Рішення
від 17.04.2018 по справі 361/3476/17
БРОВАРСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 361/3476/17

Провадження № 2-а/361/20/18

17.04.2018

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 квітня 2018 року Броварський міськрайонний суд Київської області в складі:

судді - Сердинського В.С.

при секретарі - Латенко Л.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області, Управління містобудування та архітектури Броварської міської ради Київської області про визнання незаконним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії,

установив:

ОСОБА_1 звернулася з позовом до виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області, Управління містобудування та архітектури Броварської міської ради Київської області про визнання незаконним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії.

Позивач зазначала, що їй на праві приватної власності належить земельна ділянка площею 0,2 га, за адресою: Київська область, м. Бровари, вул. Княжицька, 35, кадастровий номер 3210600000:01:019:0040, з цільовим призначенням для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), що підтверджується витягом з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав та їх обтяжень.

Ще на початку 2016 року на вказаній земельній ділянці вона запланувала будівництво індивідуального житлового будинку площею більше 300 кв.м., але почати будівництво не має можливості у зв'язку з тим, що Управління містобудування та архітектури Броварської міської не надає їй містобудівні умови та обмеження забудови вказаної земельної ділянки, про що свідчить велика кількість листів з відмовами у наданні даних документи.

20 грудня 2016 року позивач звернулася із заявою до Броварської міської ради Київської області, в якій просила уважно розглянути її звернення та все таки надати містобудівні умови та обмеження забудови вказаної земельної ділянки, але дане питання протягом семи робочих днів не було розглянуто, та не було надано відповідь, тому 31 січня 2017 року вона повторно подала відповідну заяву, але, як свідчить лист виконавчого комітету Броварської міської ради № 9-7-392 від 16.02.2017 р., який вона отримала у відповідь на свою заяву, відповідачем було прийнято рішення про відмову у видачі вказаних документів, з тих підстав, що наміри забудови земельної ділянки не відповідають містобудівній документації, затвердженої рішенням Броварської міської ради від 16.06.2007 р. №363-22-05.

Таке рішення вважає незаконним та не обґрунтованим, адже позивач не має наміру будувати житловий будинок квартирного типу на 24 квартири, а бажає побудувати індивідуальний житловий будинок площею 1387,68 кв.м., що жодним чином не заборонено законом.

Посилаючись на викладене, позивач просила суд визнати протиправними та скасувати рішення виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області від 04.01.2017 р. про відмову в наданні містобудівних умов і обмежень на забудову земельної ділянка розміром 0,2 га, за адресою: Київська область, м. Бровари, вул. Княжицька, 35, кадастровий номер 3210600000:01:019:0040, та зобов'язати Управління містобудування та архітектури Броварської міської ради надати містобудівні умови і обмеження на забудову земельної ділянка розміром 0,2 га, за адресою: Київська область, м. Бровари, вул. Княжицька, 35, кадастровий номер 3210600000:01:019:0040.

В судовому засіданні представник позивача ОСОБА_2 позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надав пояснення аналогічні позовній заяві, просив про задоволення позову в повному обсязі.

В судовому засіданні представники відповідачів виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області та Управління містобудування та архітектури Броварської міської ради Київської області ОСОБА_3 та ОСОБА_4 позовні вимоги не визнали, заперечували проти їх задоволення в повному обсязі.

Судом встановлено, що відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав та їх обтяжень №45928515 від 20.10.2015 р., на підставі договору дарування від 20 жовтня 2015 року, посвідченого приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу ОСОБА_5, зареєстрованого в реєстрі за №4693, позивачу ОСОБА_1 на праві приватної власності належить земельна ділянка, площею 0,2 га, кадастровий номер 3210600000:01:019:0040, цільове призначення - для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), що знаходиться за адресою: Київська область, м. Бровари, вул. Княжицька, 35 (а.с.5).

Згідно частин 1-4 статті 26 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , забудова територій здійснюється шляхом розміщення об'єктів будівництва. Суб'єкти містобудування зобов'язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об'єктів. Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради вживає заходів щодо організації комплексної забудови територій відповідно до вимог цього Закону. Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

Відповідно до підпункту 9 пункту а частини першої статті 31 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить надання відповідно до закону містобудівних умов і обмежень забудови земельних ділянок.

Статтею 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності передбачено, що фізична або юридична особа, яка подала до виконавчого органу сільської, селищної, міської ради заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати вихідні дані для проектування об'єкта будівництва. Основними складовими вихідних даних є: містобудівні умови та обмеження; технічні умови; завдання на проектування. Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі. Спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні. Розгляд заяви та надання вихідних даних або прийняття рішення про відмову у видачі вихідних даних здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом семи робочих днів з дня реєстрації заяви. Рішення про відмову у видачі вихідних даних приймається у разі невідповідності намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Згідно вимог пункту 2.4 Порядку розгляд заяви, надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх видачі здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури у порядку, встановленому Законом України Про регулювання містобудівної діяльності . Підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні.

За результатами розгляду звернення позивача ОСОБА_1 від 29 лютого 2016 року №9-5-К-593, на інвестиційній раді міста було прийнято рішення про відмову у наданні містобудівних умов та обмежень по будівництву житлового будинку площею більше 300 кв.м. за адресою: Київська область, м. Бровари, вул. Княжицька, 35 (а.с.6).

Згідно листа виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області від 23.06.2016 р. №9-7-2108, позивачу ОСОБА_1 відмовлено у будівництві багатоквартирного житлового будинку по вул. Княжицькій, 35 (а.с.7).

Відповідно до листа Управління містобудування та архітектури Броварської міської ради Київської області від 17.08.2016 р. №70-К, у зв'язку із відмовою у будівництві вищевказаного об'єкту містобудування, управління не вважає за доцільне надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки (а.с.8).

Питання будівництва індивідуальних житлових будинку по вул. Княжицькій, 35 та по вул. Княжицькій, 47 розглянуто на засіданні інвестиційної ради міста 04.01.2017 р. та рішенням інвестиційної ради відмовлено в будівництві індивідуальних житлових будинків: - по вул. Княжицькій, 35, в зв'язку з тим, що наміри забудови земельної ділянки по вул. Княжицькій, 35 (житловий будинок квартирного типу на 24 квартири) не відповідають містобудівній документації Детальний план території VI житлового району. І етап. Схема планування території , затверджений рішенням Броварської міської ради від 14.06.2007 р. № 363-22-05 та відсутністю інженерних мереж водопостачання та каналізування в зазначеному районі; - по вул. Княжицькій, 47, в зв'язку з відсутністю інженерних мереж водопостачання та каналізування в VI житловому районі, відсутня можливість підключення житлового будинку площею 1428,3 кв.м. до магістральних мереж водопостачання та каналізування та дотримання санітарних та будівельних вимог при будівництві (а.с.12).

31 січня 2017 року позивач ОСОБА_1 звернулася до головного архітектора м. Бровари начальника управління містобудування та архітектури ОСОБА_6 із заявою за №9-5-К-173 про надання містобудівних умов для будівництва індивідуального житлового будинку за адресою: Київська область, м. Бровари, вул. Княжицька, 35 (а.с.13).

За результатами розгляду звернення позивача ОСОБА_1 на засіданні інвестиційної ради міста було прийняте рішення відмовити в будівництві індивідуального житлового будинку (житловий будинок квартирного типу на 24 квартири). Дане рішення було прийняте враховуючи той факт, що наміри забудови земельної ділянки за вказаною адресою, не відповідають містобудівній документації, затвердженої рішенням Броварської міської ради від 14.06.2007 р. № 363-22-05, а також у зв'язку з відсутністю інженерних мереж водопостачання та каналізування в зазначеному районі (а.с.14).

Відповідно до п. 2.4. Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Про затвердження Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст від 07.07.2011 р. № 109, підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні.

Відповідно до ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва.

Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника, до якої додаються:

1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію;

2) копія документа, що посвідчує право власності на об'єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, або згода його власника, засвідчена в установленому законодавством порядку (у разі здійснення реконструкції або реставрації);

3) викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000;

4) витяг із Державного земельного кадастру.

Для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовник також додає містобудівний розрахунок, що визначає інвестиційні наміри замовника, який складається у довільній формі з доступною та стислою інформацією про основні параметри об'єкта будівництва.

Згідно інформації в пояснювальній записці про основні параметри будинку, який має намір побудувати позивач ОСОБА_1 по вул. Княжицькій, 35 в м. Бровари, у п. 1.4.2 Архітектурні рішення зазначено, що в будівлі розташовано 24 квартири (16 - 1-но кімнатних та 8 2-х кімнатних) та в п. 1.6. Пропозиції щодо забудови , Табл. 2 - загальна площа квартир - 1285,84 кв.м.

Згідно частини п'ятої статті 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та пункту 2.2 Порядку, єдиною підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні. При цьому, у випадку відмови у наданні містобудівних умов та обмежень відповідачем мало б бути прийняте відповідне рішення (абзац 2 частини п'ятої статті 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності ).

Таким чином, з огляду на положення частини шостої статті 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та пункту 2.4 Порядку, за результатами розгляду заяви про надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки може бути прийнято рішення про надання таких умов або про відмову їх наданні, що не є тотожним наданню відповіді у формі листа.

Із письмових матеріалів справи вбачається, що на неодноразові звернення позивача ОСОБА_1 із заявами про надання містобудівних умов та обмежень на забудову земельної ділянки розміром 0,2 га, за адресою: Київська область, м. Бровари, вул. Княжицька, 35, кадастровий номер 3210600000:01:019:0040, відповідачами їй надавалась відповідь про відмову в формі листів.

Крім того, інвестиційна рада міста є дорадчим органом при виконавчому комітеті Броварської міської ради Київської області та її рішення, оформлені протокольно, носять лише рекомендаційний характер.

З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку про бездіяльність виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області та Управління містобудування та архітектури Броварської міської ради Київської області щодо ухвалення законного та мотивованого рішення по зверненню позивача ОСОБА_1

Разом з тим, суд не може підміняти державний орган рішення якого оскаржується, приймати замість рішення, яке визнається протиправним, інше рішення, яке б відповідало закону, та давати вказівки, які б свідчили про вирішення питань, які належать до компетенції такого суб'єкта владних повноважень.

Такі дії суду виходять за межі визначених йому повноважень законодавцем.

Адміністративний суд, перевіряючи рішення, дію чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень на відповідність закріпленим частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України критеріям, не може втручатися у дискрецію суб'єкта владних повноважень в межах такої перевірки.

У відповідності з Рекомендаціями № R (80) 2 Комітету ОСОБА_7 Європи державам-членам стосовно реалізації адміністративними органами влади дискреційних повноважень від 11.03.1980 р. під дискреційним повноваженням слід розуміти повноваження, яке адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду, тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Аналогічна правова позиція міститься у постанові Верховного Суду України від 21.05.2013р. №21-87а13.

Разом з тим, суд вважає за можливе зобов'язати Управління містобудування та архітектури Броварської міської ради Київської області повторно розглянути заяву позивача ОСОБА_1 від 31 січня 2017 року №9-5-К-173 про надання містобудівних умов та обмежень на забудову земельної ділянки розміром 0,2 га, за адресою: Київська область, м. Бровари, вул. Княжицька, 35, кадастровий номер 3210600000:01:019:0040.

Засіб юридичного захисту має бути ефективним, як на практиці, так і за законом. Так, при розгляді справи було б неприйнятно враховувати право на ефективний засіб захисту, а саме, запобігання порушенню або припиненню порушення з боку суб'єкта владних повноважень, а так само встановлення механізму відновлення, поновлення порушеного права, без його практичного застосування.

Таким чином, обов'язковим є практичне застосування ефективного механізму захисту. Протилежний підхід суперечитиме принципу верховенства права.

Частиною 1 ст.5 КАС України встановлено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: 1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень; 2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; 3) визнання дій суб'єкта владних повноважень протиправними та зобов'язання утриматися від вчинення певних дій; 4) визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та зобов'язання вчинити певні дії; 5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб'єкта владних повноважень; 6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1-4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб'єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.

Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).

Відповідно до ч.2 ст.9 КАС України, суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст.144 Конституції України, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

За таких обставин, суд приходить до обґрунтованого висновку про часткове задоволення позовних вимог.

Крім цього, на підставі ч.1 ст.139 КАС України , при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись Конституцією України, ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні , ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності , Порядком надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, ст.ст. 2, 6, 77, 78, 90, 139, 242, 243, 244, 245, 246, 257-263 КАС України, п. 10 ч. 1 Розділу VІІ Перехідних положень КАС України у редакції Закону № 2147-VІІІ від 03.10.2017 р., суд

вирішив:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області та Управління містобудування та архітектури Броварської міської ради Київської області щодо ухвалення законного та мотивованого рішення відносно звернення ОСОБА_1 про надання містобудівних умов та обмежень на забудову земельної ділянки розміром 0,2 га, за адресою: Київська область, місто Бровари, вулиця Княжицька, 35, кадастровий номер 3210600000:01:019:0040.

Зобов'язати Управління містобудування та архітектури Броварської міської ради Київської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 31 січня 2017 року №9-5-К-173 про надання містобудівних умов та обмежень на забудову земельної ділянки розміром 0,2 га, за адресою: Київська область, місто Бровари, вулиця Княжицька, 35, кадастровий номер 3210600000:01:019:0040.

В решті позовних вимог - відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань виконавчого комітету Броварської міської ради Київської області та Управління містобудування та архітектури Броварської міської ради Київської області на користь ОСОБА_1 витрати по сплаті судового збору в розмірі по 320 грн. з кожного.

Рішення може бути оскаржене до Київського апеляційного адміністративного суду через Броварський міськрайонний суд Київської області шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Суддя В. С. Сердинський

СудБроварський міськрайонний суд Київської області
Дата ухвалення рішення17.04.2018
Оприлюднено27.04.2018
Номер документу73644877
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —361/3476/17

Постанова від 21.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 18.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 22.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 07.08.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Ухвала від 14.06.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Ухвала від 14.06.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Рішення від 17.04.2018

Адміністративне

Броварський міськрайонний суд Київської області

Сердинський В. С.

Рішення від 17.04.2018

Адміністративне

Броварський міськрайонний суд Київської області

Сердинський В. С.

Рішення від 17.04.2018

Адміністративне

Броварський міськрайонний суд Київської області

Сердинський В. С.

Рішення від 17.04.2018

Адміністративне

Броварський міськрайонний суд Київської області

Сердинський В. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні