печерський районний суд міста києва
Справа № 757/19516/18-к
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 квітня 2018 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , розглянувши у закритому судовому засіданні клопотання слідчого ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення обшуку у кримінальному провадженні №42017000000003203,-
В С Т А Н О В И В :
23.04.2018 в провадження слідчого судді надійшло клопотання старшого слідчого в особливо важливих справах першого слідчого відділу управління з розслідування злочинів, вчинених злочинними організаціями, Генеральної прокуратури України ОСОБА_4 , погоджене прокурором другого відділу процесуального керівництва управління процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих управління з розслідування злочинів, вчинених злочинними організаціями, Генеральної прокуратури України ОСОБА_5 про надання дозволу на проведення обшуку у кв. АДРЕСА_1 , де фактично проживає ФОП ОСОБА_6 .
Обґрунтовуючи внесене клопотання сторона кримінального провадження вказує, що Управлінням з розслідування злочинів, вчинених злочинними організаціями, Генеральної прокуратури України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42017000000003203 від 06.10.2017, за фактом вчинення неправомірних дій службовими особами Міністерства соціальної політики України та ПП «Ай Ті Ленд», які вчинили заволодіння грошовими коштами в особливо великих розмірах шляхом зловживання службовим становищем, під час виконання умов договору № QCBS 3.4 від 08.08.2016 на консультаційні послуги, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 205, ч. 3 ст. 212 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що 09.07.2014 між Україною (в особі Міністерства фінансів) та Міжнародним банком реконструкції та розвитку (МБРР або Світовий банк) укладено угоду № 8404-UA про позику в сумі 300 000 000 доларів США, з метою реалізації Проекту "Модернізація системи соціальної підтримки населення України". Впровадження Проекту здійснюється через Міністерство соціальної політики України. Його метою є покращення результатів діяльності системи соціальної допомоги та соціальних послуг України для малозабезпечених сімей.
Станом на 01.11.2017 Міністерством соціальної політики України використано понад 100 млн. грн. коштів позики, з яких понад 50 млн. грн. витрачено на оплату консультаційних послуг, що надавались на договірній основі суб`єктами господарської діяльності юридичними особами та фізичними особами підприємцями.
На консультантів покладено виконання завдань, які можуть виконуватись працівниками уповноважених державних органів та установ в межах бюджетних асигнувань, що виділяються на їх утримання. Консультанти не несуть витрат, пов`язаних з наданням послуг, окрім затрат робочого часу оскільки договором передбачене забезпечення необхідними ресурсами (приміщеннями, меблями, технікою) з боку замовника Міністерства соціальної політики України. З огляду на це вартість консультаційних послуг жодним чином не обґрунтована та багаторазово завищена. Фактично результати таких робіт ніким не використовуються.
Таким чином, Міністерством соціальної політики України витрачено понад 50 млн. грн. бюджетних коштів на замовлення консультаційних послуг, результати яких дублюють уже наявні в системі державної влади відомості й інформацію та не мають значення у практичному застосуванні для виконання функцій держави в галузі соціального захисту населення, чим завдано збитків інтересам держави в особливо великих розмірах.
Також встановлено, що основні питання використання коштів позики Світового банку для реалізації Проекту покладено на «Групу управління Проектом» (ГУП), створену Міністерством соціальної політики України із числа фізичних осіб-підприємців виконавців консультаційних послуг на підставі прямих договорів з Міністерством соціальної політики України. До складу даної групи впродовж періоду реалізації Проекту входять: ФОП ОСОБА_7 , ФОП ОСОБА_8 , ФОП ОСОБА_9 , ФОП ОСОБА_10 , ФОП ОСОБА_11 , ФОП ОСОБА_12 , ФОП ОСОБА_13 .
З 2017 р. до складу ГУП на підставі консультаційних договорів залучені: ФОП ОСОБА_14 , ФОП ОСОБА_15 , ФОП ОСОБА_16 , ФОП ОСОБА_17 , ФОП ОСОБА_18 . Сумарно зазначеними особами на підставі консультаційних договорів отримано близько 20 млн. грн. Керівні функції в Групі управління Проектом виконують наступні особи: ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 .
На виконання вказаної Угоди, № 8404-UA між консорціумом у складі учасників ПП «Ай Ті Ленд», ГО «Спілка Самаритян України Київське об`єднання» та інших, та Міністерством соціальної політики України укладено Договір про надання консультативних послуг з питань реформування інтернатної системи № QCBS-3.4 від 08.08.2016 на загальну суму 2 578 900 доларів США.
Вказаним договором передбачено, що Міністерство соціальної політики України, отримавши на підставі Угоди позику від Міжнародного банку реконструкції та розвитку (далі - Банк), в рахунок вартості послуг виділить частину коштів цієї позики на прийнятні платежі в рамках цього Договору.
Банк проводитиме платежі тільки на вимогу Міністерства соціальної політики України і після їх затвердження Банком, що такі платежі повинні в усіх відношеннях відповідати умовам Угоди про позику та що жодна інша сторона, окрім Міністерства соціальної політики України, не отримує ніяких прав в рамках Угоди про позику і не може претендувати на кошти цієї позики.
Податковою Перевіркою встановлено, що фактично ПП «Ай Ті Ленд» є комп`ютерним клубом, при обстеженні приміщення якого встановлено, що підприємство займає дві великі кімнати, де стоять столи з комп`ютерами, за якими відвідувачі грають в ігри.
Для виконання умов Договору про надання консультативних послуг № QCBS-3.4 від 08.08.2016, ПП «Ай Ті Ленд» залучив та уклав Договори про надання послуг з Експертами та Неключовими експертами фізичними особами-підприємцями, а саме: ФОП ОСОБА_19 (і.н. НОМЕР_1 ), ФОП ОСОБА_20 (і.н. НОМЕР_2 ), ФОП ОСОБА_21 (і.н. НОМЕР_3 ), ФОП ОСОБА_22 ( НОМЕР_4 ), ФОП ОСОБА_23 ( НОМЕР_5 ), ФОП ОСОБА_24 ( НОМЕР_6 ), ФОП ОСОБА_6 ( НОМЕР_7 ), ФОП ОСОБА_25 (і.н. НОМЕР_8 ), ФОП ОСОБА_26 ( НОМЕР_9 ), ФОП ОСОБА_27 (ін. НОМЕР_10 ), ФОП ОСОБА_28 (і.н. НОМЕР_11 ), ФОП ОСОБА_29 (і.н. НОМЕР_12 ), ФОП ОСОБА_30 (і.н. НОМЕР_13 ).
Упродовж 2016-2017 Міністерством соціальної політики України на виконання Договору про надання консультативних послуг № QCBS-3.4 від 08.08.2016 перераховано на рахунок ПП «Ай Ті Ленд» понад 15 млн грн, які останнім, в подальшому, перераховано на рахунки фізичних осіб-підприємців (експертів та неключових експертів). Результати консультаційних послуг передано замовнику у формі звітів з питань соціального захисту. Зміст даних звітів переважно складається з відомостей, якими володіють відповідні державні органи та дає підстави вважати, що результати консультаційних послуг є компіляцією інформаційних джерел відповідних державних установ та органів. Таким чином за державні кошти здійснюється закупівля інформаційно-консультаційних матеріалів, складених на основі даних, які фактично перебувають у власності держави. В теперішній час вищевказані особи готуються до заволодіння коштами в сумі близько 3,5 млн. грн. за черговий (4-й) етап консультаційних послуг.
Для розміщення персоналу, пов`язаного з реалізацією проекту ПП «Ай Ті Ленд» використовує офісне приміщення, яка розташоване в орендованій квартирі за адресою: АДРЕСА_2 , що належить ОСОБА_31 та ОСОБА_32 . До протиправної діяльності ПП «Ай Ті Ленд», зокрема прикриття фактичного невиконання договірних зобов`язань та імітації здійснення діяльності з реалізації проекту реформування соціальної сфери, причетні працівники Департаменту соціальної політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), розташованого за адресою: м. Київ, просп. Комарова, 7 (Код ЄДРПОУ 37441694). В даному приміщенні знаходяться документи, які стосуються фактичного стану реалізації Проекту та мають значення для встановлення обсягів та вартості фактично виконаних послуг ПП «Ай Ті Ленд».
Отримані кошти акумулюються на поточних та депозитних рахунках ПП «Ай Ті Ленд», після чого з метою їх заволодіння та легалізації розподіляються через мережу рахунків фіктивних суб`єктів господарської діяльності, що входять до складу «конвертаційного центру», а саме: ТОВ «АМРОН-БУД» (41333750), ТОВ «ДАРДЖЕСТ» (41333733), ТОВ «ЕКОМІДА» (41119238), ТОВ «ЄВРОТЕЗІС» (41119161), ТОВ «КАВІСТА» (41003453), ТОВ «САНТІКС-С» (40999921), ТОВ «ТОВ «ФАБІЯ-К» (40878570), ТОВ «ВІТАРУС-К» (40810129), ТОВ «МАРКТОРГ» (40806112), ТОВ «ТРЕЙД-ВЕКС» (40806018), ТОВ «СІСТЕМЗ-БУД» (40699397), ТОВ «ВІПЛЕЙ МЕРЧЕНДАЙЗ» (40650386), ТОВ «КОСТПЛЮС» (40521947), ТОВ «ФРУКТПЛЮС» (40493323), ТОВ «ЕСТЕР-МАРКЕТ» (40398775), ТОВ «АЛЬТ-СТАНДАРТ» (40142493), ТОВ «ВІПЛЕЙ МЕДІА» (40118235), ТОВ «СОКЕЙ» (39282681), ТОВ «ЛОГІСТИЧНА ГРУПА» (39012579), ПП «ОХОРОНА-ГУАРД» (35924283). Організатором конвертаційного центру є ОСОБА_33 .
Для забезпечення діяльності «конвертаційного центру» ОСОБА_34 використовує офісні приміщення, розташовані в автосалоні КІА, що знаходиться за адресою: м. Дніпро, вул. Івана Езау, 16 та належить ТОВ "ВЕКТОР ТРАНС" (код ЄДР 33323706)
У вересні 2017 року ГУ ДФС України у м. Києві проведено планову виїзну перевірку ПП «Ай Ті Ленд» (ЄДРПОУ 39262763) за період з 18.04.2014 по 30.06.2017. За результатами перевірки ПП «Ай Ті Ленд» встановлено наявність сумнівних фінансових операцій, які відповідають критеріям (п. 6 «зарахування коштів на поточний рахунок юридичної або фізичної особи чи списання коштів з поточного рахунку юридичної або фізичної особи-підприємця, період діяльності якої не перевищує трьох місяців з дня реєстрації») регламентованих Положенням про порядок організації роботи при виявленні органами ДФС фінансових операцій, які можуть бути пов`язані з легалізацією доходів, одержаних злочинних шляхом, фінансуванням тероризму та фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення, затвердженим наказом ДФС України № 230 від 01.04.2015.
У органу досудового розслідування з метою повного та всебічного документування протиправної діяльності причетних до скоєння злочину осіб та підприємств виникла необхідність у проведенні обшуків за адресами, де можуть знаходитись докази зазначеної протиправної діяльності, а саме: у кв. АДРЕСА_3 , де фактично проживає ФОП ОСОБА_6 , якій ПП «АЙ ТІ ЛЕНД» перерахувало частину грошових коштів за начебто виконання умов договору № QCBS-3.4 від 08.08.2016.
Відповідно до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно установлено, що відомості щодо права власності на кв. АДРЕСА_1 , відсутні.
В судовому засіданні прокурор ОСОБА_3 вимоги клопотання підтримав у повному обсязі та просив його задовольнити.
Обшук, у відповідності до ч. 1 ст. 234 КПК України, проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знаряддя кримінального правопорушення або майна, яке було здобуте у результаті його вчинення, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб.
Слідчий суддя, заслухавши пояснення сторони кримінального, дійшов висновку про наявність підстав для надання дозволу на проведення обшуку у кв. АДРЕСА_1 , де фактично проживає ФОП ОСОБА_6 , з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, оскільки відшукуванні речі і документи мають значення для досудового розслідування та можуть бути доказами під час судового розгляду та за встановлених під час розгляду клопотання обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 108, 234, 235, 309 КПК України, слідчий суддя,-
У Х В А Л И В :
Клопотання про надання дозволу на проведення обшуку задовольнити.
Надати дозвіл старшому слідчому в особливо важливих справах першого слідчого відділу управління з розслідування злочинів, вчинених злочинними організаціями, Генеральної прокуратури України ОСОБА_4 , слідчим слідчої групи та прокурорам групи прокурорів у кримінальному провадженні № 42017000000003203, з правом передоручення оперативному підрозділу в порядку ст. 40 КПК України на проведення обшуку у кв. АДРЕСА_1 , де фактично проживає ФОП ОСОБА_6 , з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення, відшукання знарядь, які могли використовуватися для організації вчинення злочину, зокрема документів у паперовому та електронному вигляді, чорнових записів, записників, робочих записів, щодо виконання ОСОБА_6 , умов договору № QCBS-3.4 від 08.08.2016 на консультаційні послуги укладеного із ПП «Ай Ті Ленд»; документів щодо виконання ОСОБА_6 документів які підтверджують необхідну професійну кваліфікацію та технічні ресурси останньої, передбачені умовами вказаного договору; інших матеріалів, нормативно-правових документів, звітів що підтверджують виконання ОСОБА_6 послуг згідно вказаного договору; документів що підтверджують підготовку актів прийому-передачі між ОСОБА_6 та ПП «Ай Ті Ленд»; документів щодо проведених розрахунків, в якості оплати за надані ОСОБА_6 консультаційні послуги відповідно до умов договору № QCBS-3.4 від 08.08.2016; а також інших документів які можуть свідчити про кримінальне правопорушення, яке розслідується у кримінальному провадженні № 42017000000003203; грошових коштів, здобутих злочинним шляхом, які пов`язані з незаконною діяльністю ОСОБА_6 та ПП «Ай Ті Ленд»; електронних носіїв інформації, мобільних телефонів, комп`ютерної техніки де містяться документи, щодо виконання умов договору № QCBS-3.4 від 08.08.2016, а також інших документів та предметів, які можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення, що розслідується у кримінальному провадженні № 42017000000003203 від 06.10.2017.
Визначити строк дії ухвали, який не може перевищувати одного місяця з дня постановлення ухвали.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 23.04.2018 |
Оприлюднено | 27.02.2023 |
Номер документу | 73693075 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Печерський районний суд міста Києва
Бортницька В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні