Рішення
від 03.04.2018 по справі 808/740/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

03 квітня 2018 року 16:43Справа № 808/740/18 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Бойченко Ю.П., за участю секретаря судового засідання Гавриленко А.О.

та представників:

позивача: ОСОБА_1

відповідача: ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Фермерського господарства МИКОЛАЙ-ПОЛЕ

до Державної фіскальної служби України

про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання прийняти рішення,

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

28 лютого 2018 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Фермерського господарства МИКОЛАЙ-ПОЛЕ (далі - позивач або ФГ МИКОЛАЙ-ПОЛЕ ) до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач або ДФС України), в якому позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 18.01.2018 №563475/33515180 про відмову в реєстрації податкової накладної від 26.12.2017 №5, реєстраційний номер НОМЕР_1; на суму 116389,96 грн. (в т.ч. ПДВ 19398,33 грн.) в Єдиному реєстрі податкових накладних, подану Фермерським господарством МИКОЛАЙ-ПОЛЕ ;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 26.12.2017 №5, реєстраційний номер НОМЕР_1; на суму 116389,96 грн. (в т.ч. ПДВ 19398,33 грн.), подану Фермерським господарством МИКОЛАЙ-ПОЛЕ .

Ухвалою суду від 05 березня 2018 року відкрито провадження в адміністративній справі № 808/740/18. За клопотанням позивача справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 07.12.2017 позивачем укладено договір купівлі-продажу соняшника. 28.12.2017 ФГ МИКОЛАЙ-ПОЛЕ направлено в електронному вигляді для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкову накладну від 26.12.2017 №5, реєстраційний номер НОМЕР_1; на суму 116389,96 грн. (в т.ч. ПДВ 19398,33 грн.). Відповідно до отриманої 29.12.2017 Квитанції документ прийнято ДФС України, проте реєстрацію зупинено у зв'язку з наступним: відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 1206. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до п. в пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена п. 4 цього наказу . Позивач зазначає, що у Квитанції від 29.12.2017 не зазначено будь-яке посилання на підставу відмови в реєстрації ПН, конкретні пропозиції щодо надання документів відсутні.

Позивачем на адресу контролюючого органу 14.01.2018 надіслано Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено, та первинні документи, які засвідчують факт реальності поставки за договором купівлі-продажу від 07.12.2017.

18.01.2018 прийнято рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, щодо відмови у реєстрації податкової накладної від 26.12.2017 №5, із посиланням на пп. 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування, при цьому в чому саме полягає порушення відповідачем не зазначено.

Позивач не погоджується із вказаним рішенням та просить суд задовольнити позовні вимоги.

Відповідач позов не визнав, у своєму відзиві від 03 квітня 2018 року (вх. № 10904) посилається на постанову Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 р. № 190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації , відповідно до якої ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу та ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу є підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Контролюючий орган зазначає, що підставою для відмови в реєстрації ПН є відсутність даних щодо наявності виробничих потужностей (трактори, комбайни, вантажний транспорт) на дату подання документів. Крім того, у товарно-транспортній накладній від 26.12.2017 №322682 замовником та вантажовідправником вказано ТОВ Оптімусагро трейд , позивача у даній ТТН не зазначено. За таких обставин просить відмовити у задоволенні адміністративного позову.

Розгляд справи здійснювався за допомогою технічних засобів, а саме: програмно-апаратного комплексу Акорд .

У судовому засіданні 03 квітня 2018 року на підставі ст. 250 КАС України судом проголошено вступну та резолютивну частину рішення.

Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв'язок у сукупності

ВСТАНОВИВ:

Фермерське господарство МИКОЛАЙ-ПОЛЕ (код ЄДРПОУ 33515180) зареєстроване в якості юридичної особи та перебуває на податковому обліку в Пологівській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області.

07.12.2017 між ФГ МИКОЛАЙ-ПОЛЕ (продавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю Оптімусагро Трейд (покупець) укладено договір купівлі-продажу №10413, предметом якого є передача у власність покупця соняшника загальною кількістю 25 тон, загальна сума договору складає 257 499,90 грн. +/-5% (в т.ч ПДВ 42 916,65 грн. +/-5%).

20.12.2017 сторонами укладено додаткову угоду №1, відповідно до якої, зокрема, п. 3.1., 3.2., 3.4., 4.1., 4.1.1. викладено у наступній редакції:

п. 3.1.: загальна кількість товару складає 48,300 тон.;

п. 3.2.: ціна товару складає 8 583,33 грн. за 1 тону, ПДВ-1 716,67 грн. за 1 тону;

п. 3.4.: загальна сума договору складає 497 489,81 грн. +/-5% (в т.ч ПДВ 82 914,97 грн. +/-5%);

п. 4.1.: продавець зобов'язаний забезпечити навантаження товару в наданий покупцем автотранспорт на умовах FCA- франко-перевізник -ток продавця розташований за адресою: Комишуваха тік (смт Комишуваха, Оріхівський район, Запорізька область) згідно Інкотермс в редакції 2000 року з урахуванням особливостей, передбачених в цьому договорі;

п. 4.1.1.: товар, прийнятий на току продавця доставляється до Виробничого підрозділу ТОВ Оптімусагро Трейд , розташованого за адресою: Виробничий підрозділ Запорізький олійноекстракційний завод ТОВ Оптімусагро Трейд (Україна, м. Запоріжжя, вул. Харчова, 3).

25.12.2017 позивачем виписано рахунок №17 на суму поставки 232 573,91 грн. (в т.ч. ПДВ 38 762,32 грн.).

На виконання умов договору покупцем здійснено передплату за товар в розмірі 154 499,94 грн. (платіжне доручення від 20.12.2017 №121910), що підтверджується випискою по рахунку від 11.01.2018, яка міститься в матеріалах справи.

26.12.2017 позивач відвантажив ТОВ Оптімусагро Трейд соняшник в кількості 22,580 тон, що підтверджується актом прийому-передачі товару від 26.12.2017 №20000066420.

Товар одержано представником ТОВ Оптімусагро Трейд за довіреністю від 26.12.2017 №ОТОД0003105 ОСОБА_3, перевезення здійснено транспортом, найнятим покупцем з пункту навантаження Комишуваха тік (смт Комишуваха, Оріхівський район, Запорізька область) до пункту розвантаження ТОВ Оптімусагро Трейд ВП ЗОЕЗ (м. Запоріжжя, вул. Харчова, 3), що підтверджується товарно-транспортною накладною від 26.12.2017 №323682.

28.12.2017 ФГ МИКОЛАЙ-ПОЛЕ направлено в електронному вигляді для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 26.12.2017 №5, реєстраційний номер НОМЕР_1; на суму 116389,96 грн. (в т.ч. ПДВ 19398,33 грн.).

Відповідно до одержаної 29.12.2017 Квитанції документ прийнято ДФС України, проте реєстрацію зупинено у зв'язку з наступним: відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 1206. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до п. в пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена п. 4 цього наказу .

Позивачем на адресу контролюючого органу 14.01.2018 в електронному вигляді направлено Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено, та первинні документи, які засвідчують факт реальності поставки за договором купівлі-продажу від 07.12.2017, а саме договір поставки від 07.12.2017, накладні на поставку, ТТН на перевезення, довіреність, рахунок на оплату, платіжні доручення на оплату, документи, які підтверджують господарську діяльність ФГ МИКОЛАЙ-ПОЛЕ .

Факт направлення підтверджуючих документів відповідачем не заперечується (відзив від 03.04.2018 №10904).

18.01.2018 прийнято рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, щодо відмови у реєстрації податкової накладної від 26.12.2017 №5, із посиланням на пп. 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Позивач, не погоджуючись з рішенням контролюючого органу, звернувся до суду із даним позовом.

Перевіряючи правомірність дій відповідача суд виходить з наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI.

У п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України (далі - ПК України; тут та надалі-у чинній на момент виникнення спірних правовідносин редакції) зазначено, що на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з п.201.10 ст.201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Як зазначено у п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до пп.201.16.1 п.201 ст.201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Згідно з п.п.201.16.2 п.201.16 ст.201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

У п.п.201.16.3 п.201.16 ст.201 ПК України зазначено, що письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України. Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту. Форма таких рішень встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Згідно з п.п.201.16.4 п.201.16 ст.201 ПК України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій: а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Пунктом 1 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого 13.06.2017 Наказом Міністерства фінансів України №567 (далі - Вичерпний перелік), визначено вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №567 (далі - ОСОБА_2): 1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством; 2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до п.6 Критеріїв моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: 1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60% - від 0,02 до 0,03; більше 50% - від 0,015 до 0,02; більше 40% - від 0,01 до 0,015, більше 30% - від 0,005 до 0,01, більше 20% - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); 2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі; 3) розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів).

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної / розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпунктах 2, 3 цього пункту, реєстрація такої (такого) податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 за №190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації (діяла на час виникнення спірних правовідносин) встановлено, що комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Згідно з п.2 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , затвердженого 13.06.2017 Наказом Міністерства фінансів України №566, Комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених пунктом 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України та постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року № 190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації .

Відповідно до п.19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затвердженого 29.12.2010 постановою Кабінету Міністрів України №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 341), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).

На підтвердження своєї позиції позивачем до матеріалів справи надано: видаткову накладну від 26.12.2017 №17, товарно-транспортну накладну від 26.12.2017 №323682, акт прийому-передачі товару від 26.12.2017 №20000066420, довіреність від 26.12.2017 №ОТОД0003105, рахунок від 25.12.2017 №17, виписку по рахунку від 11.01.2018, договір купівлі продажу від 07.12.2017 №10413, додаткову угоду від 20.2.2017 №1, довідку про земельну ділянку від 11.08.2017 №09-04/70, відповідно до якої позивач використовує 283,3842 га землі для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, довідка від 07.03.2017 №375, відповідно до якої позивач є платником податку четвертої групи, звіт про площі та валові збори сільськогосподарських культур, плодів, ягід і винограду на 01.12.2017, акт на оприбуткування поточних біологічних активів рослинництва, оцінених за справедливою вартістю на 30.09.2017 №1, документи (договори поставки, специфікації, видаткові накладні, видаткові ордери, товарно-транспортні накладні), які підтверджують отримання від контрагентів насіння соняшника, гербіцидів, інсектицидів, добрив, дизельного палива, необхідних при здійсненні господарської діяльності фермерського господарства.

При винесенні рішення суд виходить з того, що відповідачем документально не доведено відповідність податкової накладної від 26.12.2017 №5 критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

Крім того, податковим органом не доведено, у чому саме полягає невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД, на яку міститься посилання у Квитанції від 29.12.2017.

За таких обставин, пропонування відповідачем надати позивачу пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до пп."в" пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 - є необґрунтованим.

Суд не бере до уваги твердження відповідача щодо ненадання ФГ МИКОЛАЙ-ПОЛЕ даних щодо наявності виробничих потужностей (трактори, комбайни, вантажний транспорт) у зв'язку з наступним.

Пунктом 1 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого 13.06.2017 Наказом Міністерства фінансів України №567 визначено вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, надання платником даних щодо наявності виробничих потужностей вказаним Переліком не вимагається.

Вимоги відповідача щодо надання документів, не передбачених чинним законодавством, суд розцінює як неправомірні.

В той же час до матеріалів справи надано договори поставки, специфікації, видаткові накладні, видаткові ордери, товарно-транспортні накладні на підтвердження того, що ФГ МИКОЛАЙ-ПОЛЕ є сільськогосподарським підприємством, яке працює в реальному секторі економіки.

Посилання відповідача на те, що в товарно-транспортній накладній від 26.12.2017 №322682 замовником та вантажовідправником вказано ТОВ Оптімусагро Трейд суд також не приймає, оскільки вказане не суперечить умовам договору купівлі-продажу від 07.12.2017 та додаткової угоди від 20.12.2017, відповідно до яких, зокрема: продавець зобов'язаний забезпечити навантаження товару в наданий покупцем автотранспорт на умовах FCA- франко-перевізник -ток продавця розташований за адресою: Комишуваха тік (смт Комишуваха, Оріхівський район, Запорізька область) згідно Інкотермс в редакції 2000 року з урахуванням особливостей, передбачених в цьому договорі; товар, прийнятий на току продавця доставляється до Виробничого підрозділу ТОВ Оптімусагро Трейд , розташованого за адресою: Виробничий підрозділ Запорізький олійноекстракційний завод ТОВ Оптімусагро Трейд (Україна, м. Запоріжжя, вул. Харчова, 3).

З оскаржуваного рішення Комісії ДФС від 18.01.2018 встановлено, що підставою для відмови у реєстрації податкової накладної є надання позивачем копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

При цьому, відповідачем не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено позивачем при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних.

Посилання на вказану підставу в обґрунтування прийняття рішення про відмову, за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що документи, подані є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність таких рішень.

Таким чином, позивач надав контролюючому органу всі необхідні документи для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної від 26.12.2017 №5 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Частиною третьою статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч.1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 139, 241, 243-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов Фермерського господарства МИКОЛАЙ-ПОЛЕ до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання прийняти рішення - задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 18.01.2018 №563475/33515180 про відмову в реєстрації податкової накладної від 26.12.2017 №5, реєстраційний номер НОМЕР_1; на суму 116389,96 грн. (в т.ч. ПДВ 19398,33 грн.) в Єдиному реєстрі податкових накладних, подану Фермерським господарством МИКОЛАЙ-ПОЛЕ .

3. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 26.12.2017 №5, реєстраційний номер НОМЕР_1; на суму 116389,96 грн. (в т.ч. ПДВ 19398,33 грн.), подану Фермерським господарством МИКОЛАЙ-ПОЛЕ .

4. Судові витрати в сумі 3524 (три тисячі п'ятсот двадцять чотири) гривні 00 копійок присудити на користь Фермерського господарства МИКОЛАЙ-ПОЛЕ (вул. Артема, буд. 24-А, смт Комишуваха, Оріхівський район, Запорізька область, 70530, код ЄДРПОУ 33515180) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (пл. Львівська, буд. 8, м. Київ, 04655, код ЄДРПОУ 39292197).

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення виготовлено 12.04.2018.

Суддя Ю.П. Бойченко

Дата ухвалення рішення03.04.2018
Оприлюднено26.04.2018
Номер документу73631861
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/740/18

Ухвала від 12.04.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 22.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 17.01.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 27.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 22.06.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Ухвала від 25.05.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чабаненко С.В.

Рішення від 03.04.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Рішення від 03.04.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 05.03.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні