в провадженні старшого слідчого в ОВС СУ Головного управління Національної поліції в Черкаській області ОСОБА_3 перебуває кримінальне провадження №12018250000000030 внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань 09.02.2018, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.

Посадовими особами ТОВ «Рембуд 2008» відмовлено в видачі документів на підставі ухвал слідчого судді Придніпровського районного суду м. Черкаси про проведення тимчасового доступу, а тому враховуючи той факт, що зазначеними посадовими особами можуть бути змінені чи пошкоджені документи, з метою вилучення установчих, реєстраційних, договірних, бухгалтерських, облікових, фінансових документів ТОВ «Рембуд 2008» щодо укладання в 2016 році договорів з КП «СУБ «Митниця» та КП «Придніпровський СУБ» на надання послуг з технічного обслуговування внутрішньо будинкових систем тепло- водопостачання, водовідведення і зливової каналізації, а також з ліквідації аварій у внутрішньо будинкових системах тепло-, водопостачання, водовідведення і зливової каналізації житлових будинків та виконання зазначеного договору, а саме: в копіях: статуту підприємства, реєстраційних документів (свідоцтво про державну реєстрацію, довідка про внесення до ЄДРПОУ, довідка про взяття на облік платника податку, довідка або витяг з ЄДР, тощо); штатний розклад; наказів на призначення на посади та функціональні обов`язки (посадові інструкції): директора, головного інженера, головного бухгалтера, працівників, які брали участь у виконанні умов договору; в оригіналах: договір підряду, укладений в 2016 році з КП «СУБ «Митниця» та КП «Придніпровський СУБ» на надання послуг з технічного обслуговування внутрішньо будинкових систем тепло- водопостачання, водовідведення і зливової каналізації, а також з ліквідації аварій у внутрішньо будинкових системах тепло-, водопостачання, водовідведення і зливової каналізації житлових будинків (з додатками, додатковими угодами, специфікаціями, технічним завданням, тощо); договори субпідряду на надання послуг з технічного обслуговування внутрішньо будинкових систем тепло- водопостачання, водовідведення і зливової каналізації, а також з ліквідації аварій у внутрішньо будинкових системах тепло-, водопостачання, водовідведення і зливової каналізації житлових будинків (з додатками, додатковими угодами, специфікаціями, технічним завданням, тощо); документи, на підставі яких приймалося рішення щодо проведення технічного обслуговування внутрішньо будинкових систем тепло- водопостачання, водовідведення і зливової каналізації, а також з ліквідації аварій у внутрішньо будинкових системах тепло-, водопостачання, водовідведення і зливової каналізації в конкретних житлових будинках (дефектні акти, доповідні записки, рапорт майстра, тощо), документів фінансово-господарської звітності щодо виконання зазначених вище договорів (акти приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг), підсумкові відомості ресурсів, акти приймання-передачі товарно-матеріальних цінностей; акти на списання чи використання товарно-матеріальних цінностей, податкові накладні, платіжні доручення, рахунки-фактури, лімітно-заборні відомості, акти на списання матеріалів, використаних під час проведення робіт, відомості нарахування заробітної плати, рапорти про роботу машин і механізмів, шляхові листи, акти звірки взаєморозрахунків, виписки з бухгалтерських програм по роботі с контрагентами, банківські виписки, тощо), необхідно провести обшук в приміщеннях за місцем фактичного знаходження ТОВ «Рембуд 2008» за адресою: м. Черкаси, пров. Піщаний, 6.

Відповідно даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, майновий комплекс, розташований за адресою: м. Черкаси пров. Піщаний,6, відноситься до комунальної власності м. Черкаси та належить територіальній громаді міста в особі Черкаської міської ради.

На підставі вище викладеного, керуючись ст.ст. 3, 9, 107, 234-237, 309, 372 КПК України, слідчий суддя, -

У Х В А Л И В:

Клопотання задовольнити.

Надати дозвіл старшому слідчому в ОВС СУ ГУНП в Черкаській області підполковнику поліції ОСОБА_3 дозвіл на на проведення обшуку місцем реєстрації та фактичного знаходження ТОВ «Рембуд 2008» приміщеннях майнового комплексу, що за адресою: м. Черкаси, пров. Піщаний, 6, які відноситься до комунальної власності м. Черкаси та належить територіальній громаді міста в особі Черкаської міської ради, з метою виявлення та вилучення установчих, реєстраційних, договірних, бухгалтерських, облікових, фінансових документів ТОВ «Рембуд 2008» щодо укладання в 2016 році договорів з КП «СУБ «Митниця» та КП «Придніпровський СУБ» на надання послуг з технічного обслуговування внутрішньо будинкових систем тепло- водопостачання, водовідведення і зливової каналізації, а також з ліквідації аварій у внутрішньо будинкових системах тепло-, водопостачання, водовідведення і зливової каналізації житлових будинків та виконання зазначеного договору, а саме: в копіях: статуту підприємства, реєстраційних документів (свідоцтво про державну реєстрацію, довідка про внесення до ЄДРПОУ, довідка про взяття на облік платника податку, довідка або витяг з ЄДР, тощо); штатний розклад; наказів на призначення на посади та функціональні обов`язки (посадові інструкції): директора, головного інженера, головного бухгалтера, працівників, які брали участь у виконанні умов договору; в оригіналах: договір підряду, укладений в 2016 році з КП «СУБ «Митниця» та КП «Придніпровський СУБ» на надання послуг з технічного обслуговування внутрішньо будинкових систем тепло- водопостачання, водовідведення і зливової каналізації, а також з ліквідації аварій у внутрішньо будинкових системах тепло-, водопостачання, водовідведення і зливової каналізації житлових будинків (з додатками, додатковими угодами, специфікаціями, технічним завданням, тощо); договори субпідряду на надання послуг з технічного обслуговування внутрішньо будинкових систем тепло- водопостачання, водовідведення і зливової каналізації, а також з ліквідації аварій у внутрішньо будинкових системах тепло-, водопостачання, водовідведення і зливової каналізації житлових будинків (з додатками, додатковими угодами, специфікаціями, технічним завданням, тощо); документи, на підставі яких приймалося рішення щодо проведення технічного обслуговування внутрішньо будинкових систем тепло- водопостачання, водовідведення і зливової каналізації, а також з ліквідації аварій у внутрішньо будинкових системах тепло-, водопостачання, водовідведення і зливової каналізації в конкретних житлових будинках (дефектні акти, доповідні записки, рапорт майстра, тощо), документів фінансово-господарської звітності щодо виконання зазначених вище договорів (акти приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг), підсумкові відомості ресурсів, акти приймання-передачі товарно-матеріальних цінностей; акти на списання чи використання товарно-матеріальних цінностей, податкові накладні, платіжні доручення, рахунки-фактури, лімітно-заборні відомості, акти на списання матеріалів, використаних під час проведення робіт, відомості нарахування заробітної плати, рапорти про роботу машин і механізмів, шляхові листи, акти звірки взаєморозрахунків, виписки з бухгалтерських програм по роботі с контрагентами, банківські виписки, тощо), або доведення факту відсутності на підприємстві такої документації.

Строк дії цієї ухвали 30 діб з дня її винесення.

Виготовити дві копії ухвали та направити їх слідчому для виконання, одну з яких слід приєднати до матеріалів справи, а іншу для вручення особі, яка володіє житлом чи присутня при обшуку, роз`яснивши про те, що вказана ухвала надає право проникнути до житла чи іншого приміщення особи лише один раз.

Ухвала оскарженню не підлягає і заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Повний текст ухвали проголошено 25.04.2018 року о 12 год.00 хв.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудПридніпровський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення25.04.2018
Оприлюднено27.02.2023
Номер документу73614745
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —711/3252/18

Ухвала від 25.04.2018

Кримінальне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Михальченко Ю. В.

Ухвала від 24.04.2018

Кримінальне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Михальченко Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні