Рішення
від 17.04.2018 по справі 819/1915/17
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 819/1915/17

17 квітня 2018 рокум. Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:

головуючої судді Мірінович У.А.

за участю:

секретаря судового засідання Хоменко Л.В.

представника позивача ОСОБА_1

представника відповідача ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Управління ДСНС України в Тернопільській області до Язловецького обласного протитуберкульозного санаторію про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -

ВСТАНОВИВ:

Управління ДСНС України в Тернопільській області звернулося до суду з позовом до Язловецького обласного протитуберкульозного санаторію про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення роботи Язловецького обласного протитуберкульозного санаторію, шляхом повного знеструмлення - до усунення порушень пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Тернопільським окружним адміністративним судом у судових засіданнях по даній справі, які проводилися 20.12.2017, 28.12.2017 оголошувалася перерва для ознайомлення позивачем із запереченням відповідача та для надання сторонам по справі додаткових доказів.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 23.10.2017 провідним інспектором Бучацького районного відділу Управління ДСНС України у Тернопільській області ОСОБА_3 проведено планову перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сферах пожежної безпеки Язловецького обласного протитуберкульозного санаторію, що розташований за адресою: Тернопільська обл., Бучацький р-н., село Язловець. За результатами зазначеної перевірки складено акт № 249 від 23.10.2017, у якому встановлено низку порушень нормативних актів у сфері пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Таким чином, у зв'язку з виникненням загрози життю та/або здоров'ю людей та з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей у Язловецькому обласному протитуберкульозному санаторію, позивач звернувся з даним позовом у суд.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, з мотивів, викладених у позовній заяві, просив позов задовольнити.

Представник відповідача, заперечуючи проти позову, суду пояснив, що станом на 28.11.2017 в санаторії проходять курс реабілітації 31 особа з Тернопільської області. Водночас, на виконання припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки від 23.10.2017 № 249, який був виданий на підставі акта перевірки № 249 від 23.10.2017, у Язловецькому обласному протитуберкульозному санаторію здійснено наступні заходи: адміністрація зазначеного санаторію звернулась до голови Тернопільської обласної ради ОСОБА_4 і начальника управління охорони здоров'я Тернопільської обласної адміністрації ОСОБА_5 з проханням про виділення коштів для обробки дерев'яних конструкцій покриття будівлі санаторію, а також для проведення системи автоматичної пожежної сигналізації; заміри опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання проводиться у санаторії регулярно; з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів у будівлях здійснено за допомогою паяння або затискачів; у дворі санаторію знаходиться басейн з водою об'ємом 55 м.куб.; горище санаторію очищене від сторонніх предметів; на випадок евакуації черговий мед. персонал забезпечений аварійними ліхтарями; у коридорах санаторію тимчасової електромережі немає; в господарському приміщенні є робочий протипожежний водопровід; будівля санаторію обладнана трьома пристроями блискавко захисту.

З огляду на зазначене та посилаючись на заперечення від 28.11.2017 (арк. справи 41-42) просив у задоволенні позовних вимог відмовити.

Заслухавши у відкритому судовому засіданні пояснення учасників справи, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, з огляду на наступне.

Відповідно до підпункту 2 пункту 3 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 № 1052 (далі - Положення № 1052) основними завданнями ДСНС є здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.

Абзацом третім статті 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 № 877-V (далі - Закон № 877-V) визначено, що заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.

Відповідно до частин першої та другої статті 7 Закону № 877-V для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.

На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові і засвідчується печаткою.

Суд встановив, що 23.10.2017 провідним інспектором Бучацького районного відділу Управління ДСНС України у Тернопільській області ОСОБА_3 згідно наказу № 429 від 20.09.2017 та на підставі посвідчення № 306 від 23.10.2017 проведено планову перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сферах пожежної безпеки Язловецького обласного протитуберкульозного санаторію, що розташований за адресою: Тернопільська обл., Бучацький р-н., село Язловець. Перевірка проводилась в присутності головного лікаря зазначеного санаторію ОСОБА_2

За результатами перевірки складено акт № 249 від 23.10.2017, у якому встановлено низку порушень нормативних актів у сфері пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, зокрема:

- приміщення санаторію не обладнані системою автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення людей про пожежу;

- дерев'яні конструкції покриття будівель санаторію не піддані вогнезахисному оброблянню;

- не проведено замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;

- з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не здійснено за допомогою зварювання, паяння або затискачів;

- санаторій не забезпечений зовнішнім протипожежним водопостачанням;

- горище захаращене сторонніми предметами;

- в будівлях санаторію на шляхах евакуації не влаштовано евакуаційне освітлення;

- в коридорах санаторію прокладена тимчасова електромережа;

- будівля санаторію не обладнана внутрішнім протипожежним водопроводом;

- будівля санаторію не обладнана пристроєм блискавкозахисту.

Акт перевірки підписаний головним лікарем Язловецького обласного протитуберкульозного санаторію ОСОБА_2 без зауважень.

На підставі акта перевірки Бучацький районний відділ Управління ДСНС України у Тернопільській області відповідно до підпункту 48 пункту 4 Положення № 1052 видав головному лікарю зазначеного санаторію ОСОБА_2 припис № 249 від 23.10.2017, яким вимагалося вжити заходів щодо усунення зазначених порушень.

Водночас, за результатами перевірки був складений протокол ТЕ № 002621/217 від 23.10.2017 про адміністративне правопорушення відповідно до статті 175 КУпАП на підставі якого постановою ТЕ № 002621/217 від 23.10.2017 про накладення адміністративного стягнення, головного лікаря Язловецького обласного протитуберкульозного санаторію ОСОБА_2 притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу у розмірі 51 грн. 00 коп.

Доказів оскарження чи скасування зазначених протоколу та постанови відповідач не надав, а суд не здобув.

Таким чином, враховуючи те, що під час перевірки виявлено зазначені порушення, які створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей та з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей у Язловецькому обласному протитуберкульозному санаторію, позивач відповідно до частини другої статті 68 Кодексу цивільного захисту України звернувся до адміністративного суду про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення роботи Язловецького обласного протитуберкульозного санаторію, шляхом повного знеструмлення - до усунення порушень пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Відповідно до частини першої статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема, недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення.

Як слідує з матеріалів справи та не заперечується позивачем у справі, що на виконання припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки від 23.10.2017 № 249 відповідач здійснив наступні заходи:

- заміри опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання проводиться у санаторії регулярно;

- з'єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів у будівлях здійснено за допомогою паяння або затискачів;

- у дворі санаторію знаходиться басейн з водою об'ємом 55 м.куб.;

- горище санаторію очищене від сторонніх предметів;

- на випадок евакуації черговий мед. персонал забезпечений аварійними ліхтарями;

- у коридорах санаторію тимчасової електромережі немає;

- в господарському приміщенні є робочий протипожежний водопровід;

- будівля санаторію обладнана трьома пристроями блискавко захисту.

З огляду на зазначене, суд встановив, що за відповідачем залишаються наступні не усунені порушення, які створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, а саме:

- приміщення санаторію не обладнані системою автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення людей про пожежу;

- дерев'яні конструкції покриття будівель санаторію не піддані вогнезахисному оброблянню;

- санаторій не забезпечений зовнішнім протипожежним водопостачанням.

Твердження відповідача щодо неможливості усунення усіх порушень, виявлених під час перевірки, у зв'язку з відсутністю необхідної суми коштів, суд не бере до уваги, оскільки дані порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей та неусунення зазначених порушень впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що може спричинити загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Водночас, суд вважає за необхідне зазначити, що звернення до голови Тернопільської обласної ради ОСОБА_4 і начальника управління охорони здоров'я Тернопільської обласної адміністрації ОСОБА_5 з проханням про виділення коштів для обробки дерев'яних конструкцій покриття будівлі санаторію, а також для проведення системи автоматичної пожежної сигналізації, які за наміром покликані забезпечити безпечне функціонування Язловецького обласного протитуберкульозного санаторію, не дають можливості суду дійти висновку відносно того, що існуюча загроза життю та/або здоров'ю людей може бути усунута в інший спосіб ніж ліквідація передумов цих шкідливих наслідків шляхом застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення роботи зазначеного санаторію, шляхом повного знеструмлення.

Відповідно до частини сьомої статті 7 Закону № 877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Частиною п'ятою статті 4 Закону № 877-V визначено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Роз'яснити відповідачу, що відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Відповідно до статей 9, 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно статті 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Таким чином, враховуючи те, що відповідач не усунув вимоги припису в повному обсязі та з метою недопущення спричинення шкоди життю та/або здоров'ю людей у Язловецькому обласному протитуберкульозному санаторію, суд дійшов висновку про наявність підстав для застосування до відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення роботи Язловецького обласного протитуберкульозного санаторію, шляхом повного знеструмлення - до усунення порушень пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Таким чином за відсутності понесених судових витрат у даній справі, пов'язаних із залученням свідків та проведенням експертизи, такі судові витрати не належать стягненню з відповідача на користь суб'єкта владних повноважень.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області (адрес: 46011, Тернопільська обл., м. Тернопіль, вул. Л. Українки, 6, код ЄДРПОУ 38059553) до Язловецького обласного протитуберкульозного санаторію ( адрес: 48467, Тернопільська обл., Бучацький р-н., село Язловець, код ЄДРПОУ 02000553) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, - задовольнити повністю.

Застосувати до Язловецького обласного протитуберкульозного санаторію (адрес: 48467, Тернопільська обл., Бучацький р-н., село Язловець, код ЄДРПОУ 02000553) захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення роботи Язловецького обласного протитуберкульозного санаторію ( адрес: 48467, Тернопільська обл., Бучацький р-н., село Язловець, код ЄДРПОУ 02000553), шляхом повного знеструмлення - до усунення порушень пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 27 квітня 2018 року.

Головуючий суддя Мірінович У.А.

копія вірна

Суддя Мірінович У.А.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.04.2018
Оприлюднено02.05.2018
Номер документу73690044
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/1915/17

Рішення від 17.04.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

Ухвала від 02.04.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

Ухвала від 21.02.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

Ухвала від 30.11.2017

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

Ухвала від 20.11.2017

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

Ухвала від 10.11.2017

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мірінович Уляна Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні