Постанова
від 20.04.2018 по справі 760/2204/18
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 3-1723/18 (760/2204/18)

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 квітня 2018 року суддя Солом'янський районний суд м. Києва Кізюн Л.І., при секретарі Рахімовій Н.В., за участю представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил Сергєєва П.О., представника Київської міської митниці ДФС України Грабчака П.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянки України ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1, на дату переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів - директор ТОВ ЄВРОІВЕНТ КОНСАЛТ (код ЄДРПОУ 40930000), адреса: м. Київ, вул. Зоологічна,4А, офіс 139, ідентифікаційний код НОМЕР_1, за ознаками порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, -

в с т а н о в и в:

До Солом'янського районного суду м. Києва від Київської міської митниці ДФС України надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №0020/10000/18 від 15.01.2018 року, складений відносно громадянки України ОСОБА_4, за ч. 1 ст. 483 МК України.

З зазначеного протоколу вбачається, що 21.03.2017 року в зоні діяльності Ягодинської митниці ДФС (п/п Ягодин-Дорогуск м/п Ягодин ) з території Республіки Польщі через митний кордон України в автомобілі р.н.з. НОМЕР_2 на адресу ТОВ ЄВРОІВЕНТ КОНСАЛТ (код ЄДРПОУ 40930000, м. Київ, вул. Зоологічна,4А, офіс 139) переміщено товари - фільтри, крани, насоси, тести, кронштейни, ключі, лампи, ущільнювач в асортименті згідно інвойсу від 17.03.2017 року № GY1-17 , загальною вагою брутто - 12 377 кг.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 20.03.2017 року № UA100000/2017/816482 на підставі документів: CMR № б/н від 20.03.2017 року, TIR Carnet № XC.77368847 та інвойсу від 17.03.2017 року № GY1-17 із зазначенням вартості товару - 41 480,37 дол. США.

Після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари, а саме: фільтри, крани, насоси, тести, кронштейни, ключі, лампи, ущільнювач в асортименті згідно інвойсу від 17.03.2017 року № GY1-17 були заявлені декларантом ТОВ ІНТЕРТЕХТРАНС гр. ОСОБА_6 на митному посту Західний за електронною митною декларацією ЕМД № UA100010/2017/259140 від 23.03.2017 року, оформлені та випущені у вільний обіг.

Вказана зовнішньоекономічна операція відбулася в рамках контракту від 17.03.2017 року № G1Y/1/2017, укладеному між компанією Glomeratus LTD (1 Straits Parade, Bristol BS16 2LA, UK) та ТОВ ЄВРОІВЕНТ КОНСАЛТ (код ЄДРПОУ 40930000) підписаного в особі керівника гр. ОСОБА_4.

Відповідно до інвойсу від 17.03.2017 року № GY1-17, виставленого компанією Glomeratus LTD (Великобританія) до ТОВ ЄВРОІВЕНТ КОНСАЛТ (Україна), вартість переміщених через митний кордон України товарів, загальною вагою брутто - 12 377 кг, становить - 41 480,37 дол. США.

З метою з'ясування всіх обставин щодо вказаної поставки товарів одержувачем яких виступало ТОВ ЄВРОІВЕНТ КОНСАЛТ (код ЄДРПОУ 40930000) та з ціллю перевірки законності ввезення на митну територію України із Республіки Польщі цих товарів, митницею листом від 21.08.2017 року за вих. №2885/8/26-70-20-05 ініційовано відповідний запит до митних органів Республіки Польщі.

За результатами розгляду вказаного листа митниці Департаментом організації протидії митним правопорушенням Державної фіскальної служби України направлено відповідні запити до митних органів Республіки Польщі та Великобританії.

Листом Державної фіскальної служби України від 14.12.2017 року № 34961/7/99-99-20-02-01-17 до митниці надіслано відповідь митних органів Великобританії.

Митні органи Великобританії листом від 21.09.2017 року за вих. № LMA/494 інформували про те, що компанія Glomeratus LTD зареєстрована в домі компаній за номером № 09736956, та є сплячою компанією. Адреса компанії -1 Straits Parade, Bristol BS16 2LA, UK є відомою адресою поштової скриньки з великою кількістю різних компаній, зареєстрованих там.

Листом Державної фіскальної служби України від 14.12.2017 року № 34975/7/99-99-20-02-01-17 до митниці надіслано відповідь митних органів Республіки Польщі на зазначений запит з доданими документами щодо поставки товарів на адресу ТОВ ЄВРОІВЕНТ КОНСАЛТ (код ЄДРПОУ 40930000), а саме: витягом з митної системи транзиту NCTS за TIR Carnet № XC.77368847 та копією експортної митної декларації MRN форми EX A № 17PL362010Е0058110.

Згідно з даними, зазначеними в витязі митної системи транзиту NCTS Республіки Польща збірний вантаж - вироби із пластмаси, тести для води, ущільнювач в асортименті у вантажному автомобілі НОМЕР_2, загальною вагою брутто - 12 377 кг оформлено в польській митниці в транзитній процедурі підставі книжки МДП (Carnet TIR) № XC.77368847 та відправлено в Україну.

Зазначеною процедурою було завершено переміщення товарів із території Європейського Співтовариства, які до цього були оформлені в Республіці Польща за експортною митною декларацією MRN форми EX A № 17PL362010Е0058110, посилання на яку містяться в отриманому витязі з загальноєвропейської системи контролю за переміщенням товарів із території Європейського Співтовариства - NCTS.

Згідно з даними, зазначеними в отриманій копії експортної декларації MRN форми EX A № 17PL362010Е0058110 із території Республіки Польща в Україну на адресу LTD LOTOS (Frunze 69/87Б KIJOW) в автомобілі р.н.з. НОМЕР_2 відправлено товари фільтри, насоси, тести для води, частини для фільтрів для води, клапани, ключі, лампи, металеві плити, ущільнювач в асортименті загальною вагою брутто - 12 377 кг. При цьому, в гр. 22 валюта та фактурна вартість вказаної митної декларації зазначено фактурну вартість даних товарів, яка становить - 60 000 дол. США.

Отже, згідно з даними зазначеними в гр. 22 валюта та фактурна вартість отриманої копії експортної митної декларації MRN форми EX А №17PL362010Е0058110, сумарна фактурна вартість експортованого із території Республіки Польща в Україну на адресу ТОВ ЄВРОІВЕНТ КОНСАЛТ (код ЄДРПОУ 40930000) в автомобілі р.н.з. НОМЕР_2 товарів - фільтри, насоси, тести для води, частини для фільтрів для води, клапани, ключі, лампи, металеві плити, ущільнювач в асортименті загальною вагою брутто - 12 377 кг., становить - 60 000 дол. США.

Вказаний товар відповідає товарам переміщеним через митний кордон України в автомобілі р.н.з. НОМЕР_2 на адресу ТОВ ЄВРОІВЕНТ КОНСАЛТ (код ЄДРПОУ 40930000), та які були оформленні за митною декларацією від 23.03.2017 року № UA100010/2017/ 259140.

При цьому, не відповідає вартість вказаного товару, яка згідно інвойсу від 17.03.2017 року № GY1-17 (на підставі якого здійснено переміщення через митний кордон України та митне оформлення) становить - 41 480,37 дол. США, а згідно із даними вказаними в отриманій від митних органів Республіки Польща митній декларації MRN форми EX А № 17PL362010Е0058110 фактурна вартість експортованого із території Республіки Польща в Україну на адресу ТОВ ЄВРОІВЕНТ КОНСАЛТ (код ЄДРПОУ 40930000) в автомобілі р.н.з. AA3890HH/BK4116XT товарів - фільтри, насоси, тести для води, частини для фільтрів для води, клапани, ключі, лампи, металеві плити, ущільнювач в асортименті , вагою брутто - 12377 кг., в країні експорту - Республіці Польща становила - 60 000 дол. США, що значно вище за вартість вказаного товару, яка зазначена в документах поданих для митного оформлення ТОВ ЄВРОІВЕНТ КОНСАЛТ (код ЄДРПОУ 40930000) в Україні.

Згідно графи 4 місце та дата завантаження СMR № б/н, який є товаротранспортним документом та на підставі якого здійснюється міжнародне перевезення товарів, вищевказаний товар в автомобіль р.н.з. НОМЕР_2 завантажено в місті Пшемишь Республіка Польща.

Тобто, вказаний товар відправлено - експортовано із території Республіки Польща де він і був задекларований в митному режимі експорт згідно із надісланою митними органами Республіки Польща експортною митною декларацією MRN форми EX А №17PL362010Е0058110. Номер вказаної декларації також зазначений й в отриманому витязі з загальноєвропейської системи контролю за переміщенням товарів із території Європейського Співтовариства NCTS.

Згідно із п.2 статті 53 Митного кодексу України документами, які підтверджують митну вартість товарів, є в тому числі й копії митної декларації країни відправлення.

Таким чином, експортований із території Республіки Польща в Україну на адресу ТОВ ЄВРОІВЕНТ КОНСАЛТ (код ЄДРПОУ 40930000) в автомобілі р.н.з. НОМЕР_2 товар - фільтри, насоси, тести для води, частини для фільтрів для води, клапани, ключі, лампи, металеві плити, ущільнювач в асортименті , в кількості, вагою брутто - 12 377 кг., фактурною вартістю - 60 000 дол. США (зазначено в отриманій копії експортної митної декларації MRN форми EX А № 17PL362010Е0058110), що згідно курсу НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (21.03.2017 року) складає - 1 613 271,90 грн., переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення, документів, які містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів та неправдиві відомості щодо одержувача товарів.

Відповідно до ч. 2 ст. 459 МКУ - суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.

Відповідно до статті 65 Господарського кодексу України:

пункт 3 - для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника підприємства.

пункт 5 - керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.

Згідно інформації отриманої від Головного управління регіональної статистики (лист від 05.01.2017 вих. № 12.2-22/498) на момент переміщення та митного оформлення вищевказаного товару керівником підприємства був громадянка ОСОБА_4.

Таким чином, дії громадянки ОСОБА_4, на дату переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів - директора ТОВ ЄВРОІВЕНТ КОНСАЛТ (код ЄДРПОУ 40930000, м. Київ, вул. Зоологічна,4А, офіс 139), на момент їх вчинення, мають ознаки порушення митних правил, а саме дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, що мають ознаки порушення митних правил, передбачених частиною 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Безпосередні предмети правопорушення, не вилучались, оскільки товари випущені у вільний обіг.

Вартість предметів правопорушення становить 1 613 271,90 грн.

По даному факту 15 січня 2018 року працівниками Київської міської митниці у відношенні гр. ОСОБА_4 було складено протокол про порушення митних правил №0020/10000/18, за ознаками вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

В судовому засіданні представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил Сергєєв П.О. вважав, що в діях гр. ОСОБА_4 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбачений ч.1 ст. 483 МК України та просив провадження у справі закрити.

Представник Київської міської митниці ДФС України ОСОБА_3 вважав обставини викладені в протоколі про порушення митних правил №0020/10000/18 від 15 січня 2018 року доведеними та просив притягнути гр. ОСОБА_4 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за ч. 1 ст. 483 МК України, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього.

Заслухавши представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, представника митних органів, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про те, що адміністративний матеріал підлягає поверненню до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки з наступних підстав.

Згідно ст. 487 МК України, провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Згідно ст. 486 МК України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.

Відповідно до вимог ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов'язана з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ст. 280 КпАП України, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язаний з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно ст. 508 МК України, у справі про порушення митних правил процесуальні дії проводяться з метою отримання доказів, необхідних для правильного вирішення цієї справи.

До процесуальних дій належать, зокрема, складення протоколу про порушення митних правил; опитування осіб, які притягаються до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, свідків, інших осіб; витребування документів, необхідних для провадження у справі про порушення митних правил, або належним чином завірених їх копій чи витягів з них; тимчасове вилучення товарів, транспортних засобів, зазначених у пункті 3 статті 461 цього Кодексу, та документів на них; митне обстеження; пред'явлення товарів, транспортних засобів і документів для впізнання; експертиза; взяття проб та зразків для проведення дослідження (аналізу, експертизи).

Згідно ст. 251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом прядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються, зокрема, протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями свідків, а також іншими документами.

Згідно ст. 254 КУпАП, ч. 1 ст. 494 МК України, про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженою посадовою особою.

Таким чином, протокол про адміністративне правопорушення митних правил стосовно ОСОБА_4, складений інспектором митного органу, є одним із доказів у справі про адміністративне правопорушення, оцінку якому надає суд при розгляді справи.

Відповідно ст. 278 КУпАП, під час підготовки до розгляду справи про адміністративне правопорушення суддя повинен перевірити чи правильно складений протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення.

У відповідності до ч.ч. 4-5, 7-8 ст. 494 МК України, якщо особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, відмовляється підписати протокол, до протоколу вноситься відповідний запис. Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, має право дати пояснення та висловити зауваження щодо змісту протоколу, а також письмово викласти мотиви своєї відмови від підписання протоколу. Власноручно викладені цією особою пояснення додаються до протоколу, про що до протоколу вноситься відповідний запис із зазначенням кількості аркушів, на яких подано такі пояснення.

У разі складення протоколу особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, роз'яснюються її права, передбачені статтею 498 цього Кодексу, та повідомляється про можливість припинення провадження у справі про порушення митних правил шляхом компромісу, про що до протоколу вноситься відмітка, яка підписується цією особою.

Протокол складається у двох примірниках, один з яких вручається під розписку особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил.

У разі відмови особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, одержати примірник протоколу до протоколу вноситься відповідний запис, який підписується посадовою особою органу доходів і зборів, яка склала протокол, та свідками, якщо вони є, після чого зазначений примірник протягом трьох робочих днів надсилається особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, за повідомленою нею або наявною в митниці адресою (місце проживання або фактичного перебування). Протокол вважається врученим навіть у разі, якщо особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, не перебувала за повідомленою нею адресою або місце проживання чи фактичного перебування, назване нею, є недостовірним.

Разом з тим, встановлено, що інспектором митного органу при складанні протоколу про порушення митних правил вказаних вимог не дотримано.

З протоколу про порушення митних правил №0020/10000/18 вбачається, що в ньому відсутні необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до відповідальності за порушення митних правил, а саме в протоколі про порушення митних правил не зазначено місце проживання чи фактичного перебування особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.

Також, з протоколу про порушення митних правил вбачається, що даний протокол був складений митними органами за відсутності особи, яка притягалася до адміністративної відповідальності - ОСОБА_4, а примірник направлено поштою.

Водночас в матеріалах справи відсутні докази щодо вручення протоколу про порушення митних правил ОСОБА_4

Відповідно до ч. 1 ст. 492 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється державною мовою.

Даним вимогам закону не відповідають документи, які додані до протоколу про порушення митних правил та на які посилається митний орган, оскільки викладені іноземною мовою.

Крім того, в матеріалах справи відсутні докази, які підтверджують повноваження особи, яка здійснила переклад документів, які надійшли від митних органів Великобританії та Республіки Польща.

Статтею 527 МК України передбачено, що у справі про порушення митних правил орган доходів і зборів або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з таких постанов:

1) про проведення додаткової перевірки;

2) про накладення адміністративного стягнення;

3) про закриття провадження у справі.

У постанові про проведення додаткової перевірки зазначаються конкретні суб'єкти, завдання та строки перевірки. Ці дії не повинні порушувати права громадянина, шкодити господарській діяльності юридичної особи.

З огляду на наведене, матеріали справи про порушення митних правил підлягають направленню до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки.

Керуючись ст.ст. 483 ч.1, 486, 489, 492, 495, 522, 527 МК України, -

п о с т а н о в и в:

Матеріали справи, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянки України ОСОБА_4 по факту порушення митних правил, передбачених частиною 1 статтею 483 МК України, повернути до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки.

Встановити строк для проведення додаткової перевірки - один місяць.

Постанова може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або органом доходів і зборів, який здійснював провадження у цій справі до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя Л.І.Кізюн

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення20.04.2018
Оприлюднено04.05.2018
Номер документу73656710
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/2204/18

Постанова від 05.10.2018

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Українець В. В.

Постанова від 20.04.2018

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Кізюн Л. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні