Рішення
від 26.04.2018 по справі 806/697/18
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 квітня 2018 року м. Житомир справа № 806/697/18

категорія 10.2.2

Житомирський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Єфіменко О.В., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області в особі Житомирського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області до Приватного підприємства "ПАТП-2007" про стягнення 18506,47 грн, -

встановив:

09.02.2018 до Житомирського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області в особі Житомирського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області, у якому воно просить стягнути з Приватного підприємства «ПАТП-2007» 18506,47 грн заборгованості по сплаті страхових коштів на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області в особі Житомирського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області на розрахунковий рахунок Житомирського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у встановленому чинним законодавством порядку позивачем було прийняте рішення № 44 від 07.11.2017, яким відповідача зобов'язано повернути неправомірно витрачені страхові кошти у розмірі 18506,47 грн. Вказує, що позивачем рішення було отримано, проте, грошові кошти у встановлений строк у добровільному порядку повернуто не було, що зумовило звернення з даним позовом до суду.

Після усунення позивачем недоліків позовної заяви, ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 26.02.2018 відкрите провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення (виклику) учасників справи.

14.03.2018 на адресу суду від відповідача надійшов відзив на адміністративний позов (а.с. 34-37). В обґрунтування заперечень останній зазначив, що під час перевірки було надано акт про те, що документи за період 2011-2013 роки втрачені. Відновити втрачені документи не було можливості. На думку відповідача, відсутність належним чином оформлених документів не може бути свідченням неправомірності нарахування та виплати коштів застрахованим особам. Сам факт відсутності документації, яка оформляється відповідно до вимог чинного законодавства, на момент здійснення перевірки, не може бути підставою для винесення рішення про незаконність та безпідставність використання коштів, які направлялися відповідачем.

По виплачених сумах відповідно до листків непрацездатності відповідач зазначив, що відповідно до норм чинного законодавства дублікат листка непрацездатності видається особі лише у разі втрати листка до отримання страхових виплат, якщо втрачено листок непрацездатності після виплати, дублікат не видається.

Щодо використаних путівок, то часткова сплата коштів є свідченням того, що путівки були використані застрахованими особами. Кошти по путівках до санаторію Пролісок за № 628665 та до санаторію Світанок за № 407468 внесені вчасно. Лише за путівку до санаторію Світанок за № 411894 частина коштів застрахованою особою було направлено на рахунок з порушенням термінів. Порушення строків направлення коштів не дає підстав відповідачу стверджувати, що кошти витрачені безпідставно. Нині направлено запити для отримання підтвердження перебування застрахованих осіб у санаторіях.

Отримані новорічні подарунки було роздано та відповідно до вимог Порядку придбання та забезпечення дитячими новорічними дітей застрахованих осіб оформлено відповідні документи. Однак у підтвердження того, що подарунки було видано неповнолітнім дітям працюючих застрахованих осіб є те, що на підприємстві збережено копії свідоцтв про народження з підписами працюючих батьків про отримання подарунків. Цей документ позивачем також не було взято до уваги.

На думку відповідача, відсутність документів не дає підстав стверджувати, що застраховані особи скористалися своїм правом безпідставно.

Також відповідачем зазначено, що відповідно до норм чинного законодавства органи Фонду соціального страхування мають не рідше одного разу на два роки проводити перевірки страхувальників з кількістю працівників від 25 до 249 осіб включно за наявності витрат за коштами ФСС з ТВП. За відсутності порушень з використання коштів ФСС з ТВП, що встановлено попередньою перевіркою, наступна планова перевірка такого страхувальника проводиться не раніше ніж через три роки після попередньої. Однак позивачем дана норма не була дотримана.

Крім того, відповідач має частину документів, які вдалося відновити та вишукати в архівах, які підтверджують, що кошти були спрямовані за цільовим призначенням, належним чином засвідчені копії яких додаються до відзиву.

Окрім того ПП ПАТП-2007 направлено позов до суду про визнання незаконним рішення № 44 про повернення коштів.

З огляду на що просить у задоволенні позовних вимог про стягнення 18506,47 грн відмовити.

22.03.2018 ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду призначено справу до судового розгляду у відкритому судовому засіданні з викликом сторін, які беруть участь у справі на 12.04.2018 на 12:00 (а.с. 63).

12.04.2018 у судовому засіданні розгляд справи відкладено на 26.04.2018 на 15:00 у зв'язку із клопотанням відповідача про неможливість забезпечити участь у судовому засіданні уповноваженого представника через перебування останнього на амбулаторному лікуванні (а.с. 70).

У судовому засіданні 26.04.2018 представником позивача ОСОБА_1 у зв'язку із неявкою представника відповідача подано заяву про розгляд справи у порядку письмового провадження. У заяві представник позивача позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити у повному обсязі (а.с. 73).

Представник відповідача у судове засідання 26.04.2018 не з'явився, про причини своєї неявки у судове засідання не повідомив, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений вчасно та належним чином (а.с. 72).

Відповідно до ч. 1 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Зважаючи на викладене та керуючись приписами ч. 9 ст. 205, ч. 4 ст. 229 КАС України суд вважає за можливе провести розгляд справи у порядку письмового провадження за наявними у матеріалах справи доказами.

Згідно з ч. 5 ст. 250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд дійшов висновку про те, що позов підлягає задоволенню із таких підстав.

Судом встановлено, що на підставі направлення від 17.10.2017 № 53, виданого начальником Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області та згідно з наказом від 04.09.2017 № 35-ос Про затвердження план-графіка перевірок страхувальників на ІV квартал 2017 року , головним спеціалістом контрольно-ревізійної роботи та аудиту проведена планова перевірка по страхових коштах Фонду за період з 01.01.2011 до 30.09.2017 включно в Приватному підприємстві ПАТП-2007

За її результатами складено акт планової перевірки по страхових коштах Фонду соціального страхування від 20.10.2017 № 44 (а.с. 10-14).

За висновками акта перевірки від 20.10.2017 № 44 встановлено наступні порушення, а саме:

- ч. 1 ст. 51 Закону України від 18.01.2001 № 2240-ІІІ Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням - 1028,10 грн;

- п. 6 ст. 11, ч. 2 ст. 47, ч. 3 ст. 50 Закону України від 18.01.2001 № 2240-ІІІ Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням ; п. 3.3, п. 3.4, п. 41, п. 4.2, п. 4.7, п. 4.10, п. 4.13, п. 4.14, п. 4.19, п. 5.1, п. 6.2 Порядку отримання страховими особами і членами їх сімей санаторно-курортного лікування, що сплачується за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 25.02.2009 № 12 Про затвердження Порядку отримання застрахованими особами і членами їх сімей санаторно-курортного лікування, що сплачується за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності із змінами та доповненнями - 16975,00 грн;

- ч. 1 ст. 4 Закону України від 18.01.2001 № 2240-ІІІ Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням , п. 1.5, п. 3.1, п. 3.4, п. 3.5, п. 4.2 Порядку придбання та забезпечення дитячими новорічними подарунками дітей застрахованих осіб за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 25.10.2007 № 48 Про затвердження Порядку придбання та забезпечення дитячими новорічними подарунками дітей застрахованих осіб за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності - 503,37 грн. Загальна сума по акту складає 18506,47 грн (на звороті а.с. 13, а.с. 14).

Не погодившись з висновками, що викладені в акті перевірки, відповідачем були подані заперечення на акт перевірки від 30.10.2017 № 60 (а.с. 15).

07.11.2017 листом № 11-563 Управління виконавчої дирекції Фонду у Житомирській області за результатами розгляду заперечень Приватного підприємства ПАТП-20007 , відмовило у їх задоволенні (а.с. 16-17).

На підставі акта перевірки Управлінням виконавчої дирекції Фонду у Житомирській області прийнято рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 07.11.2017 № 44, яким Приватне підприємство ПАТП-2007 зобов'язано у 10 денний строк повернути неправомірно витрачені страхові кошти у сумі 18506,47 грн (а.с. 19-20).

Зазначене рішення оскаржено страхувальником до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області (а.с. 21).

За результатами розгляду скарги 22.11.2017 відповідачем прийняте рішення, яким відмовлено у задоволені скарги відповідача від 16.11.2017 № 64 (а.с. 22-23).

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд виходить з наступного.

Законом України від 23.09.1999 № 1105-ХІV Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - Закон України № 1105-ХІV) відповідно до Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування визначені правові, фінансові та організаційні засади загальнообов'язкового державного соціального страхування, гарантії працюючих громадян щодо їх соціального захисту у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, охорони життя та здоров'я.

Відповідно до ст. 4 Закону України № 1105-ХІV Фонд соціального страхування України є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом.

Відповідно до п. VII Прикінцевих та перехідних положень Закону України № 1105-ХІV Фонд соціального страхування України утворюється в результаті реорганізації шляхом злиття Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Фонд соціального страхування України та його робочі органи є правонаступниками Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, його виконавчої дирекції, управлінь виконавчої дирекції цього Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, відділень у районах і містах обласного значення, а також Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, його виконавчої дирекції, відділень цього Фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі та їх робочих органів.

Згідно з п. 5 ч. 1 ст. 10 Закону України № 1105-ХІV Фонд має право накладати і стягувати фінансові санкції та адміністративні штрафи, передбачені законом за порушення вимог цього Закону.

Відповідно до ч. 5 ст. 15 Закону України № 1105-ХІV роботодавець несе відповідальність за:

1) порушення порядку використання коштів Фонду, несвоєчасне або неповне їх повернення;

2) несвоєчасне подання або неподання відомостей, встановлених цим Законом;

3) подання недостовірних відомостей про використання коштів Фонду;

4) шкоду, заподіяну застрахованим особам або Фонду внаслідок невиконання або неналежного виконання обов'язків, визначених цим Законом.

Частиною 6 статті 15 Закону України № 1105-ХІV визначено, що у разі порушення порядку використання страхових коштів роботодавці відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.

Відповідно до ч. 7 ст. 15 Закону України № 1105-ХІV своєчасно не сплачені фінансові санкції та адміністративні штрафи стягуються із страхувальника в дохід Фонду в порядку, встановленому законом.

Стосовно доводів відповідача у відзиві на адміністративний позов щодо оскарження рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 07.11.2017 № 44 у судовому порядку до Житомирського окружного адміністративного суду, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Ухвалою Житомирського окружного адміністративного суду від 08.02.2018 у справі № 806/333/18 позовну заяву Приватного підприємства ПАТП-2007 до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області про визнання протиправним та скасування рішення від 07.11.2017 № 44 повернуто позивачу на підставі п. 1 ч. 4 ст. 169 КАС України (позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк).

Заперечення відповідача по суті порушень не підтверджені обґрунтованими доказами.

Як встановлено у ході судового розгляду адміністративної справи, відповідачем кошти у розмірі 18506,47 грн залишаються не сплаченими, що свідчить про наявність підстав для задоволення позовних вимог.

Згідно з ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 77, 90, 139, 242-246, 250-251 КАС України, -

вирішив:

Адміністративний позов Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області в особі Житомирського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області (10014, м. Житомир, майдан Корольова, 2, код ЄДРПОУ 41313540) до Приватного підприємства "ПАТП-2007" (12402, Житомирський район, с. Оліївка, пров. Луговий, 2, код 35100121) про стягнення 18506,47 грн - задовольнити.

Стягнути з Приватного підприємства «ПАТП-2007» 18506,47 грн заборгованості по сплаті страхових коштів на розрахунковий рахунок Житомирського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Житомирській області №37175201000652 в ГУДКСУ м. Житомира Житомирської області, МФО 811039, код ЄДРПОУ 41431378.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя О.В. Єфіменко

Повний текст рішення виготовлено: 27 квітня 2018 року.

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.04.2018
Оприлюднено02.05.2018
Номер документу73695454
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —806/697/18

Рішення від 26.04.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Єфіменко Ольга Володимирівна

Ухвала від 22.03.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Єфіменко Ольга Володимирівна

Ухвала від 26.02.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Єфіменко Ольга Володимирівна

Ухвала від 13.02.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Єфіменко Ольга Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні